Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4961/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosiaan hyväksytty, luulen pääseväni yhteispisteillä ja olen ensikertalainen. Koko kevään oon luullu ettei mitään mahdollisuuksia pääsyn suhteen! En kyllä vieläkään usko tätä todeksi :D

"hyväksytty" ilman lisämainintaa tarkoittaa että olet saanut valintakokeesta pisteitä enemmän kuin hylkäämisraja (60pts) on. "Hyväksytty, odottaa ylempiä hakutuloksia" tarkoittaa että olet päässyt sisään kyseiseen laitokseen, mutta odottaa vielä ylempiä hakukohteittesi tuloksia.

Jos Opintopolussa lukee pelkkä "hyväksytty" silloin on hyväksytty korkeimpaan mahdolliseen paikkaan ja saa ottaa paikan vastaan heti. Silloin on tietenkin saanut yli 60 pistettä kokeesta, mutta kaikilla yli 60 pistettä saaneella ei noin lue, vaikka olisi ykköskohde.

Vierailija
4962/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi koodihommeli pitää paikkansa pidteet ihan pienestä desimaalista kiinni rajan 60. En tiedä olisiko tästä syytä lähinnä iloita, sillä tuskin 60 sellaisenaankaan olisi riittänyt. Kuitenkin se valaa uskoa itseensä tänä mustana hetkenä, että pääsi edes noihin pisteisiin ja mietin, että en ole ihan toivoton. Lukeeko kaikilla muuten siinä koodissa nimenä Oili?

Olen tosi iloinen että pääsi tästä tulosten odottelusta mutta mieliala vaihtelee itsensä pystyssä pitämisestä alkavaan romahtamiseen. Itsesäätelytaitojahan tämä vaatii, mutta emootioiden kokeminen ja niiden salliminen on luonnollista. Romahtaminen, itsensä sääliminen ja joku juopottelu ei auta yhtään mitään, mutta tekisi mieli alleviivata tämä surkeutensa. Ehkäpä itse kukin meistä tarvitsee jonkinlaista terapiaa. Meitä rannalle jääneitä on useampia kuin sisälle päässeitä, eli kanssaempatiaa luulisi riittävän. Tsempit muillekin, niin laimealta kuin se kuulostaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4963/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 159 pistettä saanut. Hups sainki 94 todistuksesta eli oon saanu 65 pistettä kokeesta😅

Pääsitkö sisään?

Vierailija
4964/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin ainaki joensuun maisteriin ja nyt itken töissä omassa huoneessa

Onnea!! Mitä sinulla on ylempänä? Helsingin maisteri?

Pikkuhiljaa pomolle ilmoitusta, että syksyllä lähden..!

Kiitos, Helsinki tosiaan joo. Ja näyttäisi, että 120 pistettä eli todnäk sinne sitten?

Juuri tässä sähköpostia kirjoittelen.

120 pistettä? Kokeesta? Wau!

Ja onnea Joensuun 1. varasijalle, sieltä on paikka sinulle aukeamassa!

Vierailija
4965/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, Helsinki tosiaan joo. Ja näyttäisi, että 120 pistettä eli todnäk sinne sitten?

Siis kuuluit 1 % parhaimmistoon? Vau! Menikö susta sulla niin hyvin koe?

Vierailija
4966/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeesti, haluan päästä opintopolkuun!

Vierailija
4967/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeesta on saanut 120 ei voi olla vain varasijalla sillä toi on täydet....Jos se siis on kokeesta pelkästään.

Vierailija
4968/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi Et saanut 60 pistettä siis koepistettä vai niitä suhteutettuja, siis parhaisiin suhteutettuja..?

Vierailija
4969/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosiaan hyväksytty, luulen pääseväni yhteispisteillä ja olen ensikertalainen. Koko kevään oon luullu ettei mitään mahdollisuuksia pääsyn suhteen! En kyllä vieläkään usko tätä todeksi :D

Onneksi olkoon!! :) Ihanaa yllättyä positiivisesti. Miten arvioit tehneesi kokeessa?

Tarkennuksena vielä siis, että perässä lukee suluissa, että odottaa ylempiä :) Matikasta osasin tehdä sen ekan monivalinnan. Laskemaan en kuitenkaan lähtenyt ja veikkasin tuloksia loppuosan tehtävään :D Matikan kunnollinen monivalinta meni hyvin. Artikkeleita en edes vaivautunut tarkistamaan, mut kai ne näköjään meni sit yllättävänkin hyvin! Logiikasta ehdin tehdä noin puolet. Lähtöpisteitä noin 130, mutta koodia en oo katsonut.

Vierailija
4970/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi oikeesti uskoo tätä! Joensuu 5.sijalla ja Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)

Vierailija
4971/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!! :) Ihanaa yllättyä positiivisesti. Miten arvioit tehneesi kokeessa?

Tarkennuksena vielä siis, että perässä lukee suluissa, että odottaa ylempiä :) Matikasta osasin tehdä sen ekan monivalinnan. Laskemaan en kuitenkaan lähtenyt ja veikkasin tuloksia loppuosan tehtävään :D Matikan kunnollinen monivalinta meni hyvin. Artikkeleita en edes vaivautunut tarkistamaan, mut kai ne näköjään meni sit yllättävänkin hyvin! Logiikasta ehdin tehdä noin puolet. Lähtöpisteitä noin 130, mutta koodia en oo katsonut.

Voisitko katsoa koodista ne koepisteet? Kiinnostaa kuumeilijaa...

Vierailija
4972/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 159 pistettä saanut. Hups sainki 94 todistuksesta eli oon saanu 65 pistettä kokeesta😅

Pääsitkö sisään?

No en päässy! Lukee ”peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijaan”

Vierailija
4973/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toi koodihommeli pitää paikkansa pidteet ihan pienestä desimaalista kiinni rajan 60. En tiedä olisiko tästä syytä lähinnä iloita, sillä tuskin 60 sellaisenaankaan olisi riittänyt. Kuitenkin se valaa uskoa itseensä tänä mustana hetkenä, että pääsi edes noihin pisteisiin ja mietin, että en ole ihan toivoton. Lukeeko kaikilla muuten siinä koodissa nimenä Oili?

Olen tosi iloinen että pääsi tästä tulosten odottelusta mutta mieliala vaihtelee itsensä pystyssä pitämisestä alkavaan romahtamiseen. Itsesäätelytaitojahan tämä vaatii, mutta emootioiden kokeminen ja niiden salliminen on luonnollista. Romahtaminen, itsensä sääliminen ja joku juopottelu ei auta yhtään mitään, mutta tekisi mieli alleviivata tämä surkeutensa. Ehkäpä itse kukin meistä tarvitsee jonkinlaista terapiaa. Meitä rannalle jääneitä on useampia kuin sisälle päässeitä, eli kanssaempatiaa luulisi riittävän. Tsempit muillekin, niin laimealta kuin se kuulostaakin.

Ei 60 pistettä olisi riittänyt, mutta olisihan se silti kivempi olla "peruuntunut" kuin "hylätty".

Tältä palstalta kannattaa oikeasti kerätä tsemppijengi rannalle jääneitä. Niitä riittää.

Lämmin osanottohali sinulle ja romahda ihmeessä! Pieni pikaitku lattialla kierien - jos olet yksin kotona - ja sitten ajatukset kohti ensi vuotta!

Vierailija
4974/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä. Töiden ohella luin lauantaisin. Mutta meni se ihan tasaisen hyvin, mutta mokailin myös vähän eli ei täydellisesti kuitenkaan.

Vierailija
4975/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Kiitos kun kerroit. Jos tosiaan tolla suorituksella saa 110 koepistettä niin eihän mulla sitten mitään hätää ole.. :D

Vierailija
4976/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi Et saanut 60 pistettä siis koepistettä vai niitä suhteutettuja, siis parhaisiin suhteutettuja..?

Skaalattuja. Sait vähemmän kuin puolet parhaan 1 % pisteistä. Eli alle puolet kokonaisuudessaankin, paras 1 % ei ole mitenkään voinut saada täysiä, ei ehkä kukaan heistä.

Vierailija
4977/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeesta on saanut 120 ei voi olla vain varasijalla sillä toi on täydet....Jos se siis on kokeesta pelkästään.

Tarkoitti ilmeisesti jotain muuta, joka on varasijalla, että ainakin yksi paikka vapautuu.

Vierailija
4978/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko katsoa koodista ne koepisteet? Kiinnostaa kuumeilijaa...

Voin koittaa yrittää... heh

Vierailija
4979/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä. Töiden ohella luin lauantaisin. Mutta meni se ihan tasaisen hyvin, mutta mokailin myös vähän eli ei täydellisesti kuitenkaan.

Wau! Miten Sulla tarkalleen ottaen meni?

Vierailija
4980/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi oikeesti uskoo tätä! Joensuu 5.sijalla ja Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)

Onneksi olkoon!! :) Nyt voi jo vähän rentoutua kun koulupaikka on varmistunut ja enää pitää jännittää kaupunkia. Miten sun koe meni? :)

Itse en vieläkään pääse opintopolkuun kun oon op -pankin asiakas, niin haluaisin kuulla miten sisänpäässeillä mennyt koe että vois vähän suhteuttaa itseeni.😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi