Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Festarit, elämäni kamalin kokemus. Mikä niissä on hienoa?

Vierailija
14.07.2018 |

Olen 19-vuotias opiskelija ja osallistuin kaveriporukan kanssa ruissiin tänä kesänä. Sääkin oli Suomen festareille yllättävän hyvä. No ensin jonotettiin, jonotettiin ja vielä kerran jonotettiin. Jonossa oli jos jonkinlaista känniääliötä ja heidän juttujen taso aivan nolla. Yllätyin siitä, miten ns. aikuiset ihmiset arvostelivat toisia ja puhuivat ihan kamalia juttuja. Eipä mennyt kauaa, kun joku reilusti yli parikymppinen mies tuli tuijottamaan kaverini jalkoja "ei helvetti sulla on iso jalka. Tulkaa kattoo mikä vene tän muijan jalka on" ja huitoi kaveriporukkaansa lähemmäksi. Eräällä kaverillani on naiseksi melko lyhyt tukka ja sai kolme kertaa festareiden aikana kuulla, miten rumat hiukset hänellä on ja onko hän mies vai nainen. No oli kuitenkin keltainen mekko päällä ja tissitkin ihan selvästi, joten ei pitäisi olla epäselvää. Mun siskoa haukkui joku läskiksi ja mulle sanottiin mm, että mekkoni on hirvee hippirätti.

Vessassa kävin illan aikana kolme kertaa: yhdessä oksennusta, yhdessä kusta siellä täällä ja kolmannesta paperi loppu.

Humalaisia siellä ja täällä. Kerran joku kaatui kännissä syliini, mutta tajusi sentää pahoitella tilannetta. Lavojen edustat olivat täynnä ja jengi hyppi mihin sattuu. Muistona mulla on molemmissa jaloissa mustelmat siitä, kun porukka välillä hyppi päälle.

Enkä ole elämäni aikana kuullut ihmisten kiroilevan missään niin paljoa. Joka puolelta kuului vitt* ja saa*****.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Festarit eivät olekaan kermeperseille. Te hienostuneet aaah niin paremmat ihmiset voitte kokoontua muualla.

Mielellämme.

Vierailija
22/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä arvostelijat kuitenkin saavat naisia. Mitä luulet saako kiltti mies koskaan nauttia naisten seurasta?

Et nyt ymmärrä sitä, että naisiakin on erilaisia. Ihan aina ei jouduta siihen, että täytyy tehdä valinta itsekunnioituksen ja naisen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että osalle huudellaan ja sanotaan törkeyksiä. Itse olen niin muottiin mahtuva, ettei varmaan sen puolesta kukaan tule sen kummemmin mitään sanomaan. Joskus on taidettu aukoa päätä mun tietyn merkkisistä vaatteista, mutta se nyt ei ole niin henkilökohtaista silti.

Festareille pitää mennä tietyllä asenteella ja ehkä se tosiaan on tietynlaisten ihmisten paikka. En missään nimessä arvostele ketään ja todellakin kaikki olemme saman arvoisia. Mukavia ihmisiä löytyy joka porukasta. Festareilla ei ehkä sellaisia sivistyneitä ja hienostuneita käy ja sellaisille ihmisille festarit voivat olla tylsät.

Vierailija
24/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti jengi kommentoi ulkonäköä negatiivisesti tosta vaan? Yrittääkö miehet päästä juttusille tuon jälkeen, eli onko typerää "letistä vetämis" kiusaa?

Joka tapauksessa olen järkyttynyt.

Vierailija
25/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti jengi kommentoi ulkonäköä negatiivisesti tosta vaan? Yrittääkö miehet päästä juttusille tuon jälkeen, eli onko typerää "letistä vetämis" kiusaa?

Eivät yritä. He vain arvostelevat ja haukkuvat. En tiedä johtuuko siitä, että pitävät itseään niin komeina ja haluavat kohottaa olematonta itsetuntoaa mollaamalla joitain naisia, koska olettavat kaikkie naisten kuolaavan heidän peräänsä ja sitten osalle haluavat antaa ymmärtää "en haluaisi sua koskaan". Olipa vaikeasti selitetty. Ilkeitä ovat ja lapsellisia. Osa syy sille, miksi en jaksa käydä kovin usein baarissa. Ylipainostani vittuillaan koko ajan.

Vierailija
26/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kyllä!! Näin 185senttisenä naisena mua on seurannut baarin jälkeen joukko nuorisoa KAMERALLA KUVATEN. Olen 185cm/100kg ja jalka 43. Aivan kuin en itse tietäisi olevani ihan hirviö ihmisten silmissä.

Vierailija
27/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassahan on paljon ollut juttua siitä, miten lihaville naureskellaan salilla, kuvataan salaa kännykällä läskiä juoksumatolla jne. Miksei samaa tapahtuisi festareillakin.

Vierailija
28/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska #Turku

Vierailija
29/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Alem-festeille, siellä hyvä meininki eikä haukuta

Vierailija
30/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Ruissi vaan jotenkin huono festari? Olin tänä vuonna ensimmäistä kertaa ja toista kertaa ei tule. Ei iskenyt yhtään.

Vierailija
31/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummirock ja Tuska ovat mukavia festareita, joissa ei varmasti kukaan tallo päälle tai tule aukomaan päätään. Ruissi, Provinssi ja Weekend pahimpia. Ihan sama miltä näytät ja kuka olet, niin joku aukoo sulle päätään, astut oksennukseen ja meininki on aika halpaa.

Vierailija
32/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön arvostelu on yksi syy, miksi en mene festareille tai mielellään edes baariin. Vaikka olen nykyään normaalipainoinen, mutta haavat ovat jääneet. Olen ollut RMJ:ssä ja Provinssissa aikoinaan ja jos olisin jokaisest "läski" "jööti" kommentista vetänyt rastin seinään, niin sillä olisi tapetoitu talo. Myöskin baarissa näitä päänaukojia riittää ja koomisinta on se, että ovat usein selvästi täysi-ikäisiä ihmisiä. Teineiltä tuollaisen käytöksen voi vielä ymmärtää.

Festarimeininki ei iske minuunkaan, mutta ymmärrän kyllä, jos joku tykkää.

Ihmiset osaa olla todella törkeitä. Ihan tuli paha mieli tästä ketjusta https://www.vauva.fi/keskustelu/3204845/miten-te-muut-rumat-ihmiset-kes…

Vierailija
33/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt ruississa, provinssissa, ilosaaressa, nummirickissa, rockcockissa ja sauna open airissa (nyk. South park) eikä missään ole ollut tuollaista. Paitsi vessat on hirveitä joka paikassa.

Tosin nuo olivat silloin hyvään aikaan kun festareilla oli vielä rokkia.

Nyt kun esiintyjinä on jotain iskelmä ja rappi tyyppejä en ole ollut mutta yhtään en ihmettele jos meno on esiintyjien myötä mennyt alaspäin.

Tuskassakaan ei raportoida yhtään rikoksia, kertoo siitä että paheksuttu hevijengi osaa käyttäytyä, tavispopparit eivät.

Vierailija
34/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3204845/miten-te-muut-rumat-ihmiset-kes…

Vierailija
35/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nummirock ja Tuska ovat mukavia festareita, joissa ei varmasti kukaan tallo päälle tai tule aukomaan päätään. Ruissi, Provinssi ja Weekend pahimpia. Ihan sama miltä näytät ja kuka olet, niin joku aukoo sulle päätään, astut oksennukseen ja meininki on aika halpaa.

Samaa mieltä Nummesta ja Tuskasta, tosi ystävällistä porukkaa ja rauhallinen meininki, (vaikka nummessa leirintäalueella muuten meininkiä riittää). Pahimpia just nuo "valtavirta"musan ja jokaiselle jotain -festarit, joissa musiikki on monille sivuseikka ja paikalle tullaan vaan bilettämään.

Vierailija
36/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, entäs Tikkurila Festivaali ? Olen menossa ensi lauantaina sinne ensimmäistä kertaa. Onko siellä fiksumpaa porukkaa?

Vierailija
37/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit eivät ole minunkaan juttuni. Kerran olen ollut, se riitti. Mielummin käyn yksittäisillä keikoilla. Olen niin mukavuudenhaluinen, että tahdon käydä vesivessassa, nukkua oikeassa sängyssä ja syödä oikeaa, hyvää, edullista ruokaa.

Vierailija
38/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kerran festareilla, RMJ:ssa.

Huomasin nopeasti että en kestä saastaisia vessoja ja sitä epähygieenisyyttä ja että inhoan telttailua. Pahempi juttu oli vielä se kohtelu jota sain osakseni. Samat tyypit, jotka yrittivät loputtomiin iskeä kavereitani, jaksoivat haukkua ja nälviä minua. En vedä puoleeni ollenkaan sentyylisiä jätkiä kuin kaverini ja oli ilmeisesti minun vikani olla vääränlainen. Erkanin porukasta ja vietin loppuajan itsekseni, selvinpäin ja itku herkässä. Sain sentään nähdä pari ihan mieluista keikkaa, mutta toivoin koko ajan että tunnit kuluisivat ja pääsisin kotiin.

Vierailija
39/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että en ole ainoa! Olen aina jotenkin hävennyt sitä, että pelkkä ajatus festareista aiheuttaa tuskan hikeä. Hallitsematon ihmismassa, epäsiistit vessat, jonot, jatkuva meteli.. Ja tätä parhaimmillaan kolme päivää. Ei kiitos. Itsekin olen käynyt pari kertaa pienemmillä (siis todella pienillä) festareilla, esiintyjiä oli kolme ja esiintyivät peräkkäin eikä porukkaa ollut mielettömästi. Se oli kivaa kun vessassakaan ei tarvinnut rampata noin lyhyen illan aikana :D

Vierailija
40/58 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevifestareilla on leppoisa tunnelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän