Plussa,haamu vai nega? Kaikki kuvien ja oireiden kera mukaan ketjuun :)
Heippa kaikille kuumeilijoille!
Täs eletää jännittäviä päiviä :p
Edelliset kuukautiset oli 22.6-25.6 ja oletettu ovulaatio oli 9.7, en tikuttanut mutta laskujeni mukaan. Ukon kanssa me pupuillaan lähes päivittäin niin ei tuo oviksen laskeminen oo ollu mitenkään se päälimmäinen juttu :) Seuraavat menkat pitäis alkaa 23.7
Olen kyllä lukenut että raskausoireita ei voi tulla ennen kun kiinnittyminen on tapahtunut mutta 4 päivää oletetun ovulaation jälkeen olen kärsinyt menkkamaisista jomotuksista PÄIVITTÄIN, ei se jatkuvaa ole mutta sellasia hetkiä on päivässä kun joutuu juosta ihan vessaan katsomaan että alkoiko menkat, joo typerää koska niiden ei pitäisi alkaa edes vielä :D 6 päivää sitten kun kärsin aika kovasta alavatsa jomotuksesta, illalla pupuiltiin ja tuntui todella epämukavalta, tuonne alapäähän pikkusen sattui mitä ei koskaan ole ennen tehnyt,kuivuutta se ei ole koska alapää on kyllä oviksesta asti ollut todella kosteana, ukkokin on mielissään :D ylävatsaa (suunnilleen peukalonmitan verran rinnoista alaspäin keskelle) on "puristanut" oudosti muutaman kerran, tiedä sitten onko edes raskausoire mutta ennen sellaista ei ole ollut, AHH, kyllä tää intoilu on samalla ihanaa vaikka stressaavaa :P rinnat kipeytyivät 3 päivää sitten ja se kipu on sellaista "rintojen sisäistä" kipua, painellessa ei tunnu kipua sen kummemmin, se särky on jossain tuolla sisällä ja varsinkin selälleen maatessa alkaa sellanen pistävä jomotus ja ilman rintsikoita nuo tuntuu roikkuvan polvissa asti :D, tosin kyllä pientä jomotusta tuntuu niissä myös mahalleen maatessa. rintsikat päällä se kipu on mun pongauksien mukaan voimakkaampi, tiedä sitten. nännipihat mun mielestä on lautasen kokoset, tossa aamulla peilistä niitä katselin ja mietin että eihän ne nyt tolta aina näytä,mutta meillä yk3 menossa ja hirveääkin hirveämpi vauvakuume molemmilla niin kai ne silmät saa raskaushaaveissa nännitkin näyttämään isommilta, haha :D pari päivää sitten väsytti niin per***esti,olisin voinut vaan nukkua, mutta se väsymys on jotakuinkin pois, uupunu olo kuitenkin seuraa päivästä toiseen. hmmm, sen kummempia toivottuja raskausoireita mulla ei ole.
No,pakkohan se on kertoa että todellakin MALTTAMATTOMANA, siis todellakin ihan täpinöissäni olen hölmö mennyt ja testannut jo 3 päivää sitten ekan kerran, puhdas negahan se sieltä tuli, tosin en kyllä uskonutkaan sen näyttävän vielä mitään mutta kyllähän te tiedätte :D Tänä aamuna se malttamattomuus sieltä taas astui esiin kun kaapissa kuitenkin yksi halpistesti mua huhuili, halus aamupissalle mukaan,olihan se pakko ottaa :D ihan testiajan sisällä olin kyllä näkeväni siinä tikussa toisen HAALEAN viivan,mutta ne silmät kyllä saattaa heittää ja pahasti. Ja senkin tiedän että liian aikaisin testaaminen ei kannata :/ Laitan kuvan tähän ja haluisinkin kuulla teidän mielipiteen testistä :) ja myös teidän tilannetta,missä vaiheessa kiertoa ja mitä oireita? Oikein paljon plussatuulia kaikille!(y)
Kommentit (3051)
Tässä vielä samasta testistä kuva mutta negatiivinä
Jaahas, tällä hätähousu testaa ennenku menkat on edes myöhässä. Miten tämä nyt tulkita?
Käyttäjä27492 ja Tintti0707
Onko viivat vahvistuneet?
Ei. Tänä aamuna tein uuden ja ei tullut edes tuon vertaa mitä eilen! :(
Tintti0707
No höh. Mutta joku siellä yritti. 👍
Hei kaikki vanhat tutut pitkästä aikaa, ja moi uusille. Kirjottelin tammi-helmikuussa edelliseen ketjuun, kun alettiin yrittämään ja heti ekasta kierrosta tärpännyt meni kesken viikko haamutestin jälkeen. En oikein pystynyt tulla keskustelemaan sen jälkeen, pari kertaa kävin lukemassa mutta tuntui paremmalta ottaa etäisyyttä. Nyt on tapahtunut niin paljon, että ajattelin tulla taas vähän jakamaan - että ei elämästä kyllä koskaan tiedä mitä sillä on varalla!
Neuvolan kautta pääsin keskenmenon jälkeen ultraan, jossa tarkistettiin kohdun tyhjentyneen. Tai no, lääkäritäti pyysi mukaan tulleen miehenkin mukaan huoneeseen ja aloitti sitten sanoilla "Juu yleensä täällä on enemmän ja vähemmän koko perhe mukana... että raskauden kestoa tulitte määrittämään?" Ja siinä itse sitten että juu ei nyt ihan... Ultrassa näkyi hyvin tyhjentynyt kohtu sekä "jonkinlainen kysta, voi olla myoomakin" ja saatiin käsky palata ehkäisyyn, kunnes tämä mystinen juttu on selvitetty, ettei tule uutta keskenmenoa sitten sen takia, ja uusi ultrausaika noin 6 viikon päähän. Otettiin myös raskaushormoni, joka näytti niin matalaa, että ehkäisyyn olisi syytä palata, kun kuukautiskierto olisi varmasti jo käynnistymässä.
Tätä uutta ultrausaikaa en kuitenkaan päässyt käyttämään, sillä välissä alavatsakivut pahenivat lopulta pisteeseen, että nousi kuumekin. Kävin työterveydessä, ja siellä ultraamisen supermies, kuulemma Suomen huippuja, ei oikein saanut selvää mistä on kyse, määräsi antibiootit ja sain lähetteen sairaalan poliklinikalle, kun oli niin mystinen tapaus. Työterveydessä ennen gynelle pääsyä yleislääkäri kysyi "oliko tämä abortti spontaani" ja minä siinä sitten että ei.. kun keskenmeno... Siinä kohtaa jo vähän ilottomasti nauratti nämä huolimattomuusvirheet näin kovin herkän aiheen tiimoilta. Mukaan saamissani papereissakin puhutaan abortista.
Antibiootit auttoivat kipuihin, mutta menkkoja ei kuulunut vielä kahdeksan viikkoa keskenmenon jälkeenkään. Sairaalan poliklinikalle tuli kutsu, jännitti kamalasti. Vähemmästäkin perusterve ihminen jo kuvittelee syöpähoitoja ja leikkauksia - ikinä ennen en ole sairaalassa omalla asialla käynyt, ja kyllä, tiedän, superonnekas ihminen. Mutta jännitti, ihan tärisin mennessä.
Lääkäri siellä sitten kyseli alkukyssärit ja sanoi että katsotaan mikä se tilanne nyt sitten on. Oli hetken ultrannut kun kysyi "Oletko sä raskaustestiä nyt tehnyt kun niitä kuukautisia ei ole kuulunut". "En..." "Täällä on raskaus, oikein kohdun sisällä, noin kuusi viikkoa veikkaisin ja sydämen sykkeenkin tästä jo erottaa". Spontaani vollotus siinä sitten. Kasvannainenkin osoittautui ihan normaaliksi, kohdussa kiinni olevaksi mutta kohdun ulkopuolella kasvavaksi myoomaksi, joka ei aiheuta keskenmenoja ja joka äärimmäisen harvoin muuttuu pahanlaatuiseksi. Lopulta soittamaan miehelle, että ei, ei ole mitään vakavaa, ja btw olen raskaana. Raasureppana ei ollu myöskään kyllä yhtään ollu osannu odottaa tällaista lopputulemaa.
Aika näyttää pysyykö tämä matkassa mukana. Vähän jännittää soittaa neuvolaan, kun edelliskerralla vuoto alkoi samana päivänä kuin sinne soitin. En ole taikauskoinen, mutta tiiättekö, en haluaisi liikaa intoilla. Samalla olen ihan varma, että tämä pysyy matkassa, vaikken uhkailuistani huolimatta ostanutkaan tarrasukkia yöpöydän laatikkoon onnea tuomaan! En oo enää edes syönyt foolihappoa, kun oon ollu jossain limbotilassa.
Mutta kyllä tämä taas selittää: pissalla juokseminen, älytön nälkä, väsymys, äärimmäisen tarkka hajuaisti... Pitäkää meille peukkuja <3
apua tämä tuli väärään ketjuun! pistetään hämmennyksen piikkiin :DD kopsasin oikeaan myös :)
Viallinen testikö vai mikä tuo punainen piste on toivotun viivan paikalla? Ja tosiaankin dpo 9 vasta tänään, mutta kun malttamaton olin..
Täälläkin yksi hätähousu! Kuukautiset pitäisi alkaa 2päivän kuluttua ja testi näyttää omaan silmään erittäin haaleaa viivaa..nega vai haamu?
Hö
Tässä lisätty kontrastia..
Hö
Tein 2 peräkkäistä testiä melkein ja toisella kerralla se oli jopa tummempi kai?
4 päivän päästä pitäs alkaa menkat,tuli mulle shokkina jos oonki raskaana
Voiko 4pv ennen menkkoja tulos näyttää tältä ja pysyä myös?
Onko tuossa plussa vai viivanpaikka? Testi tehty yli viikko sitten. Huomenna tulee palkka, niin voin ostaa digitestin, niin saa varmuuden. Mut spekulointi apua kaipaisin 🤔😄
Käyttäjä27708 kirjoitti:
Täälläkin yksi hätähousu! Kuukautiset pitäisi alkaa 2päivän kuluttua ja testi näyttää omaan silmään erittäin haaleaa viivaa..nega vai haamu?
Samantyyppisen tuloksen olen saanut nyt useana päivänä peräkkäin. Menkat saapuivat eilen, mutta testi näyttää tuolta. Sanoisin, että joko nega tai kemiallinen. Itselläni oli luultavasti kemiallinen.
Mites tää. Dpo 10 clearblue testiajalla vs. tunnin päästä purettuna. Ekassa ei näy mitään ja tokaan ei voi luottaa??
Ärsyttää tää "onko viivanpaikka" -hokema, kun testissä näkyy väriä. Viivanpaikka tarkoittaa, että se indikaattorialue näyttää eriltä, esim. kiiltää erilailla valossa eli sen pystyy erottomaan erilaisena muusta alueesta. Viivanpaikka ei tarkoita haaleaa väriä, se on juurikin haamuviiva tai haalea positiivinen.
Yleensä tarkoittaa aina positiivista tulosta, mutta jos on kovin aikaisin tehty, voi indikoida kemiallista raskautta ja kuukautiset tulee kyllä, mutta mahdollisesti myöhässä.
Hellou. Mitäs olette tästä mieltä että heittääjö mulla päässä😅 testi tehty ennen ku menkat edes myöhässä