Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks teillä muka tullut pistelinkkiä sähköpostiin? Mä ainakin näin omat pisteeni sieltä jo ennen kuin näin tulosta opintopolusta. Näillä pisteillä pääsin Tampereelle: kokeen raakapisteet 103, skaalatut pisteet 117 ja lähtöpisteet 128.
Oliko sulla Tampere ykkösenä?
Joo. Sanoinkin sen jo tossa jälkimmäisessä kommentissa.
Vierailija kirjoitti:
Eiks teillä muka tullut pistelinkkiä sähköpostiin? Mä ainakin näin omat pisteeni sieltä jo ennen kuin näin tulosta opintopolusta. Näillä pisteillä pääsin Tampereelle: kokeen raakapisteet 103, skaalatut pisteet 117 ja lähtöpisteet 128.
Ei tullut. Pääsin Tampereelle, mutta en ole saanut mitään pistelinkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Sillä minuutilla kuin kirjoitin tämän viestin sain sen pistelinkin :D
Pääsin jkl, en ole saanut pistelinkkiä. Mitkä on jkl pisterajat?
Vielä vika gallup, koska kiinnostaa tietää, kuinka moni palstalla käyneistä loppujen lopuksi pääsi opiskelemaan psykologiaa.
Peukku ylös = sait opiskelupaikan
Peukku alas = et saanut opiskelupaikkaa (psykasta)
Pisterajat tulevat perjantaina tuloskirjeessä. Jännä nähdä minkälaisia pisteitä on vaadittu esim. helsinkiin tai jkl
Hei en tiiä muistatteko mua :D olin päivän töissä ja illalla kotiin tullessa opintopolusta lävähti myönnetty opiskelupaikka 1. kohteeseeni eli Helsinkiin! Kokeesta olin saanut skaalattuja pisteitä 120/120! jiihaa en olisi uskonut
Voipi olla koekiintiön rajat yllättävän korkeat. Itse ajattelin jotain 90 pintaan, mutta voipi olla hyvinkin 105-110 yliopistosta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Sillä minuutilla kuin kirjoitin tämän viestin sain sen pistelinkin :D
Ilmeisesti tämä tulee hylätyille vasta pe? Vai onko joku hylätty saanut meiliä?
turku 1. varasija 2018 kirjoitti:
Hei en tiiä muistatteko mua :D olin päivän töissä ja illalla kotiin tullessa opintopolusta lävähti myönnetty opiskelupaikka 1. kohteeseeni eli Helsinkiin! Kokeesta olin saanut skaalattuja pisteitä 120/120! jiihaa en olisi uskonut
Mä muistan sut! Ihanaa, että tällä kertaa pääsit! T: toinen Helsinkiin (maisteriin) päässyt, joka sai myös 120 pojoa
Mä tiedän kuinka teitä harmittaa ketkä ette päässeet. Kokemuksen syvällä rintaäänellä tiedän. Uskokaa mua, se pettymys häviää parin viikon sisällä. Se on sen jälkeen vain osattava kääntää voitoksi. MIKÄÄN mitä opitte tänä vuonna, ei ole turhaa. Kaikesta on hyötyä ensi vuotta ajatellen. Jos tämä on teidän unelma, älkää luovuttako. Itse olen vuosien varrella kasvanut koetta ajatellen sekä myös ihmisenä hurjan paljon. Sisäänpääsy tuntuu vielä mahtavammalta, kun se on vaatinut sitä että raavit itsesi pettymys toisensa perään kokoon. Viime vuonna petyin niin pahasti että luulin ettei siitä enää nousta. Ja katsokaa mua nyt, Tampereella olen sisässä, eikä kukaan voi viedä sitä multa pois! Tämä siis neljäs hakukerta. USKOKAA ITSEENNE!
Tampereelle pääsijät: Oletteko ensikertalaisia? Minkä ikäistä porukkaa?
Ääh... milloin alkaa Psykologia 2020 -lanka? Tää oli parasta vauvaa, vaikka pettymys tuli tällä kertaa.
Jännä miten niin monella tässä keskustelussa menikin koe tosi hyvin (pisteitä vedetty 105-120 välistä paljon) vaikka kokeen jälkeen monet oli sitä mieltä että huonosti meni. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto tuo jonosija on outo :D Pääsin siis Helsingin maisterissa, koepisteet 120 ja jonosijan kohdalla lukee "1". Muissa hakukohteissa jonosija on sen sijaan esim joensuussa 95 ja tampereella isoin, 125. Eli vaikka sain sen täydet 120p niin jonosija on silti muissa nuin iso? Johtuu varmaan jotenkin yhteispisteillä päässeistä sillä omat yo-pisteet on hyödyttömät :D
Mulla oli maisteriin jonosija 2!
Vierailija kirjoitti:
turku 1. varasija 2018 kirjoitti:
Mä muistan sut! Ihanaa, että tällä kertaa pääsit! T: toinen Helsinkiin (maisteriin) päässyt, joka sai myös 120 pojoa
Hauska, että kohta me jo tavataan! :)
T. Hkiin maisteriin 120 pistettä myös
Mä en kyllä voi vielkään uskoa, että sain 120 pistettä. Millonkohan HY ilmoittaa mulle, että pisteidenlaskussa on käynyt virhe?
Neljäs hakukerta ja ei vieläkään. Ei edes varasijaa. Kerran olen ollut Turussa 2.vaiheessa, en tajua mikä mättää kun valmistautuminen on vuosi vuodelta parantunut ja siltikään ei koulupaikkaa tipu.
Niin ja siis olisin päässy kaikkiin kouluihin näillä pisteillä. Kaikki muut vaan hylkääntyi, koska Tampere oli ekana.