Olisi ihana mennä rannalle, harmi vaan kun olen ylipainoinen niin en voi
Ihmiset naureskelevat kuitenkin.. lapsikin on masentunut kun ei pääse uimaan ja itkee ☹️
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vois jakaa uimarannat jollain aidalla niin ylipainoset omalle rannalle ja timmit omalleen 👍 Uimaranta jossa pelkkiä instabeibejä 😎
Harva on mitään instabeibejä. Suurimmalla osalla naisista on tavalliset vartalot. Se taitaa sinua kyrsiä oikein olan takaa. Ihanaa tietää, että olemukseni ärsyttää sinua noinkin paljon :)
Kehtaa nyt vaan. Kyllähän tuolla on rannoilla monen kokoista ja näköistä ihmistä.
Itselläni taas on isoja leikkausarpia vatsassa, siis todella isoja. En anna häiritä, vaikka joku niistä joskus kysyykin. Yleensä kysyjä on lapsi. Toki nuo saa uimapuvulla peitettyä, mutta bikinit päällä arvet näkyy pitkälle.
Olin eilen rannalla enkä yleensä sen kummemmin rannan menoa katsellessani ajattele ihmisten vartaloista yhtikäs mitään. Yksinäisenä ihmisenä haluan aistia yleistä menoa, en arvostellen katsella ketään.
Tästä tavasta huolimatta katseeni osui eilen rannalla mieheen, josta näki, että hän on joskus ollut paljon painavampi. Hänellä roikkui paljon löysää ihoa vatsassa ja rintojen kohdalla. Mutta tyyli, miten mies rannalla ilakoi lastensa kanssa ja kantoi itsensä ryhdikkäästi, vau, suorastaan "roska tuli silmään", kun ajattelin hänen rohkeuttaan. Voi olla, ettei tämä mies ole koskaan kokenut asiaa samalla tavoin kuin minä, mutta jos puhutaan kehopositiivisuudesta, siinä oli yksi loistavimmista esimerkeistä. Tuli todella onnellinen olo. Että sellainen miete.
Eli ei muuta kuin rannalle, kaikki. Nyt on kesä.
Jos et halua olla vähissä vaatteissa siellä, ei ole mikään pakko, voit olla täysissä pukeissa, vaikka toppavaatteissa jos siltä tuntuu. Pääsisi lapsi edes uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu muille,minkälainen on.Itse olen myös ylipainoinen ja on mukava viilutella uidessa.Talvella käyn uimahallissa paljon ja painoa voi pudottaa uimakuntoilullakin.
Ei kuulu. Ei.
Mutta - NÄKYY !
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia on nykyään suurin osa suomalaisista. Ette te erotu joukosta, vaikka niin luulettekin.
Varmasti erottuu.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ruumis on jo vuosikymmeniä, ellei satoja, sitten muuttunut ihmisen kehosta arvosteltavaksi ja arvotettavaksi objektiksi.
Muutos takaisin tapahtuu tästä hetkestä eteenpäin. Kun naiset itse lopettavat oman vartalonsa ja itsensäkin, kohtelemisen kohteena ja siirtyvät tekijän rooliin, ollaan oikealla tiellä.
Vähän sama kuin kaikessa muussa, ei se menneen muistelu auta vaan ratkaisu on siinä mitä tapahtuu nyt ja tulevaisuudessa. Muuten sama meno jatkuu, ja sadan vuoden päästä lauletaan samaa laulua siitä miten huono tilanne on aina ollut ja on nytkin.
Muutos vaatii sen että jokainen ymmärtää että mahdollisuus on, ja siihen tarttuu jos on valmis. Tänään on hyvä päivä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ylipainoa ja kyllä tämä masentaa ja ällöttää. Ja laihdutuskuuri menossa kyllä. Ei sitä normaalipainoisena osannut ajatella miten masentavaa on olla ylipainoinen :( Vaatteet näyttää kauhealta päällä, puristaa ja kiristää kun yrittää mahtua vanhoihin vaatteisiin. Nyt on kaapit odottamassa vaatteita laihdutuksen onnistumista. Ylipäänsä tosi vaikea löytää ylipainoisena vaatteita ja vaatteet ei tunnu kivalta päällä. Laihdutan tosiaaan nyt ja ensi kesänä aion olla 20 kg kevyempi.
Sama juttu, lisäksi uusia isompiakaan vaatteita ei tee mieli ostaa kun ei ne näytä päällä nätiltä ja siltä miltä niiden pitäisi näyttää. Olen kyllä kokeillut useamminkin kuin kerran omaa normikokoani pari kokoa suurempaa ja näytän sellaisessa ainoastaan valtaisalta läskiltä. Plus se vaate ei näytä enää ollenkaan nätiltä eikä samalta miltä pienemässä koossa.
161/83
Tuo on muuten jännä ilmiö, ettei se pelkästään riitä että vaate on oikean kokoinen. Itse tykkäisin neuloa, mutta eihän nättikään neule näytä enää hyvältä päällä kun koko on XL. Mulla on lukuisia miltei valmiita neuleita just tuon takia, että kun sitä ekan kerran pystyy sovittamaan puolivalmiina niin eihän se näytä yhtään siltä miltä kuvassa ja neulomisinspis menee sen siliän tien.
Tässä melkoisen erilainen esimerkki siitä, kuinka monin tavoin ylipaino vaikuttaakaan elämänlaatuun. Eikä tosiaan paranna sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia on nykyään suurin osa suomalaisista. Ette te erotu joukosta, vaikka niin luulettekin.
Varmasti erottuu.
Ihan sama erottuuko vai ei. Mä en itse viihdy kropassani missään, en kotona enkä rannalla joten muut ihmiset mielipiteineen on täysin merkityksettömiä.
+25kg
Kaukana on ihmiset täydellisestä. Uimarannoilla on vanhoja mummeleita riippuvine rintoineen ja sellulliitteineen, pulskia perheenäitejä uimapuvuissaan, pieniä pyöreitä lapsukaisia, miehiä isoine vatsoineen. Kaiken näköisiä ja kokoisia ihmisiä. Kuka hitto sinne menee ketään kyylämään? Ne jotka kenenkään ulkonäöstä mitään kommentoivat, eivät ole terveitä päästään. Jos joku alkaa sinun vartaloasi ivaamaan ja sinulle nauramaan, älä lotkauta korvaasikaan niille möläyttelyille. Tuollaisten tolvanoiden idioottimaisuuksien pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä minä sain normaalipainoisena naisenakin kuunnella kaikenmaailman juippien läskittelyä, toisinaan niitä tuli erittäin huonosti kasvatetuilta kakaroilta. Hyi vittua sun muuta, mutta onneksi tällaiset tapaukset ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Ääliöitä tähän maailman mahtuu ja ilkeiltä ulkonäkökommenteilta ei voi täysin välttyä kukaan. Ei vaikka olisi kuinka kaunis ja hoikka tahansa, tällaisetkin ihmiset saavat paskaa osakseen. Kuuluu näköjään ihmisluontoon oman heikon itsetunnon pönkittäminen muita tallomalla. Kaikki ihan koosta riippumatta sinne uimarannalle vain, pätkääkään muiden mielipiteistä välittämättä!