Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te hellehullut hieman älyllisesti vajaita?

Vierailija
16.07.2018 |

Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.
Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.
Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.
Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.

Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.

Miten niin minäkään? Minä ainakin pidän lumesta ja pakkasesta, mutta rakastan myös helteitä. Ne kaikki on täysin normaalia näillä leveysasteilla, vaikkakin helle valitettavasti vain hyvin pienissä määrin ja niistä muutamasta päivästäkin te jaksatte nillittää.

Ja ei sitten pidä myöskään nillittää vaikka flunssasta, vatsataudista, kuukautiskivuista tai raskauspahoinvoinnista, ei sitten sanallakaan. Nehän ovat NORMAALIIN elämään kuuluvia NORMAALEJA asioita!!!

Olen tänään jo ottanut pahoinvointilääkettä ja beetasalpaajaa tämän hel*etin yli 30 asteen helteen takia ja silti olo on huono. Mulla on täysi oikeus nillittää eikä minkäänlaista velvollisuutta nauttia tästä paskasta vain sen takia että se on "harvinaista herkkua". Tämä on sellaista herkkua, jota en haluaisi koskaan kokea. Siis en KOSKAAN.

Flunsassa olen ollut viimeksi joskus 10 vuotta sitten, enkä enää muista valitinko siitä silloin, tuskin. Miksi siitä pitäisi valittaa? Vatsataudissa olen ollut kenties joskus lapsena vuosikymmeniä sitten, joten en kyllä muista valitinko silloinkaan, tuskin. 

Siitä voit olla kuitenkin satavarma, että raskauspahoinvoinnista, tai kuukautiskivuista en tule koskaan milloinkaan sanallakaan valittamaan. Tosin ei niistä kyllä valittanut koskaan vaimonikaan.

Mulla nyt ei muutenkaan ole tapana nillittää mistään, ei ainakaan sellaisesta mihin en itse pysty vaikuttamaan.

Teillä ammattinillittäjillä nyt vaan on tapana kitistä ihan kaikesta ja tuo listasikin jo kertoi sen, että puolisonasi oleminen olisi yhtä helvettiä. Sitä kitinää ei jaksaisi kuunnella Erkkikään!

Helle on maailman paras ja mahtavin asia. Toivottavasti nämä helteet jatkuvat pitkälti syksyyn ja vielä saisi muutaman asteen lämpö noustakin!

Vierailija
82/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lämpöä! Ap:n kannattaisi muuttaa ruokavaliotaan, laihduttaa ja pestä välillä alapäätään. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttamalla olosi paranee. Myös raha auttaa asiaan. Mätisäkki

Nimimerkkisi on mielestäni hauska.

ohis

Vierailija
84/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu asiaa. Nämä helteitä rakastavat eivät ole järjissään. Syntyperäinen suomalainen vihaa kesää ja helteitä, ja rakastaa talvea ja pakkasta. En muuten laske leikkiä. Painukaa vaikka sudaniin jos helteistä pidätte. Olen ehdottomasti sitä mieltä että suomessa pitäisi olla jatkuvasti 15-20 astetta pakkasta. Tuskin maltan odottaa talvea ja ihania pakkasia.

Toivottavasti ensitalvesta tulee ennätys kylmä. Sellaiset 38 astetta pakkasta olisi tosi jees. Kunnon talvisodan tunnelma.

Minä lähden rospuuttoaikana aina pari kertaa jonnekin lämpimään.

Ensi talvena 2 viikkoa Espanjassa ja toiset 2 viikkoa Karibialla.

Ei rospuuttoaika ole talvella..

Vierailija
85/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle tutkitusti tyhmentää joten helteestä kai nauttivat ne jotka ovat tyhmyyteen tottuneet?

Vierailija
86/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa hellettä! kestäköön kuukausitolkulla!

Vierailija
87/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote

Täällä pidän juuri omiani sisällä ja lupasin, että illalla pääsevät uimaan, kun lämpötila laskee edes varjossa alle 30.[/quote]

Miksi ihmeessä pidät lapsesi sisällä kauniina kesäpäivänä?

Vierailija
88/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin minäkään? Minä ainakin pidän lumesta ja pakkasesta, mutta rakastan myös helteitä. Ne kaikki on täysin normaalia näillä leveysasteilla, vaikkakin helle valitettavasti vain hyvin pienissä määrin ja niistä muutamasta päivästäkin te jaksatte nillittää.

Ja ei sitten pidä myöskään nillittää vaikka flunssasta, vatsataudista, kuukautiskivuista tai raskauspahoinvoinnista, ei sitten sanallakaan. Nehän ovat NORMAALIIN elämään kuuluvia NORMAALEJA asioita!!!

Olen tänään jo ottanut pahoinvointilääkettä ja beetasalpaajaa tämän hel*etin yli 30 asteen helteen takia ja silti olo on huono. Mulla on täysi oikeus nillittää eikä minkäänlaista velvollisuutta nauttia tästä paskasta vain sen takia että se on "harvinaista herkkua". Tämä on sellaista herkkua, jota en haluaisi koskaan kokea. Siis en KOSKAAN.

Flunsassa olen ollut viimeksi joskus 10 vuotta sitten, enkä enää muista valitinko siitä silloin, tuskin. Miksi siitä pitäisi valittaa? Vatsataudissa olen ollut kenties joskus lapsena vuosikymmeniä sitten, joten en kyllä muista valitinko silloinkaan, tuskin. 

Siitä voit olla kuitenkin satavarma, että raskauspahoinvoinnista, tai kuukautiskivuista en tule koskaan milloinkaan sanallakaan valittamaan. Tosin ei niistä kyllä valittanut koskaan vaimonikaan.

Mulla nyt ei muutenkaan ole tapana nillittää mistään, ei ainakaan sellaisesta mihin en itse pysty vaikuttamaan.

Teillä ammattinillittäjillä nyt vaan on tapana kitistä ihan kaikesta ja tuo listasikin jo kertoi sen, että puolisonasi oleminen olisi yhtä helvettiä. Sitä kitinää ei jaksaisi kuunnella Erkkikään!

Helle on maailman paras ja mahtavin asia. Toivottavasti nämä helteet jatkuvat pitkälti syksyyn ja vielä saisi muutaman asteen lämpö noustakin!

Paskaahan tällaiset helteet ovat mutta eipä nuo niin haittaa. Päivät pidän siestaa ilmastoidussa asunnossa ja illan hämärissä voi sitten lähteä ulos, melomaan ja kalastelemaan vaikkapa. Aamu7-8 asti on vielä ihan sopivan lämmintä. Onneksi on vielä suht valoisat yöt. Parempi silti olisi se tavallinen 20c+- kesäsää niin voisi voisi päiväsaikaankin nauttia kun Suomen luonto on kauneimmillaan. Taino nythän on toki kaikki kuivanut pystyyn.

Vierailija
89/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote

Täällä pidän juuri omiani sisällä ja lupasin, että illalla pääsevät uimaan, kun lämpötila laskee edes varjossa alle 30.

Etteivät lapsetkaan vaan vahingossakaan oppisi nauttimaan ihanista kesäsäistä... 😀

Vierailija
90/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä kyllä nillittää mieskin näistä helteistä, mitään ei kuulemma jaksa ja kuin vanne kiristäisi päätä.  Joten taitaa Erkkikin jaksaa kuunnella. :D Ns. ammattivalittajia emme todellakaan ole kumpikaan.

Tuolla listalla tarkoitin lähinnä sitä, että ihmiset eivät aina tajua, mistä helteestä on kysymys joidenkin toisten kohdalla. Ei tarvitse välttämättä edes valittaa, mutta kun jotkut katsovat oikeudekseen "vaatia", että pahasta olosta tulisi nauttia, kun siitä voi nauttia niin harvoin.  Se on vain niin äärimmäisen absurdia ja typerää, että mulla palaa pinna.

Mulle parasta on raikas ja viileä ilma, hämärät illat. Odotan innolla syksyä ja jaksan nämä helteet ajattelemalla, että tämä ei voi ainakaan kahta kuukautta kauempaa kestää ja sitten saa nauttia ja ylipäätään elää taas normaalia elämää. Ja todennäköisesti ensi kesä on taas viileämpi. :)

Vierailija
91/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote

Täällä pidän juuri omiani sisällä ja lupasin, että illalla pääsevät uimaan, kun lämpötila laskee edes varjossa alle 30.

Mieluusti pitäisin minäkin, mutta tuo ulkoilee isänsä kanssa toisessa kaupungissa, eivätkä ymmärrä puhetta. Itse virun sisällä kun eilen tilttasi kone. Mielestäni söin suolaista ja join, vaan en tarpeeksi. Olo oli ihan normaali olevinaan, mutta sisälle tultua alkoi viluttaa ja kuumetta oli kohta kolmekasi ja puoli. Outo tunne, kun muuten ei ollut kipeän oloinen.

Aamulla oli vielä lämpöä, ja ruoka ei oikein maistu vieläkään. Joten ei asiaa ulos, ennen kuin saan syödyksi kunnolla tai ilta viilenee. Jälkikäteen oivallan, että olin hikoillut monta päivää ulkotöissä, ja eilen ei hikoiluttanut. En ymmärtänyt säikähtää siitä, kuvittelin vissiin tottuneeni. Ja mukamas osaan hoitaa suola- ja nestetasapainon. No enpä osannutkaan. Eihän tästä ole juuri kokemusta. Edellisenä tällaisena kesänä olin vauvan kanssa sisällä.

Olkaa varovaisia!

Vierailija
92/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hellehullut ovat sellaisia, että pitävät parinkymmenen asteen lämpötiloja alhaisena, kas kun ihmisen ruumiinlämpökin on vaan se kolkytseitsemän

Näin heikkolahjaisia löytyy keskuudestamme.

Vierailija
93/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hellettä kestää aivan liian lyhyen ajan. Korkeintaan pari kuukautta. Aloittajakin tottuu kyllä ja kaipaa myöhemmin helteitä.

Kuule, minusta viis ja minun henkilökohtaisesta mielipiteestäni. En pidä helteistä, lämpimästä kyllä, enkä ole helteisiin tottunut 45 vuoden aikana. Kuinka itsekeskeinen pitää ihmisen olla, ettei näe omia mieltymyksiä pidemmälle ja katsele ympärilleen, kuvitellen että luontoon vetoaminen onkin oman hellekielteisyyden peittämistä. Voi elämä. ap

Mielestäni olet itse itsekeskeinen etkä näe omia mieltymyksiä pidemmällä. Koska sinä et tykkää helteestä, ei muutkaan saa siitä tykätä. Ei se suomen talvikaan ole luonnolle sen parempi. Kuinka monet eläimet kärsivät ruuan ja lämmön puutteesta -20 asteen pakkasissa. Esim. Suomessa teiden pinnat ovat talven jälkeen aina kamalassa kunnossa ja aivan järkyttävät summat joudutaan laittamaan joka vuosi sen takia teiden kunnostamiseen. Itseainakin otan paljon mieluummin nämä helteet kuon sen pakkasen.

Vierailija
94/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "hellehullut" ovat ilmeisesti niitä vilukissoja, jotka kulkivat vielä toukokuun alussa toppatakit päällä. Normaaliako?

Minulle tuli melkein hiki jo katsellessa.

Vierailija
95/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, kyllä nää +30 helteet on suoraan helvetistä, ei sovi kyllä yhtään suomalaiselle ihmiselle. :(

Monikohan tällä viikolla tuupertuu pois.

Vierailija
96/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan paljon vaikuttaa, kuinka helteensä saa ”nauttia”. Itselleni tämä on nyt myrkkyä, kun on vilkas pieni lapsi ja toinen tulossa. Sisällä on kuuma ja ulkona ei ipana ymmärrä pysyä varjossa saati paikallaan. Itse sitten hiostavissa tukisukissani könyän perässä yrittäen saada toista juomaan ja olemaan telomatta itseään. Eikä ole todella tarvetta laihduttaa taikka kohottaa kuntoa, ne on kohdillaan, jos joku tätä ehdottaa.

Kyllä tämä helle maistuisi, jos rauhassa saisi päivää paistatella uiden ja hyviä juomia nauttien. Valintakysymys tämä toki on, en silti valitsisi toisin.

Vierailija
97/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hellettä kestää aivan liian lyhyen ajan. Korkeintaan pari kuukautta. Aloittajakin tottuu kyllä ja kaipaa myöhemmin helteitä.

Kuule, minusta viis ja minun henkilökohtaisesta mielipiteestäni. En pidä helteistä, lämpimästä kyllä, enkä ole helteisiin tottunut 45 vuoden aikana. Kuinka itsekeskeinen pitää ihmisen olla, ettei näe omia mieltymyksiä pidemmälle ja katsele ympärilleen, kuvitellen että luontoon vetoaminen onkin oman hellekielteisyyden peittämistä. Voi elämä. ap

Mielestäni olet itse itsekeskeinen etkä näe omia mieltymyksiä pidemmällä. Koska sinä et tykkää helteestä, ei muutkaan saa siitä tykätä. Ei se suomen talvikaan ole luonnolle sen parempi. Kuinka monet eläimet kärsivät ruuan ja lämmön puutteesta -20 asteen pakkasissa. Esim. Suomessa teiden pinnat ovat talven jälkeen aina kamalassa kunnossa ja aivan järkyttävät summat joudutaan laittamaan joka vuosi sen takia teiden kunnostamiseen. Itseainakin otan paljon mieluummin nämä helteet kuon sen pakkasen.

Anteeksi, mutta +20 pakkaset kuuluu Suomen luontoon, nämä +30 helteet ei kuulu.

Vaikutat aikamoiselta idiootilta. 

En ole ap.

Vierailija
98/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIINUS 20 pakkaset... Tässä sen näkee ettei nää kelit sovi ihmiselle, ei enää pääkään toimi.

t.97

Vierailija
99/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tekisikin mieli mussuttaa ja valittaa, päätän olla kiitollinen periaatteellisista syistä. Vittu aurinko paistaa, pakkaset on poissa. Ehkä asenteella on jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
100/192 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menit kyllä vaarallisille jäille. Maapallon kuumenemisen seuraukset tulevat kyllä erään verran kalliimmiksi kuin tienhoito tässä maassa. Pari ilmaisorjaa, peräkärry ja lapiot. Sellainen yhdistelmä täällä kävi pikaisesti paikkaamassa pahimmat montut.

On se aina jännä nähdä, mikä on kunkin ajankohdan ajattelumuoti. Niin moni täällä perustelee, etteivät he asialle mitään voi, samaan henkoseen juhlivat ilmastoinnin ihanuutta. Valitettavasti ensimmäinen väite on väärä, ja se ilmastointi pitäisi ensimmäiseksi napsauttaa pois päältä tehdäkseen asialle jotain. Käykää viileässä suhkussa sen sijaan tai kastelkaa paita. Tai menkää ulos hehkuttamaan hellettä, ja jättäkää sitten talvilennot väliin.

Sitä en tiedä onko mikään aikakausi hyötynyt siitä, että yksinkertaiset kuvittelevat mielipiteensä arvokkaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme