Propralia sydämentykytyksiin, Seroxatia paniikkihäiriöön, Arcoxia lihaskipuihin, Esomeprazolia vatsansuojaksi ja lopuksi jokin rauhoittava lääke ja sitten töihin tuottamaan veroja yhteiseen hyvään
Tällainen oli julkkiskokin selviytymis coctail työpäivään.
Kuulostaako tutulta?
Lindström ja Sipilä kiittävät.
Kommentit (46)
No ei tuo nyt minusta mikään niin järkky kombo ole. Ihan tavallista on, että paniikkihäiriöön on sekä SSRI-lääke että joku "kohtauslääke", jolla saa tarvittaessa tärinät kuriin, Propral minusta huomattavasti turvallisempi ratkaisu kuin bentsot, joka on se toinen vaihtoehto. Kaikille SSRI:t eivät sovi, mutta ei niitä ole minusta syytä demonisoidakkaan - jos hankalat oireet pysyvät lääkkeellä kurissa, niin miksi olisi niin kamalaa sitä käyttää? Ei kai Arcoxiaakaan ole säännöllisesti mennyt (ei saisi) - aika moni ottaa joskus tulehduskipulääkkeen vaikka päänsärkyyn. Ja jos on kiire ja stressiä, tulee juotua liikaa kahvia, niin keski-ikäistyvää miestä monesti närästää. Usein vatsansuojalääke on mukana, jos on SSRI (lisää jonkin verran vuototaipumusta) ja vielä tulehduskipulääkkeiden käyttöä.
Uskon kyllä, että yksi jos toinenkin, niin hoitohenkilökuntaan kuin lähipiiriinkin kuuluva on Alénille sanonut matkan varrella, että hänen pitäisi himmata. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten jatketaan touhuamista lääkkeiden turvin. Kuten joku tuolla sanoikin, aika monta projektia hänellä on koko ajan ollut meneillään ja ihan omasta tahdostaan. Ei se mitään työelämän vaativuutta ole, että julkkiskokki haluaa näkyä joka paikassa. Meillä on monia ihan oikeitakin esimerkkejä työelämän kamalasta vaatimustasosta oikeasti ikävin seurauksin (pitkät burn out -saikut, masennuksen puhkeaminen jne.), kyllä löytyisi parempiakin esimerkkejä kuin Henkka. Toisaalta toki hyvä pitää asiaa esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire on korvien välissä!
Mitä nopeammin teette, sitä enemmän hommia syydetään tehtäväksi.
Miten vtussa olette noin hölmöjä?
Jos puhaltaisitte yhteen hiileen ja kaikki hidastaisi tahtia, töihin olisi PAKKO palkata lisää väkeä.
Nutta ettehän te...pitää näyttää miten tehokas MINÄ olen.
Kusette omalla kintulle!
Mä hyppäsin pois oravan pyörästä jo aikoja sitren ja en ole katunut päivääkään.Ja kun hidastat, saat pomolta valituksia ettet tee tarpeeksi. Uusia kun ei ole mahdollista palkata...kuulemma. Kaikki ja vähän lisää revitään nykyisten selkänahasta. Pitää venyä ja venyä ja molemminpuolista joustoa ei ole. Laatua kytätään, jos yks huono palaute asiakkaalta...keskusteluun joudut. Määrää kytätään ja jos et yllä tavoitteeseen...keskusteluun taas, että missä mättää kun et pääse tavoitteeseen.
Jatkuvaa stressaamista.Ja sitten jotkut asiakkaat oikein etsivät jotain valittamisen aihetta sekä nauttivat, kun saavat antaa huonoa palautetta.
Tai asiakas ei saa tahtonsa läpi...huono palaute. Pomolta valitus siitä palautteesta ja kun yrität selittää asian etten voinut tehdä niin kuin asiakas haluaa eli toimit sääntöjen mukaan, niin pomo kääntää sen sun syyksi. Oikeaa ratkaisua pomo ei kuitenkaan kerro vaikka kysyt. Jos taas olisit antanut periksi ja se tulisi ilmi (joka hyvin todennäköistä) niin taas valituksia kun et noudata ohjeistusta. Teet siis niin tai näin niin aina kiipeet p***e edellä puuhun.
T. Nro 16
Se on se, kun aina löytyy parempi ja kokeneempi tilalle. Jos, et pääse tavoitteeseen, se on adios.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä. Kukaan ei tiedä ihmisen maksimaalista suorituskykyä. Itse olen älykäs, tehokas ja nopea oppimaan. En ole koskaan paljastanut täyttä suorituskykyäni missään. Suoritan 80% teholla, jolla saan aikaan kaksinverroin muihin verrattuna ja järjestän itselleni luovia taukoja niin, että toiset luulevat minun tekevän työtä. Ei ole stressiä.
Riippuu täysin alasta. Kiire ja paineet.
Ei riipu. Et ymmärtänyt ideaa. Ihminen, jonka suorituskyky on paljon keskimääräistä parempi, selviytyy kiireestä ja sitä kautta paineista vajaateholla, ollen silti aikaansaavampi kuin enemmistö. Stressi ja uupuminen tulee siitä, kun joutuu menemään äärirajoilla. Pitää olla ovela, pätevänä ja tehokkaana se on tietenkin helpompaa.
Siis samat tropit kuin mulla, kappas keppas! 😂 tosin vielä tramal kipuun tarvittaessa (auta hevonv*ttuakaan niin tarvitse syödä sitäkään.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhaltaisitte yhteen hiileen ja kaikki hidastaisi tahtia, töihin olisi PAKKO palkata lisää väkeä.
Kusette omalla kintulle!
Mä hyppäsin pois oravan pyörästä jo aikoja sitren ja en ole katunut päivääkään.Ja kun hidastat, saat pomolta valituksia ettet tee tarpeeksi. Uusia kun ei ole mahdollista palkata...kuulemma. Kaikki ja vähän lisää revitään nykyisten selkänahasta. Pitää venyä ja venyä ja molemminpuolista joustoa ei ole. Laatua kytätään, jos yks huono palaute asiakkaalta...keskusteluun joudut. Määrää kytätään ja jos et yllä tavoitteeseen...keskusteluun taas, että missä mättää kun et pääse tavoitteeseen.
Jatkuvaa stressaamista.
Tässäpä se, kaksin kolmin verroin keskimääräistä tehokkaampi voi ajaa vajaateholla ja pomo on silti tyytyväinen, älkää paljastakoa täyttä kapasiteettianne koskaan. Esitätte tekevänne parhaanne maksimiteholla. Kukaan ei voi tietää, mihin parhaimmillaan kykenette, kun ette paljasta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusette omalla kintulle!
Jatkuvaa stressaamista.
Huokaus..et sitten ymmärtänyt yhtään mitään tuosta kirjoutuksesta.
Katso peiliin, siellä stressin aiheuttaja on.
Minä katsoin ja olen myös lopettanut työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä. Kukaan ei tiedä ihmisen maksimaalista suorituskykyä. Itse olen älykäs, tehokas ja nopea oppimaan. En ole koskaan paljastanut täyttä suorituskykyäni missään. Suoritan 80% teholla, jolla saan aikaan kaksinverroin muihin verrattuna ja järjestän itselleni luovia taukoja niin, että toiset luulevat minun tekevän työtä. Ei ole stressiä.
Vedä se luova tauko mun leikkaussalissa kun näyttelet tekeväs työtä. En sano että älä tule toista kertaa, et edes kuule sitä kun sanon että ulos. Joku muu kertoo sen sulle kyllä.
Kilpirauhasen vajaatoimintaan aamulla ikeniin imeytymään Thyroxin ja Thyroid, vatsaan veden kanssa Acidal refluksitautiin samanaikaisesti. Puolen tunnin kuluttua Femoston Conti vaihdevuosivaivoihin ja Cardace verenpaineeseen. Ammupalan aikaan Multivita, D-vitamiini ja B12 sekä C-vitamiinipore. Ennen lähtöä Propral. Ja toinen mukaan. Helteen takia myös Burana kuuluu settiin (päänsärky).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusette omalla kintulle!
Jatkuvaa stressaamista.Huokaus..et sitten ymmärtänyt yhtään mitään tuosta kirjoutuksesta.
Katso peiliin, siellä stressin aiheuttaja on.
Minä katsoin ja olen myös lopettanut työnteon.
Mitä jos kaikki tekisivät niinkuin sinä eli lopettaisivat työnteon? Miten luulet yhteiskunnan pyörivän sen jälkeen (sairaiden hoito, koulujen opetus, ruuan saanti...)? Eli sinusta kaikki vaan asumaan sähköttömään metsämökin ja luonnonmarjoja syömään?
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoimintaan aamulla ikeniin imeytymään Thyroxin ja Thyroid, vatsaan veden kanssa Acidal refluksitautiin samanaikaisesti. Puolen tunnin kuluttua Femoston Conti vaihdevuosivaivoihin ja Cardace verenpaineeseen. Ammupalan aikaan Multivita, D-vitamiini ja B12 sekä C-vitamiinipore. Ennen lähtöä Propral. Ja toinen mukaan. Helteen takia myös Burana kuuluu settiin (päänsärky).
Unohtui se, että useimpina päivinä töistä tullessa 2 mg Diapam ja suunnilleen joka toinen yö menen Sirdaludin kanssa nukkumaan.
Ja sitten jotkut asiakkaat oikein etsivät jotain valittamisen aihetta sekä nauttivat, kun saavat antaa huonoa palautetta.