Vuokra-asunto ilman luottotietoja
Miten on, oletteko saaneet vuokrattua asunnon ilman luottotietoja ja jos, niin miten? Asun tällä hetkellä asunnossa, jossa vuokra on todella korkea, maksaminen tuottaa vaikeuksia, kun kaikki muukin on kallistunut. Haluaisin muuttaa halvempaan ja pienempään, kun nuorin lapsikin lähtee kohta opiskelemaan. Ainoa mutta on puuttuvat luottotiedot.
Kommentit (15)
Itse sain lähityöntekijän kautta asunnon luottotiedottamana Helsingistä, koska olen sekä hiljainen, että päihteetön asukki, niin tuo onnistui.
Isoilta vuokrafirmoilta ja hyväntekeväisyyssäätiöiltä voi saada
Olen aina saanut vuokra-asunnon yksityiseltä vuokranantajalta vaikka minulla on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki isot vuokrafirmat tarkastaa luottotiedot eikä vuokraa luottotedottomalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina saanut vuokra-asunnon yksityiseltä vuokranantajalta vaikka minulla on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa
Miten onnistuit?
Vierailija kirjoitti:
Itse sain lähityöntekijän kautta asunnon luottotiedottamana Helsingistä, koska olen sekä hiljainen, että päihteetön asukki, niin tuo onnistui.
Päihteellinen voi olla myös hiljainen ja päihteetön meluisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit?
Koska meni valtiolle töihin?
Vierailija kirjoitti:
Asun mielummim kadulla kuin tulen valtiolle töihin.
??
Diakoni voi ehkä olla, tai yksityiset. Ehkä Ara asunnot. Pk-seudulla sosiaalitoimisto ehdotti vain asuntolaa sieltä ei kannata mitään kysyä. Saavat varmaan bonusta tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Lumo vuokraa luottotiedottomalle vain asuntoja jotka sijaitsee perähikiällä baatin yläkerrassa tms. Tämä on fakta.
Vuokraluukku ei ole koti, se on vain asunto.
Vierailija kirjoitti:
Diakoni voi ehkä olla, tai yksityiset. Ehkä Ara asunnot. Pk-seudulla sosiaalitoimisto ehdotti vain asuntolaa sieltä ei kannata mitään kysyä. Saavat varmaan bonusta tuollaisesta.
Meidän perheen Espoon kaupunki sijoitti narkkien asuntolaan. Ilmeisesti lasulle tällainen on ok. En enää ihmettele että perheitä katoaa kun Suomi on tällaiseksi vajonnut.
Tietyillä vuokrafirmoilla on luottotietojen suhteen euromääräisiä rajoja.
Yksityisille vuokranantajille parhaat kortit ovat 1) suositus edelliseltä vuokranantajalta ja 2) omavelkainen takaaja.
Muistakaa, että "luottotiedot tarkastetaan" EI ole yhtä kuin "puhtaat luottotiedot vaaditaan". Käytännössä jokainen vuokranantaja tarkastaa luottotiedot.
Toinen juttu on hyvin kirjoitettu hakemus ilman kirjoitusvirheitä ja sujuvalla kappalejaolla. Aloita se kertomalla muutamalla sanalla kuka olet (jos olet työtön tai tk-eläkkeellä, valehtele olevasi opiskelija tai töissä) ja miksi muutat. Edullisempi vuokra ja paremmat kulkuyhteydet em. ovat hyviä perusteita ja ne luovat kuvan, että muutat omaehtoisesti, et pakon edessä. Pakkomuuton syyksi käy, että edellinen vuokranantaja tarvitsee huoneiston omaan käyttöönsä, alivuokrasopimus päättyy, jne.
Älä kirjaile hakemukseen mitään liirumlaarumia. Et tupakoi (jos tupakoit, lopeta) etkä omista elukoita.
Ole valmis maksamaan 1-2kk vuokravakuus rahana, kelan takausta ei mielellään hyväksytä, koska sen realisoiminen vaatii usein ammattilakimiesten haastamisen ja/tai oikeusprosessin.
Terveisin,
Luottotiedoissa velkaa keskisuuren yrityksen liikevaihdon verran.
Vierailija kirjoitti:
No näin yksityisenä vuokranantajana sanoisin, että hyvin harvinaista ellei kyseessä ole oma läheinen. Ottaisin ennemmin tyhjiä kuukausia kuin vuokralaisen tuolla historialla. Itse tsekkaan aina luottotieto- ja ulosottorekisterit.
Asun mielummim kadulla kuin tulen valtiolle töihin.