Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te hellehullut hieman älyllisesti vajaita?

Vierailija
16.07.2018 |

Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.
Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.
Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tekisikin mieli mussuttaa ja valittaa, päätän olla kiitollinen periaatteellisista syistä. Vittu aurinko paistaa, pakkaset on poissa. Ehkä asenteella on jotain tekemistä asian kanssa.

menehän kokkare muualle jauhamaan asenteesta, tässä on monella oikea hengenvaara. 

Vierailija
102/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tekisikin mieli mussuttaa ja valittaa, päätän olla kiitollinen periaatteellisista syistä. Vittu aurinko paistaa, pakkaset on poissa. Ehkä asenteella on jotain tekemistä asian kanssa.

menehän kokkare muualle jauhamaan asenteesta, tässä on monella oikea hengenvaara. 

Tarkenna. Millainen hengenvaara? Suuressa osassa planeettaamme porukka pärjää ihan hyvin vaikka nyt vähän kuuma onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure ap. Tutkimuksien mukaan helle pehmentää aivoja. Joten se näkyy joidenkin helleaddiktoituneiden kommenteissa.

Kun on hellettä, ihmisen ajattelukyky ja looginen päättelykyky alkaa heikentyä.

Ja kun aivot eivät toimi kunnolla kokonaisuuden ymmärtäminen ja asioiden liittyminen toisiinsa hahmottaminen vähenevät samalla.

Totuus on se, että liiallisen kuivuuden, sateiden vähyyden ja liiallisen kuumuuden seuraukset ulottuvat koko luontoon, kaikkeen ympäristöön, viljasatoihin ja luonnen eläimiin.

Viljasatojen tiedetään jo tulevan olemaan alhainen.

Ja se tulee näkymään suoraan myös kuluttajahinnoissa ja kansalaisten kukkarossa.

Joten joudumme maksamaan elintarvikkeista huomattavasti enemmän.

Sitäpaitsi jo kolmas katovuosi peräkkäin tulee tietämään maanviljelijöille, ja heidän elannolleen erittäin huonoa. Moni joutuu lopettamaan maanviljelyksen, ja hakeutumaan konkurssiin, koska se ei yksinkertaisesti lyö leiville.

Sitäkö te helteiden rakastajat toivotte?

Vierailija
104/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein tiedä, mitä tällaisilla säillä pitäisi tehdä. Uiskennella koko päivä? Ei tuolla voi tehdä juuri mitään, kun on kuuma. Sisällä on kohtuullisen vilpakkaa, kun on lukinnut ovet ja ikkunat. :)

Vierailija
105/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.  Olen älyllisesti vajaa ja nautin kesän lämmöstä.

Tämä ei ole lämmintä, tämä on kuumaa. Vai onko sinusta esim. 20 astetta plussalla kylmää?

On, on kylmää. Ei 20 asteen kelillä nauti olosta kevyissä kesävaatteissa kuten pelkät shortsit ja ohut puuvillapaita. 26 riittää siihen nippa nappa, vähempi ei.

No mikä pakko on sitten käyttää shortseja, jos tulee kylmä? En minäkään tule kitisemään, kun en voi pitää helteellä toppatakkia.

No haluatko olla se toppatakki päällä koko vuoden?

Minä en, Suomessa yleensä, vähintään 11 kuukautta 12:sta, on niin kylmä, että koko ajan pitää olla vaatetta päällä ja usein varsin paljon. Sillon harvoin, 1-2 kesää kymmenestä, kun on edes vähän lämpimämpää kuten nyt niin siitä siten haluaa nauttia. Minulle tällainen kesä sopisi oikein hyvin olla aina.

Pointti meni sinulta ohi. Jos on kylmä, älä pidä shortseja. Jos on kuuma, älä pidä toppatakkia. Ihan yksinkertaista. Paitsi että tällä kelillä ei pärjää edes shortseilla.

Vierailija
106/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella asioita laajemminkin kirjoitti:

Sitäpaitsi jo kolmas katovuosi peräkkäin tulee tietämään maanviljelijöille, ja heidän elannolleen erittäin huonoa. Moni joutuu lopettamaan maanviljelyksen, ja hakeutumaan konkurssiin, koska se ei yksinkertaisesti lyö leiville.

Ja sekin on nyt sitten jo helteiden syytä, että kaksi edellistä vuotta olivat niin KYLMIÄ ja sateisia että tuli huono sato? Jahas.... 😀

Vierailija
107/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en oikein tiedä, mitä tällaisilla säillä pitäisi tehdä. Uiskennella koko päivä? Ei tuolla voi tehdä juuri mitään, kun on kuuma. Sisällä on kohtuullisen vilpakkaa, kun on lukinnut ovet ja ikkunat. :)

Lukea kirjaa, poimia marjoja, käydä jätskillä ja kävelylenkillä - mitä sitä nyt kesällä yleensä tehdään? Itse en tosin ole käynyt tänä kesänä uimassa, inhoan järvessä uimista ja etelään lähdemme vasta syksymmällä.

Vierailija
108/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sekin on nyt sitten jo helteiden syytä, että kaksi edellistä vuotta olivat niin KYLMIÄ ja sateisia että tuli huono sato? Jahas.... 😀

Totta kai on. Eikä tietenkään esim. sen syytä, että Suomessa on yleensäkin ottaen viljelykseen sopimaton, liian viileä ilmasto. Helle on kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
109/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukea kirjaa, poimia marjoja, käydä jätskillä ja kävelylenkillä - mitä sitä nyt kesällä yleensä tehdään? Itse en tosin ole käynyt tänä kesänä uimassa, inhoan järvessä uimista ja etelään lähdemme vasta syksymmällä.

Kun tällaisessa kuumuudessa ei vain voi lähteä lenkille tai poimia marjoja. Jätskillä voi käydä hyvin ilmastoidulla autolla.

Vierailija
110/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tällaisessa kuumuudessa ei vain voi lähteä lenkille tai poimia marjoja. Jätskillä voi käydä hyvin ilmastoidulla autolla.

Aha. Minä olen tehnyt tänään noita kaikkia. Ihana lomapäivä!

Vierailija
111/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure ap. Tutkimuksien mukaan helle pehmentää aivoja. Joten se näkyy joidenkin helleaddiktoituneiden kommenteissa.

Kun on hellettä, ihmisen ajattelukyky ja looginen päättelykyky alkaa heikentyä.

Ja kun aivot eivät toimi kunnolla kokonaisuuden ymmärtäminen ja asioiden liittyminen toisiinsa hahmottaminen vähenevät samalla.

Totuus on se, että liiallisen kuivuuden, sateiden vähyyden ja liiallisen kuumuuden seuraukset ulottuvat koko luontoon, kaikkeen ympäristöön, viljasatoihin ja luonnen eläimiin.

Viljasatojen tiedetään jo tulevan olemaan alhainen.

Ja se tulee näkymään suoraan myös kuluttajahinnoissa ja kansalaisten kukkarossa.

Joten joudumme maksamaan elintarvikkeista huomattavasti enemmän.

Helle on sadon kannalta vain hyvä asia. Pitkä yhtäjaksoinen kuiva kausi ei niinkään, mutta tänä vuonna satonäkymät ovat siitä huolimatta hyvät verrattuna kahteen edellisen kesään jolloin sato ei kylmyyden vuoksi ehtinyt valmistua. Kuivuutta on myös mahdollista torjua kastelulla. Suomessa jokaisen pellon pientareellä on järvi tai vähintään joki eikä kastelu maksaisi juuri mitään, mutta sille ei yleensä ole tarvetta. Lisälämmittäminen viljasadon turvaamiseksi olisi tietenkin järjettömän kallista.

Vierailija
112/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja asioita kuin kesällä muutenkin? (Miinus ehkä rankimmat urheilulajit) Minä olen tänään käynyt aamukävelyllä metsässä, lukenut kirjaa riippumatossa, järkännyt lapsille piknikin pihalle, syönyt jäätelöä, hoitanut puutarhaa, käynyt yhden lapsen kanssa kirjastossa pyörällä ja illalla lähden näkemään ystävää terassilla tai jokilaivalla. Ihanaa kun vielä myöhään illalla tarkenee istua kevyissä vaatteissa ulkona.

Vierailija
113/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt piti keskeyttää kun alkoi palelemaan joka varoittaa.

Vierailija
114/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle kuuluu luonnon kiertokulkuun ihan siinä missä pakkasetkin. Tämä on aivan normaali heinäkuu Euroopassa ja tällaista kuuluisi aina olla, joka kesä!

Vierailija
115/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tämmösiä ihmisiä jotka eivät suunnilleen ANNA toisten tykätä asioista joista he itse eivät tykkää!!! Eli kukaan ei saisi tykätä helteistä koska arvon AP ei niistä tykkää. Ymmärrä nyt jo aloittaja, että sinä voit inhota niitä helteitä kaikessa rauhassa, mutta siitä huolimatta valtaosa ihmisistä rakastaa näitä säitä eikä se siitä muuksi muutu se mielipide ihmisillä vaikka kuinka siinä vikiset.

Vierailija
116/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä helteet ovat, kuules, osa sitä ihan samaa vuodenkiertoa kuin lumi ja pakkasetkin. Lopeta ulina ja anna niiden nauttia, jotka nauttivat.

Vierailija
117/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on heinäkuun puoliväli ja lämpöä on Suomessa 25-30 astetta? Ja joku ihmettelee tätä? Missä tynnyrissä te ootte oikee eläny jos tää on ihan ainutlaatuista? Aivan normaalia, että on kuumaa heinäkuussa! 😂😂👌

Ymmärtäisin valituksen jos nyt olisi vaikka maaliskuu ja lämpöä 30 astetta. Se olisi epänormaalia. Heinäkuussa puolestaan tämä on aivan tavallista. Tätä kai ihmiset yleensä odottaakin kun he odottavat kesää.. juuri näitä säitä. Tämmöstä se kesä on, nää on just semmosia kunnon oikeita kesäsäitä! Jossain päin Eurooppaa, aika monessakin maassa päästään myös 40 asteisiin.

Vierailija
118/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa lämpöä! Ap:n kannattaisi muuttaa ruokavaliotaan, laihduttaa ja pestä välillä alapäätään. <3

Olen hoikka kasvissyöjä. Alapää on puhdas.

Kommenttisi kertoo sinusta hellehullu sen oleellisen: Tyhmyyden. ap

Vierailija
119/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkenna. Millainen hengenvaara? Suuressa osassa planeettaamme porukka pärjää ihan hyvin vaikka nyt vähän kuuma onkin.

Pärjäävät koska evoluutio on tehnyt niiden kehosta ja ihonväristä helteenkestövön, suomalaisilla geeneillä moni kuolee näillä helteillä. 

"Tarkenna millanen hengenvaara", oletko tosissasi. Moni vanhus ja sairas kuolee, koska keho ei kestä tätä lämpötilaa monta päivää putkeen. 

Vierailija
120/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että tätä jatkuu ainakin kaksi viikkoa! Toivotaan että kestää syyskuuhun asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi