Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5001/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille sisäänpäässeille! Onko vielä yhtään sellaista, joka myös jää Joensuuhun, tätä on jännittävä seurata!

Minä Vakava-hakija täältä sivusta piipitän, että Helsinki on alkanut lähettää niihin hakuihin sähköpostia.

Hain kolmeen paikkaan (maisteri, kandi ja pisteiden takia opettaja) ja olen saanut kolme erilaista viestiä. Maisterissa, johon pääsin, luki raja ja omat pisteeni. Kandi, johon en usko pisteideni riittävän, lähetti muuten samanlaisen viestin, mutta pisteiden kohdalla luki "Valintapisteesi on laskettu" ja linkki pistelinkkiin. Opettajasta sain "päätös opiskelijavalinnasta"-viestin, sillä olin hylätty, koska en mennyt soveltuvuuskokeisiin.

Uskon, että teillekin tulee sähköpostia ennen tuloksia ja siinäpä tulkintaohjeita!

Pistelinkistä ei tosiaankaan näe muuta kuin omat pisteet, ei edes sijalukua.

Vierailija
5002/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi oikeesti uskoo tätä! Joensuu 5.sijalla ja Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)

Onneksi olkoon!! :) Nyt voi jo vähän rentoutua kun koulupaikka on varmistunut ja enää pitää jännittää kaupunkia. Miten sun koe meni? :)

Itse en vieläkään pääse opintopolkuun kun oon op -pankin asiakas, niin haluaisin kuulla miten sisänpäässeillä mennyt koe että vois vähän suhteuttaa itseeni.😅

Eikös niistä onneksi kuuluisi tulla spostia asap, kun tiedot ovat päivittyneet? siinä mielessä ei hätää teillä keillä on op:n tili. :) 

Siis onko vika osuuspankissa eikä opintopolussa? :o Mullakin opn tili ja oon se, joka ei oo koko aamuna päässy opintopolkuun

Joo, opintopolun etusivulla lukee "Oma opintopolkua ei voi käyttää Osuuspankin tunnuksilla"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5003/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi oikeesti uskoo tätä! Joensuu 5.sijalla ja Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)

Onneksi olkoon!! :) Nyt voi jo vähän rentoutua kun koulupaikka on varmistunut ja enää pitää jännittää kaupunkia. Miten sun koe meni? :)

Itse en vieläkään pääse opintopolkuun kun oon op -pankin asiakas, niin haluaisin kuulla miten sisänpäässeillä mennyt koe että vois vähän suhteuttaa itseeni.😅

Eikös niistä onneksi kuuluisi tulla spostia asap, kun tiedot ovat päivittyneet? siinä mielessä ei hätää teillä keillä on op:n tili. :) 

Siis onko vika osuuspankissa eikä opintopolussa? :o Mullakin opn tili ja oon se, joka ei oo koko aamuna päässy opintopolkuun

Jatkakaa yrittämistä. Mulla myös OP:n tili ja pääsin sisään useamman yrityskerran jälkeen.

Vierailija
5004/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vika on Osuuspankissa

Vierailija
5005/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pääse myöskään minä opintopolkuun OP tilillä.

On varmaan ruuhkaa.

Vierailija
5006/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas! Jos jollekin apua, niin mulla näkyy siinä ainoassa tuloksessani eli Joensuu maisteri vara, että

Pisteet 80,605.

Mitä näkyy Joensuun tavalliseen hyväksytyille?

Vierailija
5007/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oma Opintopolkua ei voi käyttää Osuuspankin tunnuksilla. Lisätietoa www.op.fi  Pahoittelemme tilannetta." Ainakin tollanen teksti on opintopolun -sivuilla, toi lisätietoja linkki antaa sellasen kuvan, että kyse ois op:n ongelmista?

Vierailija
5008/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:n sivuilla tämä teksti:

OP:n verkkopankkitunnuksilla tunnistautumisessa ulkoisiin palveluihin (esim. vero.fi ja kela.fi) esiintyy häiriöitä. Vikaa korjataan parhaillaan. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta haittaa.

Eli antakaa muutama tunti, josko sitten olisi korjattu. 

Vierailija
5009/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks nyt tulee konkreettista menoa niin tulee jotain muuta mietittävää ja voin sit taas ip palata tän keskustelun pariin

Vierailija
5010/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt sorruin koodiin - mikä siis antaa jotain tietoa jonosta tms?

Vierailija
5011/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii puhelimella muttei koneella tuo op.

Vierailija
5012/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄÄÄ IHMETTÄ Joensuu "Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)"... aloin vaan itkemään ja hokemaan ittekseni että "mitä ihmettä"... apua oon niin onnellinen! Tää keskustelu on kyllä ollut niin henkireikä tulosten odotteluun!

Joku tais kysyä hyväksyttyjen pisteitä, koodin perusteella pisteet 213.4, todistuksesta mä sain 119.8.

Mäkään en päässy OP:n tunnuksilla opintopolkuun mutta toisen pankin tunnuksilla pääsin joten ongelma on kyllä OP:n päässä :P

Vierailija
5013/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄÄÄ IHMETTÄ Joensuu "Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia)"... aloin vaan itkemään ja hokemaan ittekseni että "mitä ihmettä"... apua oon niin onnellinen! Tää keskustelu on kyllä ollut niin henkireikä tulosten odotteluun!

Joku tais kysyä hyväksyttyjen pisteitä, koodin perusteella pisteet 213.4, todistuksesta mä sain 119.8.

Mäkään en päässy OP:n tunnuksilla opintopolkuun mutta toisen pankin tunnuksilla pääsin joten ongelma on kyllä OP:n päässä :P

Onneksi olkoon!! :) Jaksatko eritellä vähän miten kokeen eri osiot sulla meni?

Vierailija
5014/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vieläkin kesken. Jos muiden kaupunkien tuloksia ei tuu tänään niin pää hajoaa....

Vierailija
5015/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosiaan hyväksytty, luulen pääseväni yhteispisteillä ja olen ensikertalainen. Koko kevään oon luullu ettei mitään mahdollisuuksia pääsyn suhteen! En kyllä vieläkään usko tätä todeksi :D

Onneksi olkoon!! :) Ihanaa yllättyä positiivisesti. Miten arvioit tehneesi kokeessa?

Tarkennuksena vielä siis, että perässä lukee suluissa, että odottaa ylempiä :) Matikasta osasin tehdä sen ekan monivalinnan. Laskemaan en kuitenkaan lähtenyt ja veikkasin tuloksia loppuosan tehtävään :D Matikan kunnollinen monivalinta meni hyvin. Artikkeleita en edes vaivautunut tarkistamaan, mut kai ne näköjään meni sit yllättävänkin hyvin! Logiikasta ehdin tehdä noin puolet. Lähtöpisteitä noin 130, mutta koodia en oo katsonut.

Voisitko katsoa koodista ne koepisteet? Kiinnostaa kuumeilijaa...

Koodissa jonosija 84 ja pisteitä 210,56 eli kokeesta noin 80. Miten muka oon näillä päässyt sisään, jos sijoitus on noinkin kaukana??

Vierailija
5016/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsee OP:n tilillä sisään. 

En ole itse psykologiaan hakenut vaan toiselle linjalle, mutta eipä mulle ole tullut tietoja vielä. Nyyh!

Vierailija
5017/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, pääsin OP:n kautta sisälle vihdoinkin. Mulla on Joensuun kohdalla 6. varasija have muut kesken, voiko olla iloinen vai ei? Apua

Vierailija
5018/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta täällä siis 120 pistettä saanut maisterihakija.

Luin tosiaan vaativan työni ohella lauantaisin syksystä asti ja olin netin matikan valmennuskurssilla.

Viimeisen kuukauden luin kaiken vapaa-ajan eli tein 70-80 tuntista työviikkoa. Uhrasin kaiken muun elämän vuoden ajan lähes tämän pääsykokeen takia. Sunnuntaina usein vain olin zombina kotona väsymyksestä.

Olen siis tehnyt melko paljon töitä tuon eteen. Yhden vuoden tein 120 opintopistettä ja parhaimmillaan kahta työtä yhtä aikaa, että sain psykan opinnot kasaan. Eli siis työmäärä on ollut iso.

Myönnän kyllä, että olen myös matemaattisesti lahjakas ja minulla on hyvä looginen päättelykyky.

Minulla meni jokainen osa-alue tasaisen hyvin, mutta luulisin, että pari virhettä/osa-alue.

Tämän enempää en jaksa raportoida. Olen töissä ja onnesta sekaisin.

Vierailija
5019/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosiaan hyväksytty, luulen pääseväni yhteispisteillä ja olen ensikertalainen. Koko kevään oon luullu ettei mitään mahdollisuuksia pääsyn suhteen! En kyllä vieläkään usko tätä todeksi :D

Onneksi olkoon!! :) Ihanaa yllättyä positiivisesti. Miten arvioit tehneesi kokeessa?

Tarkennuksena vielä siis, että perässä lukee suluissa, että odottaa ylempiä :) Matikasta osasin tehdä sen ekan monivalinnan. Laskemaan en kuitenkaan lähtenyt ja veikkasin tuloksia loppuosan tehtävään :D Matikan kunnollinen monivalinta meni hyvin. Artikkeleita en edes vaivautunut tarkistamaan, mut kai ne näköjään meni sit yllättävänkin hyvin! Logiikasta ehdin tehdä noin puolet. Lähtöpisteitä noin 130, mutta koodia en oo katsonut.

Voisitko katsoa koodista ne koepisteet? Kiinnostaa kuumeilijaa...

Koodissa jonosija 84 ja pisteitä 210,56 eli kokeesta noin 80. Miten muka oon näillä päässyt sisään, jos sijoitus on noinkin kaukana??

Ilmeisesti oot 84. parhain kaikkien kaupunkien hakijoista

Vierailija
5020/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö kukaan vielä Joensuun tuloksia, jos ei ole ensikertalainen ja olisi koekiintiössä? Mulla vielä kaikki kesken 😢