Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasataman psykiatrian poliklinikka - kokemuksia?

NimetönVierailija
16.07.2018 |

Onko kenelläkään kokemuksia Helsingin Kalasataman psykiatrian poliklinikasta?

Kaipaisin kokemuksia.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on kalasataman psykiatrian ylilääkäri? Se venäläinen?

Vierailija
82/107 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
84/107 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa että tollainen lääkäri saa jatkaa työssään

Vierailija
85/107 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kävi itselleni

Vierailija
86/107 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Kalasatamasa hoidossa jo puoli toista vuotta. Minua on kohdeltua todella huonosta, lähden sieltä aina itkien pois. Tässä mielentilassa minun on vaikea luottaa itseeni, ehkä ylireagoi, oletin vian olevan minussa. Luettuani teidän kommentit (iso kiitos niistä) huomasin, etten olekaan yliherkkä vaan toiminta sielä on todellakin ala-arvoista: lääkärit kylmiä ja epäammattimaisia, hoitajat välinpitämättömiä, hoito epäjohdonmukainen jne. Olin itsekin vailla hoitosuunnitelmaa yli vuoden ja syynä oli usein henkilökunnan vaihto (joka teki hoidosta päämäärätöntä) tai lääkärille ei saanut aikaa tai asia hoidetaan myöhemmin tai... Pahinta on se, että olen heidän armoilla, ja kun en pääse hoitoon elämä ei ole elämisen arvoinen. En tiedä mitä minun tulisi tehdä kun hoito ei etene, mikään ei hoidu sovitusti, kukaan ei ota vastuuta. On tosi ikävä kuulla, että tekin kärsitte tästä - tämä ei ole oikein.

Olen ollut Kalasatamassa ja sitä edeltävällä poliklinikalla jo useita vuosia ja minulla on hoidosta vastaavanlaisia kokemuksia kuin sinulla.

Kannattaakin miettiä, onko sinulle oikeasti tuollaisesta hoitokontaktista mitään hyötyä. Alan itse olla sillä kannalla, että joskus on parempi, ettei ole hoitoa ollenkaan kuin että on huono hoitokontakti, joka itse asiassa vie omaa vointia vain huonompaan.

Kirjoitit kuitenkin, että tarvitset hoitoa, ja siksi haluankin sanoa sinulle, että sinulla on myös muita hoitopaikkavaihtoehtoja. Se kannattaa muistaa, sinun ei tarvitse olla kiinni tuollaisessa huonossa hoitossa.

Tiesitkö esimerkiksi, että julkisen terveydenhuollon hoitopaikan voi valita itse? Sen voi tehdä ihan vain ilmoittamalla, eikä asiaa pitäisi edes joutua perustelemaan millään tavalla. Voit vaihtaa hoitopaikkaa johonkin toiseen Helsingin sisällä. En tosin tiedä, onko muut julkiset paikat Helsingissä sen parempia, mutta aina voi kuitenkin kokeilla, jos edellisessä paikassa hoito on niin huonoa, ettei siellä kuitenkaan halua olla. Julkisen terveydenhuollon voi valita myös toisen kunnan alueelta, mutta se toki vaatii silloin sen, että kaikki terveydenhuoltopalvelut, esim. hammashoito, siirtyy myös siihen valitsemaasi kuntaan.

En tiedä, millaisen asian takia olet päätynyt ottamaan yhteyttä, mutta kannattaa myös yrittää etsiä muita reittejä, joita pitkin voi löytyä yllättäviä tahoja, jos vain voimasi mitenkään riittävät sellaiseen. Jos sinua on esim. kohdannut jokin kriisitilanne, Helsingin kaupungilla on kriisipäivystys, johon voi soittaa mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Sieltä saa neuvoja akuuttiin tilanteeseen ja sieltä voi saada myös muutaman ajan, jossa akuuttia tilannettasi ja myös eri hoitovaihtoehroja voidaan käydä läpi.

Olen soittanut numeroon muutaman kerran. Joskus puhelimeen vastasi tylyltä kuulostava ihminen, josta tuli olo, etten halua puhua hänen kanssaan ja lopetin puhelun lyhyeen, mutta usein sieltä on vastannut ihmisiä, joilla on ihan eri tason ymmärrys (ja empatia) esim. kriisin kohtaamisesta kuin esim. Kalasatamassa.

Jos oma tilanteesi liittyy mitenkään kriisiin, tuolta voisit saada vinkkejä siitä, miten hoidossasi kannattaisi toimia. (Ovat esim. sanoneet minulle, ettei Kalasatamasta tule olemaan minulle mitään hyötyä.)

Minut on raiskattu ja minua on siitä johtuvista syistä kohdeltu myöhemminkin ala-arvoisesti. Kalasatamassa on lähinnä naureskeltu minulle, jatkettu alistavaa käytöstä, vaikka ymmärtääkseni hoitopaikan pitäisi nimenomaan käyttäytyä ihan toisin. Jotkut henkilökunnasya ovat antaneet myös ymmärtää, että asiat johtuvat minusta, että olen sellainen ja tällainen ja tuollainen, eikä esim. siitä, että joku ihminen, jolla ei itsellään ole ollut kaikki asiat ihan kohdallaan, on tunkeutunut rajojeni yli ilman lupaa.

Minua lähinnä harmittaa, etten lähtenyt tuolta ajoissa pois, vaikka esim. lääkäri vaikutti alusta alkaen hyvin vastemielisesti käyttäytyvältä. Olisin selvinnyt paljon pienemmillä haitoilla, jos olisin ollut vuosia ilman "hoitoa". Ymmärrän kuitenkin, että kaikille tämä ei aina välttämättä ole mahdollista.

Jatkan kommenttiani vielä sen verran, että haluan sanoa sinulle, että sinun ei tarvitse olla tuollaisten armoilla. Se, että ajattelet joutuvasi olemaan heidän armoillaan, ei todennäköisesti johdu siitä, että oikeasti olisit heidän armoillaan, vaan siitä, että he käyttäytyvät ja haluavat saada sinut olemaan heidän armoillaan. Mutta oikeasti et ole. Vaihtoehtoja on kyllä.

Minullekin annettiin pitkään ymmärtää, että olen tämän hoitopaikan armoilla, ja jouduin tekemään asioita, joita en todellakaan olisi halunnut, koska luulin, että olen riippuvainen tästä ja heidän kirjoittamastaan sairaslomasta, joka oli ainoa tuloni. Mutta näinhän se ei ole.

Koko Kalasataman hoito on nykyään jotakin ihmeellistä valtapeliä. Tärkeintä on se, että potilaasta saadaan niskalenkki ja päästään valta-asetelmaan, ei potilaiden aito kohtaaminen.

Joo. Tämä oli hyvin sanottu. Niskalenkkiin jouduin itsekin. He tekevät kaikkensa löytääkseen ihmisestä vikoja. Muu ei ole tärkeää.

Vierailija
87/107 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kalasataman psykiatrian ylilääkäri? Se venäläinen?

Täytyykin katsoa kuka siellä häärii nykyisin

Vierailija
88/107 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää kirjoittaa yksittäisestä lääkäristä mitään, mutta ehkä sen verran voisin omasta kokemuksestani kirjoittaa, että lääkäri L. T. oli hoitava lääkärini yhdeksän ja puolen vuoden ajan, ja ainakin minulle oli aina inhimillinen ja kuunteleva lääkäri. Ainakin yritti tehdä asioita, jotka auttoivat minua, ja kuunteli aina todella herkällä korvalla, mitä minulla oli sanottavana. Ja jos oli joku akuuttiasia, ja jätin soittopyynnön, niin soitti aina, kun vain ehti ja kuunteli pitkiäkin pätkiä puhelimessa asiaani. Joten minulla on ainakin hänestä hyviä kokemuksia. Hoitoni ei ehkä kokonaisuudessaan ollut niin onnistunut, kuin olisi toivonut, mutta se ei ollut mitenkään lääkäristä johtuvaa, vaan Kalasataman ulkopuolisista tahoista johtuvaa. Muista lääkäreistä minulla ei ole kokemusta, joten heistä en osaa sanoa. Mutta ainakin L. T. oli minulle aina tosi ystävällinen, inhimillinen ja kuunteleva lääkäri, joka yritti oikeasti auttaa.

Minulla oli myös neljän vuoden ajan todella hyvä psykologi, joka valitettavasti vaihtoi työtehtäviään hoitopaikan muutettua Sturenkadulta Kalasatamaan, enkä voinut jatkaa hänellä. Sturenkadun aikoihin kävin myös useammassa ryhmässä, ja kaikki ryhmien vetäjät olivat tosi mukavia ja ystävällisiä. Jos olisi mahdollista, jatkaisin kaikilla tässä kommentissani mainittujen työntekijöiden kanssa mielelläni.

Vierailija
89/107 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsää kirjoittaa yksittäisestä lääkäristä mitään, mutta ehkä sen verran voisin omasta kokemuksestani kirjoittaa, että lääkäri L. T. oli hoitava lääkärini yhdeksän ja puolen vuoden ajan, ja ainakin minulle oli aina inhimillinen ja kuunteleva lääkäri. Ainakin yritti tehdä asioita, jotka auttoivat minua, ja kuunteli aina todella herkällä korvalla, mitä minulla oli sanottavana. Ja jos oli joku akuuttiasia, ja jätin soittopyynnön, niin soitti aina, kun vain ehti ja kuunteli pitkiäkin pätkiä puhelimessa asiaani. Joten minulla on ainakin hänestä hyviä kokemuksia. Hoitoni ei ehkä kokonaisuudessaan ollut niin onnistunut, kuin olisi toivonut, mutta se ei ollut mitenkään lääkäristä johtuvaa, vaan Kalasataman ulkopuolisista tahoista johtuvaa. Muista lääkäreistä minulla ei ole kokemusta, joten heistä en osaa sanoa. Mutta ainakin L. T. oli minulle aina tosi ystävällinen, inhimillinen ja kuunteleva lääkäri, joka yritti oikeasti auttaa.

Minulla oli myös neljän vuoden ajan todella hyvä psykologi, joka valitettavasti vaihtoi työtehtäviään hoitopaikan muutettua Sturenkadulta Kalasatamaan, enkä voinut jatkaa hänellä. Sturenkadun aikoihin kävin myös useammassa ryhmässä, ja kaikki ryhmien vetäjät olivat tosi mukavia ja ystävällisiä. Jos olisi mahdollista, jatkaisin kaikilla tässä kommentissani mainittujen työntekijöiden kanssa mielelläni.

Jatkan omaa kirjoitustani vielä sen verran, että hoidon ollessa vielä Sturenkadulla, hoito oli paljon inhimillisempää kuin myöhemmin Kalasatamassa. Sturenkadulla työntekijät tunsivat potilaansa, ja esim. psykologille oli mahdollista saada aika kahden-kolmen viikon välein. Kävin usein psykologilla kahden viikon välein. Myös ryhmissä oli tosi mukava tunnelma aina, ja niissä oli kiva käydä. Kalasatamaan muutettua hoito muuttui ehkä hieman kylmäksi ja kasvottomaksi. Lääkärini pysyi onneksi monista asioista huolimatta samana, mutta työntekijät alkoivat vaihtua melko tiuhaan, yksi psykologi saattoi olla yhdeksän kuukautta, kunnes vaihtoi työtehtäviään ja työpaikkaa, eikä aikoja enää saanut kuin neljän viikon välein, joten hyviä hoitosuhteita ei oikeastaan Kalasatamassa enää työntekijöiden kanssa tullut. Sinänsä kaikki psykologit olivat mukavia, mutta hoito ei enää oikein onnistunut. Yksi psykologi oli sellainen, joka aloittaessaan oli hyvin tyly, hän oli yrittänyt tavoittaa minua, kun olin luennolla, ja koska en voinut vastata, oli laittanut tosi tylyn viestin, jossa luki "Jos haluat, että hoitosi jatkuu, soita", kun asian olisi voinut ilmaista esim. "Hei! Olen uusi hoitava työntekijäsi ja yritin tavoittaa sinua vastaanottoajan sopimiseksi. Soitatko vaikka takaisin, kun ehdit? Yt, X. Y.", mutta tuolla psykologilla en sitten lopulta aloittanutkaan.

En osaa sanoa, onko ison paikan ongelma, että hoito muuttui etäiseksi Kalasatamassa Sturenkatuun verrattuna, vai mistä johtuu. Mutta minulla oli onneksi sama lääkäri koko ajan, joka tiesi tilanteeni ja tunsi minut. Ainoa asia, joka itseäni harmittaa, on se, etten oikein osannut alusta alkaen kertoa, mikä minua oikeasti vaivaa.

Minulle yritettiin laittaa hiljattain uutta lähetettä Kalasatamaan, mutta lähete tuli takaisin aika kyseenalaisten kommenttien kanssa. Kommenteissa ei otettu huomioon tilannettani ollenkaan ja kommenteissa väitettiin asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Terveyskeskuslääkäri sanoi, että sama henkilö on palautellut lähetteitä aiemminkin tosi kyseenalaisesti, joten ilmeisesti Kalasatamassakin on paljon kiinni siitä, kenen kanssa on tekemisissä. Jos saa hyvän lääkärin ja psykologin tai muun hoitavan työntekijän, hoito voi olla ihan hyvää, mutta tuo viimeaikainen läheteasia oli kyllä niin ihmeellinen, että ymmärrän myös, miksi monella on niin negatiivisia kokemuksia Kalasatamasta byrokratioineen. Vieläkin nousee karvat pystyyn siitä, miten lähetettä käsitelleet henkilöt ovat hoitivat asian. Heidän toimintatapansa ja suhtautumisensa potilaaseen on todella epäinhimillistä.

Vierailija
90/107 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan omaa kirjoitustani vielä sen verran, että hoidon ollessa vielä Sturenkadulla, hoito oli paljon inhimillisempää kuin myöhemmin Kalasatamassa. Sturenkadulla työntekijät tunsivat potilaansa, ja esim. psykologille oli mahdollista saada aika kahden-kolmen viikon välein. Kävin usein psykologilla kahden viikon välein. Myös ryhmissä oli tosi mukava tunnelma aina, ja niissä oli kiva käydä. Kalasatamaan muutettua hoito muuttui ehkä hieman kylmäksi ja kasvottomaksi. Lääkärini pysyi onneksi monista asioista huolimatta samana, mutta työntekijät alkoivat vaihtua melko tiuhaan, yksi psykologi saattoi olla yhdeksän kuukautta, kunnes vaihtoi työtehtäviään ja työpaikkaa, eikä aikoja enää saanut kuin neljän viikon välein, joten hyviä hoitosuhteita ei oikeastaan Kalasatamassa enää työntekijöiden kanssa tullut. Sinänsä kaikki psykologit olivat mukavia, mutta hoito ei enää oikein onnistunut. Yksi psykologi oli sellainen, joka aloittaessaan oli hyvin tyly, hän oli yrittänyt tavoittaa minua, kun olin luennolla, ja koska en voinut vastata, oli laittanut tosi tylyn viestin, jossa luki "Jos haluat, että hoitosi jatkuu, soita", kun asian olisi voinut ilmaista esim. "Hei! Olen uusi hoitava työntekijäsi ja yritin tavoittaa sinua vastaanottoajan sopimiseksi. Soitatko vaikka takaisin, kun ehdit? Yt, X. Y.", mutta tuolla psykologilla en sitten lopulta aloittanutkaan.

En osaa sanoa, onko ison paikan ongelma, että hoito muuttui etäiseksi Kalasatamassa Sturenkatuun verrattuna, vai mistä johtuu. Mutta minulla oli onneksi sama lääkäri koko ajan, joka tiesi tilanteeni ja tunsi minut. Ainoa asia, joka itseäni harmittaa, on se, etten oikein osannut alusta alkaen kertoa, mikä minua oikeasti vaivaa.

Minulle yritettiin laittaa hiljattain uutta lähetettä Kalasatamaan, mutta lähete tuli takaisin aika kyseenalaisten kommenttien kanssa. Kommenteissa ei otettu huomioon tilannettani ollenkaan ja kommenteissa väitettiin asioita, jotka eivät pidä paikkaansa. Terveyskeskuslääkäri sanoi, että sama henkilö on palautellut lähetteitä aiemminkin tosi kyseenalaisesti, joten ilmeisesti Kalasatamassakin on paljon kiinni siitä, kenen kanssa on tekemisissä. Jos saa hyvän lääkärin ja psykologin tai muun hoitavan työntekijän, hoito voi olla ihan hyvää, mutta tuo viimeaikainen läheteasia oli kyllä niin ihmeellinen, että ymmärrän myös, miksi monella on niin negatiivisia kokemuksia Kalasatamasta byrokratioineen. Vieläkin nousee karvat pystyyn siitä, miten lähetettä käsitelleet henkilöt ovat hoitivat asian. Heidän toimintatapansa ja suhtautumisensa potilaaseen on todella epäinhimillistä.

Kalasataman pitäisi kai olla moderni ja uusinta uutta ja kätevää, kun on monet palvelut samassa, mutta minulle se on aina näyttäytynyt kolkkona heIvetinkoneena ikkunattomine huoneineen ja ilmoittautumislappuineen.

Vierailija
91/107 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin myös itkien pois kaksi viikkoa sitten sieltä, erikoistuvan lääkärin kohtelu oli aivan kamalaa. Käski tehdä käytävässä vielä testejä, ahdistuneisuudesta täydet ja masennuksesta vaikean puolella mutta eipä kiinnostanut. Toinen resepti jätettiin uusimatta, käskettiin olemaan sairaanhoitajaan yhteydessä eräästä asiasta pikaisesti, koskaan ei vastattu vaikka itselleni erittäin tärkeä ja kiireellinen asia.

Ehdotettiin ottamaan seurakuntaan yhteyttä ahdistukseni kanssa. Sanoin olevani ateisti ja että näillä omilla diagnooseillani en halua puhua kun ammattilaisen kanssa ja vielä sanottiin että jos se seurakunta kuitenkin. Mitään psykoterapiaa en enää saa koska jaksan käydä suihkussa (ihan oikeasti tämä suihku tuntui olevan hyvin tärkeä asia). Saa vaan ne jotka ei kykene suihkuun eikä mitään, näytin siis liian siistiltä vaikka ihan paniikissa itkin että haluan niin kovasti olla yhteiskuntakelpoinen enkä taas joutua aloittamaan kaikkea kohta alusta. Alentuvaa ja ihan järkyttävän nöyryyttävää ja epäpätevää toimintaa.

Vierailija
92/107 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta lääkäristä K. P.-K.?

Vierailija
93/107 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan onko tuolla toiminta ja potilaiden kohtelu yhtään ihmismäistynyt? Todella karmea paikka ainakin ollut.

Vierailija
94/107 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uskaltaako tuonne mennä???Kokemukset kuulostaa karmaisevilta.

Vierailija
95/107 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mukava psykologi arvointiköynneillä. Tällä viikolla peruutin tulevan erikoistuvan lääkärin ajan, kun vaadin erikoislääkäriä diagnoosia varten. Sanoin, että olen valmis odottamaan. Saa nähdä että kauanko joudun odottamaan.

Kyseessä olisi ollut saksalainen erikoistuva psykiatri. Kellään kokemuksia?

Vierailija
96/107 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kohtelu lääkäri tapaamisessa, paitsi... näyttää että eivät tutustu alustavasti potilaan tietoihin ennen vastaanotto aikaa. Huomasin käytännössä tämän.

Vierailija
97/107 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen kohtelu lääkäri tapaamisessa, paitsi... näyttää että eivät tutustu alustavasti potilaan tietoihin ennen vastaanotto aikaa. Huomasin käytännössä tämän.

Huomasin saman. Psykologin arvio diagnoosista oli päinvastainen kuin lääkärin, kun viime viikolla kävin. Jäi huono maku ja tuntuu, että mitään diagnoosia ei edes tullut. Kannattaako mun mennä yksityiselle kunnon diagnoosia varten?

Vierailija
98/107 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut millään psykiatrian poliklinikalla niin huonoa hoitoa kuin Kalasatamassa.

Alun perin hakeuduin itse hoitoon 16-vuotiaana (tänä vuonna 26 v) ja hoito oli silloin nuorisopsykiatrian poliklinikalla kahdella paikkakunnalla (tekivät yhteistyötä), molemmissa ihan hyvää/ok hoitoa, toki HUSin ja Suomen resurssiongelmat näkyivät jo silloin siinä miten aikoja oli aika harvoin ja lääkärit välillä vaihtuivat tiuhaan.

Sen jälkeen olin Itiksessä asiakkaana/potilaana, ihan ok psykiatri siellä, toimintatapa kuitenkin: BDI-kyselyn täyttö, pisteiden laskeminen ja lääkityksen tsekkaaminen, sitten ovesta ulos.

Heti 2018 TEHYKEn avauduttua vaihdoin sinne. Minulla on tainnut olla kahdeksan eri lääkäriä tänä aikana, yksi heistä on ollut psykiatri, ei osannut suomea kunnolla, tapasin hänet kerran. Loput yleis- tai työterveyslääkäreiksi erikoistuvia

Tiimin hoitavaa työntekijää voin nähdä kerran kuussa, miinus lomakaudet ym. poissaolot, eli noin 10 kertaa vuodessa x 45 min. Keskustelumme eivät oikein johda mihinkään, vointini on vain mennyt huonompaan suuntaan vuosien varrella, en pysty pitämään vakituista työpaikkaa, teen keikkatyötä, en ole opiskellut, minulla ei ole ystäviä tai perhettä.

Viime kesänä yritin tappaa itseni, Auroran osastojakson jälkeen taisin nähdä jotakuta työntekijöistä kerran? Puhuimme siitä, että on mukavaa miten aloitin Aurorassa venlafaksiinin (7. lääkkeeni vuosien aikana) uudestaan ja miten sähköhoitoon oli tehty lähete.

Nämä seikat (SSRI, SNRI, ECT) ovat kohdallani vaatimattomia, lähes turhia keinoja, niiden teho epävakaille ihmisille on erittäin lievä, ellei olematon. Tämän työntekijäni myönsi tällä viikolla puhelimessa, kun sen itse ensin ääneen sanoin?

Viime viikolla olin Haartmanin päivystyksessä, sairaanhoitaja laittoi viestin Kalasatamaan ja sieltä soitettiin (em.) 6 pv myöhemmin ja puhelu alkoi sanoin: No moi, mistä haluaisit puhua tällä kertaa? ja sovittiin tapaamisaika 14 pv päähän puhelusta.

Ajattelin joko vaihtaa polia tai vain odottaa ensi vuoteen, että saan aseluvan ja sitten jätän tämän kaiken taakseni. Tästä kerroin työntekijälle puhelussa, vastausta siihen en muista. Näemmä se oli niin unohdettava.

Vierailija
99/107 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämän käsittämättömän huonon toimintatavan takana on täysin väärä lääkärin etiikka.

Itseasiassa samanlaista on ollut Jorvissa jo kymmenen vuotta sitten joilloin monet hyvät psykiatrit irtisanoutuivat kun Jorvin psykiatrian päällikkö Grigori Joffe halusi lanseerata tälläisen robottimaisen ja kylmän tavan kohdella potilaita. Hän on muuten valmistunut siitä samaisesta Pietarin koulusta kuin Kalasataman sadisti.

Eikö nykymaailmassa voisi jo heivata sadisti Joffen sinne persläpiin mistä tulikin?

Vierailija
100/107 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla isompi juttu kyseessä. Mitkä etukirjaimet? Olen huomannut samoja asioita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme