Milloin mies puuttuu vaimon mielestä LIIKAA lastenhoitoon ja kasvatukseen?
Kommentit (28)
Mun mies on noi + paljon muuta tehnyt. Mun täytyy kyllä hyväksyä sitten se hänen tapansa eli että ruoka- ja nukkumaanmenoajat joustaa roimasti kun hän on lapsen kanssa menossa.
Mutta pointti siis: miksi äidit kokee syyllisyyttä siitä- niin kuin joku sanoi - jos isä paljon lapsen kanssa? Ja jos ette anna lasta isän kanssa puuhailemaan, niin miksi sitten pistätte ne jo pieninä päiväkotiin yms?? En nyt tajuu tätä logiikkaa ollenkaan - onko oma mies huonompi hoitaja lapsellensa kuin tarhan täti?
Voisko olla että äidit pelkää jotakin..Että jos mies onkin parempi kasvattaja tai että lapsi pitäisikin enemmän isistä kuin äidistä? Tai että ei haluta antaa liikaa yhteistä aikaa, jotta mahdollisessa erotilanteessa äiti saisi automaattisesti huoltajuuden..?
vaan miehelle ei kuulu lastenhoito
Vierailija:
Ja jos ette anna lasta isän kanssa puuhailemaan, niin miksi sitten pistätte ne jo pieninä päiväkotiin yms??
Eli jos nainen/äiti tuntee syyllisyyttä isän osallistumisesta, niin ratkaisuna on aikainen päivähoito?
En oikein käsittänyt logiikkaa?
ap
että suurin osa tuntemistani isistä tuntee tekevänsä jonkinlaisen urotyön jo siinä, että osallistuvat vaimonsa ja lapsensa KERA vauvauintiin JA esim. pitävät vauvaa sen ajan huomassaan kun äiti pukeutuu (luonnollisesti hel*etin nopeasti, jottei isä hermostu)
ap
Kaikki ovat sellaisia, jotka..hmmm..mitenkähän tämän selittäisi..? Eli vähän saatetaan napista että kun mies ei tee mitään, mutta salaa ollaan tyytyväisiä siitä, että itse saa päättää kasvatuksesta ja huolehtia kaikesta. Ja jos joskus mies jotain yrittää tehdä, niin heti ollaan painamassa alas ja kertomassa vieressä kuinka homma OIKEASTI pitäisi tehdä. Eli loppujen lopuksi ei edes haluta että isä tekisi mitään vaan että äiti on se ainut vaihtoehto.
ap