Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasataman psykiatrian poliklinikka - kokemuksia?

NimetönVierailija
16.07.2018 |

Onko kenelläkään kokemuksia Helsingin Kalasataman psykiatrian poliklinikasta?

Kaipaisin kokemuksia.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa lukea tuollaisesta lääkäristä, joka on ylimielinen potilaita kohtaan. Ja vielä psykiatriassa, jossa kohdataan paljon kärsineitä ihmisiä!

Ja tuollainen otettu erikoistumaan. Valittakaa hyvät ihmiset!

T. Ei-helsinkiläinen

Helsingissä on psykiatreja jotka haluaa olla lääkäreitä mahdollisimman vähällä vaivalla. Mieti oikein, siinä ei kädet likaannu. Harvassa ammattikunnassa on niin tyhjänpantti poseeraajia kuin psykiatriassa. Osa on täysin vuorovaikutustaidottomia ja pelkää elävää elämää. On hyviäkin, mutta noita muita ei tarvisi olla ollenkaan.

Psykiatreilla on pohjakoulutuksena lääkärin tutkinto ja sitten 3-6 vuoden erikoistuminen.

Psykiatri on valmis vasta 12-13 vuoden opiskelun ja harjoittelun jälkeen. Psykiatrit koulutetaan kaikkialla hoitamaan oikeasti kaheleita kansalaisia kuten skitsofreenikkoja tai psykoottisia potilaita. Aika moni psykiatri työskentelee psykiatrisissa laitoksissa eli "hullujen huoneella".

Tämä laitostyö eroa kovasti nykynaisten ahdistus-, neuroosi- ja masennusongelmien hoidosta.

Ymmärrän hyvin psykiatria, joka tapaa myös luulosairaita. tai kovin vähästä ahdistuvia opiskelijatyttöjä. Heitä ei voi verrata oikeasti mieleltään sairaisiin, jotka kuvittelevat osaavansa lentää tai seurustelevansa Jeesuksen kanssa.  

Moni psykiatrin poliklinikalle hakeutuva nainen saisi helpotusta oireisiinsa yksinkertaisesti ulkoilemalla ja liikkumalla entistä enemmän. Ja pudottavansa painonsa normilukuihin.

Vierailija
42/107 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tärkeä aihe. Opiskelen alaa missä tuun työskentelemään psyykkisistä vaikeuksista kärsivien kanssa ja oon jo nyt huomannut kuinka heikko potilaiden asema on. Meillä on Suomessa tapauksia missä potilaita on kohdeltu järkyttävällä tavalla, esimerkiksi Kupittaan psykiatrinen osasto missä potilaita jopa pahoinpideltiin. Potilaita ei kuunnella, ovathan ne ”sairaita”. Näin ei voi jatkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei muuten ole valmistunut psykiatri vaikka Linkedinissä lukee ”psychiatrist”. Hän on psykiatriaan erikoistuva lääkäri, EI psykiatri. Psykiatri on suojattu nimike ja sitä voi käyttää VAIN psykiatrian erikoislääkärit!

Vierailija
44/107 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääkäri kuulostaa aivan kamalalta. Ei saatana tämä pistää vihaksi. Ei se näin voi mennä!

Vierailija
45/107 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kääntää tuosta venäjänkieliseltä jutusta pääpointit.

Vierailija
46/107 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ADHD(exbipo) kirjoitti:

Olen ollut nyt 2,5 vuotta kirjoilla. Lääkärit vaihtuvat tiuhaan. Eri lääkäreillä jopa päinvastaiset näkemykset hoidosta-> lääkityksiä vaihdetaan/lopetetaan lennosta. Asiat/lähetteet yms. jumahtavat ja unohtuvat eivätkä etene lääkärin vaihtuessa. Osa lääkäreistä on ollut mukavia, osa epäpäteviä ja osa suorastaan käyttänyt mielivaltaisesti valtaansa. Pari ei ole ymmärtänyt suomea tarpeeksi, jotta oltaisiiñ vältytty väärinymmärryksiltä--> virheitä kannassa ja b-lausunnoissa. Viimeisin unohti lähettää lausunnon kelaan sairaspäivärahaa varyen, joten olin 2kk ilman tuloja.

Virheellisen diagnoosini kumoamiseen meni melkein vuosi. Saman ajan odotin, että saisin hoitoa oukeaan vaivaani, eli masennukseeni. ADHD diagnoosia odotin melkein 2 vuotta. Koska paperit unohtuivat usaan otteeseen jonnekin pinon pohjalle. Hoitoa en ole saanut siihen vieläkään... Sain maksusitoomuksen neurologiseen kuntoutukseen, mutta unohtivat antaa listan palveluntarjoajista. Saatuani lopulta listan, kukaan palveluntarjoajista ei ota edes jonoon.

Tässä on vain osa virheistä/mielivaltaisuuksista, joita olen kohdannut. Mietin, olisiko mielenterveyteni parempu, jos en olisi siellä kirjoilla. Lähtisin heti, jos olisi varaa käydä yksityisellä edes kerran vuodessa...

Kuule se on neuropsykologista kuntoutusta ja niitä palveluntarjoajia voit itse netistä ettiä, tai siis olisit voinu ettiä. Ei sun ikäisenä noilla dg voi enää vaatia että joku tekee kaiken puolesta. Netissä jaksat valittaa ja ulista mutta et mitään tehä asioiden etenemiseks. Ei ihme että hoito sakkaa.

Vierailija
47/107 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on poistunut ainakin 10 kommenttia?

Vierailija
48/107 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia naislääkäristä, jolla on lyhyet hiukset ja silmälasit, ja jonka sukunimi ei ole tyypillisin suomalainen?

Minulla oli yksi aika hänelle hiljattain ja mietin, kannattaako jatkaa, joten jos jollain on pidempiaikaisia kokemuksia, niin kuulisin mielelläni.

Vierailija
49/107 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samoja kokemuksia täälläkin. Kaikki mokat kuitataan "inhimillisinä virheinä", eikä niistä oteta mitään vastuuta. Omalla kohdallani esimerkiksi lausunnossa Kelaan tuli todella räikeä virhe, jonka takia Kela jätti käsittelemättä koko lausunnon. Ja siinähän oli vaan koko oma toimeentuloni kiinni... Mutta ei edes pahoittelua tullut.

Jos olisin itse tehnyt vastaavanlaisen virheen, josta olisi aiheutunut toiselle ihmiselle haittaa, niin olisin kyllä ollut aidosti todella pahoillani.

Vierailija
50/107 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin aika konfliktinhakuinen lääkäri. Vaikuttaa ihannoivan sitä, että riidellään ja ajetaan omaa etua verissäpäin, vaikka ainakin oma järki sanoo, että psyykkisesti tadapainoinen ihminen kykenee tulemaan toimeen ihmisten kanssa ja samalla pitämään omia puoliaan ja omat rajat ilman, että tarvitsee olla riitelemässä heti, jos joku ei tanssi oman pillin mukaan.

Tällä ollut todella negatiivisia vaikutuksia itselleni.

Toinen todella häiritsevä puoli on se, että välillä on ihan ok, mutta jotenkin silloin, kun potilas on jotenkin alistuneessa asemassa, muuttuu todella ylimieliseksi, ja vaikuttaa kuin haluaisi iskeä potilaaseen juuri silloin, vaikka tässäkin oma pää sanoo, että kun potilas on jotenkin alistetun oloinen, niin juuri silloin kaivattaisiin empatiaa, eikä irvailua.

Vierailija
51/107 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheellisen diagnoosin saaminen on tässä paikassa on yleistä, mikä kertonee eniten lääkärien (epä)ammattitaidosta.

Vierailija
52/107 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja kokemuksia tuosta lääkäristä. Muutenkin hoito kyseisessä paikassa on ollut vähän niin ja näin. Silloin, kun toimipiste oli vielä Sturenkadulla, minulla oli monta vuotta tosi mukava psykologi.

Mutta siinäpä se sitten olikin. Psykiatrian erikoislääkäri on alusta asti ollut minua kohtaan todella kusipää, lähinnä virnistelee aina, tulee tosi vastenmielinen olo aina. Hoidossa on yritetty keksiä ongelmia asioista, joissa ei ole mitään ongelmaa, ja samalla, vuosien hoidon jälkeen kaikki ne asiat, jotka minua aikanaan stressasi, on edelleen käsittelemättä. En ymmärrä, miten voi mennä näin päin metsää.

Lääkärille on myös tyypillistä, että kaikki asiat pitää aina hoitaa ensin päin h*lvettiä, vaikka potilas itse sanoisi jo heti kättelyssä, että tiedän, ettei tämä ole minulle hyvä juttu, ja sen jälkeen, kun potilaan vointi on toimien seurauksena huonontunut, lääkäri sanoo, että tää ei tainnut olla hyvä juttu. Jos olisi vaikka yhtään kuunnellut potilasta aiemmin...

Nykyään, kun hoito on Kalasatamassa, on hoidon taso laskenut ihan pohjalukemiin. Kaikki hyvät psykologit ovat lähteneet, jäljellä on ihan totaalikatastrofaalisia psykologeja. Tämä viime syksynä aloittanut nuori naispsykologi on kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Sekä lääkäristä että tästä psykologista tulee sellainen olo, että ovat potilaan pahimpia vihollisia.

Vierailija
53/107 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö antamaan jonkun pienen vinkin lääkäristä? Veikkaan, että tässä keskustelussa on saatettu puhua ristiin parista eri lääkäristä.

Oma kommenttini, ja nähdäkseni muutkin viimeisimmät kommentit liityyvät tuohon lääkäriin, jolla ei ole tyypillisin suomalainen sukunimi.

Vierailija
54/107 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatreista on huutava pula, suuri osa viroista on koko maassa täyttämättä. Omalla kohdalla ollut erittäin hyvää hoitoa Kalasatamassa.

Ihan sama juttu minulla, ihanat hoitajat ja lääkäri. 

Vierailija
55/107 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ADHD(exbipo) kirjoitti:

Olen ollut nyt 2,5 vuotta kirjoilla. Lääkärit vaihtuvat tiuhaan. Eri lääkäreillä jopa päinvastaiset näkemykset hoidosta-> lääkityksiä vaihdetaan/lopetetaan lennosta. Asiat/lähetteet yms. jumahtavat ja unohtuvat eivätkä etene lääkärin vaihtuessa. Osa lääkäreistä on ollut mukavia, osa epäpäteviä ja osa suorastaan käyttänyt mielivaltaisesti valtaansa. Pari ei ole ymmärtänyt suomea tarpeeksi, jotta oltaisiiñ vältytty väärinymmärryksiltä--> virheitä kannassa ja b-lausunnoissa. Viimeisin unohti lähettää lausunnon kelaan sairaspäivärahaa varyen, joten olin 2kk ilman tuloja.

Virheellisen diagnoosini kumoamiseen meni melkein vuosi. Saman ajan odotin, että saisin hoitoa oukeaan vaivaani, eli masennukseeni. ADHD diagnoosia odotin melkein 2 vuotta. Koska paperit unohtuivat usaan otteeseen jonnekin pinon pohjalle. Hoitoa en ole saanut siihen vieläkään... Sain maksusitoomuksen neurologiseen kuntoutukseen, mutta unohtivat antaa listan palveluntarjoajista. Saatuani lopulta listan, kukaan palveluntarjoajista ei ota edes jonoon.

Tässä on vain osa virheistä/mielivaltaisuuksista, joita olen kohdannut. Mietin, olisiko mielenterveyteni parempu, jos en olisi siellä kirjoilla. Lähtisin heti, jos olisi varaa käydä yksityisellä edes kerran vuodessa...

Miten kuulostaa niin tutulta..? Minulla kesti neljä vuotta, että pääsin tutkimuksiin erään epäilyn vuoksi, koska lääkärin sanoja suoraan lainatakseni "mihinkäs se asia nyt taas unohtuikaan...". Sama lääkäri on mokannut monta kertaa lausunnon Kelaan, minkä takia olen ollut ohan pulassa toimeentuloni kanssa. Käsittämätöntä puutetta kyvyssä aaettua toisen ihmisen asemaan.

Sama lääkäri käyttäytyy muutenkin aika kyseenalaisesti. On ok silloin, kun potilas tanssii sokeana tämän pillin mukaan, mutta odotapa jos sanot jonkun poikkipuolisen sanan hoidosta tai lääkärin toiminnasta, niin muuttuu niin ilkeäksi ja hirveäksi, ettei mitään rajaa. Ihan kuin joku sellainen ihminen, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö (huom, en sano, että lääkärillä olisi häiriö, käyttäytyy vaan tässä asiassa kyseenalaisesti) ja jonka kanssa on jatkuvaa aaltoliikettä. Jos olet kiva ja tottelevainen, niin lääkäri kohtelee ok, mutta jos joku asia ei mene tämän pillin mukaan, niin muuttuu hirviöksi ja saat todella tuntea sen nahoissasi. En voi ymmärtää tätä, ei ole mitään tilannetta, jossa lääkärin kanssa voisi hoitaa asioita jotenkin neutraalisti.

Vierailija
56/107 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatreista on huutava pula, suuri osa viroista on koko maassa täyttämättä. Omalla kohdalla ollut erittäin hyvää hoitoa Kalasatamassa.

Saako kysyä, haluatko antaa jotain vinkkiä lääkäristäsi ja hoitajastasi?

Vierailija
57/107 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori mies, pukeutuu hyvin rennosti, ei kenkiä jalassa.

Siis ihan oikeasti

Vierailija
58/107 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori mies, pukeutuu hyvin rennosti, ei kenkiä jalassa.

Siis ihan oikeasti

Saako vielä kysyä, onko tuo siis lääkäri vai hoitaja?

Vierailija
59/107 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Kalasatamasa hoidossa jo puoli toista vuotta. Minua on kohdeltua todella huonosta, lähden sieltä aina itkien pois. Tässä mielentilassa minun on vaikea luottaa itseeni, ehkä ylireagoi, oletin vian olevan minussa. Luettuani teidän kommentit (iso kiitos niistä) huomasin, etten olekaan yliherkkä vaan toiminta sielä on todellakin ala-arvoista: lääkärit kylmiä ja epäammattimaisia, hoitajat välinpitämättömiä, hoito epäjohdonmukainen jne. Olin itsekin vailla hoitosuunnitelmaa yli vuoden ja syynä oli usein henkilökunnan vaihto (joka teki hoidosta päämäärätöntä) tai lääkärille ei saanut aikaa tai asia hoidetaan myöhemmin tai... Pahinta on se, että olen heidän armoilla, ja kun en pääse hoitoon elämä ei ole elämisen arvoinen. En tiedä mitä minun tulisi tehdä kun hoito ei etene, mikään ei hoidu sovitusti, kukaan ei ota vastuuta. On tosi ikävä kuulla, että tekin kärsitte tästä - tämä ei ole oikein.

Vierailija
60/107 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkkä paikka potilaille.Mikään ei tunnu toimivan niin kuin pitäisi, eli että hoito olisi samantasoista kuin mitä saa muissakin sairauksissa.Valovuoden päässä Käypä-hoito suosituksista, mikä on lääkäreiden Raamattu.Aina vedotaan siihen, kun se palvelee lääkärin etua, mutta ei koskaan toisinpäin.Kyllä mt-puolen potilaat on heitetty Kalasatamassa syvään ja pohjattomaan romukoppaan.Ainoa mitä tosiaan käteen "hoidosta" jää, on erittäin epämääräinen ja epäkunnioittava kohtelu potilaana.Suhtaudutaan kuin aivottomiin ongelmajätteisiin.Kannattaa suhtautua kriittisesti täältä saatuihin diagnooseihin ja lausuntoihin.Ne voi olla ihan mitä sattuu.Oma vointi alkoi mennä parempaan suuntaan, kun lopetin käynnit, vaikka piti käydä päinvastoin.Oli niin hämmentävää hoitoa, että järkytti vaan enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän