Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juopottelevan pariskunnan kanssa mökillä oltuani ymmärrän, miksi me ei juopotella

Vierailija
14.07.2018 |

Oltiin siis ystäväpariskunnan kanssa mökilla. Mentiin perjantaina ja aloitimme heti saunanlämmityspuuhat ja isäntäväki korkkasi ensimmäiset kaljat. Siinä vaiheessa, kun sauna oli lämmin ja päästiin saunomaan isäntä oli juonut jo kolme kaljaa ja emäntä sen yhden. Mentiin naiset ensin saunaan ja emäntä otti saunajuomiksi itselleen kaksi lonkeroa, itse otin vain vettä. Isäntä oli sillä aikaa juonut jonkun verran. En tiedä tarkkoja määriä, kun olin saunassa ja isäntä joi kuulemma saunassa lisää. Illalla isäntäväki avasi vielä viinipullon ja me otettiin siitä myös lasilliset. Isäntäväki joivat vielä lisäksi snapseja.

Kyllä sitä muita tarkkailemalla huomaa kuinka erilaiset tottumukset ihmisillä on alkoholin käyttöön. Me juodaan vaan lasilliset viiniä joka ilta ja toiset vetävät yhdessä illassa hirveät määrät.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen tavannut ihmisen, joka valittaa, että puoliso tai joku muu nipottaa parin kaljan ottamisesta,

alkoholinkäyttö ei rajoitu parin, kolmen, eikä viiden kaljan ottamiseen.

Vierailija
62/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole alkkis jos osaa juoda vain vkl. 

Jos aloittaa dokaamisen perjantaina päivällistä kokatessa, juo läpi lauantain, loiventelee sunnunta

ja haalautuu kummituksen näköisenä töihin maanantaina, mitä se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Aina kun olen tavannut ihmisen, joka valittaa, että puoliso tai joku muu nipottaa parin kaljan ottamisesta,

Moni nainen urputtaa pienestä.

Itse otan ruuan kanssa pari punkkua ja valitusta tulee.

Vierailija
64/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaa dokaamisen perjantaina päivällistä kokatessa, juo läpi lauantain, loiventelee sunnunta

ja haalautuu kummituksen näköisenä töihin maanantaina, mitä se on?

Vielä normaalia.

Vierailija
65/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihan alkoholistit sen itsellensä valheellisesti perustelee.

ap

Vierailija
66/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Jep. Voisin veikata, että tässä ketjusta juomista puolustelevat hanakasti vain ne, jotka eivät pysty myöntämään itsellensä, että heidän alkoholinkäyttönsä on liiallista. Ovat varmasti kasvaneet ympäristössä, jossa runsas alkoholinkäyttö  on ollut normaalia.

ap

Vierailija
67/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa joskus pysähtyä miettimään alkoholinkäyttöä.

Onko se pari olutta/drinkkiä rentouttamaan fiilistä vai kaiken älyllisen tukahduttavaa pöhnää?

Useinkin erilaisten vapaa-ajan aktiviteettien yhteydessä törmää ihmisiin, joilla kuningas alkoholi on se pääasiallinen seurustelukumppani.

Asia, jota yhdessä kokoonnutaan tekemään, jää toissijaiseksi, homman korvaa känninen soperrus, kailotus, aivoton huumori.

Silloinkin, kun kännikalalla olisi selvänä kapasiteettia parempaan.

Kerran menin erään harrastuksen tiimoilta pidetylle leirille, porukalla vuokrattu mökki leirintäalueelta.

Puolet porukasta istui mökin terassilla

pullotolkulla tiukkaa viinaa edessään.

Siinä ukot hölöttivät ja arvioivat ohi kulkevien naisten ulkonäköä kiusallisen äänekkäästi.

Suuren myötähäpeän vallassa poistuin

tältä kosteanpaikanleiriltä.

Olen kai sitten tiukkapipo, joka ei ymmärrä jos pari kaljaa ottaa....

Vierailija
68/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vain juoppojen mökeillä ja kutsun omalle mökillenikin pelkkiä juoppoköörejä. Ryyppäämistä on ensimmäisestä illasta viimeiseen iltaan vuorokauden ympäri ja viimeisenä töitä edeltävänä päivänä loivennus työkuntoon. Hauskaa on piisannut, eikä aika käy tylsäksi tai kireäksi, kuten raittiimpien kavereiden kanssa iltaa vietettäessä.

Vierailija
69/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa juhannusaattona olin kuvitellut grillauksen ja hauskan yhdessä olon. Ja muutaman oluen/viinin.

Oli järkytys huomata kuinka kaverille alkoholi oli se juttu. Ihan sama grillaukselle ja hauska oli uusi ja uusi lasillinen.

Tiedänpähän jatkossa että aivan eri käsitys hauskanpidosta.

Vierailija
70/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin juoda joskus paljon kerralla mutta en koskaan ole ottanut eikä ole edes koskaan mieleen tulkut ottaa krapularyyppyä. Krapularyyppyjä ottavat jo alkoholisoituneet. Tosin minulle monien päivien yhtämittainen ryyppääminen on muutenkin vieras asia. Paremmissa piireissäkin on alkoholisteja mutta leimallisesti tuollaiset ryyppyviikonloput mökillä ovat duunarien kulttuuria.

Vierailija
71/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn vain juoppojen mökeillä ja kutsun omalle mökillenikin pelkkiä juoppoköörejä. Ryyppäämistä on ensimmäisestä illasta viimeiseen iltaan vuorokauden ympäri ja viimeisenä töitä edeltävänä päivänä loivennus työkuntoon. Hauskaa on piisannut, eikä aika käy tylsäksi tai kireäksi, kuten raittiimpien kavereiden kanssa iltaa vietettäessä.

Hyi, en tiedä minkä ikäisiä olette mutta kyllä hedonistinen turmelus näkyy naamasta jo viimeistään kolmekymppisenä. Ymmärrän että jonakin iltana juhlitaan mutta tuo on järjenköyhyyttä.

Vierailija
72/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Jep. Voisin veikata, että tässä ketjusta juomista puolustelevat hanakasti vain ne, jotka eivät pysty myöntämään itsellensä, että heidän alkoholinkäyttönsä on liiallista. Ovat varmasti kasvaneet ympäristössä, jossa runsas alkoholinkäyttö  on ollut normaalia.

ap

Duunarikulttuurissa se on usein näkyvää ja normi. Ylemmät luokat pystyvät/osaavat piilottaa sen pitkään. Omintakeinen ilmiö on maalaisjunttien duunarien ryyppääminen koko perheen kesken. Koko suku voi mennä yhdessä baariin ja mökillä ryypätään sukulaisten kanssa.

Vierailija
73/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin juoda joskus paljon kerralla mutta en koskaan ole ottanut eikä ole edes koskaan mieleen tulkut ottaa krapularyyppyä. Krapularyyppyjä ottavat jo alkoholisoituneet. Tosin minulle monien päivien yhtämittainen ryyppääminen on muutenkin vieras asia. Paremmissa piireissäkin on alkoholisteja mutta leimallisesti tuollaiset ryyppyviikonloput mökillä ovat duunarien kulttuuria.

Mä törmäsin ekan kerran krapularyyppyjä ottaviin ihmisiin yliopisto-opiskelijoiden bilereissuilla ja normibileiden jälkeisinä aamuina.

ap

Vierailija
74/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

ap

Duunarikulttuurissa se on usein näkyvää ja normi. Ylemmät luokat pystyvät/osaavat piilottaa sen pitkään. Omintakeinen ilmiö on maalaisjunttien duunarien ryyppääminen koko perheen kesken. Koko suku voi mennä yhdessä baariin ja mökillä ryypätään sukulaisten kanssa.

Kyllä näitä yhdessä ryyppääviä sukuja on myös kaupungeissa, mutta enimmäkseen varmaan maalla. Mulla on sellainen kaveri, joka käy ruotsinlaivalla ryyppäämässä sellaisella kokoonpanolla, johon kuuluu mm. hänen äitinsä ja isoäitinsä.

ap

Vierailija
75/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin kanssa juhannusaattona olin kuvitellut grillauksen ja hauskan yhdessä olon. Ja muutaman oluen/viinin.

Oli järkytys huomata kuinka kaverille alkoholi oli se juttu. Ihan sama grillaukselle ja hauska oli uusi ja uusi lasillinen.

Tiedänpähän jatkossa että aivan eri käsitys hauskanpidosta.

Joillekin alkoholin nauttiminen on kaikkien tapaamisten tarkoitus. Kurjaa niille, jota eivät halua juoda.

ap

Vierailija
76/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä törmäsin ekan kerran krapularyyppyjä ottaviin ihmisiin yliopisto-opiskelijoiden bilereissuilla ja normibileiden jälkeisinä aamuina.

ap

Siinä vaiheessa kun otetaan krapularyyppy suhde alkoholiin ei enää ole normaali. Mä luulen että ei siinä oikeastaan paranneta niinkään oloa vaan kyse on jo enemmän riippuvuudesta.

Vierailija
77/77 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oloa pailkaa jos on kanuunan saanut hankittua.

Riippumatta siitä onko alkoholisti vai satunnaiskännääjä.

Minun tavallisesti jokseenkin raitis rouvani sai kaamean kapulan yksistä bileistä.

Seuraavana päivänä lähetti minut ostamaan pullon kaljaa.

"Pitää kokeilla loiventaa niinkuin juopot tekee, on niin kamala olo"

Toimi.