Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan rippijuhlat ei kiinnosta ketään :(

Vierailija
13.07.2018 |

Pojalla elokuussa rippijuhlat, ja isovanhemmat (miehen vanhemmat siis, omani ovat kuolleet), miehen sisko perheineen ja pojan aikuinen isosisko kaikki ovat jo ilmoittaneet, etteivät aio tulla, koska haluavat olla mökillä. Kummeista yksi ei pääse, koska hänellä on oman lapsensa juhlat samaan aikaan. Toinen kummi onneksi pääsee.

Ymmärrän toki, että rippijuhlat eivät kaikille ole mikään jeejee, etenkin kun emme ole kuin tapauskovaisia, mutta luulisi silti, että edes isovanhemmat ja sisko voisivat asettaa pojalle tärkeät juhlat jonkun mökkireissun edelle. Kuitenkin ihan läheisiä ollaan ja tapana on toisten juhlissa käydä... eikä sieltä mökiltä aja kuin tunnin, että ei luulisi päiväseltään olevan niin hankalaa käydä.

En tiedä, on kyllä kurja olo pojan puolesta.

Kommentit (282)

Vierailija
141/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on just sitä minäminä-elämää heidän osaltaan ja itsekeskeisyyttä. Minä en jaksa, minä haluan, minun ei tarvitse, minä tarvitsen. Olisi kyllä viimeinen kerta, kun yhtään mitenkään muistaisin näitä sukulaisia, jotka valitsevat mökille jäämisen pojan juhliin saapumisen sijaan, varsinkin, kun on noin lyhyt matkakin.

Kumpi on itsekkäämpää: vaatia ihmisiä käymään rahalahjan kera juhlissa joissa kenelläkään ei ole hauskaa vai jättää menemättä noihin juhliin?

Eiköhän se ole itsekäs joka odottaa, pyytää ja vaatii. Ei se, joka sanoo: "EI kiitos."

Vierailija
142/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomattoman hävyttömän törkeää! Tuollaiset sukulaiset olis meillä entisiä sukulaisia!

Oman pojan rippijuhlat oli viime kesänä ja yhdet sukulaiset tuli venematkan takaa saaresta+ siihen päälle 100 km ajomatkaa, toiset 150 km päästä, kaveriperhe Ahvenanmaalta lomanvietosta...

Jos minut kutsutaan rippijuhliin/ristiäisiin/häihin/hautajaisiin niin todellakin menen. Ainoastaan jos sattuisin makaamaan sairaalassa kuoleman kielissä niin ehkä siinä tapauksessa jäisi väliin. Nuo ovat kuitenkin ne ihmisen elämän korkea-arvoisimmat juhlat.

Todella huonoa käytöstä sukulaisilta!

Koska juhlat ovat sinulle tärkeitä, niiden täytyy olla kaikille muillekin?

Minä en käy missään juhlissa enkä järjestä itselleni juhlia. Tapaan ihmisiä paljon mieluummin pienellä porukalla niin että ehtii keskustelemaankin. Juhlissahan siihen ei oikein ole mahdollisuutta.

Juhlat ovat minulle täysin yhdentekeviä tai vastenmielisiä tilaisuuksia. Olisi aika älytöntä että minun pitäisi sitten sellaisiin raahautua ettei juhlakalu pahoita mieltään. Kukaan ei ole kyllä vielä pahoittanut, koska oikeasti läheiset tietävät millainen olen ja ymmärtävät ja vähemmän läheiset ei välitä jos en tule.

Täysin samaa mieltä! Toisessa ketjussa sain haukut siitä, että olen vienyt kukat tai lahjat toisena päivänä, jonka olen tiedustellut ja varmistanut sopivan juhlan järjestäjälle. Minä kun vaadin erityiskohtelua ja olen niin itsekäs..

Jatkossa lähetän vain onnittelukortin, se tulkoon perille, jos Posti suo :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä äärettömän ikävää käytöstä sukulaisilta. Mutta hävettää eniten tuon rippinuoren siskon poisjäänti! Oman perheen juhliin kerta kaikkiaan vain mennään.

Vierailija
144/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes oma perhe (sisko) ei osallistu juhlaan niin onhan se merkki lähisuvulle, että ei ole niin tärkeää. No, joka tapauksessa outoa toimintaa etenkin ainoilta isovanhemmilta!

Vierailija
145/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös se pojan siskon läsnäolo olisi tärkeämpää kuin noiden muiden sukulaisten? Jos edes sisko ei halua tulla, miksi sitten muut sukulaiset? Paheksut muita sukulaisia, entä tytärtäsi?

Joo, kyllä tässä tulee vahva tunne, että ap jättää jotain kertomatta. Taustalla on riitaa, mökötystä, kostamista. Ei kukaan täysjärkinen jätä lähiomaisen ripillepääsyä väliin, jos ollaan normaalisti hyvissä väleissä.

Minä ainakin aion osan jättää täysin hyvällä omatunnolla. Kuten aiemmin sanoin, olisi näitä juhlia jokaiselle viikonlopulle ja osa vielä kaukana. Ei kiitos! Kyllä ne rajat täytyy voida johonkin vetää. Kaikilla on oikeus lomailla täysin hyvillä mielin. Jos ei tästä ymmärrystä heru, niin sitten ei heru.

Vierailija
146/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lle vinkki: Opettele leipomaan! Kyllä vieraat saapuvat, jos tarjolla on herkullisia kakkuja.

Vierailija
147/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin rippipäiväksi pihaakin vähän siistimmäksi. Menin kysymään mummalta joksi itse itseään minulle puhutteli. Oli omassa kukkapenkissään siskonsa kanssa. Sanoi kun on ollut niin lunssassa ettei pysty tulla avuksi. Ikinä en ole ollut vailla mitään kuin alle yhden käden sormilla laskien ja joka kerta joku veruke miksi ei. Tuli juhliin, soitti suutaan ja vittuili vaan siihen loppui. Ei ollut enää tulemista ollenkaan. Se on sitten oma juttunsa. Olen hyvin tyytyväinen.

Vierailija
148/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu ei ole määräys, mutta jos kutsua ei ilman välttämätöntä syytä tärkeissä asioissa ota vastaan niin se on merkki siitä, ettei arvosta kutsun antajaa eli huonoa ja epäkohteliasta käytöstä. Ei tässä ole mitään spekuloitavaa, isovanhemmat ovat huonokäytöksisiä.

Vierailija
149/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomattoman hävyttömän törkeää! Tuollaiset sukulaiset olis meillä entisiä sukulaisia!

Oman pojan rippijuhlat oli viime kesänä ja yhdet sukulaiset tuli venematkan takaa saaresta+ siihen päälle 100 km ajomatkaa, toiset 150 km päästä, kaveriperhe Ahvenanmaalta lomanvietosta...

Jos minut kutsutaan rippijuhliin/ristiäisiin/häihin/hautajaisiin niin todellakin menen. Ainoastaan jos sattuisin makaamaan sairaalassa kuoleman kielissä niin ehkä siinä tapauksessa jäisi väliin. Nuo ovat kuitenkin ne ihmisen elämän korkea-arvoisimmat juhlat.

Minä en käy missään juhlissa enkä järjestä itselleni juhlia. Tapaan ihmisiä paljon mieluummin pienellä porukalla niin että ehtii keskustelemaankin. Juhlissahan siihen ei oikein ole mahdollisuutta.

Juhlat ovat minulle täysin yhdentekeviä tai vastenmielisiä tilaisuuksia. Olisi aika älytöntä että minun pitäisi sitten sellaisiin raahautua ettei juhlakalu pahoita mieltään. Kukaan ei ole kyllä vielä pahoittanut, koska oikeasti läheiset tietävät millainen olen ja ymmärtävät ja vähemmän läheiset ei välitä jos en tule.

Tuo on huonoa ja eritätin itsekästä käytöstä tuo käytöksesi. Näin se vaan on yleisen tapakulttuurin näkökulmasta, huonon kasvatuksen seurausta.

Vierailija
150/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä ei ole kyse siitä, että joku vihaisi juhlia. Tai ainakin sekä miehen siskon perhe ja vanhemmat niitä itsekin järjestävät. He nyt vaan haluavat olla sen 10 tuntia pidempään mökillä kuin mitä muuten olisivat. Ap

Vierailija
151/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on just sitä minäminä-elämää heidän osaltaan ja itsekeskeisyyttä. Minä en jaksa, minä haluan, minun ei tarvitse, minä tarvitsen. Olisi kyllä viimeinen kerta, kun yhtään mitenkään muistaisin näitä sukulaisia, jotka valitsevat mökille jäämisen pojan juhliin saapumisen sijaan, varsinkin, kun on noin lyhyt matkakin.

Kumpi on itsekkäämpää: vaatia ihmisiä käymään rahalahjan kera juhlissa joissa kenelläkään ei ole hauskaa vai jättää menemättä noihin juhliin?

Eiköhän se ole itsekäs joka odottaa, pyytää ja vaatii. Ei se, joka sanoo: "EI kiitos."

No eihän tässä kukaan vaadi, vaan poika itse toivoo ja on surullinen ettei tulla. Nyt on kyse teinin juhlista ja aikuisia ihmisiä ei huvita tulla? En minä jostain omista juhlista niin olisikaan pahoillani, vaikka osa jäisi poiskin. Ap

Vierailija
152/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siltä itsestäkin tuntuu, tärkeiden ihmisten juhliin kun on valmis uhraamaan useankin päivän jos olosuhteet sellaiset ovat (esim häät jossain kauempana). Mutta ehkä tosiaan tuo teini ei vaan sitten ole tärkeä, eikä häntä tarvitse arvostaa.. Ap

Vierailija
153/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukaa hei sunnuntaiehtoosti rääppiäisiin ne mökkeilijät.

Vierailija
154/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä äärettömän ikävää käytöstä sukulaisilta. Mutta hävettää eniten tuon rippinuoren siskon poisjäänti! Oman perheen juhliin kerta kaikkiaan vain mennään.

No juttelin hänen kanssaan juuri ja pohdiskeli, että jos vaan saa kyydin sieltä mökiltä pois (on menossa siis niiden isovanhempien kyydissä, hänellä ei vielä ole korttia) niin tulisi juhliin. Ja se on kuulemma ollut koko ajan syynä, miksi ei tulisi. Sanoin että isänsä kyllä hakee jos eivät muut suvaitse tulla. Ap

Vierailija
155/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en mene sukulaispojan rippijuhliin, koska vanhemmat ovat epärehellisiä ja nuori on opetettu rahanahneeksi. Vanhemmat kristävät kaiken aikaa isovanhempia ja maksattavat laskujaan heillä. Valehtelua, kiristystä, uhkailua ollut jo monta vuotta. Isovanhemmat eivät haluaisi mennä paikalle, mutta velvollisuudentunnosta ilmeisesti kuitenkin menevät.

Ap, kerrotko nyt aivan kaikkea?

No me olemme mielestäni ihan tavallinen perhe ja mitään uhkailuja tms ei todellakaan ole. Kyläillään, juhlitaan ja autetaan kyllä sujuvasti kaikki tasapuolisesti. Teini on läheinen siskonsa ja isovanhempien kanssa ja myös serkuistaan pitää kovasti. Ap

Oletko jutellut näiden läheistesi kanssa siitä, kuinka tärkeät nämä juhlat on lapsellesi? Aika outoa, jos noin läheiset ihmiset ei ymmärrä sun lapsen mielen pahoitusta. Ehkä ne kuvittelevat että lapsesi meni leirille vain pitämään hauskaa kavereiden kanssa, ja toivoo lahjoja. Ehkei ne tajua että lapsesi pitää tätä tärkeänä aikuistumisriittinä, ja toivoo pelkästään läheisten ihmisten lämmintä läsnäoloa suurena päivänään. Kerro se heille.

On näistä juteltu, ja teini itse soitti vielä ja pyysi että miettisivät vielä. Ap

Vierailija
156/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaan kyllä kuulostaa erikoiselta ja surulliselta ettei lähisukulaiset viitsi vaivautua pistäytymään pojan juhlissa vaan laittavan suhteellisen lähellä olevan mökkiviikonlopun juhlien edelle.

Vaikka lapsi kuinka olisi itsenäistymässä niin luulisi että sisaruksen isoimpiin juhliin saapuminen olisi itsestäänselvyys.

Vierailija
157/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsukaa hei sunnuntaiehtoosti rääppiäisiin ne mökkeilijät.

Eivät halua lyödä lukkoon mitään, jos onkin kiva ilma ja haluavat tulla vasta yötä vasten. Tätä mies juuri koitti ehdottaa. Ap

Vierailija
158/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Meillä ei vielä ole synttärijuhlia kummempia ollut, mutta ketään sukulaista ei kiinnosta olla lasten elämässä mukana.

Vierailija
159/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Meillä ei vielä ole synttärijuhlia kummempia ollut, mutta ketään sukulaista ei kiinnosta olla lasten elämässä mukana.

Voih, tuo on kurjaa. Meillä kyllä pääsääntöisesti on lasten synttäreillä, ja aikuistenkin, sukulaiset käyneet. En yhtään tajua miksi nyt nämä rippijuhlat ovatkin niin turhat miehen puolen suvun mielestä. Ap

Vierailija
160/282 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juttelin hänen kanssaan juuri ja pohdiskeli, että jos vaan saa kyydin sieltä mökiltä pois (on menossa siis niiden isovanhempien kyydissä, hänellä ei vielä ole korttia) niin tulisi juhliin. Ja se on kuulemma ollut koko ajan syynä, miksi ei tulisi. Sanoin että isänsä kyllä hakee jos eivät muut suvaitse tulla. Ap

Kiva jos sisko edes tulee, se varmasti merkitsee paljon pojallesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi