Oletteko te hellehullut hieman älyllisesti vajaita?
Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.
Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.
Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tekisikin mieli mussuttaa ja valittaa, päätän olla kiitollinen periaatteellisista syistä. Vittu aurinko paistaa, pakkaset on poissa. Ehkä asenteella on jotain tekemistä asian kanssa.
menehän kokkare muualle jauhamaan asenteesta, tässä on monella oikea hengenvaara.
Tarkenna. Millainen hengenvaara? Suuressa osassa planeettaamme porukka pärjää ihan hyvin vaikka nyt vähän kuuma onkin.
Pärjäävät koska evoluutio on tehnyt niiden kehosta ja ihonväristä helteenkestövön, suomalaisilla geeneillä moni kuolee näillä helteillä.
"Tarkenna millanen hengenvaara", oletko tosissasi. Moni vanhus ja sairas kuolee, koska keho ei kestä tätä lämpötilaa monta päivää putkeen.
Ja tämä ilma tappaa myös terveen ja nuoren, jos ei muista pitää itsestään huolta.
Mutta nyt kaikkein suurimmassa vaarassa on sydänvikaiset, diabeetikot jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia säätä tähän vuodenaikaan. Toivottavasti jatkossa kaikki kesät olisivat tällaisia. 🌼🌼
Ei tod ole.
+25 on vielä normaali, +35 ei.
Ja joku sano että mittari näyttää +50 astetta eikä edes auringossa, normaalia? Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein tiedä, mitä tällaisilla säillä pitäisi tehdä. Uiskennella koko päivä? Ei tuolla voi tehdä juuri mitään, kun on kuuma. Sisällä on kohtuullisen vilpakkaa, kun on lukinnut ovet ja ikkunat. :)
Samoja asioita kuin kesällä muutenkin? (Miinus ehkä rankimmat urheilulajit) Minä olen tänään käynyt aamukävelyllä metsässä, lukenut kirjaa riippumatossa, järkännyt lapsille piknikin pihalle, syönyt jäätelöä, hoitanut puutarhaa, käynyt yhden lapsen kanssa kirjastossa pyörällä ja illalla lähden näkemään ystävää terassilla tai jokilaivalla. Ihanaa kun vielä myöhään illalla tarkenee istua kevyissä vaatteissa ulkona.
Et oo kyllä ihan normaali suomalainen sitten, vaan sellanen vilukissa joka ei tarkene enää ees +20 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein tiedä, mitä tällaisilla säillä pitäisi tehdä. Uiskennella koko päivä? Ei tuolla voi tehdä juuri mitään, kun on kuuma. Sisällä on kohtuullisen vilpakkaa, kun on lukinnut ovet ja ikkunat. :)
Lukea kirjaa, poimia marjoja, käydä jätskillä ja kävelylenkillä - mitä sitä nyt kesällä yleensä tehdään? Itse en tosin ole käynyt tänä kesänä uimassa, inhoan järvessä uimista ja etelään lähdemme vasta syksymmällä.
Kun tällaisessa kuumuudessa ei vain voi lähteä lenkille tai poimia marjoja. Jätskillä voi käydä hyvin ilmastoidulla autolla.
Aha. Minä olen tehnyt tänään noita kaikkia. Ihana lomapäivä!
No onnea sinulle. Minua ei saisi lenkille tällä ilmalla.
Kaikkea pystyy tekemään. Ihanaa, että on kuuma. Toivottavasti jatkuu pitkään ❤ +20 on hupparikeli. Ajoittain voi olla lämmin, mutta heti jos tuulee, pitää laittaa huppari. Vihaan.
Toivottavasti pysyis nää kelit vielä pitkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja asioita kuin kesällä muutenkin? (Miinus ehkä rankimmat urheilulajit) Minä olen tänään käynyt aamukävelyllä metsässä, lukenut kirjaa riippumatossa, järkännyt lapsille piknikin pihalle, syönyt jäätelöä, hoitanut puutarhaa, käynyt yhden lapsen kanssa kirjastossa pyörällä ja illalla lähden näkemään ystävää terassilla tai jokilaivalla. Ihanaa kun vielä myöhään illalla tarkenee istua kevyissä vaatteissa ulkona.
Mitähän ikävää tapahtuisi, jos joutuisit tekemään nuo samat asiat paksussa pitkähihaisessa puserossa ja pitkissä housuissa 20 asteen lämpötilassa, jolloin me muutkin voisimme tehdä noita asioita. En tajua näitä, jotka eivät voi tehdä noita kesäjuttuja normaalilämmössä. Uiminen on ainoa, jonka ymmärrän olevan mukavampaa helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea pystyy tekemään. Ihanaa, että on kuuma. Toivottavasti jatkuu pitkään ❤ +20 on hupparikeli. Ajoittain voi olla lämmin, mutta heti jos tuulee, pitää laittaa huppari. Vihaan.
mee nyt trolli jo hoitoon, tai jos et oo trolli, jotain on pahasti vialla sun kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukea kirjaa, poimia marjoja, käydä jätskillä ja kävelylenkillä - mitä sitä nyt kesällä yleensä tehdään? Itse en tosin ole käynyt tänä kesänä uimassa, inhoan järvessä uimista ja etelään lähdemme vasta syksymmällä.
Kun tällaisessa kuumuudessa ei vain voi lähteä lenkille tai poimia marjoja. Jätskillä voi käydä hyvin ilmastoidulla autolla.
Aha. Minä olen tehnyt tänään noita kaikkia. Ihana lomapäivä!
ja kuu on juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi lenkkeillä, aamulla tai myöhään illalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin kumpikohan on ikävämpi ja kohtuuttomampi asia, tukaluus ja pahoinvointi, vai huppari. Montako vanhusta on joutunuy sairaalaan, koska joutuivat pitämään hupparia viikon putkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Päiväsaika on kuitenkin pelkkää kärvistelyä, jolloin ei voi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme höpinää, joka päivä tällä viikolla ollaan käyty jossain ulkoilemassa ja jätskit syöty ilman ilmastointia. Mieluummin nautitaan ihanista keleistä ulkona, kun kökitään sisällä. Täällä on liian kylmä ja paska sää suurimman osan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen älyllisesti vajaa ja nautin kesän lämmöstä.
Tämä ei ole lämmintä, tämä on kuumaa. Vai onko sinusta esim. 20 astetta plussalla kylmää?
On, on kylmää. Ei 20 asteen kelillä nauti olosta kevyissä kesävaatteissa kuten pelkät shortsit ja ohut puuvillapaita. 26 riittää siihen nippa nappa, vähempi ei.
No mikä pakko on sitten käyttää shortseja, jos tulee kylmä? En minäkään tule kitisemään, kun en voi pitää helteellä toppatakkia.
No haluatko olla se toppatakki päällä koko vuoden?
Minä en, Suomessa yleensä, vähintään 11 kuukautta 12:sta, on niin kylmä, että koko ajan pitää olla vaatetta päällä ja usein varsin paljon. Sillon harvoin, 1-2 kesää kymmenestä, kun on edes vähän lämpimämpää kuten nyt niin siitä siten haluaa nauttia. Minulle tällainen kesä sopisi oikein hyvin olla aina.
Pointti meni sinulta ohi. Jos on kylmä, älä pidä shortseja. Jos on kuuma, älä pidä toppatakkia. Ihan yksinkertaista. Paitsi että tällä kelillä ei pärjää edes shortseilla.
Ihanaa, kun vihdoinkin voi pitää shortseja ja mekkoja. Ylipäätään nättejä kesävaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme höpinää, joka päivä tällä viikolla ollaan käyty jossain ulkoilemassa ja jätskit syöty ilman ilmastointia. Mieluummin nautitaan ihanista keleistä ulkona, kun kökitään sisällä. Täällä on liian kylmä ja paska sää suurimman osan vuodesta.
Liian kylmä mihin? Minusta on naurettavaa nillittää siitä, ettei pysty kävelemään ulkona biksuissa, kun toisille on oikeasti tuskaista jopa hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Päiväsaika on kuitenkin pelkkää kärvistelyä, jolloin ei voi tehdä mitään.
Kaikkea voi tehdä normaalisti, kunhan muistaa nesteytyksen. Toki jos on sydän-ja verisuonisairauksia, täytyy olla varovainen, mutta niin pitää olla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kylmä mihin? Minusta on naurettavaa nillittää siitä, ettei pysty kävelemään ulkona biksuissa, kun toisille on oikeasti tuskaista jopa hengittää.
Mee lääkäriin, jos et voi hengittää. Sussa on jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.
Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.
Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.Miten niin minäkään? Minä ainakin pidän lumesta ja pakkasesta, mutta rakastan myös helteitä. Ne kaikki on täysin normaalia näillä leveysasteilla, vaikkakin helle valitettavasti vain hyvin pienissä määrin ja niistä muutamasta päivästäkin te jaksatte nillittää.
Ja ei sitten pidä myöskään nillittää vaikka flunssasta, vatsataudista, kuukautiskivuista tai raskauspahoinvoinnista, ei sitten sanallakaan. Nehän ovat NORMAALIIN elämään kuuluvia NORMAALEJA asioita!!!
Olen tänään jo ottanut pahoinvointilääkettä ja beetasalpaajaa tämän hel*etin yli 30 asteen helteen takia ja silti olo on huono. Mulla on täysi oikeus nillittää eikä minkäänlaista velvollisuutta nauttia tästä paskasta vain sen takia että se on "harvinaista herkkua". Tämä on sellaista herkkua, jota en haluaisi koskaan kokea. Siis en KOSKAAN.
Flunsassa olen ollut viimeksi joskus 10 vuotta sitten, enkä enää muista valitinko siitä silloin, tuskin. Miksi siitä pitäisi valittaa? Vatsataudissa olen ollut kenties joskus lapsena vuosikymmeniä sitten, joten en kyllä muista valitinko silloinkaan, tuskin.
Siitä voit olla kuitenkin satavarma, että raskauspahoinvoinnista, tai kuukautiskivuista en tule koskaan milloinkaan sanallakaan valittamaan. Tosin ei niistä kyllä valittanut koskaan vaimonikaan.
Mulla nyt ei muutenkaan ole tapana nillittää mistään, ei ainakaan sellaisesta mihin en itse pysty vaikuttamaan.
Teillä ammattinillittäjillä nyt vaan on tapana kitistä ihan kaikesta ja tuo listasikin jo kertoi sen, että puolisonasi oleminen olisi yhtä helvettiä. Sitä kitinää ei jaksaisi kuunnella Erkkikään!
Helle on maailman paras ja mahtavin asia. Toivottavasti nämä helteet jatkuvat pitkälti syksyyn ja vielä saisi muutaman asteen lämpö noustakin!
Aivan mahtavaa olisi, jos ainakin vielä syys-lokakuun olisi helteet😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee lääkäriin, jos et voi hengittää. Sussa on jotain vikaa.
Olen kyllä käynyt lääkärillä, eikä mitään vikaa muutaman kuukausi sitten ainakaan ollut. Ei kai ihmisessä tarvitse olla mitään vikaa, jos 30 astetta tuntuu tukalalta. Pikemminkin lääkäriin passittaisin nämä, joiden elämä on mahdotonta, jos pitää laittaa huppari päälle.
Ihan normaalia säätä tähän vuodenaikaan. Toivottavasti jatkossa kaikki kesät olisivat tällaisia. 🌼🌼