Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
141/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://skeemake.fi/19-ajankohtaista/78-valintakoe-2019

Tossahan ei ollut mitään uutta tietoa/huhua, ja toi sivuhan on joidenkin joensuulaisten opiskelijoiden valmennusfirma. Lisäksi tuossa tekstin lopussahan pidätetään oikeus muutoksiin: "Valintakoetta koskevat tiedot ovat parasta tällä hetkellä olevaa tietoa. Ne voivat kuitenkin muuttua vielä syksyn 2018 ja kevään 2019 aikana."

Jos haluaa olla psykologi, niin kannattaa oppia tekemään johtopäätöksiä vähän suuremman harkinnan jälkeen....

Nämä opiskelijat ovat saaneet tiedon hakuoppaista, jotka ovat jo painossa, mutta yliopisto ei ole vielä julkaissut niitä netissä =)

t. Oidiuslainen <3

Vierailija
142/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo yhteisvalinta kaikkiin yliopistoihin on jo selvä juttu, jonka Joensuu on jo vahvistanut pitämässään esityksekssä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/5687 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin nyt ei enää tarvitse miettiä, hakisiko Joensuuhun, Jyväskylään vai HTT, kun voi yhdellä kokeella hakea kaikkiin =)

Vierailija
144/5687 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään jaksais odottaa, et sais jo tietää valintakoevaatimuksista tarkat tiedot =) Jännittävää nähdä millaiseksi hakuprosessi muotoutuu.

Vierailija
145/5687 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin nyt ei enää tarvitse miettiä, hakisiko Joensuuhun, Jyväskylään vai HTT, kun voi yhdellä kokeella hakea kaikkiin =)

Elleivät sitten ota logopedian mallia että vaan yhteen saa hakea

Vierailija
146/5687 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elleivät sitten ota logopedian mallia että vaan yhteen saa hakea

Niin totta. Se kyllä tekisi hakemisesta tosi mielenkiintoista

Vierailija
147/5687 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju. Kysyn silti: "Miksi haluatte valmistua alalta, jonka ansiotaso on kehno?"

Säälin aivan käsittämättömän paljon kaltaisiasi ihmisiä joille ainoa motivaatio hankkia jokin koulutus on raha. Todella surullista että sinun elämässäsi on noin vähän merkityksellisyyttä. Itse haluan psykologiksi koska olen aivan loputtoman kiinnostunut alasta, ja vaikka en vielä koulussa olekaan niin usein vietän päivät pitkät opiskelemalla itsenäisesti mm. psykaan ja neurotieteeseen liittyviä asioita, ihan vain koska ne kiinnostavat. Erityisesti olen innoissani siis ihan vain siitä että pääsen oppimaan todella kiinnostavia asioita, koska janoan tietoa, ja samalla toki myös siitä, että millaisia mahdollisuuksia valmistumisen jälkeen (ja opintojen aikana) aukenee. Sitä en vielä tietenkään tiedä millaista työtä päädyn tekemään, mutta kiinnostavia näkymiä on, ja palkka on minulle aivan se ja sama kunhan sillä tulee mukavasti toimeen ja saa vähän säästöjä. Ja itsehän elän niin edullisesti, että n. 1300 euron palkastakin saan jo useimpina kuukausina mukavasti säästöjä tilille. :D En näe mitään järkeä ylettömässä kuluttamisessa tai varsinkaan tarpeettoman kalliiden asioiden ostamisessa ilman aidosti järkevää syytä (itse valitsen aina mieluummin käytetyn tai muuten vaan halvemman version jos se on mielekästä), se mihin rahaa eniten käytän välttämättömyyksien lisäksi on hyvä ruoka ja matkustelu, mutta eipä niihinkään paljoa mene kun osaa ajatella järkevästi. Ikävää, että rahanahneus on syövyttänyt ihmisten mieliä noin pahasti.

Vierailija
148/5687 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teidän hakujärjestys jos tulee yhteisvalinta?

Mulla olis varmaan näin

1. Joensuu

2. Jyväskylä

3. Tampere

4. Turku

En hae Helsinkiin koska vuokrat ihan pilvissä

Vierailija
149/5687 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa nyt jos kaikki voi hakee kaikkialle niin nyt kaikki voi hakea esim. Joensuuhun mihin itse haluan päästä. Yhyy :(

Vierailija
150/5687 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ahdistus päällä. :( Tuntuu ihan toivottomalta kun ne ketkä on aikasemmin hakenu muualle ja on tehny sellasen vaikeemman kokeen niin ne pääsee sit Joensuuhun mihin itekki haluisin mutta en osaa.

Vierailija
151/5687 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin ahdistus päällä. :( Tuntuu ihan toivottomalta kun ne ketkä on aikasemmin hakenu muualle ja on tehny sellasen vaikeemman kokeen niin ne pääsee sit Joensuuhun mihin itekki haluisin mutta en osaa.

Tällä hetkellä tosiaan näyttää aika varmalta, että kokeeseen tulevat materiaalit julkaistaan vasta noin kuukausi ennen koetta, joka laittaa kaikki hakijat samaan pisteeseen :-) Varmaan sitäkin on ajateltu siinä, kun on tehty yhteisvalinta - kaikki kokeet on samantasoisia ja kokelaat yhdenvertaisia.

Vierailija
152/5687 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan jokaiselle. Muistakaa, että aina jotkut pääsevät sisään ja se voit olla myös sinä. Tsemppiä!

Vierailija
153/5687 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä tosiaan näyttää aika varmalta, että kokeeseen tulevat materiaalit julkaistaan vasta noin kuukausi ennen koetta, joka laittaa kaikki hakijat samaan pisteeseen :-) Varmaan sitäkin on ajateltu siinä, kun on tehty yhteisvalinta - kaikki kokeet on samantasoisia ja kokelaat yhdenvertaisia.

4 viikkoa on niin vähän aikaa lukea että silloin oikeesti pitää lukea joka päivä 10 tuntia koska varmasti motivoituneimmat hakijat ulkoaopettelee kaikki artikkelit. Meeeeeh. Pelkään vaan että meen ihan sekasin jos ne jakaa kokeessa hirveesti kaikkea materiaalia ja taulukoita tms. Varsinkin nyt kun kokeen pituus on 5 tuntia! Joensuussa aina ollut aikaisemmin 3 tuntia.

Kauheen epätoivoinen olo.

Vierailija
154/5687 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu. Valmistuin muutama vuosi sitten psykologiksi ja niitä hommia teen siis, vakihomma. Enimmän osan ajasta pidän työstäni, mutta täytyy myöntää, että huonompina päivinä joskus pitää ihan muistuttaa itseään että itsepä halusin tälle alalle ja ihmettelen, miten ala voi olla suosituimpien joukossa. Mutta kenelläpä vastaavia ajatuksia ei joskus olisi, luulen.

Pääsin opiskelemaan eka yrittämällä, kun minulla oli jo alla yksi tutkinto. Heittämällä, sillä luin aivan törkeästi kokeeseen ja minulla oli erinomaiset paperit. Sisään päästyäni huomasin, että melkein kaikilla opiskelutovereilla oli myös. Psykan opiskelijat ovat todella fiksua porukkaa ja varmasti myös hyvän keskittymiskyvyn ansiosta menestyvät kokeessa hyvin. Yllättävän paljon on ns. toisella kierroksella olevia opiskelijoita, joilla vaikka perhettä. Minullakin oli/on.

Jos ammatti tulee ikinä puheeksi vieraammassa porukassa, kannattaa olla mahdollisimman hipihiljaa. Ihmisillä on ihmeellisiä käsityksiä ammatistani ja sen edustajista. Moni lakkaa puhumasta :), mutta iso osa on että wow hienoa, oikeesti. Monesti sanon, että olen yrittäjä, kun pyöritän myös toiminimeä.

Ansiotaso ja palkkakehitys sekä uraetenemismahdollisuudet voisivat olla kyllä paremmatkin, mutta ihan ok-ansiotasoon pääsee kyllä. Kannattaa katsella myös soveltavia työtehtäviä. Lainaneuvotteluissa psykologin ammattia on aina pidetty hyvänä, työt eivät ihan heti lopu. Saa siis nätin kodinkin, jos haluaa.

Vierailija
155/5687 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla pitäiis tulla tiedot opintopolkuun. Jännää. Eniten jännitän sitä, että poistuuko tilastokirja todellakin ja mitä käy Jyväskylän soveltuvuuskokeelle.

Vierailija
156/5687 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla pitäiis tulla tiedot opintopolkuun. Jännää. Eniten jännitän sitä, että poistuuko tilastokirja todellakin ja mitä käy Jyväskylän soveltuvuuskokeelle.

Tai sitten maanantaina, niin kuin aina ennenkin.

Vierailija
157/5687 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen yliopisto on näköjään laittanut jo muutamia filosofisen tiedekunnan koulutuksia Opintopolkuun. Jospa psykologian koulutus voisi myös tulla tällä viikolla. En jaksa odottaa. Vaikka tiedän, että yhteisvalinta tulee ja pääsykoe muuttuu, haluan silti virallisen tiedon. Voi harmin harmi kun ne koekirjat vaihtuu. Olisin niin mielelläni lukenut sitä tilastokirjaa ja kehityspsykan kirjaa ensi keväänä. 

Saan ihan hyvät lähtöpisteet Joensuuhun (70), mutta uusi valintakoe pelottaa ehdottomasti. Vihaan kaikkee tollasta, että kokeessa jaetaan aineistoa ja materiaalia. Olisipa vain jotkut koekirjat ennakkoon ja niitä pitäisi lukea. Neljäs kerta jo ensi keväänä. Tänä vuonna 1 pisteen päässä Joensuun rajasta. Kiva kun mulla jäi lyhyt matikka pisteen päähän eximiasta ja jos olisin sen eximian saanut, opiskelisin nyt Joensuussa psykaa. Vitutus maksimus.

Vierailija
158/5687 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomen yliopisto on näköjään laittanut jo muutamia filosofisen tiedekunnan koulutuksia Opintopolkuun. Jospa psykologian koulutus voisi myös tulla tällä viikolla. En jaksa odottaa. Vaikka tiedän, että yhteisvalinta tulee ja pääsykoe muuttuu, haluan silti virallisen tiedon. Voi harmin harmi kun ne koekirjat vaihtuu. Olisin niin mielelläni lukenut sitä tilastokirjaa ja kehityspsykan kirjaa ensi keväänä. 

Saan ihan hyvät lähtöpisteet Joensuuhun (70), mutta uusi valintakoe pelottaa ehdottomasti. Vihaan kaikkee tollasta, että kokeessa jaetaan aineistoa ja materiaalia. Olisipa vain jotkut koekirjat ennakkoon ja niitä pitäisi lukea. Neljäs kerta jo ensi keväänä. Tänä vuonna 1 pisteen päässä Joensuun rajasta. Kiva kun mulla jäi lyhyt matikka pisteen päähän eximiasta ja jos olisin sen eximian saanut, opiskelisin nyt Joensuussa psykaa. Vitutus maksimus.

Jotenkin musta tuntuu, että Joensuun hakijamäärä kasvaa. Tosi moni täälläkin on hakemassa Joensuuhun ja Demissäkin on keskustelu ja sielläkin tyyliin joka toinen keskustelija kertoo hakevansa Joensuuhun D:

Ja meillä samit, itsellä jäi äidinkieli pisteen päähän laudaturista ja sen avulla olisin päässyt sisään tänä keväänä. Harmittaa vaan niin sairaasti, kun meitä oli kolmen kaverin porukka ja heistä kaksi pääsi ja tottaki minä sitten olin se ainoa, joka jäi rannalle :(

Vierailija
159/5687 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot opintopolussa ainakin Helsingin osalta!!

Vierailija
160/5687 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä vittua. Voi hakea vain yhteen yliopistoon psykalle! OMGGGGGGGGGGGGGG

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi