Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletteko te, joilla on hyvin ja puhutte tympeästi vähävaraiselle- että teillä itsellänne voi olla yhtäkkiä joku päivä sama tilanne?

Vierailija
16.07.2018 |

Ei elämästä ikinä tiedä. Kannattaisi miettiä millaista yhteskuntaa rakentaa. Muuttuuko mieli joskus.

Jos olen joskus hyvätuloinen, uskon etten ikinä ala v******* ihmisille jolla ei ole varaa lapsen koulutarpeisiin.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ilmeisesti karman lakia

Vierailija
2/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rikas, eläkkeellä oleva opettaja. Minä saatan joskus sanoa köyhille suorat sanat, koska he ovat itse ansainneet kohtalonsa

ja onhan se mukava, kun tuota eläkettä tulee tuonne tilille, niin sitä voipi matkustella ja ostella kaikkea kivaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne poraa sitten kun murrot lisääntyy.Köyhiähän on paljon enemmän maailmassa kun rikkaita.

Vierailija
4/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on itse sieltä noussut ylempään keskiluokkaan niin tietää miten sieltä noustaan. Se etteivät ne vähävaraiset tajua että itsekin voi tehdä  asioita parantaakseen omaa taloudellista asemaansa ja inttävät nounouta on se syy miksi multa menee hermot.

Vierailija
5/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-ope kirjoitti:

Minä olen rikas, eläkkeellä oleva opettaja. Minä saatan joskus sanoa köyhille suorat sanat, koska he ovat itse ansainneet kohtalonsa

ja onhan se mukava, kun tuota eläkettä tulee tuonne tilille, niin sitä voipi matkustella ja ostella kaikkea kivaa

Itse kokemuksella tiedän että oikeasti rikkaat eivät huutele ja pidä meteliä varakkuudestaan. Mukarikkaat sen sijaan näin tekevät. Kokevat tarvetta lesoa asialla.

Mitä tulee köyhyyteen niin miksi joku ansaitsee köyhyyden? Aina ei voi valita. Joskus voi käydä niin että jää työttömäksi, joskus voi käydä niin että tulee eteen sellaisia menoja että se vie säästötkin tyhjiin. Millä perusteella joku ansaitsee olevansa köyhä.

Vierailija
6/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita. Ainoastaan tosiasioita tarkoitan. Henk.koht uskon Jumalaan ja siihen että toisia tulee auttaa. 

Ap

Vierailija
7/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyttömät eivät sellaiseen ajatteluun kykene.

Vierailija
8/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-ope kirjoitti:

No sitten olet varmaan tehnyt muutakin työtä kuin opettajan työtä, jos suorastaan rikas olet.  :D Itsestäni kuulostaa todella hupaisalta kun ihmiset käyttävät sanaa 'rikas'. Mielestäni täällä voi puhua varakkaista, varsinaisesti rikkaita Suomessa on todella vähän. Ja muutenkin tuo sana 'rikas' kuulostaa sanalta joka on otettu Grimmin veljesten saduista. 

Vierailija
9/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on itse sieltä noussut ylempään keskiluokkaan niin tietää miten sieltä noustaan. Se etteivät ne vähävaraiset tajua että itsekin voi tehdä  asioita parantaakseen omaa taloudellista asemaansa ja inttävät nounouta on se syy miksi multa menee hermot.

Se miksi itsestäni on vaikea ymmärtää tuollaista asennetta, on se että ihmisellä voi hyvin olla sellainen elämäntilanne, että ei ole voimavaroja parantaa omaa tilannettaan. Onneksi sinulla on ollut siinä mielessä onnekas tilanne, että sinulla on ollut ns. työntövoimaa. Kaikilla sitä ei ole.

Nimim. Kun sairastuu nuorena...

Vierailija
10/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siinä mielessä rikas, että olen suht älykäs ja opin oikeastaan mitä vaan haluan. Mutta olen ollut myös uupunut  ja todella vähillä varoilla. Ei äly siinä auta . Mutta jatkossa uskon että olen varmaankin hyvätuloinen. Ja tulen auttamaan muita, en vittuilemaan koska minulla on sen verran ymmärrystä että kaikki ei ole ihmisen omaa vikaa ja valittavissa. Toisiamme varten täällä ollaan , mielestäni. Jokaisella on vastuu itsestään mutta myös muista. Jos se ei nappaa niin moukkamaista mielestäni mennä vielä ilkeilemään päälle.

Ap

Vierailija
11/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä asiat hyvin taloudelliselta kantilta, mutta aina ei näin ole ollut. Aloittaessani työelämässä palkkani oli noin 1200 e nettona ja se oli sitä vuosia. Silti pärjäsin hyvin, ei ollut luottohäiriöitä ja sain säästöönkin. Säästin tosi monessa asiassa. Välillä kun kävin luottotiedot menettäneen tuttavan kanssa kaupassa, hämmästelin hänen ostoksiaan: Ei yhtään katsonut tarjouksia, osti monia ihan tyhmiä asioita. Tuntuu, että tosi monet itseään vähävaraisena pitävät toimivat samoin: Eivät ymmärrä, että rahaa tarvitaan myös ensiviikolla. Siksi mun on todella vaikea samaistua esim. niihin joilla ei ole rahaa koulutarvikkeisiin. Se oikeasti vaatii vaan muutaman euron ja kyllä pienistäkin tuloista pystyy säästämään kun ei turhia tuhlaile.

Vierailija
12/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita. Ainoastaan tosiasioita tarkoitan. Henk.koht uskon Jumalaan ja siihen että toisia tulee auttaa. 

Ap

Jos väität jonkun asian olevan tosiasia, sinun pitäisi perustella, miksi jokin asia on tosiasia. Ei riitä ainakaan minulle, että joku vain sanoo että "se vain on niin", "se on fakta" tai "niin se vain menee". :)

Vierailija
13/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä se taitaa olla niin, että köyhät kuittailevat varakkaille/rikkaille, joita ainakin täällä palstalla demonisoidaan.

Vierailija
14/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu kenellekään tympeästi sen takia että hän on vähävarainen. Itsekin olen ollut vähävarainen työssäkäyvä.

Vierailija
15/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miksi itsestäni on vaikea ymmärtää tuollaista asennetta, on se että ihmisellä voi hyvin olla sellainen elämäntilanne, että ei ole voimavaroja parantaa omaa tilannettaan. Onneksi sinulla on ollut siinä mielessä onnekas tilanne, että sinulla on ollut ns. työntövoimaa. Kaikilla sitä ei ole.

Nimim. Kun sairastuu nuorena...

Niin, kun sairastuu nuorena niin mitä sitten?

Ei minulla ole ollut mitään työntövoimaa, ihan omalla sisullani olen edennyt.

Vierailija
16/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle puhutaan tympeästi, koska minulla on hieman paremmat tulot kuin näillä tylyttävillä henkilöillä. Ei sekään kivalta tunnu, kun tulee olo, että tuo ihminen ainakin järjestäisi juhlat sen kunniaksi, jos minä tippuisin tästä pilvilinnasta (kuten elämääni tykättiin kuvata). 

Vierailija
17/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä asiat hyvin taloudelliselta kantilta, mutta aina ei näin ole ollut. Aloittaessani työelämässä palkkani oli noin 1200 e nettona ja se oli sitä vuosia. Silti pärjäsin hyvin, ei ollut luottohäiriöitä ja sain säästöönkin. Säästin tosi monessa asiassa. Välillä kun kävin luottotiedot menettäneen tuttavan kanssa kaupassa, hämmästelin hänen ostoksiaan: Ei yhtään katsonut tarjouksia, osti monia ihan tyhmiä asioita. Tuntuu, että tosi monet itseään vähävaraisena pitävät toimivat samoin: Eivät ymmärrä, että rahaa tarvitaan myös ensiviikolla. Siksi mun on todella vaikea samaistua esim. niihin joilla ei ole rahaa koulutarvikkeisiin. Se oikeasti vaatii vaan muutaman euron ja kyllä pienistäkin tuloista pystyy säästämään kun ei turhia tuhlaile.

Tämä juttu on niin asiaa. Itse huomasin jo opiskeluaikana, että toisilla voisi antaa vaikka miljoonan. Ja todennäköisesti he hetkessä sen tuhlaavat. Itse elin opintotuen ja osa-aikatöiden tuloilla. Tuolloin tulorajat olivat vielä tiukemmat kuin nyt. Silti kun piti tarkkaa budjettia, mietti tarvitsenko todellakin tätä tai mennyt sillä asenteella baariin että rahaa kyllä on. Niin sain monesti säästettyä, en tarvinnut lainaa taikka pikavippejä.

Se nyt vaan on tosiasia, että toisilla on enemmän rahaa kuin toisilla. Ja jos sitä on vähän vähemmän joutuu miettimään mihin rahat käyttää.

Vierailija
18/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos väität jonkun asian olevan tosiasia, sinun pitäisi perustella, miksi jokin asia on tosiasia. Ei riitä ainakaan minulle, että joku vain sanoo että "se vain on niin", "se on fakta" tai "niin se vain menee". :)

No mikä sinun vaihtoehtoinen ajatus tälle asialle on, kiinnostaa kuulla?

Ap

Vierailija
19/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämästä ikinä tiedä. Kannattaisi miettiä millaista yhteskuntaa rakentaa. Muuttuuko mieli joskus.

Jos olen joskus hyvätuloinen, uskon etten ikinä ala v******* ihmisille jolla ei ole varaa lapsen koulutarpeisiin.

Mä en tympeästi vähävaraisille ole puhunut tai kyseiseen koulutarvikeketjuun vastannut, mutta olen sitä mieltä, että toimeentulotuella saa ostettua kynät, kumit ja repun lapselle. Jos ei saa, on kyseessä jonkinlainen rahan/elämänhallintaongelma.

Olemme hyvätuloisia ja lahjoitamme kuukausittain rahaa hyväntekeväisyyteen. Itsekin olen elänyt köyhää lapsuutta ja myös tiukempia aikoja sairauden takia aikuisuudessa. Siksi myös haluan auttaa muita, koska tiedän, että köyhyys harvoin on oma vika. Jo lähtökohdat syntyessä ovat eri. Mutta tuttavapiirin ollessa laaja monesta eri yhteiskuntaluokasta, on tullut huomattua, että joillakin ihmisillä on vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen rahan puutetta. Ei olla opiskeltu, ei tehty mitään sen eteen, että työllistyisi, sossut rahat tuhlataan pelaamiseen tms. ja loppukuusta valitetaan, kun ei ole rahaa ruokaan...Ei silloin kyse ole sosiaaliturvan riittämättömyydestä vaan mihin tuen pistää. Jokaisella on velvollisuus huolehtia itsestään, kukaan ei voi holhota toista oikeustoimikelpoista aikuista.

Auttaa pitää, mutta joidenkin kohdalla lisärahan työntäminen ei ole auttamista, vaan auttaminen olisi talouden ja elämänhallintakurssin järjestäminen kyseiselle ihmiselle. Se, että sanoo asiasta ei ole ilkeää. Mun mielestä parasta, mitä saatoin peliriippuvaiselle läheiselleni tehdä lukemattomien rahan lainaamisten (eli antamisten...) neuvoa hakeutumaan hoitoon ja kieltäytyminen antamasta rahaa (kaikista nimittelyistä, ruinaamisista, lupauksista ym. huolimatta). 

Vierailija
20/66 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vähävaraisuus näy päällepäin. Tai no jotkut spuget on varmaan vähävaraisia, mutta ei heille tule puhuttuakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi