Vierailija

Meillä oli tämän kesän to-do listalla vessan remontointi. Mies aloitti sen tämän viikon alussa ja puuhannut asian parissa aamusta iltaan (vanhan purku, uuden asennus). Pieneen vessaan ei kaivata apulaisia. Olen luonnollisesti hoitanut perheen ruokahuollon, pyykit ja kauppareissut, muuten olen löhönnyt kirjan kanssa riippumatossa ja nauttinut säästä ja lomasta. Lapset ovat olleet kavereidensa kanssa.

Onko tämä ok, vai "pitäisikö" yrittää olla ahkera? Esim. siivota vaatekaappeja tai pestä ikkunoita kun toinen ahkeroi?

• ylös 4
  • alas 14

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Mies voikin sitten lähteä viikoksi yksin reissuun tai sinä remontoit seuraavan kohteen ihan yksi, miehen maatessa.

• ylös 23
  • alas 11
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Entä jos olisitte päättäneet löhöillä molemmat ja antaneet ammattilaisen hoitaa työn.

• ylös 26
  • alas 3
Vierailija

Kysy mieheltä mitä mieltä se on.

Ei meillä ainakaan tehdä aina samaan aikaan, kunhan kummatkin tekee suurinpiirtein yhtäpaljon kotiin liittyviä juttuja. Remonttitaitoisia ollaan molemmat, fiiliksen mukaan tehdään. Remonttia on tehty yhdessä ja erikseen.

Toki retorisesti ihan vaan ystävällisyyttämme tulee puolin ja toisin kysyttyä, että haittaako jos mä en nyt jaksa...

N30

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entä jos olisitte päättäneet löhöillä molemmat ja antaneet ammattilaisen hoitaa työn.

Nimenomaan, märkätilojen remontointi ei ole mitään jokareiskan hommaa.

• ylös 18
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut paljon ammattilaisia remppaamassa muita huoneita (kun on pitänyt siirtää seiniä ja tarvittu sähkäriä ja putkaria yms.). Se vasta rankkaa onkin. Vierasta porukkaa ramppa seitsemästä lähtien ympäriinsä. Ei heille voi sanoa että jospa aloittaisitte kovaäänisen työskentelyn vasta iltapäivällä kun teinit heräävät.

Mies tykkää remontoida. Normaalisti tekee töitä laboratoriossa. Nauttii kun näkee konkreettisia tuloksia työstään rempatessa.

Ap

• ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Ap "hoitaa perheen ruokahuollon , pyykit ja kaupassakäynnit". Johan siinä laiskan av-mamman panos onkin kuitattu, lastenkin huidellessa ympäri kylää.

Av-mamma ostaa eineksiä ja painaa pesukoneen nappia, kyllä sikamies saakin sitten raataa yksin aamusta iltaan. Av-mamman maatessa.

• ylös 6
  • alas 37
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, märkätilojen remontointi ei ole mitään jokareiskan hommaa.

Puhuttiin vessasta, joka ei suoraan tarkoita sitä että olisi märkätila, ainakaan sellaiseksi merkitty. Esim. vanhemmissa taloissa pikkuvessat ei usein virallisesti ole märkätiloja.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä miehesi on? Onko hän pyytänyt sua tekemään jotain?

Ei. Tai no, pitelemään mittaa pari kertaa ;) . Mies löhöää normaalisti arkena sohvalla tuntematta tunnontuskia, vaikka minä tekisin kiireellä kotiaskareita. Autta kyllä pyydettäessä. Minut on opettetu siihen, että työ ensin, sitten huvi, jos aikaa jää. Eikä yleensä jää. Ainahan sitä jotain listojenpyyhintää olisi. En vain haluaisi käyttää vuoden kauneimpia päiviä sisällä. Oamtunto vaan häiritsee löhöämistä.

Ap

• ylös 12
  • alas 7
Vierailija

No luuletko kuolinvuoteella toivovasi, että olisit pyyhkinyt enemmän listoja? Hullun hommaa käyttää suuri osa elämästään rätti kourassa hikisenä lattialistoja ja muita kodin pintoja pyyhkien.

• ylös 18
  • alas 3
Vierailija

Itse tykkään remontoidessa, että vaimo hoitaa ruokapuolesta, lapset, yms. Saan keskittyä remppaan. Jos ehtii siinä vielä löhöillä, niin siitä vaan, ei se ole minulta mitenkään pois.

M43

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei. Tai no, pitelemään mittaa pari kertaa ;) . Mies löhöää normaalisti arkena sohvalla tuntematta tunnontuskia, vaikka minä tekisin kiireellä kotiaskareita. Autta kyllä pyydettäessä. Minut on opettetu siihen, että työ ensin, sitten huvi, jos aikaa jää. Eikä yleensä jää. Ainahan sitä jotain listojenpyyhintää olisi. En vain haluaisi käyttää vuoden kauneimpia päiviä sisällä. Oamtunto vaan häiritsee löhöämistä.

Ap

"Kotiaskareita". Eli ihan itse määrittelemiäsi tuikkukupin kiillotus- ja syysverhojen miettimis-tuokioita.

• ylös 7
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tämän kesän to-do listalla vessan remontointi. Mies aloitti sen tämän viikon alussa ja puuhannut asian parissa aamusta iltaan (vanhan purku, uuden asennus). Pieneen vessaan ei kaivata apulaisia. Olen luonnollisesti hoitanut perheen ruokahuollon, pyykit ja kauppareissut, muuten olen löhönnyt kirjan kanssa riippumatossa ja nauttinut säästä ja lomasta. Lapset ovat olleet kavereidensa kanssa.

Onko tämä ok, vai "pitäisikö" yrittää olla ahkera? Esim. siivota vaatekaappeja tai pestä ikkunoita kun toinen ahkeroi?

Laskepa huvin vuoksi  tuntihinta kodinhoidollisille töillesi todellisten tuntien mukaan. Veikkaan että aika samaan menee rempan tuntihinnan kanssa - ja sä teet niitä kodinhoidollisia juttuja 365 päivää vuodessa, vessa rempataan vaan kerran 15-20 vuodessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään remontoidessa, että vaimo hoitaa ruokapuolesta, lapset, yms. Saan keskittyä remppaan. Jos ehtii siinä vielä löhöillä, niin siitä vaan, ei se ole minulta mitenkään pois.

M43

Tämä naisia puolusteleva naisspleinaava M43 ei ole kyllä miestä nähnytkään.

Palstamamma joka esiintyy miehenä aina naisia puolustaen, aamusta iltaan , viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Palstan-u.likkakin heräs krapulassa. Vitsit kun sulla on paha olla kun äiti tai kukaan muukaan nainen ei käy siivoomassa sun jälkiäs.Miksiköhän, kun olet tollanen ikisitruuna?

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Mä oon yleensä hoitanut kodin, kaupat, pienet lapset, laskut, siivouksen, pyykit yms yms yms kun mies on rempannut (viimeksi 2 vuotta sitten) ja silti nuo tehtävät on edelleen mulla. Silti talot ja autot on miehen jos kysytään. Et eipä tässä voi voittaa. Niin ja tartuin ihan kyllä piikkariinkin kun vessaa purettiin, kun mies piti taukoa mutta mieshän ne on kaikki tehnyt.
Et löhöä vaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

"Kotiaskareita". Eli ihan itse määrittelemiäsi tuikkukupin kiillotus- ja syysverhojen miettimis-tuokioita.

Nimenomaan. Se on sitä ”arjen pyörittämistä”, mistä mammat aina vouhkaavat.

Vierailija

M kirjoitti:
Kannattaisi olla varmaan edes hengessä mukana, kehut miestä, kukkoa huuleen, tissiä suuhun ym. Että mies pysyy tyytyväisenä.

Kehun kyllä rempan sujumista ja hyvän näköistä remppaajaa. Siinähän se kukko heiluu houkuttelevasti kasvojen edessä kun mies keikkuu tikkailla.. Teinien perheessä ei kuitenkaan rauhallista hetkeä tai paikkaa ole. Ratsastushetkestä voi vaan unelmoida. Kuulemma on kuumakin.

Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat