Ensi viikolla rysähtää: Hirmuhelteet valtaavat Suomen – "Hakekaa viilennystä mistä voitte"
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ensi-viikolla-rysahtaa-hir…
Paistaa päivä ja hellii helle. :D
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Ei muuten haittaisi mutta meillä on sisällä 30 astetta ja yläkerta viä kuumempi!
Jos olisi joku ilmastointi niin saisi yönsä edes nukuttua.
Sääliksi käy vanhuksia ja raskaana olevia. Itse olin viime kesänä raskaana ja vaikka oli viileä kesä niin minä hikoilin jo silloin.Onkohan tulossa kylmä ja luminen talvi? Toivottavasti!
Haluan neljä vuodenaikaa taas takaisin.Hyvä nainen et sinä siihen hikoiluun kuole. Kasvattakaa oikeesti ihmiset vähän luonnetta. Ootte sellasta väkeä mitä en ottaisi pelastusveneeseen kun vedätte kaikki muut ihmiset alas kanssanne.
Sanoo ihminen, jolla itsellä on ilmalämpöpumppu kotona huutamassa 24/7 sekä työpaikalla ja autossa ilmastointi. Jotenkin jännä, että ne on just nämä ihmiset jotka mankuu helteiden perään ja eivät sitten itse kestä sitä kuumuutta ja sen tuomaa epämukavuutta yhtään.
Onneksi on loma...ajellaan ilmastoidussa autossa Jäämerelle 😁
Vierailija kirjoitti:
Suomessa itketään kun viikko hellettä, muualla sitä voi kestää jopa 5 kuukautta joiden aikana lämpötila nousee paljon korkeammalle. :D
Ihmiset ovat sopeutuneet vuosituhansien aikaan. Aivan kuten eskimot kylmään.
Ei sovi helteet kylmää rakastavalle ihmiselle. Suomessa pitäisi olla jatkuvasti sellaiset 15-25 astetta pakkasta. Toivottavasti tulee kunnon jäätäviä pakkasia.
Muistakaa laittaa vesipisteitä eläimille!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa itketään kun viikko hellettä, muualla sitä voi kestää jopa 5 kuukautta joiden aikana lämpötila nousee paljon korkeammalle. :D
Ja loput itkevät, kun talvella on lunta ja pakkasta.
Olen ennen rakastanut hellettä, mutta nyt tuntuu todella tukalalta! Olen raskaana ja veritulppariskin vuoksi joudun käyttämään paksuja, hiostavia tukisukkia 24/7 (on muuten ”tyylikäs” yhdistelmä hellemekon kanssa!). Löytyypä jatkossa tällä ex-hellehullulla täysi ymmärrys niille, joiden elämää ja oloa helle haittaa.
Hirmuhelteet rysähtävät, pelastukoon ken voi!
Ihanaa pelonlietsontaa taas iltapökäleiltä.
Kämppäni on sellainen, että yli 20 asteen säällä joudun lämpimän ruoan syötyäni menemään suihkuun.
Kuopiossa oli viime yönä +25 astetta. Päivällä +38.
Ei ne ulkolämpötilat, mutta kun monet kerrostaloasunnot lämpenevät ihan tolkuttomasti. Meillä on ilmastointikone, mutta monilla ei ole. Vielä jos vuokralla asuu, ei ole edes mahdollisuutta sellaista asennuttaa. Kahta kauheampaa, jos asuu vanhan talon ylimmässä kerroksessa, missä peltikatto kuumenee. Ei nämä nykyisetkään asunnot herkkuja ole, kun on rakennettu niin energiatehokkaaksi. On isot ikkunat, nelinkertaiset lasit ja aurinko paahtaa asunnon kuumaksi vaikka mitä tekisit.
Miksi talvesta saa valittaa? Tai sateesta tai kylmästä? Mutt pyhästä helteestä ei. Tollanen tuskainen, painostava ja paikoillaan seisova ilma on ihan hirveä eikä sillä ole mitää tekemistä kivan kesäilman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Ei muuten haittaisi mutta meillä on sisällä 30 astetta ja yläkerta viä kuumempi!
Jos olisi joku ilmastointi niin saisi yönsä edes nukuttua.
Sääliksi käy vanhuksia ja raskaana olevia. Itse olin viime kesänä raskaana ja vaikka oli viileä kesä niin minä hikoilin jo silloin.Onkohan tulossa kylmä ja luminen talvi? Toivottavasti!
Haluan neljä vuodenaikaa taas takaisin.Tulee lauha vesisadetalvi. Jossain vaiheessa voi sataa lunta, mutta se sulaa jo seuraavana päivänä pois. Ilmasto on nykyään jo lämmennyt siihen pisteeseen, ettei ns. vanhanajan talvet ole enää edes mahdollisia. Tähän mennessä 2000-luvun kaikkein kylmin ja lumisinkin talvi on jäänyt kauas mittaushistorian kylmimmistä ja lumisimmista talvista. Nykymittapuun mukainen kylmä ja luminen talvi on entisajan normaali talvi ja entisajan kylmät ja lumiset talvet taas olivat sellaisia, joita ei nykypäivänä olla nähty kertaakaan.
Kyllähän viimetalvena kipakoita pakkaspäiviä oli. Olisko pari-kolme vuotta sitten paukkui 30 kymmenessä, ylikin ja duunissa ulkohommissa suht. tuulisella paikalla hrrr...
Ei siinä auttanut kuin kovasti tehdä töitä, että pysyi lämpimänä, jossain vaiheessa sormia ja varpaitakaan enää kipristellyt.
Sitten kun meni sisälle lämpimään, niin aijai.
Mulla 28c ja treenaan kotona. Kyykkyjä 200kg etc. Kasvata sisua. Juon vettä 5l päivässä.