Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4681/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ulkopuolella on tosiaan paremmat palkat. Mitä pienempään kylään menee töihin, sen parempi on palkka!

Vierailija
4682/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kun samalla lukee noitten muitten keskustelupalstojen otsikoita ja siellä arvuutellaan raskaustestin tulosta niin tuli mieleen että tää meidän muutospäivämäärien spekulointi on ihan samaa luokkaa XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4683/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuuhun muutan syksyllä !!!!

Pääsin ainakin sinne. Oli tokana . 1,vielä kesken.

Vierailija
4684/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava käsityö kirjoitti:

sain just sydänkohtauksen :D huh se olitkin sinä, onnea ihan hurjasti!!!! <3

Vierailija
4685/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkku jääkaapissa?? ok.[/quote]

nii-in, jos sen meinaa saada optimiin 18 asteeseen niin yksi keino on laittaa punkku jääkaappiin joksikin aikaa. 20 astetta on liikaa punkulle. Tärkeetä näin tärkeällä hetkellä ;) Ei tässä hikoilla ilman, että on jotain hyvääkin mitä odottaa tulevan hylätty-tilanteen varalta.  

No, Taitaa nyt olla niin, ettei tänään tarvitse enää odotella. Ei kai ne tulokset illalla tule vai voiko tulla?

Vierailija
4686/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis päivittykö sulla opintopolku tähän aikaan illasta :o

onnea!!!!

Vierailija
4687/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos pääsen niin ostan kyllä jotain tosi hyvää ja kallista kuplivaa. tai ehkä ostan joka tapauksessa :D

Hyvä idea :D mä meen syömään mun lemppariravintolaan joka on aika tyyris myös, niin harvoin tulee käytyä. Haluaisin tosiaankin päästä sisään että voisin hyvällä omallatunnolla tehdä sen :Dd

mikä sun lempiravintola on?

vähän ohi aiheen :D

Tokyo55 helsingissä :D japanilainen on ihan parasta.

Vierailija
4688/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea!

Vierailija
4689/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaihtamassa alaa opettajasta pois (toivottavasti psykologiksi). Vaikka opettajan työ sinällään kiinnostaa, siinä ei palkka ja työn vaativuus kohtaa ollenkaan. Onpa siis harmi kuulla, että psykologitkin ajattelevat noin. No, ainakin se palkka alkaisi sitten kolmosella kakkosen sijasta. :D

Itsekään en ole rahan perässä tulossa alalle, mutta kyllä tässä vaiheessa, kun on lainaa ja lapsia, sillä palkallakin on vähän merkitystä. Olen myös huomannut, että vaikka opettajana olenkin tehnyt merkityksellistä työtä, huonohko palkka ja vähäinen arvostus on jotenkin vienyt sitä omaakin työtä kohtaan tuntemaani merkityksellisyyden tunnetta pois. On tullut olo, että onko tämä nyt sitten kuitenkaan niin tärkeää, kun ei tätä arvosteta rahallisesti. Etenkin kun olen sivussa seurannut monien ystävieni palkkakehitystä yksityisellä puolella eri aloilla.

Pahoittelut vuodatuksesta. Tulispa tulokset jo!

Laina ja lapsia ja monen vuoden opiskelu suunnitteilla. Niin pieni palkkaero, ettei sitä palkatonta aikaa kerkiä edes saada kokoon

Ja jollain kai ne lapset ja lainat hoidellaan opiskelun aikana. Et kai ollut vielä muuttamassa eri paikkakunnalle

Vierailija
4690/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui helevetti kun pelästyin että psykan tulos tuli. Kauheita minisydäreitä kun lukee vähänkin jotain tuloksiin liittyvää.

Huomenna parempi tulla. Hain logopediaa, sosiaalityötä ja psykologiaa. Kaikissa KESKEN KESKEN KESKEN

Vierailija
4691/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui helevetti kun pelästyin että psykan tulos tuli. Kauheita minisydäreitä kun lukee vähänkin jotain tuloksiin liittyvää.

Huomenna parempi tulla. Hain logopediaa, sosiaalityötä ja psykologiaa. Kaikissa KESKEN KESKEN KESKEN

mihin kaupunkeihin hait psykalle? mietin vaan kun ei tilaa kaikkiin ollu hakee

Vierailija
4692/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :) Mikä sulla sitten on ykkösenä? Ei varmaan Helsinki, kerran olet jo Joensuuhun muuttamassa.

Vierailija
4693/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis päivittykö sulla opintopolku tähän aikaan illasta :o

onnea!!!!

Katsoin vasta tuolloin kun tätä ketjua seurasin. Eilen ei ollut mitään. Iltalukion kautta pinnistelin.

Vierailija
4694/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vakavalle :)

Tää on jotenkin skitsoa kun odottaa vaan että tulokset tulis vaikka se voi tarkoittaa pitkää riviä negoja...

Vierailija
4695/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! :) Mikä sulla sitten on ykkösenä? Ei varmaan Helsinki, kerran olet jo Joensuuhun muuttamassa.

1. Joensuu köksä- . Helsinki käsityö 4.

Vierailija
4696/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaihtamassa alaa opettajasta pois (toivottavasti psykologiksi). Vaikka opettajan työ sinällään kiinnostaa, siinä ei palkka ja työn vaativuus kohtaa ollenkaan. Onpa siis harmi kuulla, että psykologitkin ajattelevat noin. No, ainakin se palkka alkaisi sitten kolmosella kakkosen sijasta. :D

Itsekään en ole rahan perässä tulossa alalle, mutta kyllä tässä vaiheessa, kun on lainaa ja lapsia, sillä palkallakin on vähän merkitystä. Olen myös huomannut, että vaikka opettajana olenkin tehnyt merkityksellistä työtä, huonohko palkka ja vähäinen arvostus on jotenkin vienyt sitä omaakin työtä kohtaan tuntemaani merkityksellisyyden tunnetta pois. On tullut olo, että onko tämä nyt sitten kuitenkaan niin tärkeää, kun ei tätä arvosteta rahallisesti. Etenkin kun olen sivussa seurannut monien ystävieni palkkakehitystä yksityisellä puolella eri aloilla.

Pahoittelut vuodatuksesta. Tulispa tulokset jo!

Laina ja lapsia ja monen vuoden opiskelu suunnitteilla. Niin pieni palkkaero, ettei sitä palkatonta aikaa kerkiä edes saada kokoon

Ja jollain kai ne lapset ja lainat hoidellaan opiskelun aikana. Et kai ollut vielä muuttamassa eri paikkakunnalle

Taisi unohtua mainita tärkein, eli psykologiksi haluaisin, koska se kiinnostaa minua suuresti. Olen opiskellut jo perus- ja aineopinnot ja koin ne tosi mielenkiintoisiksi. Pystynkin hakemaan suoraan maisteriopintoihin, joten opiskelua ei tulisi kuin maksimissaan se 2,5 vuotta. Lainat ja lapset hoituvat noin lyhyen ajan miehen palkan ja säästötilin turvin. Koin kyllä kommenttisi vähän ikäväksi, mutta tsemppiä sullekin hakuun silti!

Vierailija
4697/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako kasiosainen jono-ID yhteispiste-jonoa?

Vierailija
4698/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaa kun tulokset tulis heti aamusta ja oli opiskelupaikka hyväksyttävissä. kuulostaa niin haavetodellisuudelta etten pysty edes kuvittelee vaikka periaatteessa vois tapahtua :D

Vierailija
4699/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ajatelkaa kun tulokset tulis heti aamusta ja oli opiskelupaikka hyväksyttävissä. kuulostaa niin haavetodellisuudelta etten pysty edes kuvittelee vaikka periaatteessa vois tapahtua :D

Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Toki miksipä ei. 

Vierailija
4700/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenki vielä vaikeemmalta suhteuttaa omaa suoritusta muihin nyt kun koko suomen psykan hakijat teki saman kokeen. Ei osaa yhtään sanoa oliko se tarpeeks vai ei. Ja pelottaa kuinka monta kymmentä tän palstan ulkopuolista on joilla meni tosi hyvin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi