En tule kylläiseksi vegaanisesta ruuasta ollenkaan!!
Vaimo ryhtyi vegaaniksi ja nyt tarjolla kotona vain vegaanisia juttuja.
Joudun syömään tupla määrän, että nälkä lähtee hetkeksi, mutta en silti tule kylläiseksi kunnolla.
Kommentit (20)
Taidat luulla virheellisesti maidon ja lihan tuomaa raskasta pöhö turvotus oloa kylläisyydeksi.
Pian unohdat sen.
Vegaanisuus vaatii vähän opiskelua ja paneutumista, että saa tarpeeksi proteiinia ja b vitamiiniä esim. Ei riitä, että jättää lihan, kalan, kanan vain pois ruuasta.
Useimmilla vegaaniruokavaliota aloittelevilla tofu ja pavut kyllä paisuttavat vatsan äärimmäisen täyden tuntuiseksi. Mitä oikein syötte?
Useiden tutkimusten ja asiantuntijoiden mukaan veganismi vetää puoleensa syömishäiriöisiä.
Kokkaa itsellesi lihaa tai kalaa ja ota vegaanista lisukkeeksi.
Vetäisepä kokeeksi purkillinen tahinia.
Vegaaniset einekset on syvältä. Paljon lisäaineita ja huonolaatuisia rasvoja (rypsi- rapsi- auringonkukka)
Vierailija kirjoitti:
Taidat luulla virheellisesti maidon ja lihan tuomaa raskasta pöhö turvotus oloa kylläisyydeksi.
Pian unohdat sen.
Se mikä tuo kylläisyyden tunteen on proteiini. Sitä on lihassa mukavasti. Sitä teoriassa voisi olla monessa kasvisruoassakin, vaan ei silti jostain syystä ole. Ne on mitä erinäisimpiä "paistettua riisiä tofulla" ja linssikeittoja. Ne ei vastaa proteiinipitoisuuksiltaan vaikkapa kanatortilloja. Ja se on usein ongelma, mikäli ei ole hentoinen 50kg tyttö. Pitäis varmaan sitten aina itse valmistaa kasvisruoat, jotta niihin saisi riittävästi prodea, mutta en mä toisaalta valmista liharuokiakaan.
Ja toi turvotus: se ei tule lihasta. Se on höttöhiilarin ja rasvan kombinaatio, mikä sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla vegaaniruokavaliota aloittelevilla tofu ja pavut kyllä paisuttavat vatsan äärimmäisen täyden tuntuiseksi. Mitä oikein syötte?
Vatsan täyttyminen ei ole sama asia, kuin kylläisyyden tunne. Minulla on ollut sama ongelma, kuin AP:lla. Aidosti haluaisin syödä pääasiassa kasvipohjaisesti, mutta pystyn siihen muutaman päivän, kunnes kylläisyyden puute alkaa vaivata. Olen yrittänyt kyllä ihan kaikkea, lisätä reippaasti proteiinin ja rasvan osuutta ja lisätä myös energiansaantia itsessään, mutta mikään ei auta tuohon. Olen enimmillään ollut kuukauden putkeen vegaanisella ruokavaliolla ja tuo tunne ei häviä. Vatsa oli kyllä täysi, mutta en ollut kylläinen.
Olen tullut johtopäätökseen, että pieni määrä eläintuotteita on pienempi paha kuin tuo tunne.
Vierailija kirjoitti:
Useiden tutkimusten ja asiantuntijoiden mukaan veganismi vetää puoleensa syömishäiriöisiä.
Epäiletkö ap:ta syömishäiriöiseksi vai, mistä on kyse? Kaikki rajoittavat ruokavaliot vetävät syömishäiriöisiä puoleensa, myös ne miesten suosimat keto-ruokavaliot.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniset einekset on syvältä. Paljon lisäaineita ja huonolaatuisia rasvoja (rypsi- rapsi- auringonkukka)
Jep. Mua kauhistuttaa miten vegaaneiksi ryhtyvät kuvittelevat syövänsä terveellisesti ja itse saan oikeasti psyykata itseni syömään jotain vegaanista nakkia, joka on täynnä teollisilla liuottimilla kasveista irrotettuja jäteöljyjä. Yksikin sellainen on terveydelle haitallinen, saati sitten että niitä vetäisi päivittäin.
Ainakaan älkää syökö siemenistä puristettuja kasvisöljyjä. Avokadoöljy, kookosrasva ja (kuumentamaton) oliiviöljy ovat ainoat, mitä kannattaa käyttää. Vegaanisen ruokavalionkin pystyy kokoamaan terveellisesti mutta harva niin viitsii tehdä.
Nämä ovat aina hauskoja aiheita täällä. Jokainen syököön mitä haluaa ja laittakoon itse ruokansa jos se kumppanin tarjoama sapuska ei kelpaa 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mua kauhistuttaa miten vegaaneiksi ryhtyvät kuvittelevat syövänsä terveellisesti ja itse saan oikeasti psyykata itseni syömään jotain vegaanista nakkia, joka on täynnä teollisilla liuottimilla kasveista irrotettuja jäteöljyjä. Yksikin sellainen on terveydelle haitallinen, saati sitten että niitä vetäisi päivittäin.
Ainakaan älkää syökö siemenistä puristettuja kasvisöljyjä. Avokadoöljy, kookosrasva ja (kuumentamaton) oliiviöljy ovat ainoat, mitä kannattaa käyttää. Vegaanisen ruokavalionkin pystyy kokoamaan terveellisesti mutta harva niin viitsii tehdä.
En tunne vegaaneja, jotka vegenakkeja alvariinsa vetäisivät. Tunnen kyllä sekaaneja, joille makkara on lähes jokapäiväinen eväs. Sinun logiikalla sekaaniruokavalio ei siis voi olla terveellinen.
Mistä muuten tämä paniikki näistä puristetuista siemenöljyistä, jota valtavirtatiede ei tue?
Mies on kasvissyöjä, raksalla töissä ja syö siis todella paljon. Tuntuu välillä ettei mikään riitä, paljon tietysti kasviksia, palkokasveja yms ja hiilareita. Täysvegaanina luultavasti nääntyisi nälkään. Lounas tosin on kevyt mutta illallisen pitää olla täyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Stenu selittää:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/dbb1dd66-655b-4dd5-8656-01085…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rypsiöljyn omegasuhde on parempi kuin oliiviöljyn. En ole törmännyt ravitsemustieteen opinnoissani yhteenkään vertaisarvioituun tutkimukseen, jonka mukaan rypsiöljy olisi haitallista..
Vierailija kirjoitti:
Miten sekaanien einekset eroavat tästä?
Laita itse itsellesi sekaravintoa.
Osta vaikka valmis grillikana. Kyllä se vaimokin siitä tokeentuu.