Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4701/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa alkaako opinnot syksyllä eri päivinä eri kaupungeissa? Treellä tais alkaa 19.6. mutta muistelisin että joissain alkais myöhempää..

Vierailija
4702/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tietoa alkaako opinnot syksyllä eri päivinä eri kaupungeissa? Treellä tais alkaa 19.6. mutta muistelisin että joissain alkais myöhempää..

Muistaakseni lukee opintopolussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4703/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 19.8.

Vierailija
4704/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elo-syyskuun vaihteessa alkaa. Opinnot alkavat sinä päivänä kun on ekan kurssin eka luento. :) Sitä ennen voi olla jotain orientaatioviikkoja, joista varmaan tulee joku infoläpyskä paperilla tai sähköpostilla. Kurssien aikatauluja voi katsoa Oodista (ainakin Helsinki ja Joensuu) tai vastaavasta järjestelmästä.

Vierailija
4705/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elo-syyskuun vaihteessa alkaa. Opinnot alkavat sinä päivänä kun on ekan kurssin eka luento. :) Sitä ennen voi olla jotain orientaatioviikkoja, joista varmaan tulee joku infoläpyskä paperilla tai sähköpostilla. Kurssien aikatauluja voi katsoa Oodista (ainakin Helsinki ja Joensuu) tai vastaavasta järjestelmästä.

Ainakin Joensuuhun pääseille tulee sellaiset Smart Start -oppaat, jossa näkee ensimmäisen kuukauden aikataulut, sekä tutkintojen rakenteet ja kurssit sekä niiden suorittamisjärjestykset. Myös elokuussa kysellään, jos on aikaisemmin suorittanut esim. avoimessa perusopinnot yms. Ja kaikenlaista muuta materiaalia tulee. Näin myös Jyväskylässä. Muista en tiedä.

Joensuussa yliopisto-opinnot alkavat 2.9.

Vierailija
4706/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millasist muutoksist tääl puhutaan, mut mulla on alusta asti lukenu kaikis kohteis (hki,tampere,turku) ”opiskelijavalinta kesken”. Onko joillain näissä kohteissa siis tullu jo varasijoja näkyviin? 😬

Vierailija
4707/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MsSing kirjoitti:

En tiedä millasist muutoksist tääl puhutaan, mut mulla on alusta asti lukenu kaikis kohteis (hki,tampere,turku) ”opiskelijavalinta kesken”. Onko joillain näissä kohteissa siis tullu jo varasijoja näkyviin? 😬

Ei ole kellekään tullut.

Vierailija
4708/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitinkin just että koska toi orientaatioviikko alkaa missäkin. Siihen mennessä oltava jo huudeilla.

Vierailija
4709/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihteleeko muillakin päivästä toiseen fiilis miten meni?

Vierailija
4710/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkaa työnlaatu laskemaan kun koko ajan kyttään tätä keskustelua. Kauhee hämäys kun huomaa että tullut 50+ uutta viestiä siitä, kun viimeksi katsoin ja varma että tulokset tulleet.  Nämä 50 viestiä koostuivatkin ihme koodigallupeista XDDD loppuis jo tämä odotus. Tosin viime vuonna mun odotus jatkui heinäkuun loppuun, kun kitkuttelin ekalla varasijalla :))))

Vierailija
4711/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 1. varasijasta voi toipua...

Pidän erityisesti sinulle peukkuja tänä vuonna!

Vierailija
4712/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

turku 1. varasija 2018 kirjoitti:

mulla alkaa työnlaatu laskemaan kun koko ajan kyttään tätä keskustelua. Kauhee hämäys kun huomaa että tullut 50+ uutta viestiä siitä, kun viimeksi katsoin ja varma että tulokset tulleet.  Nämä 50 viestiä koostuivatkin ihme koodigallupeista XDDD loppuis jo tämä odotus. Tosin viime vuonna mun odotus jatkui heinäkuun loppuun, kun kitkuttelin ekalla varasijalla :))))

haha nää gallupit oli ihan parhaat :D autto niin paljon XD

ja voi eiii toi sun viime vuos! tänä vuonna sit kirkkaasti sisään!!!!!

miten sulla meni koe muuten? :)

Vierailija
4713/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo työnlaatua ollukaan viimeseen pariin viikkoon :D

Vierailija
4714/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen ei taida olla ihan ajallaan. Tuttuni sai tänään hyväksytyn Terveystieteiden linjalta Jyväskylästä. Silti Vipusessa ei näy, että paikat sinne olis jo jaettu. Mut epäreilua et niilläkin oli koe ihan toukokuun lopussa ja me ei olla edelleenkään saatu tuloksia!

Vierailija
4715/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm en oikein tiedä! Ihan hyvä fiilis jäi, mutta se ei kerro vielä mitään. Valmistauduin kokeeseen paljon enemmän kuin viime vuonna, ja viime vuonna jäi esim. logiikka kokonaan tekemättä. Sain viime vuoden kokeesta vain 53,60/100 pistettä (skaalatut, 50 minimi edes varasijoille). Lopullisen 1. varasijan määritti kuitenkin Turun silloinen soveltuvuuskoe. Esim. Helsinkiin yhteispistejonon varasijani oli 25., koepistejonon 218 eli hyvät yo:t  pelasti XDD. Saa nähdä miten nyt käy. Aarg.

Tän vuoden kokeessa sain regressiotehtävän tehtyä ja keskistykset jne muistin, tilastomonivalinnat ihan ok jotain tyhmiä virheitä. Artikkelit oli aika kieroja mutta vain pari kohtaa oli oikeasti tosi epäselviä. Logiikasta osasin ainakin puolet? Ehkä? 

Vierailija
4716/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm en oikein tiedä! Ihan hyvä fiilis jäi, mutta se ei kerro vielä mitään. Valmistauduin kokeeseen paljon enemmän kuin viime vuonna, ja viime vuonna jäi esim. logiikka kokonaan tekemättä. Sain viime vuoden kokeesta vain 53,60/100 pistettä (skaalatut, 50 minimi edes varasijoille). Lopullisen 1. varasijan määritti kuitenkin Turun silloinen soveltuvuuskoe. Esim. Helsinkiin yhteispistejonon varasijani oli 25., koepistejonon 218 eli hyvät yo:t  pelasti XDD. Saa nähdä miten nyt käy. Aarg.

Tän vuoden kokeessa sain regressiotehtävän tehtyä ja keskistykset jne muistin, tilastomonivalinnat ihan ok jotain tyhmiä virheitä. Artikkelit oli aika kieroja mutta vain pari kohtaa oli oikeasti tosi epäselviä. Logiikasta osasin ainakin puolet? Ehkä? 

oi hyvä!! pääset ihan varmasti ainaki yhteispisteillä :)

mihin hait ykkösenä?

Vierailija
4717/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipunen ei taida olla ihan ajallaan. Tuttuni sai tänään hyväksytyn Terveystieteiden linjalta Jyväskylästä. Silti Vipusessa ei näy, että paikat sinne olis jo jaettu. Mut epäreilua et niilläkin oli koe ihan toukokuun lopussa ja me ei olla edelleenkään saatu tuloksia!

Vipunen päivittyy kerran päivässä, tämä tieto annetaan myös Vipusen sivuilla. Empiirisen havaintoni perusteella klo 8 jälkeen aamulla.

Vierailija
4718/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppis myös julkaissut jo tuloksia kun näköjään toinen tuttuni päässyt sinne tänään.

Vierailija
4719/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitän täällä teidän kanssa enemmän ku sillo ku ite pääsin psykalle. 😅 Tsemiä viimeisiin hetkiin!

Vierailija
4720/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pahin pelko olis saada 1. Varasijan tulos ja jäädä siihen.. mielummin varasija viisimiljoonaa kun elätellä vielä kuukausi toivoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä