Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeassa, minä joka en enää siedä ryyppäämistä kotonamme, vai mies joka kokee oikeudekseen ryypätä kotona.

Vierailija
17.07.2018 |

Lapsia on ja miehen käytös humalassa vähintäänkin ala-arvoista.
Mies sitä mieltä että saa rentoutua kotona viikonloppuisin niinkuin huvittaa, eli juuomalla ja pelaamalla.
Minä sitä mieltä, että alkoholia meidän kotona enää nähä.
Kumman on väistyttävä? Minä lasten kanssa vai mies ryyppäämään muualle?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies päättää sen mitä haluaa.

Siihen ei todellakaan tarvita naisen mielipiteitä.

Ja nainen päättää sen mitä haluaa. Jos se on ero, niin sille ei mies voi mitään.

Vierailija
42/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on melkoinen kuvio. Jos mies siis toteaa, että hänhän ei kotoaan lähde ja ryyppää siellä miten huvittaa, niin mitkä ovat vaihtoehdot? Vaimon otettava jostain vuokra-asunto ja lähdettävä lasten kanssa? Samalla asettaa itsensä mahdollisesti taloudellisesti heikkoon asemaan, koska maksettava sekä asuntolainan puolikasta, että vuokraa/lainaa uudesta asunnosta.

Näinhän se menee. Parisuhde on aina riskipeliä. Ei toista voi pakottaa raittiiksi, eikä myöskään muuttamaan pois. 

Jos ap haluaa miehen ulos asunnosta, hänen on pantava ero vireille ja haettava yhteistalouden purkua. Silloin mies joutuu 99 %:n varmasti muuttamaan, jos kertomus miehen alkoholiongelmasta pitää paikkansa ja ap lapsineen saa jäädä asuntoon.

Höpö höpö. Se jää kumalla on varaa maksaa laina ja toisen ulos

Rahasta tai omistuksista ei oo kysymys. Laina melkein maksettu ja rahallisesti pärjään nin minä kuin mieskin. Lähinnä se, että nyt kun olen väsynyt miehen kamalaan humalakäytökseen jopa lapsia kohtaan ja mietin jatkoa, niin oonko se minä joka lähtee vai mies? Olen lasten kanssa lomalla nyt, mies kotona..jotain suunnitelmaa pitäis olla kun kottiin palataan..

Kun en minä oo eronnu koskaan ja tää on ihan persiistä😣

-ap

Kumalla on varaa maksaa toinen ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen päättää sen mitä haluaa. Jos se on ero, niin sille ei mies voi mitään.

Mitä parempaa miehelle voisi käydäkään, kuin päästä eroon kalliiksi tulevasta hullusta lehmästä.

Vierailija
44/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisessa mielessä sinä oot oikeassa, mutta käytännössä se nyt vaan menee niin, että sinä hommaat uuden kodin itsellesi ja lapsillesi ja lähdet. Mies ei tule muuttumaan, ainakaan tilanteen jatkuessa noin.

Eroaminen on perseestä, mutta usko pois, vuoden-parin kuluttua olet tyytyväinen kun tajusit lähteä.

Vierailija
45/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä parempaa miehelle voisi käydäkään, kuin päästä eroon kalliiksi tulevasta hullusta lehmästä.

Eikö totta, parempi korjata virhe jossain vaiheessa. Kumpikin on eron jälkeen onnellisempi mitä parisuhteessa ja lapsetkin voivat paremmin. Kukaan ei naputa miehen juomisesta mikäli hän pysyy naisista erossa.

Vierailija
46/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia, monikossa, ja känninen vanhempi näiden kanssa samassa kodissa?

Nyt se juoppo v****un sieltä tai, tai sitten te lähdette.

Mieti, mikä malli lapsille joutua pitämään tuollaista jotenkin normaalina.

Vierailija
47/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voisi kotona ottaa muutaman ja jos haluaa enemmän niin lähtee kuppilaan? Tulee sieltä kännissä kotiin niin myöhään että lapset on jo nukkumassa niin eivät näe iskän kuntoa. Win win.

*huutonaurua*

Ei helvata, kyllä kännisen miehen kotiinpaluuseen herää ihan jokainen. Sillä kännisellä on aina jotain tärkeää keskusteltavaa, jota varten vaimo pitää herättää. Tai sitten mukaan on tullut joku Pena, tosi hyvä tyyppi, jolle mies on luvannut vaimon valmistamaa yöpalaa. Seuraava päivä menee muulla perheellä hipihiljaa tai poissa kotoa, että väsynyt juhlija saa nukkua krapulansa pois. Win-win vaan sulle, ääliö.

Mikäs kyylä se sinä olet ja osaat sanoa ihan jokaisen puolesta. Nyt menit ainakin yhden kohdalla metsään. Mieheni, silloin harvoin kun viihteellä käy, osaa tulla ihan hiljaa kotiin ja mennä hiljaa vierashuoneeseen nukkumaan. Meillä keskustellaan muulloin kun yöllä.

Sinun miehesi ei selvästikään ole alkoholisti. Ap:n mies vaikuttaa olevan. Yksi ero normaalin ihmisen ja alkoholistin välillä on siinä, kuinka hän humalassa käyttäytyy. Kyse ei ole siis pelkästään alkoholin määrästä. Sinunkin miehesi todennäköisesti muuttuisi hyvin radikaalisti jos hän alkoholisoituisi. Alkoholistit ovat pääosin hyvin itsekkäitä eivätkä kykene huomioimaan muiden tunteita. Jos alkoholisti menee baarista tultuaan suoraan nukkumaan, hän tekee sen siksi että on itse väsynyt, ei siksi että ajattelisi kumppaninsa unirauhaa. Jos häntä ei satu väsyttämään, ei sovi väsyttää muitakaan. Yksinasuvat alkoholistit alkavat yleensä tässä vaiheessa terrorisoimaan läheisiään öisillä puhelinsoitoilla.

Vierailija
48/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö totta, parempi korjata virhe jossain vaiheessa. Kumpikin on eron jälkeen onnellisempi mitä parisuhteessa ja lapsetkin voivat paremmin. Kukaan ei naputa miehen juomisesta mikäli hän pysyy naisista erossa.

Voihan mies ottaa kaltaisensa rennon alkoholistinaisen ja voivat sitten yhdessä sopusuhtaisesta suhteesta nauttien juoda miehen asunnonpuolikkaan alas kurkusta.

Vierailija
49/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko ja lapset perjantaina ulkoruokintaan Sunnuntaina voivat tulla kotiin hiljaa ja vittuilematta Iltapäivällä vaimo laittaa vähän suolapalana Sitten lapset ulos ja muuta kuin takaapäin naimaan

Vierailija
50/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan mies ottaa aina irtopainoksia ja nauttia niistä juuri niin kauan kuin itse haluaa.

Ja ottaa uuden kun kyllästyy.

Lopputulos: mies huomaa että elämä on ihanaa ilman vakituista hiehoa kotona.

And happy end.

Vierailija
51/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman koti on. Sun vai miehen.

Lasten etu menee miehen ryyppäämisen edelle, jos tämä ei ole selvää, niin voi erota.

Vierailija
52/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan mies ottaa aina irtopainoksia ja nauttia niistä juuri niin kauan kuin itse haluaa.

And happy end.

Joo, tuo on hyvä vaihtoehto. Jos vakituisempaa naista haluaa, niin tuossa ylempänä sanottiinkin, että yhtä rento nainen alkoholin suhteen on hyvä kumppani. Yhteiset harrastukset tekevät hyvää parisuhteelle. Miehet nyt ihan turhaan moittivat palstalla naisia, kun naiset hakevat valtaosan avioeroista, ei ne aina ole pahasta.

Vierailija
53/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraalisessa mielessä sinä oot oikeassa, mutta käytännössä se nyt vaan menee niin, että sinä hommaat uuden kodin itsellesi ja lapsillesi ja lähdet. Mies ei tule muuttumaan, ainakaan tilanteen jatkuessa noin.

Eroaminen on perseestä, mutta usko pois, vuoden-parin kuluttua olet tyytyväinen kun tajusit lähteä.

Mm, oot varmaan oikeessa mut tää suru..Aina ollaan oltu yhessä, teineistä asti..yli 20 vuotta. Tuo humalassa örveltäminen tullu ehkä neljän, viiden vuoden sisään. Arki sujuu ja meillä on mukavaa ja nauretaan paljon. Viihdytään yhessä arkena.

Miten sanoa ihmiselle, jonka olet tuntenut aina ja jonka kanssa olet elänyt elämäsi ja tehnyt kodin ja lapset, että lähden tästä pois lasten kanssa, enkä enää tule takaisin, että hyvää loppuelämää vaan..

