Kalasataman psykiatrian poliklinikka - kokemuksia?
Onko kenelläkään kokemuksia Helsingin Kalasataman psykiatrian poliklinikasta?
Kaipaisin kokemuksia.
Kommentit (107)
Onko kenelläkään kokemuksia Psykiatrian konsultaatiopoliklinikkasta, meilahdessa?
Itselläni todella huonoja kokemuksia. Sairaanhoitaja Lotta Dammer oli todella ammattitaidoton.
Olen samaa mieltä. Kyseinen hoitaja tekee omia tulkintoja, joita sitten kantaan kirjoittelee. Töksäyttelee mielipiteitään, ei kuuntele potilasta. Aiheuttaa vaan lisää ahdistusta.
Kolkko ja ylisuuri rakennus, joka tuntuu aina olevan tyhjillään. Eli tilaa on, mutta ei resursseja. Itse olen saanut aikoja omalle työntekijälle yleensä max 1xkk ja se aika ei ole 45min (kuten virallisesti pitäisi), vaan max 30min, jonka aikana mitään "kunnollista" keskustelua ei pääse syntymään. Lääkäriä pääsee tapaamaan max kerran vuodessa, jos ei akuuttia "hätää" ole.
Itseltäni puuttuu liuta dg. Terapiasta voi vain haaveilla. En ymmärrä, miten jotkut pääsee jatkuvasti psykologille tai saa jtn palveluseteleitä psykoterapiaan - itse en pääse enkä saa.
Oma kokemukseni hoitajista ja lääkäreistä on _pääasiassa_ positiivinen, joskaan ei käynneistä ole juuri apuakaan - sen puoleen. Eli se nk. hoito junnaa paikoillaan. Ai mikä suunnitelma?
(Enkä usko, että nämä ongelmat rajoittuvat vain tähän yksikköön, vaan julkisen puolen psykiatria nyt on, mitä on...)
Vierailija kirjoitti:
Aivan hurja meno Kalasataman psykiatrisella. Vaimoni meni sinne taloudellisten ja mielenterveysongelmiensa takia. Työntekijät urakalla yrittävät manipuloida häntä ottamaan avioeron. En ole pahoinpidellyt vaimoani tai muutenkaan kohdellut häntä kaltoin. Talon sisällä ei asia varmaankaan parane, vaan on tehtävä kantelu oikeusasiamiehelle, koska he ovat virkamiehiä tai vastaavan toimen omaavia.
Minkä takia sinä et tue vaimoasi, jos hänellä on taloudellisia huolia? Aviopuolisoiden tulee elättää toisiaan. Puolison tulothan vaikuttavat sen vuoksi tukiinkin. Eli mietipä hetki, oletko kohdellut vaimoasi kaltoin. Taloudellinenkin väkivalta on väkivaltaa. Taloudellisten ongelmien pitäisi olla teidän yhteisiä.
Noin muuten on Kalasatamasta aika pskat kokemukset minullakin. Se on sellainen mielenterveysteurastamo.
Aivan hurja meno Kalasataman psykiatrisella. Vaimoni meni sinne taloudellisten ja mielenterveysongelmiensa takia. Työntekijät urakalla yrittävät manipuloida häntä ottamaan avioeron. En ole pahoinpidellyt vaimoani tai muutenkaan kohdellut häntä kaltoin. Talon sisällä ei asia varmaankaan parane, vaan on tehtävä kantelu oikeusasiamiehelle, koska he ovat virkamiehiä tai vastaavan toimen omaavia.