Muistako tai tiedäkö oman syntymäsi kellonajan?
Minä en muista. Toki se on kerrottu useammankin kerran mutta en kyllä muista.
Kommentit (53)
Muistan, sattui olemaan kello just siinä vastapäisellä seinällä.
Muistan. Katselin rannekelloani synnytyskanavassa.
En muista, mutta tiedän. Viikonpäivä oli sunnuntai ja hetki syntymäni jälkeen Rovaniemen kirkonkellot soittivat kutsua jumalanpalvelukseen. Synnäri oli kirkon vieressä silloin
En muista mitään kuin vasta pikkuisen reilu 3v. syntymäni jälkeen ja silloinkin vain yksittäisiä tapahtumia. Ensimmäiset ns. kaitafilmipätkät eli tapahtumat ilman ääntä ovat jostain 5-6 vuoden iältä. Oonkohan jotenkin outo???
Mulle on sanottu vain että aamuviideltä. Minusta tuli muuten aamuvirkku, johtuukohan tuosta.
Vierailija kirjoitti:
En muista mitään kuin vasta pikkuisen reilu 3v. syntymäni jälkeen ja silloinkin vain yksittäisiä tapahtumia. Ensimmäiset ns. kaitafilmipätkät eli tapahtumat ilman ääntä ovat jostain 5-6 vuoden iältä. Oonkohan jotenkin outo???
....jatkan vielä. Ensimmäinen varmasti äänen kanssa oleva muisto, jonka voin vieläkin toistaa on 7v. 6kk iässä, jolloin Dannyn pojan Turon kanssa esiinnyttiin koulun kevätjuhlassa. Turo soitti rumpuja ja minä naputtelin puisia kapuloita.
En minäkään huomannut katsoa kelloa. Myöhemmin aivan kaikki sairaalan paperit ovat kadonneet. Eli en saa koskaan tietääkään. Eikä elossa ole ketään, kuka tämän tietäisi.
Minulle ei siis voi tehdä mitään horoskooppi selvitystä.
Muistan toki, siitä että kohdusta poistuessani vilkaisin synnytyssalin seinällä olevaa kelloa ja se näytti 9:50.
En, mutta veikkaisin että olen syntynyt aamulla/aamupäivällä koska äidilleni tehtiin suunniteltu sektio.
Klo 22.30, viikonpäivä sunnuntai.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun tuo on just normaalia. On erittäin harvinaista, että joku ei-autistinen ihminen muistaa jotain, mikä tapahtui ennen kuin hän täytti 3v.
Tiedän, äidin luona on valokuvakehys johon aika kaiverrettu, ja äiti on kertonut oliko se iltaa vai aamua
Kyllä, tasan klo 22:22. Muistan koska melko erikoinen aika.
Tiedän, mutta en oo varma juuri nyt. Minä ja lapseni olmme syntyneet kymmentä vaille yksi ja kymmenen yli yksi, mut en muista miten päin. Kumpi yli ja kumpi vaille.
Mutta torstaina synnyimme molemmat.
Tiedän sen olevan 11.57.
Vähän sen jälkeen näin elämäni ensimmäisen kerran pimpsan. Ehkä siksi olen aikuisenakin aikamoinen panomies.
M40
Joo mulla on oma kummilusikka tallessa ja vauvakirjakin