Kun oisin ees kunnolla vihanen, mutta kun oon vaan kamalan surullinen😢

-ap

Vierailija
54/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voisi kotona ottaa muutaman ja jos haluaa enemmän niin lähtee kuppilaan? Tulee sieltä kännissä kotiin niin myöhään että lapset on jo nukkumassa niin eivät näe iskän kuntoa. Win win.

*huutonaurua*

Ei helvata, kyllä kännisen miehen kotiinpaluuseen herää ihan jokainen. Sillä kännisellä on aina jotain tärkeää keskusteltavaa, jota varten vaimo pitää herättää. Tai sitten mukaan on tullut joku Pena, tosi hyvä tyyppi, jolle mies on luvannut vaimon valmistamaa yöpalaa. Seuraava päivä menee muulla perheellä hipihiljaa tai poissa kotoa, että väsynyt juhlija saa nukkua krapulansa pois. Win-win vaan sulle, ääliö.

Mikäs kyylä se sinä olet ja osaat sanoa ihan jokaisen puolesta. Nyt menit ainakin yhden kohdalla metsään. Mieheni, silloin harvoin kun viihteellä käy, osaa tulla ihan hiljaa kotiin ja mennä hiljaa vierashuoneeseen nukkumaan. Meillä keskustellaan muulloin kun yöllä.

Niin, teillä mies käy harvoin. Aloittajan miehen tapauksessa mies käyttää usein alkoholia eikä tunnu olevan kovin hiljainenkaan. Aloittaja ei myöskään kertonut, onko heillä niin iso talo, että vierashuone löytyy vaan könyääkö mies makuuhuoneeseen samaan sänkyyn.

Känniset tyypit harvoin tajuavat omaa käytöstään vaan nimenomaan hakeutuvat riekkuamaan ihan sinne minne itse haluavat, isi örveltämässä vierashuoneessa ei välttämättä onnistu.

Vierailija
55/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapset on jo vuosikausia altistettu tälle... kuule, jos et itsestäsi piittaa mutta sun velvollisuus on suojella lapsia.

Vierailija
56/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on ryypännyt koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Olen saanut sietää solvausta, ahdistelua, äitini haukkumista, uhkailua, ja muuta vastavaa häneltä. En nyt lähde avaamaan syitä siihen miksei tilanteelle voitu tehdä mitään, mutta ihan vinkkinä näistä ongelmista kärsiville vanhemmille, että lapsia kannattaa suojella kaikin keinoin. Lapsi ei ansaitse kärsiä ja tuntea pahaa oloa vanhempansa viinan kittaamisesta. Toimi nyt kun tilanne on vielä hoidettavissa. Jos on ystäviä ja sukulaisia niin pyydä heiltä apua.

Vierailija
57/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

And happy end.

Happy end olisi selvä isä ja puoliso, hirveää tuhlausta hukuttaa läheiset suhteet viinaan.

Vierailija
58/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

And happy end.

Viina vie orjaansa, ei siinä itse määrää enää mistään.

Kemiallusta "onnea", joka oikeasti aiheuttaa riippuvuutta ja masennusta.

59/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koti on paikka, jossa kaikkien perheenjäsenten tulee saada olla rauhassa. Sen takia humalassa ärähtelyä ei tarvitse sietää, vaikka se tarkoittaisi sitä, että yksi joutuu luopumaan rentoutumiskeinostaan. Yleensä ihmisen on vielä vaikeaa muuttaa humalakäytöstään, vaikka hän selvinpäin lupaisi niin tehdä.

Vierailija
60/68 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä väistyi mies, meillä ei enää juoda alkoholia kotona. Sanoin jossain vaiheessa, että juokoon vaikka joka päivä ja niin paljon kuin haluaa, mutta minä en halua asua sellaisessa paikassa. Jos mies olisi jatkanut, meille olisi tullut ero. Mies sai itse valita, asuuko yksin vai perheen kanssa.

Minulla oli siitä hyvä tilanne, että en ollut miehestä taloudellisesti riippuvainen.

Sama tilanne meillä. Mies ei kyllä kovin paljon ördäillyt, mutta silti... Mies saa puolestani juoda niin paljon kuin haluaa, mutta ei kotona. Ja onneksi mies itsekin tajusi asian kun siitä vähän keskusteltiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi