Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
4341/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en löydä enää sivuilta suoraa linkkiä siihen koodiin, osaisko kukaan linkata?

https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Vierailija
4342/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mäkään usko,että se tilasto/matikka on mahdottomuus, tai että poistuisi kokonaan valintakokeista. Siksi ajattelinkin että jos jo syksyllä alkais pikkuhiljaa sitä opiskelemaan :)

Olen 39-vuotias kahden pikkupojan äiti, joten ulkomailla opiskelu ei ole ihan ykkösvaihtoehto. Tosin Tallinnan mahdollisuuksia jo hieman guuglettelin (olen vuoden siellä jo aiemmin opiskellut). Tallinnan ja Joensuuhun on mulla melkein sama matka, itse asiassa Tallinnan lyhyempi, joten sitä en pitäisi ihan mahdottomana :D Mutta juuri tuo hyväksiluettavuus siinä mietityttää.

Joten ehkä ensisijaisesti tilastojen opiskelua ja uutta yritystä ensi keväänä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh. Menee aivan varmasti perjantaihin. Vaikka olen 99% varma, että en pääse, haluaisin jo päästä rentoutumaan ja jatkamaan elämää

Vierailija
4344/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaille lähtenyt kirjoitti:

Jos kliininen työskentely kiinnostaa suomessa, en suosittele todellakaan ulkomailla opiskelua. Itse olen opiskellut psykan kandiksi hyvässä yliopistossa briteissä ja mulla on maisteri kesken tällä hetkellä ihan Oxfordin yliopistossa - silti mulle kerrottiin, että lähes ainoa tapa saada Suomessa psykologin laillistus olisi suorittaa toinen maisteri Suomessa psykasta. Tällä hetkellä hiukan kaduttaa psykan opiskelu ulkomailla, mutta en ihan kuitenkaan halua opiskelupaikasta Oxfordissa luopua, vaan haluaisin päästä sisään Suomessa maisteria tekemään ja toivottavasti saisin reilun osan kursseista korvattua aiemmilla opinnoilla.

En itsekään todellakaan suosittele, jos kliininen työ kiinnostaa. Mutta jos muu psykologian aspekti, kuten kognitio, HR-hommat, markkinointi, konsultointi tai tutkimus kiinnostaa jne. niin suosittelen ehdottomasti. Etenkin kognitiotieteen asiantuntijoille on suurta kysyntää, kun maailma muuttuu ja ohjelmoijat tarvitsevat psykologin näkemystä liittyen mm. havaitsemiseen.

Suosittelen ehdottomasti myös aina ottamaan tarkkaan selvää asioista, eli esim. juurikin siitä, miten laillistuksen voi hankkia. Ei vaadi kuin pari googlausta, kun jo löytyy vastaus kysymykseen. Täytyy aina ensin saada laillistus maisteritutkinnon alkuperämaasta, joka Briteissä taitaa olla yksi hankalimmista, siellä täytyy kouluttautua postdoc-vaiheeseen asti. 

Vierailija
4345/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko teillä muillakin lähdekoodissa Joensuun kohdalla ""tilanKuvaukset":{}}]}}"?

Vierailija
4346/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko teillä muillakin lähdekoodissa Joensuun kohdalla ""tilanKuvaukset":{}}]}}"?

Mulla lukee kaikissa toi tilankuvaukset, mutta ei suluissa mitään

Vierailija
4347/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee kaikissa toi tilankuvaukset, mutta ei suluissa mitään

Tarkotin tota sulkujen määrää

Vierailija
4348/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä tarkoittaa? Koodiin on ilmestynyt jokaisen koulun kohdalle "ilmoittautumisaika":{"loppu":"2019-09-20T20:59:59Z" kun aiemmin päivämääränä oli 2019-07-08.....

Mulla ei näy tollasta minkään koulun kohdalla. En sitten varmaan ole pääsemässä mihinkään... Millä rivillä toi on (siis mitä ennen sitä)?

Vierailija
4349/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Eipä taida tänäänkään tuloksia tulla.

Vierailija
4350/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tämä tarkoittaa? Koodiin on ilmestynyt jokaisen koulun kohdalle "ilmoittautumisaika":{"loppu":"2019-09-20T20:59:59Z" kun aiemmin päivämääränä oli 2019-07-08.....

Mulla ei näy tollasta minkään koulun kohdalla. En sitten varmaan ole pääsemässä mihinkään... Millä rivillä toi on (siis mitä ennen sitä)?

Kohdassa "valintatila":"KESKEN","vastaanottotila":"KESKEN","ilmoittautumistila":{"ilmoittautumisaika":{"loppu":"2019-09-20T20:59:59Z"},"ilmoittautumistapa":{"nimi":{"fi":"Oili","sv":"Oili","en":"Oili"},

Vierailija
4351/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi kaikki odottaa Helsinkiä. HY ei ole julkaissut minkään kandi + maisteri -koulutuksen kohteita. 

Vierailija
4352/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa "valintatila":"KESKEN","vastaanottotila":"KESKEN","ilmoittautumistila":{"ilmoittautumisaika":{"loppu":"2019-09-20T20:59:59Z"},"ilmoittautumistapa":{"nimi":{"fi":"Oili","sv":"Oili","en":"Oili"},

Toi 20.9. saattais olla viimeinen päivä ilmoittautua läsnäolevaksi lukukaudelle...mutta ei kannata vetää vielä mitään liian rohkeita johtopäätöksiä siitä.

Vierailija
4353/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukku ylös kaikki jolla tämä on joka koulun kohdalla ja peukku alas jos se on jonkun kohdalla.

Vierailija
4354/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo tosiaan liity läsnäolevaksi ilmoittautumiseen. Mulla tuo on myös yhdessä hakukohteessa, jonne en ole todellakaan pääsemässä (kävin kokeessa, mutta en ollut lukenut siihen yhtään).

Vierailija
4355/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lukee helsingin kohalla päivämäärä 8.7. 

ja kaikkien muitten 4 yliopiston kohalla toi 20.9.

en usko että tosta voi päätellä mitään muuta kun helsinki ei oo käyny päivittelee mitään/antaa mitään tietoja vielä 

Vierailija
4356/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy maisterihaku Pistetietosi-kohdassa, kun sivulle https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/yhteishaku/hakijakohtaiset-pis… syöttää hakemusnumeron. Ei tosin näy vielä pisteitä.

HY on kyllä julkaissut jo kandiohjelmien tuloksia.

Vierailija
4357/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en usko että tosta voi päätellä mitään muuta kun helsinki ei oo käyny päivittelee mitään/antaa mitään tietoja vielä 

Eiku sori on mulla helsingissäkin toi sama päivä! katoin väärää riviä

eli ei voi päätellä yhtään mitään varmaan

Vierailija
4358/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee Helsinginkin kohdalla 20.9. Mites muilla?

Vierailija
4359/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tästä koodin tarkkailusta mitään hyötyä? Tietääkö joku, ilmestyykö koodiin tieto tuloksista, ennen kuin se tulee näkyviin virallisesti opintopolkuun? 

Vierailija
4360/5687 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tästä koodin tarkkailusta mitään hyötyä? Tietääkö joku, ilmestyykö koodiin tieto tuloksista, ennen kuin se tulee näkyviin virallisesti opintopolkuun? 

Itse ainakin näin tulokseni ja pisteeni ennen tuloskirjettä, joka tulee kaikille perjantaina.