Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä valmisruoissa on huono asia?

Vierailija
14.07.2018 |

En aina (yleensä) jaksa tehdä ruokaa, joten otan jotain valmista. Usein päivällä jonkin salaatin, illalla sitten saattaa olla jokin tuhdimpi valmisateria, tai sitten itse tehty. Enemmän lounaalla tyytyy johonkin valmiiseen, kun en kuitenkaan kahta isoa ateriaa jaksa tehdä enkä syödä. Niin mitä siinä valmiissa on niin kamalaa? Jos vastaat lisäaineet, niin avaa vähän sitä, että miksi ne ovat pahasta. Ja jos suola on se paha juttu, niin en ole siitäkään huolissani, koska verenpaineeni on häiritsevän alhainen muutenkin.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa teollisissa tuotteissa on melkein kaikissa on sokeria...miksihän sitä tungetaan niihin?

Sokeri koukuttaa ja saa syömään lisää. Tämähän on ruokateollisuudelle plussaa.

Vierailija
122/123 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin ennen laiskuuttani tosi paljon eineksiä, mutta otin raskauden myötä itseäni niskasta kiinni ja aloin tekemään ruokaa itse raaka-aineista, jotka itse näen ja totean hyviksi. Nykyään en enää pysty syömään eineksiä usein, koska maku ällöttää, kun on tottunut parempaan ja saan osasta eineksiä iho-oireita, turvotusta ja närästystä. Kai se jostain kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin toiseen ketjuun juuri kirjoitin.

Einesten valmistaminen keskitetysti ja lämmittäminen kuluttajan toimesta syöntilämpöiseksi esimerkiksi mikrolla saattaa kuluttaa vähemmän energiaa kuin, jos jokainen kuluttaja valmistaisi oman ateriansa itse alusta loppuun raaka-aineista lähtien.

Saako esim makaronilaatikon pastan ostaa, vai pitääkö sekin tehdä itse?

Saako käytettävät jauhot ostaa vai pitääkö vilja viljellä ja jauhaa jauhoiksi itse?

Liekö asiaa edes tutkittu?

Oli tai ei voisi kuvitella, että sarjatuotanto vähentää hävikkiä ja energiankulutusta.