Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te hellehullut hieman älyllisesti vajaita?

Vierailija
16.07.2018 |

Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.
Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.
Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.

Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.

Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.

Tietenkin tämä on normaalia. Venäjältä päin tulee kuumaa ilmaa joka joka on mannerilmaston keskikesälle ihan jokavuotinen juttu.

Ja ilmastointilaitteet on keksitty, turha itkeä. Jos rahat ovat vähissä ostetaan käytetty laite, niitä saa hyvin edullisesti.

Vierailija
62/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen sitten vajaa, mutta minun puolestani kesät saisivat aina olla tällaisia. Ihanaa kun ulos mennessä ei tarvitse lisätä vaatteita eikä miettiä että mitä jos tarvitsee sittenkin huivia tai takkia tai tuulee, ja tarkeneeko nyt varmasti. Mies harrastaa purjehdusta ja sekin on huomattavasti mukavampaa lämpimillä keleillä. Turun saaristo on kauneimmillaan kun vesi kimmeltää auringonpaisteessa. Uimassa olen käynyt tänä kesänä lähes joka päivä.

Ei tykätä kylmästä tai tuulesta, mutta harrastetaan purjehdusta ja hengaillaan saaristossa :D

Mies harrastaa purjehdusta, minä lähden mieluiten mukaan vain kun on hyvät kelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa. Nämä helteitä rakastavat eivät ole järjissään. Syntyperäinen suomalainen vihaa kesää ja helteitä, ja rakastaa talvea ja pakkasta. En muuten laske leikkiä. Painukaa vaikka sudaniin jos helteistä pidätte. Olen ehdottomasti sitä mieltä että suomessa pitäisi olla jatkuvasti 15-20 astetta pakkasta. Tuskin maltan odottaa talvea ja ihania pakkasia.

Toivottavasti ensitalvesta tulee ennätys kylmä. Sellaiset 38 astetta pakkasta olisi tosi jees. Kunnon talvisodan tunnelma.

Vierailija
64/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.  Olen älyllisesti vajaa ja nautin kesän lämmöstä.

Tämä ei ole lämmintä, tämä on kuumaa. Vai onko sinusta esim. 20 astetta plussalla kylmää?

Ei se ainakaan lämmintä ole, minusta lämmin on 25-35 astetta

Vierailija
65/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia kelejä on suomessa todella harvoin. Valittajat voisi kerrankin pitää turpansa kiinni.

Pidä sinäkin ensi talven pakkasilla! 

Vierailija
66/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellehullu kirjoitti:

Ei yhtäjaksoinen kuivuus ole meistä hellehulluistakaan toivottavaa. Öisin voisi sataa ja ehkä välillä muutenkin niin että luonto ei kärsi. Muutahan haittaa helteestä ei ole kenellekään

Unohdit sairaat ja vanhukset sekä eläimet!

Vierailija
67/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellehullu kirjoitti:

Ei yhtäjaksoinen kuivuus ole meistä hellehulluistakaan toivottavaa. Öisin voisi sataa ja ehkä välillä muutenkin niin että luonto ei kärsi. Muutahan haittaa helteestä ei ole kenellekään

Vai ei ole muille haittaa... Ihan huvikseenko esim. Ilmatieteenlaitos antaa ns. riskiryhmille hellevaroituksia? Vai luuletko, että ne varoitukset on suunnattu vaikka oraville ja voikukille? Miten tyhmä voi ihminen olla :(.

Tällaiset kovat helteet voivat olla jopa hengenvaarallisia monille kroonisesti sairaille ja iäkkäille ihmisille, monille muillekin erittäin tukalia ja monia terveysongelmia aiheuttavia, vaikka hengenmeno ei uhkaakaan.

Vierailija
68/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua ainaista vinkkiä laihduttaa. Mun tuttavapiirissä on kuutisen selkeästi pulleaa naista, yksi ihan reippaasti. JOKAINEN näistä hehkuttaa helteestä! Kaikki säntää makaamaan aurinkoon, valitsemaan kuumimman paikan ulkona, osa reissaa lämpimään aina kun voi jne. Ja mä, kersasta asti,olen kärsinyt helteestä. Pysyn varjossa, jalat turpoaa, nukkuminen vaikeutuu, ulkona en voi helteellä liikkua kuin vasta illan tullen jne. Hengitys on raskasta, kaikkein pahinta on kosteus yhdistettynä lämpöön. Sitten se paras kohta: olen, ja olen aina ollut, normaalipainoinen ja nykyisin myös vähintään hyvän kunnon omaava. Samoin hyvä ystäväni, joka ei myöskään välitä helteistä, joskaan ei suuresti kärsikään. Loput täysin normaalipainoiset tuttavat ovat kaikki sitä mieltä,että vähempikin riittäisi.

Näin on ! Lähes kaikki tuntemani helteestä kärsijät ovat hoikkia ja normaalipainoisia. Vastaavasti muutama ylipainoinen ja pari todella lihavaa nauttivat näistä keleistä. Makoilevat auringossa aina kun voivat! 

Vierailija
69/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu asiaa. Nämä helteitä rakastavat eivät ole järjissään. Syntyperäinen suomalainen vihaa kesää ja helteitä, ja rakastaa talvea ja pakkasta. En muuten laske leikkiä. Painukaa vaikka sudaniin jos helteistä pidätte. Olen ehdottomasti sitä mieltä että suomessa pitäisi olla jatkuvasti 15-20 astetta pakkasta. Tuskin maltan odottaa talvea ja ihania pakkasia.

Toivottavasti ensitalvesta tulee ennätys kylmä. Sellaiset 38 astetta pakkasta olisi tosi jees. Kunnon talvisodan tunnelma.

Minä lähden rospuuttoaikana aina pari kertaa jonnekin lämpimään.

Ensi talvena 2 viikkoa Espanjassa ja toiset 2 viikkoa Karibialla.

Vierailija
70/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa uskoa, että kukaan älykäs ihminen grillaa nahkaansa tuolla vaarallisessa syöpäpaahteessa.

Puhumattakaan naisista, jotka ovat huolissaan rypyistä, joita sitten hankkivat auringonotolla!? Talvella sitten tilataan plastiikkakirurgille tai Botoxin pistäjälle aikaa!! 

Vierailija
71/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhyy nyhyy!

Ihan olen suomalainen pitkän kaavan mukaan, silti nautin näistä säistä, sillä täällä eläneenä tiedän kokemuksesta, että nämä kelit ovat harvinaista herkkua. Voisi sataa, olla pilvistä ja keli roikkua kympissä, hyi hiisi, sitä on normaalisti suomen kesät.

Toivottavasti ensi kesänäkin on näin kuumia keliä, ilmastointilaite tulee surraamaan uudessa kodissa pahimpina keleinä. Nyt pitää tyytyä tuulettimeen.

Vierailija
72/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksen myötä sään ääriolosuhteet lisääntyvät. Saamme viime vuoden kaltaisia sateisia kesiä, jolloin viljat jäivät peltoon ja tätä kuivuutta, kun mikään ei kasva. Luonnolle kummatkaan eivät ole hy iä.

Minä nautin tästä lämmöstä ja auringosta, harmi kun olen vielä töissä, etten pääse täysin heittäytymään. Viime kesän kelejä inhosin.

Ja ne tavipakkaset myös tuottavat ongelmia. Itselleni pakkaset saavat aikaan atooppisen ihottuman, perheessä on pakkasallergikko ja hengitysongelmia myös ne palkaset voivat aiheuttaa.

Silti ymmärrän, että Suomessa on vuodenaikojen vaihteluita, ja sen että en voi vaikuttaa säähän.

Minusta ap vaikuta olevan ihan samanlainen hullu kuin ne hellehulkut - säämieltymyksesi on vain toinen.

Vierailija
73/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Pysyisivät kasvitaudit ja tuholaiset kurissa! Punkkien lisääntyminenkin on jossain määrin leutojen talvien ansioita!

Vierailija
74/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteitä on vain muutama päivä vuodessa. En minäkään valittaisi inhoamastani talvesta, jos se kestäisi vain viikon pari.

En minäkään valita kesästä, vaan helteestä. En valita talvestakaan, mutta todella kovista pakkasista kyllä.

Äärilämpötilat ovat aina oma lukunsa.

Sitä paitsi kovina hellekesinä voi olla lähes tai jopa yli 40 hellepäivää (riippuu tietysti paljon siitä, missä päin asuu), joten tuo sinun mainitsemasi muutama päivä koskee vain kylmiä kesiä.

Miten usein ja miten pitkiä kausia esim. Etelä-Suomessa on oikeasti yli -25C° pakkasta, jota siis voisi verrata näihin helteisiin?  5 astetta miinusta ei ole oikeasti hirveän kylmää, samoin kuin 5 astetta plussaa ei ole kovin lämmintä. :)

Vierailija
75/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellehullu kirjoitti:

Vai ei ole muille haittaa... Ihan huvikseenko esim. Ilmatieteenlaitos antaa ns. riskiryhmille hellevaroituksia? Vai luuletko, että ne varoitukset on suunnattu vaikka oraville ja voikukille? Miten tyhmä voi ihminen olla :(.

Tällaiset kovat helteet voivat olla jopa hengenvaarallisia monille kroonisesti sairaille ja iäkkäille ihmisille, monille muillekin erittäin tukalia ja monia terveysongelmia aiheuttavia, vaikka hengenmeno ei uhkaakaan.

Aivan, maailmassa on paljon asioita, jotka aiheuttavat kärsimystä jollekin. Tämän toisen kärsimystä ei vähennä pätkääkään se, että päivät pitkät sympatiseeraisin ja itkisinkin heidän puolestaan.

Nautin helteestä, viimeinkin se tuli. Ikävä, että helle aiheuttaa haittoja, mutta minä en niille haitoille voi yhtään mitään.

Vierailija
76/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellehullu kirjoitti:

Aivan, maailmassa on paljon asioita, jotka aiheuttavat kärsimystä jollekin. Tämän toisen kärsimystä ei vähennä pätkääkään se, että päivät pitkät sympatiseeraisin ja itkisinkin heidän puolestaan.

Nautin helteestä, viimeinkin se tuli. Ikävä, että helle aiheuttaa haittoja, mutta minä en niille haitoille voi yhtään mitään.

Minähän vastasin kirjoittajalle (en tiedä, oletko sama vai eri ), joka sanoi, että helteestä ei ole haittaa muuta kuin luonnolle. Muistutin häntä siis siitä, että haittaa on myös monille ihmisille ja ihan oikeasti ihmettelen hänen tietämättömyyttään/ymmärtämättömyyttään.

En sanonut, että hän (tai kukaan muukaan) ei itse saisi nauttia helteistä tai että hänen pitäisi surra tai kärsiä jonkun toisen puolesta.

Vierailija
77/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin minäkään? Minä ainakin pidän lumesta ja pakkasesta, mutta rakastan myös helteitä. Ne kaikki on täysin normaalia näillä leveysasteilla, vaikkakin helle valitettavasti vain hyvin pienissä määrin ja niistä muutamasta päivästäkin te jaksatte nillittää.

Vierailija
78/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin suunnattomasti helteistä! Ja pakkasesta! Miettikää, miten ärsyttävää, kun osaa nauttia kaikista ilmoista :)

Molemmat juu aiheuttaa vaaraa tietyille kasveille ja ihmisille, mutta eipä olet ilmat minun vallassa eikä maailma siitä paremmaks muutu, jos mökötän kaikki kelit, koska joku saattaa kärsiä.

Vierailija
79/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin minäkään? Minä ainakin pidän lumesta ja pakkasesta, mutta rakastan myös helteitä. Ne kaikki on täysin normaalia näillä leveysasteilla, vaikkakin helle valitettavasti vain hyvin pienissä määrin ja niistä muutamasta päivästäkin te jaksatte nillittää.

Ja ei sitten pidä myöskään nillittää vaikka flunssasta, vatsataudista, kuukautiskivuista tai raskauspahoinvoinnista, ei sitten sanallakaan. Nehän ovat NORMAALIIN elämään kuuluvia NORMAALEJA asioita!!!

Olen tänään jo ottanut pahoinvointilääkettä ja beetasalpaajaa tämän hel*etin yli 30 asteen helteen takia ja silti olo on huono. Mulla on täysi oikeus nillittää eikä minkäänlaista velvollisuutta nauttia tästä paskasta vain sen takia että se on "harvinaista herkkua". Tämä on sellaista herkkua, jota en haluaisi koskaan kokea. Siis en KOSKAAN.

Vierailija
80/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan täysjärkinen nauti tällaisesta. Vaan yllättävän moni kuitenkin talvella lentää tällaisen kelin perässä...

"Vitsikkäimpien" mielestä ilmastonmuutos on hyvä asia, koska kohta saadaan nauttia ikihelteistä ja miljoonista ilmastopakolaisista.

Täällä pidän juuri omiani sisällä ja lupasin, että illalla pääsevät uimaan, kun lämpötila laskee edes varjossa alle 30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän