Kesän aikana nopea ja näkyvä lihominen....miten saada itsensä ruotuun uudelleen???
Olen ollut perushoikka ja liikuntaa normaalisti 2-4x/vko. Nyt en kesäkuun alusta ole liikkunut yhtään. Mieleni täyttyy vain tekosyistä. Olen syönyt epäterveellisesti ja nautiskellut koko kesän. Pidän ulkoliikunnasta mutta helteessä urheilijaksi minusta yksinkertaisesti ei ole. Viileämmillä keleillä olin vain laiska. Nyt on lomaa jäljellä 2,5vko ja tunnen itseni valaaksi, kesällä kiloja ainakin tullut lisää viisi tai kuusi.
Vinkkejä miten tästä palauttaa itsekuri? Liikkumista en aio yrittää nyt kun lähes 30 hellettä muttamutta...tänäänkin meillä ruokana paistettua siikaa ja tietty uusien perunoiden kanssa tulee otettua voita ja suolaa...ei pitäisi mutta se on niin hyvää. Jälkiruokana mansikkakakkua...ei pitäisi.
Jos kyseessä olisivain lomaviikot en sättisi itseäni mutta nyt on samoin vedelty jo lähes pari kk. Kuntokin huonontunut heti, huomaan esim portaissa.
Tekosyitä ja lisää tekosyitä.
Et voi liikkua kun on kuuma. Mites noi muut maailman ihmiset pystyy lämpimässä ilmastossa sitten liikkumaan? Afrikka, Aasia, Etelä-Amerikka... siellä ei vissiin liikuta ollenkaan. Ja entäs sitten talvi? Onko sinulla pakkasraja myöskin?
Luettelet voit, mansikka-kakut, patongit ja kerrot että niitä on tullut syötyä. Lopeta niiden syöminen, siinä on vastaus ongelmaasi. Tämänhän varmaan jo tiesitkin? Vai tulitko hakemaan vain myötätuntoa?