Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä tässä
vastaanottoEnd": "2019-07-08T12:00:00Z"
sama päivämäärä kun mulla eli 8.7?
Toi on kaikilla.
Miksi psykan tulokset tulee niin myöhään, vaikka koe oli jo toukokuun alussa? Monet, joilla koe oli kesäkuussa on jo saanu tietää 🤨
Vierailija kirjoitti:
Miksi psykan tulokset tulee niin myöhään, vaikka koe oli jo toukokuun alussa? Monet, joilla koe oli kesäkuussa on jo saanu tietää 🤨
Lääkiksen ja oikiksen seurassa iso haku, jossa käsin tarkistettavia osioita kokeesta. Ei nää tämmöiset ole vielä tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkiksen ja oikiksen seurassa iso haku, jossa käsin tarkistettavia osioita kokeesta. Ei nää tämmöiset ole vielä tulleet.
?? Muistanko ihan väärin kun mun mielestä kaikki kokeen vastaukset tuli kyllä sille optiselle lomakkeelle...
Onko muilla hakukohteiden kohdalla ”ehdollisestiHyvaksyttavissa: false” ?
Mulla kaikkien 5 hakukohteen kohdalla noin, onko siis kaikilla vai voinko heittää kirveen jo?😁
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla hakukohteiden kohdalla ”ehdollisestiHyvaksyttavissa: false” ?
Mulla kaikkien 5 hakukohteen kohdalla noin, onko siis kaikilla vai voinko heittää kirveen jo?😁
On ja kaikissa lukee kesken
Ei syytä panikoida vielä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?? Muistanko ihan väärin kun mun mielestä kaikki kokeen vastaukset tuli kyllä sille optiselle lomakkeelle...
Muistat oikein! Kaikki pantiin optiselle lomakkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kummallista, että konseptillekin tehtyjä kokeitakin on tarkistettu jo... Mikä ihme Helsingillä ja Turulla kestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kummallista, että konseptillekin tehtyjä kokeitakin on tarkistettu jo... Mikä ihme Helsingillä ja Turulla kestää?
Ei kun Turultakin on vähän aikaa sitten tullut valintatapajonoOid! Nytkö siis vain ootellaan hemmetin Helsinkiä?!
Vierailija kirjoitti:
On siirtohaku maisteriin Tampereella :)
Kuka ääliö täällä oikein on? Taidat olla yliopiston leivissä. Onko mukavaa, kun on valtaa ja saat kyykyttää ihmisiä ja päättää heidän elämästään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ääliö täällä oikein on? Taidat olla yliopiston leivissä. Onko mukavaa, kun on valtaa ja saat kyykyttää ihmisiä ja päättää heidän elämästään?
Eikun se on ihan tuiki tavallinen trolli, joka saa hyvän mielen siitä, kun sä saat kilarit.
Malttia, malttia!
Turultakin on julkaistu tulokset jo, ja tietysti Helsinkiä saamme odottaa. Tunnetustihan stadilaiset ovat erittäin laiskoja, ja kuten huomaamme niin maalaiset ovat heitä valovuosia edellä, koska he osaavat tehdä töitä. Itse en päästäisi lastani opiskelemaan Helsinkiin, jotta tämänkaltainen laiskuus ei tarttuisi - varmasti näkyy myös laiskana opetuksena myös eikä opiskelijoiden tuloksista välitetä, kunhan joskus valmistuvat.
Tai sitten tämä on vain yliopiston kettuilua opiskelijoille, jotka palauttavat esseet vasta klo 23:59 deadline-päivänä. Jos kaikki opiskelijat palauttaisivat tunnollisesti ajoissa, niin varmasti saisimme koulutuloksetkin ajoissa. Ja ihan varmasti ainakin suosituimmat alat voisimme täyttää opiskelijoilla jotka palauttavat reippaasti ennen deadlinea!
Tuntuu lähinnä vain kiusaamiselta, koska itse en hakenut lainkaan Helsinkiin, ainoastaan kaikkialle muualle..
Mulla kyllä näkyy kaikissa pelkästään ”opiskelijavalinta kesken” hain siis muihin paitsi Joensuuhun. Ei sillä olen 97% varma etten oo pääsemässä mut kiinnostaa pääsenkö ees varasijalle
Vierailija kirjoitti:
Turultakin on julkaistu tulokset jo, ja tietysti Helsinkiä saamme odottaa. Tunnetustihan stadilaiset ovat erittäin laiskoja, ja kuten huomaamme niin maalaiset ovat heitä valovuosia edellä, koska he osaavat tehdä töitä. Itse en päästäisi lastani opiskelemaan Helsinkiin, jotta tämänkaltainen laiskuus ei tarttuisi - varmasti näkyy myös laiskana opetuksena myös eikä opiskelijoiden tuloksista välitetä, kunhan joskus valmistuvat.
Tai sitten tämä on vain yliopiston kettuilua opiskelijoille, jotka palauttavat esseet vasta klo 23:59 deadline-päivänä. Jos kaikki opiskelijat palauttaisivat tunnollisesti ajoissa, niin varmasti saisimme koulutuloksetkin ajoissa. Ja ihan varmasti ainakin suosituimmat alat voisimme täyttää opiskelijoilla jotka palauttavat reippaasti ennen deadlinea!
Tuntuu lähinnä vain kiusaamiselta, koska itse en hakenut lainkaan Helsinkiin, ainoastaan kaikkialle muualle..
Nyt on juhannusaatto joten ala jo vetään lärvit. Mikä kiire? Hkiin on vaikeinta Suomessa päästä opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
:D....
Not.
Anteeksi nyt vaan mutta Helsingin yliopisto on rankattu 0,5 tasokkaimman prosentin joukkoon yliopistoista koko maailmassa, ja on myös suomen parhaaksi rankattu yliopisto (mm. tutkimuksen määrä on yksi kriteeri näissä arvioinneissa), joten laiskuuskuvitelma nyt vähintäänkin aika perätön.
Tässä kannattaa myös miettiä sitä että yliopistojen tärkein tehtävä ei ole pääsykokeiden tarkistaminen, vaan se tehdään oman työn ohessa. Hakijoita ja hakemuksia on todella iso määrä käsiteltäväksi ja koko projektiin on varattu aikaa muutama kuukausi. Totta kai olisi hienoa että tuloksen saisi nopeasti, mutta valitettava tosiasia on että jotkin tulokset nyt vaan tulevat vasta 28.6.
Kuinka moni uskoo realistiseen mahdollisuuteen sisäänpääsystä ja miten koe teillä meni?
Itse en usko pääseväni, sain nopeesti laskettuna ja arvioituna kokeesta noin 70% tehtävistä oikein. Pieni toivonkipinä kuitenkin on, vaikka olen 99% varma, että en pääse.
En usko pääseväni. En osaa sanoa, paljonko sain kokeesta oikein, mutta veikkaisin ehkä noin 50%. Toivoisin että tulisi edes varasijaksi pienempi luku kuin 100, mutta alkaa epäilyttää senkin mahdollisuus.
Matikan tulokset on tosiaan jo eläneet vähän, siellä olin varasijalla 36 kun viimeksi katsoin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni uskoo realistiseen mahdollisuuteen sisäänpääsystä ja miten koe teillä meni?
Itse en usko pääseväni, sain nopeesti laskettuna ja arvioituna kokeesta noin 70% tehtävistä oikein. Pieni toivonkipinä kuitenkin on, vaikka olen 99% varma, että en pääse.
Ite ehkä sain 75% oikein enkä tiiä yhtään miten käy. Tosi vaikee sanoo kun en artikkeleita oo tarkistanu