Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?
Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.
Kommentit (903)
Mansikoita ja briejuustoa. Järkyttävän hyvää!
Muksut ei suostu syömään lämmintä ruokaa aamupäivästä niin oon keittäny nuudeleita tai muuta nopeeta ja halpaa vaikka tuskin koskevatkaan niihin. Tekis mieli lopettaa tää kun 97% näistäkin menee roskiin. Hedelmiä ja marjoja ja kylmiä tuoreita vihannelsia onneksi suostuu syömään aamupäivästä niin oon tehny salaatteja ja välipalaks porkkanoita, kukkakaalia, herneitä, marjoja, hedelmiä yms mitä ny sattuu olemaan. Mysli ja jugurtti on myös ollu hitti noitten kanssa. Illalla oon sit tehny kunnon ruuan ja maistuu tosihyvin ja välillä iltapalanakin syövät lämmintä ruokaa. Parivuotta heitettiin käytännössä kaikki ruuat roskiin mitä tuli tehtyä kun noi ei pysty syömää helteillä.
Vispipuuroa, marjakeittoa ja mannapuuroa, hodareita, toasteja ollaan syöty lounaiksi. Välipalana oon tarjonnut muroja, jogurttia, rahkaa yms. Mitä milloinkin. Myöhemmin kun mies tullut töistä oonvasta keitellyt varhaisperunoita niiden kanssa paistanut kanaa, kalaa tai jotain ja iso kippo salaattia tai keitettyjä kasviksia. Varhaisperunoiden kanssa on helppoa kun ei tartte ruskeita kastikkeita, oon tehnyt kermaviilikastiketta.
Aamulla viileämmällä tee joku iso esim. uunimunakas, piirakka jne, jota voi kylmänäkin syödä. siitä monta ateriaa, mukaan kylmää salaattia.
Kyl täs joka päivä tulee ruokaa tehtyä. Keitin perunoita, paistoin halloumia, kana grillissä. Perkasin 3kg mansikoita jälkiruuaksi ja salaattiin jne. No en kyl sit paljoo muuta olekaan tehny tänään... Mut ruokaa kyl joka pv
Vierailija kirjoitti:
Muksut ei suostu syömään lämmintä ruokaa aamupäivästä niin oon keittäny nuudeleita tai muuta nopeeta ja halpaa vaikka tuskin koskevatkaan niihin. Tekis mieli lopettaa tää kun 97% näistäkin menee roskiin. Hedelmiä ja marjoja ja kylmiä tuoreita vihannelsia onneksi suostuu syömään aamupäivästä niin oon tehny salaatteja ja välipalaks porkkanoita, kukkakaalia, herneitä, marjoja, hedelmiä yms mitä ny sattuu olemaan. Mysli ja jugurtti on myös ollu hitti noitten kanssa. Illalla oon sit tehny kunnon ruuan ja maistuu tosihyvin ja välillä iltapalanakin syövät lämmintä ruokaa. Parivuotta heitettiin käytännössä kaikki ruuat roskiin mitä tuli tehtyä kun noi ei pysty syömää helteillä.
Miksi ihmeessä yrität pakottaa lapsesi syömään lämmintä ruokaa, jos eivät halua eivätkä pysty? Mieluummin jogurttia ja tuoreita marjoja, vihanneksia ja hedelmiä.
Itse en näin kuumalla syö kuin todella myöhään illalla (joskus klo 22.00 jälkeen) ja ehkä varhain aamulla (06.00 - 07.00) ja hyvin pärjään koko päivän vedellä, ehkä myös mehulla (ja kahvilla).
Ruoka on kylmää, esim. fetapasteijoita jääkaapista.
normaalisti keitän perunat ja paistan muutaman makkaran lisukkeeksi, jos laiskotuttaa niin pizzalle.
Porkkanaa, kurkkua ja vastaavia mitä kylmänä voi syödä jaksaa jotenkin pilkkoa. Kaveriksi menee kaupan eineslihapullat tai kanasnacksit, joita ei tarvitse lämmittää. Viljatuotteita tulee muuten päivällä sen verran ettei "lämminruoka" sitä kaipaa.
Kun viilenee, alan taas tekemään "oikeaa" lihaa ja jätän nuo einekset kauppaan.
Tein juuri tonnikalasalaatin. Friseesalaattia, tonnikalaa, raejuustoa, kirsikkatomaatteja, kurkkua ja valkosipulikastiketta. Todella hyvää ja maistui vaikka hellepäivä!
Purkkitonnikalaa ei tälle tontille tuoda. Kaupasta vakuumipakattua savulohta, ei pitäisi kaataa budjettia.
Syön kylmiä juttuja, esim meloneita, salaatteja, teen tuoreista kasviksista dippi lautaseen, hedelmäsalaattia, rahkaa, täytettyjä ruisleipiä, jugurttia myslin kanssa, tuoreita mansikoita. Siinä muutama esimerkki.
Oon varmaan vastannut ketjuun viime- tai töissä kesänä, että pasta ja vihreä pesto :)
Voileivät tai keitetyt munat myös.
Jäätelöä ja salaatteja. Eikä ole kiloja tullut vaikka tällä mennyt jo kolme viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mansikoita ja briejuustoa. Järkyttävän hyvää!
Tuo ei ole varsinaista ruokaa, vaan jokin Sohvin fiinistely-välipala, tai homoparin esiaktillinen maku -hellyyttelyhetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällasilla helteillä meillä ei ikinä tehdä lämmintä ruokaa.
Raikasta salaattia, leipää leikkeleillä tai kananmunilla, marjoja ja maustamatonta jugurttia, pähkinöitä, hedelmiä, kasviksia, marjoja, mehukeittoja, rahkaa yms.
Ihanat, raikkaat ja terveelliset smoothiet on aika kovassa käytössä, lapsetkin voi vetää päivässä 2-4 kertaa niitä.
Ei edes lapsille ruokaa
Outoa
Noi esimerkit oli ravitsemuksellisesti tosi hyvät ja monipuoliset. Pitäiskö olla lapsille ranskalaisia ja nakkeja jotta olisit tyytyväinen?
Ihan normaalisti. En muutenkaan kokkaile kun kerran viikossa ja sitä sitten mikron kautta ääntä kohti.
Pilkon tomaatin,sipulin ja pätkän tuorekurkkua.Niiden päälle muutama tippa chiliä ja purkillinen tonnikalapaloja vedessä,sekoittaa ne ja kauhoo suuhunsa.
Meillä kuopus lähti reilu viikko sitten mummolaan, ollaan siis kahdestaan oltu.
Ollaan tehty kolmena päivänä itse pitsaa.
Parina päivänä syötiin makkaraa nuotiolla.
Kahtena päivänä uusia perunoita, valmis maksalaatikkoa.
Muute ollaan viinin/kaljan voimalla pärjäilty.
Sitten on taas pitkä talvi ruuan laittoa, kun kuopus kotona.
N40
Kaali- vihreän papun- sipulin- keittoa ja vesimelonia. Fetajuustoa. Ja itse tekemä ketojäätelöä
Feta-makaroni-omenasalaattia ja tonnikalaa. Tosin eilen tein juureslaatikkoa.