Oletteko te hellehullut hieman älyllisesti vajaita?
Vai mikä on? Vaikka kuinka nauttisitte tästä pätsistä, ettekö tosiaan ymmärrä, minkälaisia haittavaikutuksia tälläisillä keleillä on, niin luonnolle kuin ihmisillekin. Tämä ei ole normaalia.
Minäkään en tykkää esim. pakkasista ja lumesta, mutta ymmärrän että ne kuuluvat luonnon kiertokulkuun.
Eikä tarvitse tulla viisastelemaan ilmastointilaitteista, niistä ei ole kyse, eikä kenenkään terveen ihmisen henkilökohtaisesta olotilasta.
Kommentit (192)
Mutta hellettä kestää aivan liian lyhyen ajan. Korkeintaan pari kuukautta. Aloittajakin tottuu kyllä ja kaipaa myöhemmin helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hellettä kestää aivan liian lyhyen ajan. Korkeintaan pari kuukautta. Aloittajakin tottuu kyllä ja kaipaa myöhemmin helteitä.
Kuule, minusta viis ja minun henkilökohtaisesta mielipiteestäni. En pidä helteistä, lämpimästä kyllä, enkä ole helteisiin tottunut 45 vuoden aikana. Kuinka itsekeskeinen pitää ihmisen olla, ettei näe omia mieltymyksiä pidemmälle ja katsele ympärilleen, kuvitellen että luontoon vetoaminen onkin oman hellekielteisyyden peittämistä. Voi elämä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Olen älyllisesti vajaa ja nautin kesän lämmöstä.
Tämä ei ole lämmintä, tämä on kuumaa. Vai onko sinusta esim. 20 astetta plussalla kylmää?
On, on kylmää. Ei 20 asteen kelillä nauti olosta kevyissä kesävaatteissa kuten pelkät shortsit ja ohut puuvillapaita. 26 riittää siihen nippa nappa, vähempi ei.
Ootte te vajaita joo, koko sakki joka tällaisesta asiasta vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väheneekö se helle jos kaikki valitetaan oikein kunnolla yhteen ääneen? Montako oravaa jää kuivumatta sen ansiosta?
Paljon enemmän täällä näkyy valitusta siitä että kaikki eivät pidä helteistä kuin mitään hellevalituksia.
Jos kuumuus ei tunnu kivalta, niin ei se siitä yhtään kivemmaksi muutu vaikka kymmenen hellehullua vinkuis ja vittuilis vieressä.
Itke mulle joki.
t, hellehullu
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen sitten vajaa, mutta minun puolestani kesät saisivat aina olla tällaisia. Ihanaa kun ulos mennessä ei tarvitse lisätä vaatteita eikä miettiä että mitä jos tarvitsee sittenkin huivia tai takkia tai tuulee, ja tarkeneeko nyt varmasti. Mies harrastaa purjehdusta ja sekin on huomattavasti mukavampaa lämpimillä keleillä. Turun saaristo on kauneimmillaan kun vesi kimmeltää auringonpaisteessa. Uimassa olen käynyt tänä kesänä lähes joka päivä.
Ei tykätä kylmästä tai tuulesta, mutta harrastetaan purjehdusta ja hengaillaan saaristossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole lämmintä, tämä on kuumaa. Vai onko sinusta esim. 20 astetta plussalla kylmää?
On, on kylmää. Ei 20 asteen kelillä nauti olosta kevyissä kesävaatteissa kuten pelkät shortsit ja ohut puuvillapaita. 26 riittää siihen nippa nappa, vähempi ei.
No mikä pakko on sitten käyttää shortseja, jos tulee kylmä? En minäkään tule kitisemään, kun en voi pitää helteellä toppatakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä pakko on sitten käyttää shortseja, jos tulee kylmä? En minäkään tule kitisemään, kun en voi pitää helteellä toppatakkia.
No haluatko olla se toppatakki päällä koko vuoden?
Minä en, Suomessa yleensä, vähintään 11 kuukautta 12:sta, on niin kylmä, että koko ajan pitää olla vaatetta päällä ja usein varsin paljon. Sillon harvoin, 1-2 kesää kymmenestä, kun on edes vähän lämpimämpää kuten nyt niin siitä siten haluaa nauttia. Minulle tällainen kesä sopisi oikein hyvin olla aina.
Tällaisia kelejä on suomessa todella harvoin. Valittajat voisi kerrankin pitää turpansa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väheneekö se helle jos kaikki valitetaan oikein kunnolla yhteen ääneen? Montako oravaa jää kuivumatta sen ansiosta?
Paljon enemmän täällä näkyy valitusta siitä että kaikki eivät pidä helteistä kuin mitään hellevalituksia.
Jos kuumuus ei tunnu kivalta, niin ei se siitä yhtään kivemmaksi muutu vaikka kymmenen hellehullua vinkuis ja vittuilis vieressä.
Heh, itse ei kestetä hellettä, niin vedotaan siihen, että luonto kärsii. Ja sää ei muutu viileämmäksi, vaikka kaikki Suomen kansalaiset itkisivät ja parkuisivat yhteen ääneen: on liian kuuma, ei olla totuttu.
Joten minä ainakin nautin täysin sydämin, on tätä odotettukin monta vuotta.
Ei sua kukaan ole kieltänyt nauttimasta.
On vain esitetty toivomus että et vittuilis niille jotka sitä hellettä eivät kestä.
Mä en ole kyllä havainnut muuta vittuilua, kuin lämpimästä pitävien haukkumista esim. älyllisesti vajaiksi.
Jos joku ei tykkää, niin ei tarvitse, mutta ihanko oikeasti siitä on jotain iloa, että saa haukkua kaikki "hellehullut" alimpaan maan rakoon?
Turha tästä aiheesta on vältellä. Ap on ainoa meistä joka tietää mikä kuuluu luonnon kiertokulkuun ja mikä ei. Hyvää hyvyyttään tullut sivistämään meitä.
On se hemmetin typerää, että kun on lämmin niin av:lla haukutaan hellehullut ja sitten talvella kun on kylmä niin pakkashullut saa kuulla kunniansa. Ihan kuin ihmiset olisivat jotenkin vastuussa siitä mikä sää on. En näe mitään pahaa siinä, että nyt helteellä nautitaan helteestä ja talvella nautitaan sitten kylmistä säistä. Kun ei se sää siitä muutu vaikka kuinka murjottaisi tai iloitsisi. Itse ainakin rakastan sitä, että kesät on helteisiä ja talvet kylmiä ja lumisia.
En, ihan normaali ihminen olen. Nautin lämmöstä nyt kun sitä on, harvoinhan sitä Suomessa näin kuuma on.
Täytyykö se toisten typerä hehkutus ottaa niin tosissaan.En ainakaan ole heille ja heidän ilmastoinneilleen kateellinen.Eikä se hehkutus sitä lämpöaaltoa lisää.
Ensi viikolla jo sataa ja kylmenee, joten AP:lla on jo nyt aihetta juhlia.
Ei yhtäjaksoinen kuivuus ole meistä hellehulluistakaan toivottavaa. Öisin voisi sataa ja ehkä välillä muutenkin niin että luonto ei kärsi. Muutahan haittaa helteestä ei ole kenellekään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Ihmiset ovat erilaisia.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei ole ihmisen elämää nää kelit, onneksi ei oo pakko lähteä ulos kuin pari kertaa viikossa kauppaan. Lämmintä se 20 astettakin on, en ymmärrä näitä jotka toivovat yli 30 asteen kelejä, eihän silloin pysty tehdä mitään!
Minusta on täsmälleen päinvastoin. Kolmekymmenen asteen lämpötilassa minä nimenomaan viihdyn ulkona, tykkään puuhailla puutarhassa ja ulkoilla muutenkin. Tänään oli muuten ensimäinen päivä tänä vuonna kun tarkenin lähteä aamulla fillarilla töihin ilman takkia ja lapasia. Hieman kylmä oli alkumatkasta mutta menetteli kun polki itsensä hikeen.
On ne. Usko pois.
Mutta eivät uskalla sanoa omaa oikeaa mielipidettään, koska mediassa jauhetaan (pazkaa), että SUN ON rakastettava hellettä ja vihattava pakkasta ja sadetta.
Suomijuntti on juuri sitä mieltä, mitä sille sanotaan, että sen on oltava.
Ei sua kukaan ole kieltänyt nauttimasta.
On vain esitetty toivomus että et vittuilis niille jotka sitä hellettä eivät kestä.