Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en oikeasti KESTÄ enää tätä säätä, ihan kamalaa! :(

Vierailija
17.07.2018 |

Asunnossa on 29 astetta lämmintä vielä klo 22 ja tänä aamuna kun kello herätti kuudelta, oli lämpötila tippunut "armolliseen" 24 asteeseen. Pimennysrullaverhot ovat kaikkien ikkunoiden edessä aamukuudesta iltakymmeneen, sälekaihtimia ei tähän vuokra-asuntoon saa laittaa vaikka itse maksaisi. Kaksi tuuletinta on, isompi jalallinen ja pieni pöytätuuletin, muttei niistäkään ole mitään hyötyä, kun lähinnä kierrättävät ilmaa. No, jos paikoillaan istuu niin ihan miellyttävä. Kunnon ilmastointilaitteen ostamista harkitsin, mutta Verkkokauppa, Gigantti, Power, Prisma, kaikki katsottu, eikä missään ole yhtä ainutta kappaletta jäljellä, vaikka epätoivoissani voisin ostaa jopa jonkun 600 euron laitteen.

Eilen yritin tulla töistä kotiin, mutta ahdistuin niin että oli pakko lähteä ostoskeskukseen kiertämään kahviloita (ei kehtaa tuntitolkulla olla samassa) sulkemisaikaan asti. Tänään tajusin tehdä saman jo suoraan töistä päästyäni. Viikonloppuna lähinnä autoilin ympäriinsä, todella ekologista ja edullista, not. Mutta kun se on ainoa paikka, jossa on ilmastointi ja alle 24 astetta.

Mulla särkee jatkuvasti päätä, olen koko ikäni ollut herkkä kuumuudelle. Iho on ihan koko ajan nihkeä, pidän polvitaipeissa pakastettua vesipulloa ja se auttaa sen ajan kuin se on ihan jäinen. Kylmägeeliä koitin epätoivoissani valella selkään, mutta ei se pitkäaikaisesti auttanut. Kaikki kikat lakanan pakastamisesta rappukäytävään tuulettamiseen on kokeiltu, enkä valitettavasti usko, että kukaan täälläkään keksisi mitään mitä en ole vielä kokeillut. Unohdin varmaan sanoa, että asunnon ikkunat ovat kaikki etelään joten tuulettaa voi vasta kun aurinko on kokonaan laskenut, silloin avaan kaikki ikkunat ja parvekkeen oven ammosen auki koko yöksi.

Tuntuu, että elämästä on kaikki ilo lähtenyt ja ahdistuneena vain toivon, että tämä olisi ohi :(. Mitään ei voi tehdä, mitään muuta kuin kylmiä ruokia en voi kotona valmistaa, lenkkeillä voi vasta lähellä auringonlaskua ja silloin pitäisi olla jo nukkumassa, huomenna ajattelin käydä kuntosalitreeniä kokeilemassa kun siellä sentään on kylmä. Yritän yleensä elää ekologisesti, mutta nyt on mennyt kaikkeen turhaan pyykinpesuun, autoiluun, pakastamiseen ja tuulettimen pyörittämiseen energiaa varmaan 15 vuoden edestä, sekin vituttaa.

Kiitos kun sain avautua <3 Ja kyllä se talvi sieltä onneksi taas tulee, sitten vedän sukset jalkaan ja nautin!

Kommentit (480)

Vierailija
441/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei nyt sataa! Tätähän sitä toivottiin.

Vierailija
442/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ja epäterveelliset elämäntavat näkyy ja tuntuu. Pitäkää parempi huoli itsestänne. Kevyttä terveellistä ruokaa niin olokin on ihan erilainen!

Heippa konitohtori! Miten ketjussa mm. mainitut MS-tauti, migreeni, aivovamma ja keuhkovamma johtuvat lihavuudesta tai epäterveellisistä elämäntavoista? Vie typerät neuvosi mennessäsi!

Eikä sille ylipainollekaan pysty mitään ihan hetkessä tekemään, etenkin jos sitä on paljon. Itsekin tiedän että osa helteen rasittavuudesta johtuu ylipainosta (osa taas somaattisesta sairaudesta (ja ei, se ei liity ylipainooni millään tavalla) ja osa ihan vaan sattumasta), mutta sille ei ole olemassa mitään nopeaa ratkaisua. Totta kai yritän asialle jotain tehdä, mutta vaikutus näkyy todennäköisesti vasta ensi kesänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mahtavaa herätä sateen ropinaan ja mennä kävelemään raikkaaseen ulkoilmaan. Lisäksi on synkeä pilvipeite. Nyt kelpaa taas olla.

Vierailija
444/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten ihmeessä voi saada nukuttua jos on 30 astetta makuuhuoneessa? Ymmärrän todellakin että kaikki ei tästä nauti."

No vastaus on, huonosti. Minulla ei ole ilmastointilaitetta, eikä varaa nyt ostaa sellaista, koska halvemmat näyttää että on mennyt. Tuntuu että en jaksa enää viikkoa tällaista, sen verran on AINAKIN luvattu lämpötiloja kolmenkymmenen pintaan. En ole kolmeen vuorokauteen nukkunut kunnolla. Ensi kesäksi hankin sen prkln ilmastointilaitteen varuilta.

Vierailija
445/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukuttu täälläkään juurikaan. Taaskaan. Kamala olo.

Sateita luvattu vasta huomiseksi, mutta sen ajatuksen voimin jaksaa.

Vierailija
446/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo sade paljoa auta jos lämpötila on 30. Pahimmillaan lisää vielä ilmankosteutta. Tulee semmoinen painostava ilma.

Vierailija
447/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo sade paljoa auta jos lämpötila on 30. Pahimmillaan lisää vielä ilmankosteutta. Tulee semmoinen painostava ilma.

Totta :( Mutta pitäisi sen ainakin hetkellisesti laskea lämpötilaa, näin ainakin kuulin aamu-tv:stä.

Vierailija
448/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyn kylmässä, kesällä enintään +18 on hyvä. Nyt ollaan oltu pitkään kaukana mukavuusalueesta. En muista koska oon viimeks nukkunu hyvin. 5 tuntia pätkissä. En pysty tekee mitään aivoja vaativaa, ei pysty lukemaan, masentaa kun on menny monta päivää aivan täydellisen turhaan.

Vierailija
449/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama että en ole nukkunut kuin muutaman tunnin pätkiä. Heräilen niidenkin aikana kuumuuteen. Muuten tämä sää voisi mennäkin, mutta huono nukkuminen on ihan kamalaa kun se on kestänyt koko viikon ja jatkuu vielä ensikin viikolla jos säätiedotukset pitävät paikkaansa. Toimintakyky on olematonta.

Vierailija
450/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tähän on hirveetä. Nyt koko asunto no KOSTEA ja KUUMA. Vielä kuumempi kuin eilen tähän aikaan...tai ainakin hikoilen ja tuntuu siltä. Hirveetä tää kosteus.

Vierailija
451/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona olisi sopivan viileää ja jos pystyisi nukkumaan, niin ei olisi mitään ongelmaa helteiden kanssa! Valitettavasti näin ei ole ja hajottaa tosi paljon :'(

Vierailija
452/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Helsingissä on tällä hetkellä harmaan pilvistä ja satelee vettä. Että se siitä. Itse tykkäsin helteistä, tosin piti minunkin viimein eilen laittaa lisätuuletin viimein käyttöön. Asunnossa on jonkinsortin automaatti-ilmastointi sinänsä (ei itse säädettävä), joten sisällä on ollut pääosin ihan miellyttävät lämmöt.

Vierailija
453/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin ulkona on raikkaampi ilma kuin sisällä. Meillä ilmalämpöpumppu viilentää ja sisällä siis 23 astetta. Just avasin parvekkeen oven, kun ulkona on selvästi viileämpää. Sade tosin lakkasi äsken eli kohta varmaan taas kuuma.

Vierailija
454/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolämpötila 22 ja välillä satelee. Nyt on jo partsin oven auki pitämisessäkin jotain järkeä, kun se oikeasti vähän viilentää.

Vierailija
455/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä viihdyn kylmässä, kesällä enintään +18 on hyvä. Nyt ollaan oltu pitkään kaukana mukavuusalueesta. En muista koska oon viimeks nukkunu hyvin. 5 tuntia pätkissä. En pysty tekee mitään aivoja vaativaa, ei pysty lukemaan, masentaa kun on menny monta päivää aivan täydellisen turhaan.

Matkavinkkinä mainittakoon, että kannattaa matkustaa Islantiin! Siellä on takuuviileää käytännössä aina.

Vierailija
456/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin ulkona on raikkaampi ilma kuin sisällä. Meillä ilmalämpöpumppu viilentää ja sisällä siis 23 astetta. Just avasin parvekkeen oven, kun ulkona on selvästi viileämpää. Sade tosin lakkasi äsken eli kohta varmaan taas kuuma.

Tuossa tapauksessa kannattaa sulkea se pumppu ja vain avata kaikki ovet ja ikkunat - > läpiveto.

Vierailija
457/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkavinkkinä mainittakoon, että kannattaa matkustaa Islantiin! Siellä on takuuviileää käytännössä aina.

Kiitos vinkistä, on käynyt mielessä! Toisella puoliskolla ei vaan ole lomaa lainkaan, joten reissailu ei ole suunnitelmissa.

Vierailija
458/480 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun ja päivän sateli vettä. Vähän aurinko pilkisti pilvien raosta, ja heti mittarissa taas 27 astetta. Olen käytännössä kotini vanki. Ikkunat kiinni, kaihtimet ja verhot kiinni. Onpa ihanaa viettää kesää pimeässä, kuumassa ja ummehtuneena asunnossa. Tulis jo talvi!

Vierailija
459/480 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihanaa, mä vaan nautin joka hetkestä, kun on lämmintä!!

Olen niin iloinen näistä helteistä kaikkien Irakilais-miesten puolesta koska tämä kuuma ilma lievittää heidän koti-ikäväänsä, mutta toivottavasti he saavat pian sukunsa tänne suvunyhdistämisten myötä.

Täysin samaa mieltä.

Tämä on aavistuksen verran alkuperäisestä aiheesta sivussa mutta tietääkö joku onko ihana Pensselisetä ja Niilin hanhet -orkesterinsa kaikki jäsenet saaneet jo sukunsa pysyvästi Suomeen?

Vierailija
460/480 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ja sikeästi tuli nukuttua, ei todellakaan valittamista. Talo tuntuu suorastaan viileältä vaikka sisämittari väittää yhä että olisi 27 astetta??

Mä lähden nyt mustikkametsään, ehdin olemaan siellä pari tuntia ennen kuin lämpö nousee yli 25 asteen. Sitten heittäydyn altaalle ottamaan aurinkoa:D

Antakaa meidän nyt nauttia lämpimästä - kyllä ne sateet ja pakkaset kuitenkin tulee ja sitä riitää sitten vähintään 10kk!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan