Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasataman psykiatrian poliklinikka - kokemuksia?

NimetönVierailija
16.07.2018 |

Onko kenelläkään kokemuksia Helsingin Kalasataman psykiatrian poliklinikasta?

Kaipaisin kokemuksia.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi kyseisen paikan nuorehko naislääkäri on ylimielinen potilaita kohtaan ja tekee jatkuvasti virheitä käytännönasioissa.

Vierailija
2/107 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi hyviä kokemuksia. Lähetteestä pääsin alle viikossa lekurin puheille ja minut otettiin vakavasti. Omahoitajaan voi aina ottaa yhteyttä. Pääsin ryhmään puhumaan asioistani. Olen oikeasti vaikuttunut että hyvää hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku voiko Helsingissä vaihtaa psykiatrian polikinikkaa? Päteekö siihen sama hoitopaikan valinta kuin terveysasemaan? Terveysaseman voi vaihtaa pelkällä ilmoituksella.

Vierailija
4/107 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasataman psyk. polilla on ainakin nuori psykiatriaan erikoistuva lääkäri joka on useisiin potilaisiin suhtautunut todella kylmästi ja ylimielisesti. Voi olla että on sama lääkäri mitä tämän ketjun toinen kirjoittaja mainitsi. Muuten olen kuullut että siellä on paljon muita hyviä lääkäreitä ja hoitajia. 

Vierailija
5/107 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa lukea tuollaisesta lääkäristä, joka on ylimielinen potilaita kohtaan. Ja vielä psykiatriassa, jossa kohdataan paljon kärsineitä ihmisiä!

Ja tuollainen otettu erikoistumaan. Valittakaa hyvät ihmiset!

T. Ei-helsinkiläinen

Vierailija
6/107 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan vaihda Laaksoon. Kamala lääkäri siellä.

Vierailija
7/107 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kalasatamassa tai muissa tietoa ADHD:n hoidosta? Epäilen, että mulla on, mutta oma lääkärini ei tiedä asiasta mitään.

Vierailija
8/107 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalasataman psyk. polilla on ainakin nuori psykiatriaan erikoistuva lääkäri joka on useisiin potilaisiin suhtautunut todella kylmästi ja ylimielisesti. Voi olla että on sama lääkäri mitä tämän ketjun toinen kirjoittaja mainitsi. Muuten olen kuullut että siellä on paljon muita hyviä lääkäreitä ja hoitajia. 

Reseptien uusinta hoidettiin virheellisesti, ks psykiatri ei vastaa puheluihin ja kantelu aville on menossa sekä lääkärin vaihto.

Ps. En ole koskaan ollut psykiatrisessa osastohoidossa, en käytä laittomia huumeita tai päihteitä. Jouduin äsken fyysisen asian takia sairaalaan ja sielläkin todettiin että reseptien uusinta on tehty väärin. Minulla on ainoastaan post traumaattinen stressihäiriö liittyen vakavaan pahoinpitelyyn.

Fyysinen nyt tapahtunut vakava asia ei liittynyt mihinkään päihteeseen.

Vierailija
9/107 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
10/107 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni kyseisestä paikasta on erittäin huono.Saivat lopettamaan käynnit kokonaan ja muutenkin karttamaan lääkärissä käyntìä viimeiseen asti.Todella sekava kuva jäi, paha lääkäripula, jota paikkasi hämärääkin hämärämmät keikkalääkärit.Käyttävät epäoikeudenmukaista valtaa potilaisiin ja kääntävät ja vääntävät liioitellusti asiayhteydet potilaan niskoille.Suuri helpotus, kun hoito siellä päättyi ja kuntokin parani sen myötä.

Vierailija
11/107 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni kyseisestä paikasta on erittäin huono.Saivat lopettamaan käynnit kokonaan ja muutenkin karttamaan lääkärissä käyntìä viimeiseen asti.Todella sekava kuva jäi, paha lääkäripula, jota paikkasi hämärääkin hämärämmät keikkalääkärit.Käyttävät epäoikeudenmukaista valtaa potilaisiin ja kääntävät ja vääntävät liioitellusti asiayhteydet potilaan niskoille.Suuri helpotus, kun hoito siellä päättyi ja kuntokin parani sen myötä.

Apua. Näin kävi mullekkin. Suorastaan kartoin lopulta kyseistä paikkaa.

Vierailija
12/107 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kyseinen lääkäri saa edes jatkaa kun on aiheuttanut jo paljon kärsimystä monelle?

Vierailija
13/107 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevaa on meno kalojen satamassa.

Vierailija
14/107 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko poliklinikkaa vaihtaa? Pitäisi päästä polille mutta ei tuonne.

Vierailija
15/107 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatreista on huutava pula, suuri osa viroista on koko maassa täyttämättä. Omalla kohdalla ollut erittäin hyvää hoitoa Kalasatamassa.

Vierailija
16/107 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuta hoitovirheistä ja virheellisistä kirjauksista/lausunnoista ei oteta. Henkilökunnan jatkuva vaihtuvuus tekee hoidosta päämäärätöntä. Peräkkäisillä lääkäreillä on jopa päinvastaisia näkemyksiä hoidosta. Lääkärit ovat kokemattomia ja lyhyttä jaksoa tekeviä, tai suorastaan epäpäteviä. Jopa suomen kielen taidossa on ollut puutteita. Liian vähän resursseja, joita byrokratia syö entisestään. Ylilääkäri, joka on valittu yhden (1) hakijan joukosta, tekee mielivaltaisia hoitopäätöksiä tapaamatta potilasta hoitavan lääkärin kohautellessa olkapäitä. Olen pysyvästi invalidisoitunut lääkkeiden sivuvaikutuksista, joita painokkaasti vähäteltiin. Aion tappaa itseni. En olisi tässä tilanteessa ilman kalasataman psykpolin "apua". Älkää kuunnelko mitään täällä annettuja ohjeita ilman kriittistä tarkastelua ja omaa perehtymistä.

Vierailija
17/107 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt 2,5 vuotta kirjoilla. Lääkärit vaihtuvat tiuhaan. Eri lääkäreillä jopa päinvastaiset näkemykset hoidosta-> lääkityksiä vaihdetaan/lopetetaan lennosta. Asiat/lähetteet yms. jumahtavat ja unohtuvat eivätkä etene lääkärin vaihtuessa. Osa lääkäreistä on ollut mukavia, osa epäpäteviä ja osa suorastaan käyttänyt mielivaltaisesti valtaansa. Pari ei ole ymmärtänyt suomea tarpeeksi, jotta oltaisiiñ vältytty väärinymmärryksiltä--> virheitä kannassa ja b-lausunnoissa. Viimeisin unohti lähettää lausunnon kelaan sairaspäivärahaa varyen, joten olin 2kk ilman tuloja.

Virheellisen diagnoosini kumoamiseen meni melkein vuosi. Saman ajan odotin, että saisin hoitoa oukeaan vaivaani, eli masennukseeni. ADHD diagnoosia odotin melkein 2 vuotta. Koska paperit unohtuivat usaan otteeseen jonnekin pinon pohjalle. Hoitoa en ole saanut siihen vieläkään... Sain maksusitoomuksen neurologiseen kuntoutukseen, mutta unohtivat antaa listan palveluntarjoajista. Saatuani lopulta listan, kukaan palveluntarjoajista ei ota edes jonoon.

Tässä on vain osa virheistä/mielivaltaisuuksista, joita olen kohdannut. Mietin, olisiko mielenterveyteni parempu, jos en olisi siellä kirjoilla. Lähtisin heti, jos olisi varaa käydä yksityisellä edes kerran vuodessa...

Vierailija
18/107 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut asiakkaana Kalasatamassa kaksi vuotta. Sitä ennen muualla. Lääkärit vaihtuvat edelleen suht tiuhaan, moni ei ole psykiatri, vaan vasta erikoistumassa tai tekemässä muun erikoistumisalan pakollista psykiatrian jaksoa.

Pari vuotta sitten naislääkäri L. A. oli ymmärtäväinen ja asiantunteva. Nyt minulla on toinen naislääkäri T. Y., joka on aika tavallisen oloinen, ei erityisen jämäkkää otetta hoidon suunnitteluun. Käsittelee (luonnollisesti lääkärinä) tuoreen kliinisen ADHD-diagnoosini lääkeasioita mielialalääkityksen lisäksi, ei kuitenkaan ole neuropsykiatrinen asiantuntija. Harmi, jos lääkekokeilu voisi toimia paremmin toisen lääkärin valvonnassa.

Yhteyshenkilöni, psykologi, on todella osaava, ammattimainen ja älykäs. Hänen kanssaan tulee pohdittua asioita läpi ja nyt odotan, että palvelusetelijärjestelmään ilmoittautuu psykoterapeutteja, joista voisin hakea ehdokkaita yhdelle tai kahdelle vuodelle, riippuen hakemuksen päätöksestä.

Hoito voisi olla tehokkaampaa, resurssien puutteesta valittavat myös työntekijät ja muutama on sanonut suoraan, että tulee jossain vaiheessa lähitulevaisuutta hakemaan työtä yksityiseltä puolelta.

Harmi, että julkinen mielenterveystyö tekee tavallaan itselleen karhunpalveluksen koko ajan. Resurssien puute luo henkilöstövajetta, -vaihtuvuutta ja potilaiden tyytymättömyyttä hoitoon ja sitä kautta varmasti jaksamattomuutta ”parantumiseen”.

Vierailija
19/107 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyk.puolella on se vääristymä, että kaikki kokemukset huonosta hoidosta ja epäasiallisesta kohtelusta on auttamatta aina potilaan vika!Ja syitähän löytyy vaikka millä mitalla näiltä kallonkutistajilta, ei muuta kun lisää diagnooseja vaan papereihin ja asia on sillä hoidettu.Todella vaikea saada ääntänsä kuuluviin, koska valta-asema on 100-0 lääkärikunnan hyväksi, ylilääkärit vain allekirjoittavat uudet diagnoosit potilaita näkemättä, kuulematta ja tuntematta, eikä potilailla ole mitään mahdollisuuksia yrittää puuttua asioihin.Kukaan ei korvaansa lotkauta, koska psyk.potilaita saa kohdella huonosti ilman mitään seuraamuksia ikinä.Tämä on syy miksi en hae enää apua.

Vierailija
20/107 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin hoidot kesken Kalasatamassa. Aiemmin ollut hyviä kokemuksia kun asuin Tampereella ja olin siellä hoidossa mutta Kalasatamasta huonoja kokemuksia. Kokoajan vaihtui hoitosuunnitelma, lääkäriä en nähnyt juuri ollenkaan, lausunnot mitä sattuun jne. Uskomattoman huono kokemus. Tuntui siltä niin kuin musta haluttiin vaan nopeasti eroon eikä edes tutkittu tarpeeksi. Juttelin sitten tk:ssa lääkärin kanssa ja hänkin ihmetteli hoitoa mitä sain Kalasatamassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi