Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?
Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.
Kommentit (903)
Omituisia kommentteja! Joku kertoi laittavansa kerran viikossa mikroon eineksen. Ihankohan lapsiperheissä syödään kotona ruokaa vain kerran viikossa ja silloinkin eineksiä? Mitähän nämä perheet mahtavat syödä muina päivinä?
Millaisia aamupaloja, ruokia ja välipaloja valmistat perheellesi? Mitä ruokia lapsesi saavat kotona? Vai saavatko kesälomalla olevat lapsesi ollenkaan ruokaa kotona?
Valmistatko tavallista kotiruokaa perheellesi? On kurjaa, jos lapsille tarjotaan kotona kesälomalla vain eineksiä tai kuljetetaan lapsia jossakin hampurilaisravintolassa syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut jotain sellaista vanhusten ateriapalvelua, että ne tois joka päivä valmiin aterian kotiin. Saiskohan sellaisen sillä prusteella että on kotona etätöissä?
Meilläpäin sitä kutsutaan Woltiksi 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muksut ei suostu syömään lämmintä ruokaa aamupäivästä niin oon keittäny nuudeleita tai muuta nopeeta ja halpaa vaikka tuskin koskevatkaan niihin. Tekis mieli lopettaa tää kun 97% näistäkin menee roskiin. Hedelmiä ja marjoja ja kylmiä tuoreita vihannelsia onneksi suostuu syömään aamupäivästä niin oon tehny salaatteja ja välipalaks porkkanoita, kukkakaalia, herneitä, marjoja, hedelmiä yms mitä ny sattuu olemaan. Mysli ja jugurtti on myös ollu hitti noitten kanssa. Illalla oon sit tehny kunnon ruuan ja maistuu tosihyvin ja välillä iltapalanakin syövät lämmintä ruokaa. Parivuotta heitettiin käytännössä kaikki ruuat roskiin mitä tuli tehtyä kun noi ei pysty syömää helteillä.
Miksi ihmeessä yrität pakottaa lapsesi syömään lämmintä ruokaa, jos eivät halua eivätkä pysty? Mieluummin jogurttia ja tuoreita marjoja, vihanneksia ja hedelmiä.
Itse en näin kuumalla syö kuin todella myöhään illalla (joskus klo 22.00 jälkeen) ja ehkä varhain aamulla (06.00 - 07.00) ja hyvin pärjään koko päivän vedellä, ehkä myös mehulla (ja kahvilla).
Ruoka on kylmää, esim. fetapasteijoita jääkaapista.
Ketä puhui pakottamisesta? Pienille taapero/lapsi ikäisille nyt kuitenkin täytyy tarjota ruokaa päivärytmin mukaan. Sä voit mun puolesta elättää lapses vedellä ja mehulla. Saattaa tosin tarhatädit huolestua ja lasua soittaa mikäli lapsi tästä siellä puhuu.
Vesimelonia törkeitä määriä. Nytkin on 3 kokonaista kaapissa ja 1 viipaloitu jääkaapissa.
Jäistä banaania, rypäleitä ja vesimelonia. Innostunut juomaan itsetehtyä jääkahvia ja kookosmaitoon tehtyä chili-ananasjuomaa. Joskus suolaisia riisikakkuja.
Olen katsonut paljon street food aiheisia videoita Meksikosta ja saanut niistä inspiraatiota. Olisi kiva jos pystyisi hankkimaan enemmän perinteisiä meksikolaisia elintarvikkeita, Helsingissä on joku myymälä mutta minulle se on liian kaukana..
Teen kerralla enemmän ruokaa, jottei tarvitse joka päivä tehdä. Kuumalla kelilläkin pitää ja voi syödä hyvin myös lämmintä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Teen kerralla enemmän ruokaa, jottei tarvitse joka päivä tehdä. Kuumalla kelilläkin pitää ja voi syödä hyvin myös lämmintä ruokaa.
Kuka pakottaa syömään LÄMMINTÄ ruokaa? Aivan hyvin voi syödä vaikka perunasalaattia ja lämminsavulohta (joka nimestä huolimattaan on KYLMÄÄ).
Uunivuokaan viipaleina kesäkurpitsaa, tomaattia, fetaa ja tuoretta basilikaa, sekä rypsiöljyä, paistan n. 35 min. ja on hyvää
Vierailija kirjoitti:
Mä söin purkin raejuustoa kera kurkun ja tomaatin. Sit mulla on aina kaapissa niitä kuppikeittoja laiskojen päivien varalle,ei tarvi ku keittää vesi.
Nämä kaksi voi myös yhdistää. Mun himo pikaeväs nykyään juusto parsakaali kuppikeitto ja isoon kuppiin niin että sekaan mahtuu reilusti raejuustoa. NAM.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee... mutta usein salaattia. Melonia tai muita kauden hedelmiä. Merilohta tai kanaa. Rahkoja.
Oikeestaan ruokavaliosta jää koko kesäksi vähiin viljatuotteet (riisikin) ja peruna. Ne korvataan kesäkurpitsalla tms.
Miten kesäkurpitsaa (tai munakoisoa) voi kukaan syödä?
En ole koskaan niistä saanut mitään syötävän makuista saanut aikaan.
En syö paljon mitään. Jos sattuu olemaan hedelmiä niin syön sellaisen silloin tällöin mutta esim. pari viimeistä päivää on ollut niin tukala olo etten ole jaksanut käydä edes kaupassa. Eilen en syönyt kun yhden omenan joka oli viimeinen. Lähinnä toivon että kuolema korjaisi minut pois nopeasti.
Ei näin kuumalla ehdi syödä kun panettaa koko ajan.
Normi mamma panaa sen 85kg , ei siinä haittaa vaikka ois sillontällön syömättä ateriaa.
Teen pari kertaa viikossa ison annoksen ruokaa, siitä riittää sitten 3 päiväksi vähän soveltaen ja pakastimeen myös.
Yritän minimoida valmistusajan, eli kaikki on valmiina kuorittuna ja pilkottuna, ennen kuin alan valmistaa ruokaa. Jäähdytän sitten kattilan ja ruuan nopeasti kylmässä vedessä ennen jääkaappiin laittoa.
En lämmitä leivinuunia helteillä, huomasin, että vedenkeitinkin hehkuu pitkään kuumana käytön jälkeen niin kuin pieni uuni olisi päällä. Koetan muista senkin jäähdyttää.
- Ostan kaupasta valmista kanaa, juustoa tms. ja teen salaatin.
- tilaan pitsan
- Ostan valmista kaupasta
- aika monta päivää on menty ihan vaan voileivillä (meillä 2 aikuista taloudessa)
Mä oon tehnyt nyt ostoslistaa juhannukselle ja nythän on ennustettu hellettä.
Lämpiminä tarjoiltavat ruoat on tonnikalalasagne, uudet potut ja silli sekä grillattavat makkarat ja kanaa. Nää siis syödään illasta. Lisäksi pahimman kuumuuden ajaksi teen jääkaappiin tonnikalakolmioleipiä ja niiden lisäksi kurkkua, hunaja- ja vesimelonia. Jälkkäriksi ja välipaloiksi mustikkarahkaa ja jätskiä.
Kaksi teiniä ja kaksi aikuista.
Lämpimiä leipiä mikrossa. Ketsuppi, pizzamaustetta, paprikaa, tomaattia, meetvurstia, juustoa päälle. 🍕🌮🥗
Tänään ajattelin paistaa possun suikaleita, sipuli + ruokakerma sekaan ja syödään pastan kanssa 😍
Eineksillä mennään.
.
.
T: kokki evp