Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
HEI tyypit ♥️ kerätäänkö tähän alle kertauksena kaikkien kaupunkien fuksiryhmät? Löytää jokainen sit omansa
MAISTERIHAKU. Voisko joku laittaa tähän kootusti, montako hakijaa oli Helsinkiin ja Joensuuhun tänä vuonna? Mulla toi Vipunen herjaa ja ei näytä erikseen maisteriin hakeneita..
mä otan ainaki yhdeks sivuaineeksi tilastomatematiikan/tilastotieteen
Vierailija kirjoitti:
MAISTERIHAKU. Voisko joku laittaa tähän kootusti, montako hakijaa oli Helsinkiin ja Joensuuhun tänä vuonna? Mulla toi Vipunen herjaa ja ei näytä erikseen maisteriin hakeneita..
Koneella näkyy hyvin :)
Helsinki: 183, joista 155 ensisijaisia
Joensuu: 128, joista 46 ensisijaisia
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 155/183 ja Joensuu 46/128.
Yhteensä kaikilla sijoilla hakijoita näihin kahteen kaupunkiin oli 228. Koska Joensuussa on korkeampi pohjakoulutusvaatimus (ylempi kk-tutkinto) kaikki eivät voi hakea molempiin.
Vierailija kirjoitti:
HEI tyypit ♥️ kerätäänkö tähän alle kertauksena kaikkien kaupunkien fuksiryhmät? Löytää jokainen sit omansa
Psykan fuksit 2019 jkl facebookissa uusille stimpoille:)
Onko täällä ketään muita varasijoja jännittäviä? Nyt maanantaiaamupäivänähän niiden kai piti päivittyä. Ootteko kukaan käyneet katsomassa, onko omat varasijat liikkuneet?
Maailman eniten onnea sisäänpäässeille ja maailman eniten tsemppiä niille, jotka eivät vielä tänä vuonna päässeet tai odottavat varasijoja <3 Olen salalukenut tätä keskustelua paljon! Jos kiinnostaa, laitoin näin tulosten vahvistuttua pystyyn blogin, jossa tarkoituksena olisi jakaa vinkkejä ja kokemuksia psykan opintoihin ja hakemiseen liittyen – itselläni opinnot alkavat nyt syksyllä Helsingissä. Jännittää!
Hei! Tietääkö joku, tuleeko yliopistolta jotain sähköpostia sisäänpäässeille, missä vähän ohjeistettaisiin, miten kuuluu toimia ja mitä tehdä ennen opintojen alkua?
Vierailija kirjoitti:
Hei! Tietääkö joku, tuleeko yliopistolta jotain sähköpostia sisäänpäässeille, missä vähän ohjeistettaisiin, miten kuuluu toimia ja mitä tehdä ennen opintojen alkua?
Tulee kyllä! Taisi heinäkuun lopulla - elokuun alkupuolella tulla ainakin viime vuonna. (Joensuu)
Vierailija kirjoitti:
Yliopistojen sivuilta löytyy myös aika hyvin infoa uusille opiskelijoille, jos nyt jo haluu tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Maailman eniten onnea sisäänpäässeille ja maailman eniten tsemppiä niille, jotka eivät vielä tänä vuonna päässeet tai odottavat varasijoja <3 Olen salalukenut tätä keskustelua paljon! Jos kiinnostaa, laitoin näin tulosten vahvistuttua pystyyn blogin, jossa tarkoituksena olisi jakaa vinkkejä ja kokemuksia psykan opintoihin ja hakemiseen liittyen – itselläni opinnot alkavat nyt syksyllä Helsingissä. Jännittää!
Onnea paikasta, etenkin kun pääsit ilmeisesti ekalla yrittämällä! Muistathan jatkossa, että "helsinkiläinen" ja "tamperelainen" kirjoitetaan pienellä.
Kiitos vastauksista! Olenkin jo yliopiston sivuja tutkinut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykan fuksit 2019 jkl facebookissa uusille stimpoille:)
Fobian Fuksit 2019 facebookissa Turkuun päässeille
Entisaikaan tuli se ihana paksu kirje yliopistolta, mutta nyt ei ole näkynyt, edes mitään sähköpostia.
Ehkä odotetaan, että paikat on vahvistettu täyteen? Siihen ei näillä suosituilla aloilla mene montaakaan päivää.
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan tuli se ihana paksu kirje yliopistolta, mutta nyt ei ole näkynyt, edes mitään sähköpostia.
Ehkä odotetaan, että paikat on vahvistettu täyteen? Siihen ei näillä suosituilla aloilla mene montaakaan päivää.
Mä ainakin olen saanut jo sähköpostia, pääsin Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea paikasta, etenkin kun pääsit ilmeisesti ekalla yrittämällä! Muistathan jatkossa, että "helsinkiläinen" ja "tamperelainen" kirjoitetaan pienellä.
Oli erittäin fiksu kun pääsi eka kerralla. Onnittelut!
Montako hakukertaa teillä on takana? :) Itsellä tärppäsi tokalla!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ensi kevään ensimmäinen hakukerta psykalle. Kuumotta pirustu, mitä oon kuullut, kun ihmiset hakee jo kolmatta ja neljättä kertaa. En haluis itse välivuosia yhtään vaan päästä ekalla D: mutta se ei ole mikään itsestäänselvyys kun psykalle haetaan.
Mulla oli jo 4. kerta 😄 oon hankkinut jo toisen lyhyemmän koulutuksen ja paljon työkokemusta tässä 4 vuoden aikana (viime keväänä en hakenut ollenkaan).
Varasija mahdoton, kiva kuulla sinusta! Moni meistä koki jälleen kerran pettymyksen, minä myös. Jaksamista sinulle, itse olen jo päässyt pahimman yli.
Ensi vuodesta tuskin kukaan vielä tietää, en itsekään tiedä jaksanko enää hakea. Ehkäpä odotan nyt rauhassa, että lisätietoa ensi kevään kokeeseen liittyen julkaistaan ja päätän vasta sitten.
Meillä on jo uusi ryhmä, Psykologia 2020. Tule linjoille sitten kun ja jos jaksat!