Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4561/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodin mukaan hakemuksen tila on muuttunut tänään kaikissa joihin hain, mutta mitään uutta siellä ei näy...

Monen aikaan? Aiemmin muutokset on tulleet mun mielestä muutaman tunnin viiveellä näkyviin koodiin.

11:46, mutta se tuli näkyviin vasta jokin aika sitten.

Eli 14:46 tehty muutoksia Suomen aikaan

Vierailija
4562/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielähän tässä on ainakin tunti aikaa, luulisi että neljään asti ainakin ovat töissä.

T. Kasvatustieteisiin hakija, joka on aivan sekaisin odottelun takia ja päivystää tätä keskustelua

Mihin hait? :) Helsinki ja Jyväskylä taitavat vielä puuttua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4563/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodin mukaan hakemuksen tila on muuttunut tänään kaikissa joihin hain, mutta mitään uutta siellä ei näy...

Monen aikaan? Aiemmin muutokset on tulleet mun mielestä muutaman tunnin viiveellä näkyviin koodiin.

siis onko muuttunu mikään muu kun kellon aika millon tehty "muutos"

Vierailija
4564/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koe meni ihan hyvin, mutta niin on mennyt kaikilla. Tämän vuoden koe oli todella helppo verrattuna entisiin. Siltikään en ole varma sisäänpääsystä, sillä pisterajat ovat aivan varmasti pilviäkin korkeammalla kokeen onnettomasta vaatimustasosta johtuen. Ensi vuodeksi toivon vaikeampaa koetta, joka oikeesti erottelee!

Vierailija
4565/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koe meni ihan hyvin, mutta niin on mennyt kaikilla. Tämän vuoden koe oli todella helppo verrattuna entisiin. Siltikään en ole varma sisäänpääsystä, sillä pisterajat ovat aivan varmasti pilviäkin korkeammalla kokeen onnettomasta vaatimustasosta johtuen. Ensi vuodeksi toivon vaikeampaa koetta, joka oikeesti erottelee!

Koe oli musta about samalla tasolla kuin viime vuonna eivätkä pisterajat silloinkaan nousseet pilviin

Vierailija
4566/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voitko kertoo tarkemmin mikä on "ihan hyvin" sulle

Vierailija
4567/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan oikeen alan palstalla? :o vaatimustasoa en kommentoi mutta ei mun mielestä oo kuulostanut siltä että kaikilla ois mennyt "ihan hyvin". Riippuu tietty mitä sillä nyt sitten tarkoittaa. Mä en koe että se ois ehkä kuitenkaan "ihan hyvin" jos on käynyt kuten suurimmalle osalle eli esim. jäänyt regressiossa keskittämättä tai logiikka lähes kokonaan tekemättä.. Aikaraja oli myös paljon tiukempi tänä vuonna, viidesosa koko kokeen kestosta pois on aika paljon. En usko että pisterajat on yhtään tavallista korkeammalla.

Vierailija
4568/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa tarkasti, mutta arvioin saaneeni noin 70-75% tehtävistä oikein. Tämä siis se meitsin ”ihan hyvä”.

Vierailija
4569/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis onko muuttunu mikään muu kun kellon aika millon tehty "muutos"

Mulla ei ainakaan muita muutoksia...

Vierailija
4570/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa tarkasti, mutta arvioin saaneeni noin 70-75% tehtävistä oikein. Tämä siis se meitsin ”ihan hyvä”.

Jos toi on "ihan hyvä" niin onhan koe sitten ollut riittävän vaikea. Mulla saattaa olla 60-70 prossaa oikein ja koe meni mielestäni arseelleen. Liian helposta kokeesta olisi jäänyt fiilis "sain 95 -> oikein"

Vierailija
4571/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus vaan että en usko että sellasia hakijoita on koskaan kovinkaan paljoa jos ollenkaan jotka sais jotain 85-100% kokeesta oikein, ja viime vuosina raja on ollut koejonossa n. 80 pisteen molemmin puolin kun parhaiten menestynyt hakija on saanut 100p. Eli siis toisin sanoen sisäänpääsyyn on riittänyt että saa 80% parhaan hakijan pisteistä, ja jos paras hakija on saanut vaikka 85% koko kokeesta niin joku ~70% oma suoritus voi hyvinkin riittää :D

Paha tossa on vaan se että yleensä sisäänpääsy jää korkeilla varasijoilla olevilla ihan pisteistä tai pisteen murto-osista kiinni, esim ollut todella monia joilla vaikka jotain 79-80 pisteen väliltä niin osa niistä ei vaan mahdu sisään. Toi jotenkin pelottaa itteä ehkä eniten että käy just niin että jää jostain puolesta pisteestä kiinni.. :D

Vierailija
4572/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku ylös: "viimeisinHakemuksenTilanMuutos"-kohdassa ei ole tapahtunut muutosta tänään

Peukku alas: on tapahtunut muutos

Vierailija
4573/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielähän tässä on ainakin tunti aikaa, luulisi että neljään asti ainakin ovat töissä.

T. Kasvatustieteisiin hakija, joka on aivan sekaisin odottelun takia ja päivystää tätä keskustelua

Mihin hait? :) Helsinki ja Jyväskylä taitavat vielä puuttua!

Joensuu

Vierailija
4574/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toi on "ihan hyvä" niin onhan koe sitten ollut riittävän vaikea. Mulla saattaa olla 60-70 prossaa oikein ja koe meni mielestäni arseelleen. Liian helposta kokeesta olisi jäänyt fiilis "sain 95 -> oikein"

Tässäkin on pointtinsa. Minä ajoin takaa sitä, että vaikeassa kokeessa 60-70% suoritus olisi hyvä, helpossa nimenomaan päin puuta, kuten itse sanoit, koska kaikki saavat korkeita prosentteja.

Toki prosentuaalisesti oikeiden tehtävien määrästä ei voi päätellä paljoa, sillä eri tehtävistä saa eriarvoisia pisteitä. Jos sinä olet saanut 70% oikein ja mukaan kuuluvat eniten pisteitä tuottavat kohdat, saat varmasti enemmän pisteitä kuin minä, jos olen saanut saman 70%, mutta mukana ovat vähiten pisteitä tuottavat.

Vierailija
4575/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukku ylös: "viimeisinHakemuksenTilanMuutos"-kohdassa ei ole tapahtunut muutosta tänään

Peukku alas: on tapahtunut muutos

Onks jollain helsinginkin kohdalla tullu muutos? Mulla ei 😱😱

Vierailija
4576/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus vaan että en usko että sellasia hakijoita on koskaan kovinkaan paljoa jos ollenkaan jotka sais jotain 85-100% kokeesta oikein, ja viime vuosina raja on ollut koejonossa n. 80 pisteen molemmin puolin kun parhaiten menestynyt hakija on saanut 100p. Eli siis toisin sanoen sisäänpääsyyn on riittänyt että saa 80% parhaan hakijan pisteistä, ja jos paras hakija on saanut vaikka 85% koko kokeesta niin joku ~70% oma suoritus voi hyvinkin riittää :D

Paha tossa on vaan se että yleensä sisäänpääsy jää korkeilla varasijoilla olevilla ihan pisteistä tai pisteen murto-osista kiinni, esim ollut todella monia joilla vaikka jotain 79-80 pisteen väliltä niin osa niistä ei vaan mahdu sisään. Toi jotenkin pelottaa itteä ehkä eniten että käy just niin että jää jostain puolesta pisteestä kiinni.. :D

Eikö parhaiten menestynyt 1 % saa 120 pistettä ja muut skaalataan siitä, joten 80 skaalattua pistettä on vähemmän kuin 80 % huipusta?

Vierailija
4577/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, nyt pelottaa etten oo pääsemässä sisään koska koodissa ei oo tapahtunu muutoksia 😭

Vierailija
4578/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö parhaiten menestynyt 1 % saa 120 pistettä ja muut skaalataan siitä, joten 80 skaalattua pistettä on vähemmän kuin 80 % huipusta?

Joo siis tänä vuonna kyllä! Aiemmin oli maksimi 100p ja sen sai vain yksi hakija ja siihen skaalattiin, HTT näin siis ainakin.

Vierailija
4579/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! 80% huipusta on 96p

Vierailija
4580/5687 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää et on tapahtunu muutos, ku en oo kattonu aiemmin