Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en oikeasti KESTÄ enää tätä säätä, ihan kamalaa! :(

Vierailija
17.07.2018 |

Asunnossa on 29 astetta lämmintä vielä klo 22 ja tänä aamuna kun kello herätti kuudelta, oli lämpötila tippunut "armolliseen" 24 asteeseen. Pimennysrullaverhot ovat kaikkien ikkunoiden edessä aamukuudesta iltakymmeneen, sälekaihtimia ei tähän vuokra-asuntoon saa laittaa vaikka itse maksaisi. Kaksi tuuletinta on, isompi jalallinen ja pieni pöytätuuletin, muttei niistäkään ole mitään hyötyä, kun lähinnä kierrättävät ilmaa. No, jos paikoillaan istuu niin ihan miellyttävä. Kunnon ilmastointilaitteen ostamista harkitsin, mutta Verkkokauppa, Gigantti, Power, Prisma, kaikki katsottu, eikä missään ole yhtä ainutta kappaletta jäljellä, vaikka epätoivoissani voisin ostaa jopa jonkun 600 euron laitteen.

Eilen yritin tulla töistä kotiin, mutta ahdistuin niin että oli pakko lähteä ostoskeskukseen kiertämään kahviloita (ei kehtaa tuntitolkulla olla samassa) sulkemisaikaan asti. Tänään tajusin tehdä saman jo suoraan töistä päästyäni. Viikonloppuna lähinnä autoilin ympäriinsä, todella ekologista ja edullista, not. Mutta kun se on ainoa paikka, jossa on ilmastointi ja alle 24 astetta.

Mulla särkee jatkuvasti päätä, olen koko ikäni ollut herkkä kuumuudelle. Iho on ihan koko ajan nihkeä, pidän polvitaipeissa pakastettua vesipulloa ja se auttaa sen ajan kuin se on ihan jäinen. Kylmägeeliä koitin epätoivoissani valella selkään, mutta ei se pitkäaikaisesti auttanut. Kaikki kikat lakanan pakastamisesta rappukäytävään tuulettamiseen on kokeiltu, enkä valitettavasti usko, että kukaan täälläkään keksisi mitään mitä en ole vielä kokeillut. Unohdin varmaan sanoa, että asunnon ikkunat ovat kaikki etelään joten tuulettaa voi vasta kun aurinko on kokonaan laskenut, silloin avaan kaikki ikkunat ja parvekkeen oven ammosen auki koko yöksi.

Tuntuu, että elämästä on kaikki ilo lähtenyt ja ahdistuneena vain toivon, että tämä olisi ohi :(. Mitään ei voi tehdä, mitään muuta kuin kylmiä ruokia en voi kotona valmistaa, lenkkeillä voi vasta lähellä auringonlaskua ja silloin pitäisi olla jo nukkumassa, huomenna ajattelin käydä kuntosalitreeniä kokeilemassa kun siellä sentään on kylmä. Yritän yleensä elää ekologisesti, mutta nyt on mennyt kaikkeen turhaan pyykinpesuun, autoiluun, pakastamiseen ja tuulettimen pyörittämiseen energiaa varmaan 15 vuoden edestä, sekin vituttaa.

Kiitos kun sain avautua <3 Ja kyllä se talvi sieltä onneksi taas tulee, sitten vedän sukset jalkaan ja nautin!

Kommentit (480)

Vierailija
401/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Vali vali vali vali vali vali ja vali. Ja VITTUVALI!

Tämä lämpö on ihanaa.

Sähän se selvästi jaksat valittaa.

Vierailija
402/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö uimaan? Uimarannalla olo helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaallisen ihanat kelit!! Sisällä on melkein viileää kun on vain 27 astetta:) Ihanaa kun voi näin illallakin istua ulkona ja aamulla aikaisin juoda aamukahvit vaikka terassi on vielä varjossa. Harvinaista herkkua.

Jotta nautinto olisi täydellinen olimme juuri 17 päivää toisella puolella maapalloa missä oli koko ajan 34 lämmintä:D Siihen nähden täällä on suorastaan vilpoista:D Jäähdytystä emme ole vielä sisällä tarvinneet

Vierailija
404/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona 2 viikkoa vanhan vauvan ja 2,5-vuotiaan esikoisen kanssa. Ei naurata, ei hymyilytä. Kamala aloitus tälle vauva-arjelle. Tuuletin löytyy, ilmastointilaite houkuttaa, mutta kaikki varmaan ymmärtää, ettei rahallisesti sellainen taloudellinen hankinta innosta juuri nyt.

I feel you! Täällä parikuinen vauva ja 2-vuotias, joka voisi touhuta ulkona päivät pitkät ja muuttuu ärsyttäväksi levottomaksi kakaraksi kun ollaan vaan sisällä, mutta kun ei tuota vauvaa voi viedä pitkäksi aikaa ulos. Ei puhettakaan vaunulenkeistä eikä rintarepussa nukkumisesta. Mulla ei oo mitään ongelmaa, nautin kyllä lämmöstä, jos vielä pääsisi vähän uimaan ja pyöräilemään mutta nyt tää menee näin.

Täällä kans sama tilanne! Jotenkin syyllinen olo kun haluaisin nauttia kesästä (itse viihdyn lämmössä), mutta vauvan kanssa pitää olla tosi tarkkana näillä keleillä eikä voi kerrostalon pihassa koko päivää loikoa kun pitäisi imettääkin mahdollisimman paljon, että pieni saa nestettä. Ens kesänä varmasti sit taas kylmä :D

Meillä oli  3kk vanha vauva tropiikissa mukana (ja jäi vielä sinne) ja nautti täysillä. Yhtään kertaa ei inissyt kuumuudesta vaikka oltiin ulkona kaiket päivät - altaalla ja rannalla tai kylillä. Nakuna harso peittona rattaissa tai rantatuolissa, UV uikkareissa vedessä. Maitoa ja vettä kului normaalia enemmän mutta ei mitään ongelmia, kylmänä juotettiin. Yöllä tietty huoneet oli jäähdytetty 26 asteeseen mutta ei kylmemmäksi. Uni maittoi tosi hyvin.

Vierailija
405/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa päivässä kylmässä suihkussa. Ilmastointilaite huutaa punasena ja sähkölasku varmaan aivan hirveä. Parvekkeella ei voi olla ja sisällä oleminen tuntuu ihan pöhköltä. Saa valittaa, ei kaikki ole tällaista toivonut.

Vierailija
406/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tähän pitäisi perusterveen tottua ennen pitkää?

Totta. Kuumuuteen totun 2 päivässä mutta kylmään en ole tottunut vielä 58 vuodessakaan!

Vierailija
407/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tottua? Onko jotenkin huonompi ihminen, jos ei pidä helteestä?

Vierailija
408/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruma, meikki valuu kasvoilta ja ylipainoinen, en tykkää helteestä.

Nauttisin kesästä, jos olisin kaunis ja hoikka. Hiukset hulmuten kesämekossa bikinit alla ja rannalle porhaltaen. 😂

Ehkäpä ensi kesänä

Vierailija
409/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka rakastatte tällaisia helteitä ja olette sitä mieltä että mitä kuumempi, sen parempi - ettekö te hikoile, vai eikö teitä vain inhota sellainen jatkuva nihkeä/hikinen olo?

Tähän olisi mielenkiintoista saada vastaus.

Kun on tarpeeksi lämmin en enää hikoile vaan se haihtuu iholta. Kun menee sisätiloihin silloin hiki alkaa valumaan ja tuntuu inhalta, siksikin viihdyn auringossa ja ulkona lämpimässä.

Aasiassa on kostean kuumaa mutta eniten kiusaa aurinkovoiteen tahmeus, ei hikoilu. Kun juo suolavettä välillä ei tule päänsärkyä eikä heikotusta. Hikikin on lopulta pelkkää vettä joka ei edes haise.

Vierailija
410/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hirveä tyhjästä valittaja. Toivon, että sitten kun hän on hoitolaitoksessa, on paljon tätäkin kuumemmat helteet. Ja näillä näkymin kohta on!

Vierailija
411/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaveden juominen on ihan turhaa, kyllä niissä aterioissa on suolaa enemmän kuin verenpaine tykkää!

Vierailija
412/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle kolmekymppinen ja diabeteksen esiaste. Koko ajan huippaa. En tiedä liittyykö tuo sairaus tähän mitenkään, mutta ei ole mukava tunne.

Vierailija
413/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi ilmeisesti tämän helteen takia menkat viikon reilun viikon etuajassa. Muutenkin harvinaisen keljua niin helle kuin menkatkin mutta v*ttuako varten näiden pitää olla vielä samaan aikaan. Ehdin jo toiveikkaana ajatella, että pahimmat helteet on todnäk ohi ensi viikon jälkeen.

Nyt ei sitten tarvitse edes s**tana uida.

Mulla taitaa käydä myös näin. Mahaa kivistää ja kokoajan odotan, että milloin se niagara sieltä taas alkaa. Ihana yhdistelmä, kamala helle ja runsaat kuukautiset, not!

Minulla on ehkä vaihdevuodet alkamassa, kun pitkittyneiden välien jälkeen koko kesänä ei ole tullut menkkoja. Se onkin niitä harvoja ilonaiheita tässä helteessä. Eläköön vaihdevuodet!

Toivotaan, että ne vaihdevuosihikoilut ei ihan vielä sulla alkaa! Noin mullakin oli, että 5 kk menkat poissa ja sitten alkoi hikoilut. Ne on h-vettiä, vaikka ilma olisi viileä. 

Vierailija
414/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin kesästä, jos olisin kaunis ja hoikka. Hiukset hulmuten kesämekossa bikinit alla ja rannalle porhaltaen. 😂

Ehkäpä ensi kesänä

T. 80v mummo

Vierailija
415/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ensi kesänä

Lasten perässäkö porhaltaisit? Niissä onkin vahtiminen. Kaikki ei vaan ole laihanakaan kaunottaria. Mä en esim ollut vaikka kehuttiinkin maasta taivaaseen ja vieläkin välillä. Päätin, etten ollut, enkä ole. ;) Mieti sitä.

Vierailija
416/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

make 42 kirjoitti:

Kuka näistä keleistä millään tavalla muka nauttii pitäisi määrätä loppu iäkseen pakko hoitoon.

No, kuka?

Vierailija
417/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kestä, en mitenkään. Odotan viileitä ilmoja kuin kuuta nousevaa. Asunto on menossa myyntiin, joten mitään ilmastointiratkaisuja on tähän turha viritellä, koska sen joutuisi tekemään hyvin kotikutoisen näköisesti. Asunnossa 31 astetta lämmintä ja vielä eteläparveke, jonka laseja on pakko pitää kiinni kissan vuoksi. Lisäksi kaksi säännöllisesti menevää lämmönsietokykyä alentavaa lääkettä, joiden takia tulee huono olo ihan vain viileällä säällä lenkkeilystä.

Nyt päällä vielä kortisonikuuri, koska minulle selvisi, että olen nykyisin erittäin allerginen luumuille. Koko kesä menee allergialääkkeitä käyttäen pahan siitepölyallergian takia.

Töissä ei ole ilmastointia, vain kaksi kämäistä tuuletinta joista ei ole mitään apua. Ainoa ilmastoitu paikka on auto, jossa olen viihtynyt todella hyvin. Asunto pysyy vähän viileämpänä, kun olen folioinut ikkunat (jep, erittäin esteettinen ratkaisu). Yöksi kaikki ikkunat auki, joka vähän helpottaa. Kotona aika menee vain sohvalla märän lakanan sisälle kietoutuneena jääpussin kanssa. Silti valun hikeä ja käytössä on apteekin antiperspirantti.

Kesä on yhtä kärsimystä ja odotan vain tämän lämmön loppumista. Siinä missä muut lähtee lomalle etelän lämpöön, minä harkitsen lomaa jonnekin, jossa olisi vähän siedettävämpi lämpötila. Jaksaisi tehdä edes jotain, eikä koko ajan olisi oksettava ja huimaava olo.

Vierailija
418/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on hirveä tyhjästä valittaja. Toivon, että sitten kun hän on hoitolaitoksessa, on paljon tätäkin kuumemmat helteet. Ja näillä näkymin kohta on!

Oletpa ilkeä! Mitä sinun elämässäsi on tapahtunut?

Vierailija
419/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kertaa päivässä kylmässä suihkussa. Ilmastointilaite huutaa punasena ja sähkölasku varmaan aivan hirveä. Parvekkeella ei voi olla ja sisällä oleminen tuntuu ihan pöhköltä. Saa valittaa, ei kaikki ole tällaista toivonut.

Sinulla on huono ilmastointilaite. Meillä on todella hyvä ilmastointilaite, koska asunnon saa ihan jääkylmäksi, jos sen sellaiseksi haluaa.

Vierailija
420/480 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaveden juominen on ihan turhaa, kyllä niissä aterioissa on suolaa enemmän kuin verenpaine tykkää!

Jostain syystä suolaisen ruuan syömisellä ei ole mitään vaikutusta mutta suolavedellä on. Juon sitä ainakin kerran päivässä ison lasillisen. Ei turvota ja verenpainekin nousee vähän (norm 100/55) jolloin on parempi olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän