Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
121/5687 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Miten mä saan tuolla laskurilla 64 pistettä vaikka mulla on EMMC eli paljon huonompi? Vai onko sillä niin paljon merkitystä mistä kokeista nuo arvosanat on?

Vierailija
122/5687 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Miten mä saan tuolla laskurilla 64 pistettä vaikka mulla on EMMC eli paljon huonompi? Vai onko sillä niin paljon merkitystä mistä kokeista nuo arvosanat on?

Siis pitkästä oppimäärästä saa enemmän. Esim pitkä vai lyhyt kieli tai pitkä vs lyhyt matikka. Mulla on psyka M mikä on tosi huono ja terkka Eximia. Olisipa mulla mielummin psyka E kun siitä saa eniten pisteitä reaaleista.

Mun yksi kaveri sai LLEM rivillä 70 pistettä eli riippuu paljon mitkä aineet on kirjoittanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/5687 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Itsekin oon hakemassa ainakin Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle ja mietin, että oisko täällä kiinnostuneita pänttäämään välillä yhessä? (Pk-seudulla)

Tilastomatskun kanssa kun yksin taistelee nii kaipais kyllä vertaistukea!

En lukenu ihan koko ketjua loppuun, niin en tiiä jos täällä on semmoisesta jo puhuttukin! 😃

Vierailija
124/5687 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin taas pänttäämään tilastotiedettä. Turku tavotteena :)

Vierailija
125/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä miun yo-arvosanoilla kovin pitkälle pötkitä, ainakaan tuon laskurin mukaan. Ja tiesin sen kyllä jo aiemminkin. Käyn enskeväänä uusimassa parit kirjoitukset, katsoo sit, oisko niistä enemmän hyötyä sen jälkeen. Muuten pitää vaan pääsykokeiisin päntätä hullun lailla. Onneksi tilastotiedettä oon jo hinkannut viime koetta ennen, eli en oo ihan niin pihalla :D Siltikin on vielä paljon asioita, jotka pitää opetella kunnolla ja paremmin!

Vierailija
126/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasija kirjoitti:

Eipä kyllä miun yo-arvosanoilla kovin pitkälle pötkitä, ainakaan tuon laskurin mukaan. Ja tiesin sen kyllä jo aiemminkin. Käyn enskeväänä uusimassa parit kirjoitukset, katsoo sit, oisko niistä enemmän hyötyä sen jälkeen. Muuten pitää vaan pääsykokeiisin päntätä hullun lailla. Onneksi tilastotiedettä oon jo hinkannut viime koetta ennen, eli en oo ihan niin pihalla :D Siltikin on vielä paljon asioita, jotka pitää opetella kunnolla ja paremmin!

Samat täällä. Itse ajattelin että omat paperini ovat suht ok mutta lähtöpisteillä 58 ei kyllä tee oikein mitään kun tietää että siellä on kuitenkin varmasti monta kymmentä sellaista jolla on se 70 tai enemmän.

Kuulin myös, että Joensuun pisteytys pysyy tuollaisena ensi keväänä, mikä on tosi hyvä. Itsekin yritän korottaa varmaan psykan M:stä eximiaan ja äidinkielen myös.

Hui enää 10 päivää niin pitäisi tiedot olla Opintopolussa. Jännittävä nähdä miten tässä nyt käy kun on niin erilaisia huhuja ollut liikkeellä.

Vierailija
127/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tähtään Joensuuhun ja yo-paperit M:n tasoa eli ei mitään iloa. Koekiintiö on ainoa mahdollisuus mutta hieman masentaa kun Jns koekiintiö on 12 hakijaa. Taitaa olla kaikista pienin koekiintiö mitä psykalla on.

Vaikea vain kuvitella että kun kokeeseen osallistuu satoja satoja hakijoita joista varmasti iso osa on motivoituneita ja hyvin valmistautunut niin heidän joukostaan pitäisi sitten yltää 12 henkilön parhaimmistoon... Vähän utopistiselta kuulostaa mutta pakko yrittää koska ei ole muutakaan vaihtoehtoa

Vierailija
128/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuuhun kirjoitti:

Itsekin tähtään Joensuuhun ja yo-paperit M:n tasoa eli ei mitään iloa. Koekiintiö on ainoa mahdollisuus mutta hieman masentaa kun Jns koekiintiö on 12 hakijaa. Taitaa olla kaikista pienin koekiintiö mitä psykalla on.

Vaikea vain kuvitella että kun kokeeseen osallistuu satoja satoja hakijoita joista varmasti iso osa on motivoituneita ja hyvin valmistautunut niin heidän joukostaan pitäisi sitten yltää 12 henkilön parhaimmistoon... Vähän utopistiselta kuulostaa mutta pakko yrittää koska ei ole muutakaan vaihtoehtoa

Jotenkin nyt tuntuu että kaikki hakee ensi keväänä Joensuuhun D: apua. Mun kaikki 5 kaveria jotka valmistu tänä keväänä hakee Joensuun psykalle. Itsekin siis haen ja tiedän myös monia valmennuskurssi kavereitani jotka hakee myös Joensuuhun ens keväänä. Ja kaikki he ovat tosi motivoituneita ja lukevat varmasti heti marraskuusta asti.

Ahdistaa vaan ihan helvetisti kun itselläkin koekiintiö on ainoa väylä ja hakijoiden taso on varmasti kova. Tuntuu että en ikinä yltäisi tuohon 12 parhaimman joukkoon vaikka lukisin kirjoja/artikkeleita 2 vuotta. Psykoosi tässä tulee.

Keväällä 2018 jäin ihanasti varasijalle 35 eli kaukana rajasta.

Vierailija
129/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte, liittyykö Jyväskylä ja Joensuu yhteisvalintaan?

Vierailija
130/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaatte, liittyykö Jyväskylä ja Joensuu yhteisvalintaan?

Joensuun osalta tulee varmaan niin että yo-pisteytys säilyy samanlaisena mutta valintakoe on kaikissa yliopistoissa sama. Itä-Suomen yliopiston hakusivuilla luki, että filosofisen tiedekunnan valintakoemateriaalit julkaistaan kuukausi ennen koetta. Ja psyka on filosofisessa tiedekunnassa.

Vierailija
131/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://haeyliopistoon.fi/wp-content/uploads/2018/09/OPO-infot-syyskuus…

Tuossa ainakin mainitaan, että Joensuun psykassa (filosofinen tiedekunta) materiaalit julkaistaan juuri kk ennen koetta eli uskon, että tämä vanha Ihmisen psykologinen kehitys -kirja poistuu, mutta yo-pisteytys säilyy samankaltaisena.

Vierailija
132/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://haeyliopistoon.fi/wp-content/uploads/2018/09/OPO-infot-syyskuus…

Tuossa ainakin mainitaan, että Joensuun psykassa (filosofinen tiedekunta) materiaalit julkaistaan juuri kk ennen koetta eli uskon, että tämä vanha Ihmisen psykologinen kehitys -kirja poistuu, mutta yo-pisteytys säilyy samankaltaisena.

Itsekin huomasin tuon dian ja olin, että wuhuu! Onneksi yo-pistetys ei muutu (toivottavasti), koska saisin tois huonot pisteet yhteisvalinnan pisteytyksellä. Mutta ei sitä tiedä,kun kaiken maailma diaesityksiä psykan valinnoista netissä liikkuu D:

Vierailija
133/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienet paineet tässä, kun ensi kevät on viimeinen kevät ja mahdollisuus päästä sisään ennen todistusvalintaa eli nyt voin vielä päästä yhteispistekiintiössä! Nyt helvetti pitää valmistautua ja lukea niitä artikkeleita 24 tuntia päivässä joka vitun päivä. mood

Vierailija
134/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
135/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös hakemassa psykalle. Perusopinnot on tehtynä tosi hyvin arvosanoin ja aiheet kiinnostaa niin paljon, että pakko päästä oppimaan lisää.

Voi myös olla, että teen eka aineopinnot ja sitte vasta haen varsinaiseks opiskelijaks. Mulla on toinen tutkinto alla eli sit jos maisteri säilyy, tähtäisin sinne. Vähän riippuu millanen koe tulee olemaan.

Vierailija
137/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://skeemake.fi/19-ajankohtaista/78-valintakoe-2019

Eli yhteisvalinta tulee! Apua!!!!!!

Vierailija
138/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju. Kysyn silti: "Miksi haluatte valmistua alalta, jonka ansiotaso on kehno?"

Vierailija
139/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://skeemake.fi/19-ajankohtaista/78-valintakoe-2019

Tossahan ei ollut mitään uutta tietoa/huhua, ja toi sivuhan on joidenkin joensuulaisten opiskelijoiden valmennusfirma. Lisäksi tuossa tekstin lopussahan pidätetään oikeus muutoksiin: "Valintakoetta koskevat tiedot ovat parasta tällä hetkellä olevaa tietoa. Ne voivat kuitenkin muuttua vielä syksyn 2018 ja kevään 2019 aikana."

Jos haluaa olla psykologi, niin kannattaa oppia tekemään johtopäätöksiä vähän suuremman harkinnan jälkeen....

Vierailija
140/5687 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju. Kysyn silti: "Miksi haluatte valmistua alalta, jonka ansiotaso on kehno?"

Hmmmm, sanoinko vaikka alkuun, että jos rahan perässä koulutuksiin menee, voi työ tuntua aika tyhjältä, kun puuttuu sisäinen motivaatio. Ja kyllä minulle kelpaa 4700 euron yksityisen sektorin keskipalkka (Psykologiliiton tutkimus vuodelta 2017). Ja tavoitteenani on erikoistua neuropsykologiksi ja pitää yksityistä vastaanottoa :)

Kannattaa muistaa, että Suomessa on progressiivinen verotus, joten 4000 ja 5000 euron palkoissa ei ole kuin pari satasta eroa, kun verotus iskee.

Minä ainakin haluan omalle kutsumusalallani, jossa on erinomaiset jatkokoulutus- ja erikoistumismahdollisuudet kuin että hakisin vain rahan perässä titteleitä ja tutkintoja =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä