Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että jotkut ottaa kotimaasta RUOKAA mukaan, kun reissataan ulkomaille LOMALLE?

Vierailija
15.07.2018 |

En tajua tätä. Muutamat sukulaiset tätä harrastaa tätä eli ruispaloja matkalaukkuun..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä tajua.

Vierailija
2/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja? Luulisi loman kestävän ilman ruisleipää maistellen paikallisia makuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä jos on joku erityisruokavalio tai yliherkkyys ja sen taki haluaa varautua jos ei tiedä kohdemaan tarjontaa, mutta muuten en itse tajua miksi viedä matkalaukusta tilaa tommosille.

Vierailija
4/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisukset eivät kestä vaaleaa höttöleipää?

Vierailija
5/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Yksi tärkeimmistä syistä mulle matkustaa on juuri ruoka ja kaikki ihanat paikalliset herkut, joita ei kotona saa. Mikä järki matkustaa jos aikoo koko loman lämmittää hernerokkaa apartamentoksessa...

Vierailija
6/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntteja? Luulisi loman kestävän ilman ruisleipää maistellen paikallisia makuja.

Joillain vatsa ei toimi ilman ruisleipää. Monet nykyisin välttelee vehnää.

Vierailija
7/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan ottaa jotain pientä varalle, esim. niitä lämpimään veteen sekoittettavia pussipuuroja tai välipalapatukoita. Minulla on laajat allergiat, eikä ole yksi tai kaksi kertaa kun minulle ei ole löytynyt mitään sopivaa syötävää. Aika usein elän koko loman jäätelöllä, juustolla ja vehnäsämpylöillä, jos en ole sellaisessa majoituksessa missä voi kokata itse. Parempi näin, kuin allergiakohtauksen kourissa.

Vierailija
8/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ulkomailla uskaltaa syödä? Kusella kasteltuja salaatteja .Bakteeri tasot pilvissä Suomalaiseen hygieniaan verrattuna.

Vierailija
9/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ulkomailla uskaltaa syödä? Kusella kasteltuja salaatteja .Bakteeri tasot pilvissä Suomalaiseen hygieniaan verrattuna.

Miten niin? Kyllä siellä ulkomailla asuu ihmisiä ja ihan hengissä nuo näyttävät pysyvän. Itsekin hygienian kannalta ja muutenkin huonomaineisessa Latinalaisessa Amerikassa vuosia ja ei mitään ongelmia ruuan kanssa koskaan. Terve järki syömisen kanssa, niin riskit ovat minimissä.

Vierailija
10/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urheilija 60 kg/163 cm rasvaprosentti n. 17. Syön älyttömästi, joten otan vähän evästä ja proteiinia säästääkseni rahaa. Toki kohdemaan kaupoistakin voin ostaa.

Vierailija
11/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaikka se että on aina jotain syötävää esim lapsille?

Vierailija
12/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa tää yleistys 😂

Joo kyllä. Jos on lempileipää mukana pussillinen ei syö MITÄÄN muuta koko viikon aikana. Vain sitä leipää.

Vierailija
13/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen urheilija 60 kg/163 cm rasvaprosentti n. 17. Syön älyttömästi, joten otan vähän evästä ja proteiinia säästääkseni rahaa. Toki kohdemaan kaupoistakin voin ostaa.

Säästääkses rahaa?! :D

Vierailija
14/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat dorkat käyvät myös ravintoloissa, joissa myydään suomalaista ruokaa: karjanlanpaistia ja pottumuusia, muusia ja lihapullia...

Vierailija
15/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saatan ottaa jotain pientä varalle, esim. niitä lämpimään veteen sekoittettavia pussipuuroja tai välipalapatukoita. Minulla on laajat allergiat, eikä ole yksi tai kaksi kertaa kun minulle ei ole löytynyt mitään sopivaa syötävää. Aika usein elän koko loman jäätelöllä, juustolla ja vehnäsämpylöillä, jos en ole sellaisessa majoituksessa missä voi kokata itse. Parempi näin, kuin allergiakohtauksen kourissa.

Nyt on allerginen jumalattoman avutonkin. Ihan älytöntä tulla väittämään, ettei löydy mitään sopivaa syötävää. Onhan siellä kaupat ja ravintelit. Senkun valkkaa ja ostaa, tai pyytää kokkia tekemään sopivan ruuan. So simple.

Vierailija
16/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat dorkat käyvät myös ravintoloissa, joissa myydään suomalaista ruokaa: karjanlanpaistia ja pottumuusia, muusia ja lihapullia...

No ei todellakaan käy. Itse pakkaan laukkuuni kotimaasta juotavaa ja esim. kahvia, jos majoitun huoneistohotelliin. Joskus myös jotain muuta, jos hotellissa tai lähellä ei ole kauppaa tai lennot ovat sellaiseen aikaan perillä, etteivät ne ole auki. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten söisi joka päivä vähintään kerran ulkona, jossakin paikallisessa ravintolassa.

Vierailija
17/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako selitykseks miks otan omat eväät mukaan kun on keliakia ja laajat ruoka-aineallergiat

Vai pitääkö vielä olla joku muukin sairaus että on riittävän hyväksyttyä

Vierailija
18/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on allerginen jumalattoman avutonkin. Ihan älytöntä tulla väittämään, ettei löydy mitään sopivaa syötävää. Onhan siellä kaupat ja ravintelit. Senkun valkkaa ja ostaa, tai pyytää kokkia tekemään sopivan ruuan. So simple.

...ja ulkomaillahan lukee tuoteselosteet aina suomeksi tai englanniksi. Not. Ei tarvi kuin Kreikkaan mennä niin et edes kirjaimia tunnista.

Vierailija
19/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On fiksua pitää pientä evästä, se osoittaa että henkilö osaa huolehtia itsestään. Miksi se sinua häiritsee?

Vierailija
20/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästääkses rahaa?! :D

No jos hotelliaamiainen, niin tämän päälle pitäisi 3-4 x pv. käydä ravintolassa syömässä, jos pelkästään sillä eläisin. Osa noista tietenkin jotain voileipää tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan