Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni lopullisesti hermot miehen itsekkyyteen

Vierailija
13.07.2018 |

Meidän perheestä on tasa-arvoinen vanhemmuus kaukana, vaikka mies sitä korupuheissaan jaksaa toitottakin. Olen alkanut tehdä keikkahommia hoitovapaan ohessa ja esim. nyt olen menossa huomenna tekemään pitkän vuoron. Mies on lomalla.

Tällä viikolla olen joka aamu herännyt lapsen kanssa klo 6 ja antanut miehen nukkua. Mies on valvonut illat katsoen jalkapalloa ja pelaten pleikkaria. Itse olen mennyt nukkumaan ajoissa, että jaksan herätä.

Tänä aamuna jouduin hoitamaan työasiaa, ja mies joutui heräämään katsomaan lapsen perään. Kun olin saanut työasian hoidettua, mies tokaisi vihaisena: ENSI YÖNÄ MÄ SITTEN NUKUN!

Häntä ei kuulemma kiinnosta, että minulla on edessä pitkä työvuoro. Ei kuulemma suostu menemään aikaisemmin nukkumaan, koska ”tarvitsee illalla oman ajan”.

Miehen ollessa töissä hoidin AINA yöheräämiset ja heräsin lapsen kanssa, jos tämä heräsi ennen miehen herätyskellon soittoa.

Mies on myös ollut työvuorojeni jälkeen aivan loppu ja tiuskinut lapselle. Ollut siis korkeintaan kahtena peräkkäisenä päivänä työvuoroni ajan lapsen kanssa lomansa aikana (lapsen päivähoito on alkamassa)... kuitenkin mies on koko ajan painostanut minua töihin, koska ”ei aio elättää meitä”. Vaatii minua osallistumaan kaikkiin menoihin yhtä suurin panostuksin, vaikka tienaa 6000 € /kk (minä töissä ollessani n. 2500 €).

Sanomattakin lienee selvää, että minä hoidan kaikki kotityöt (myös remontit, auton huollot ym.), paitsi pyykit. Koska miehellä on tämä yksi vastuualue (joka toki lapsiperheessä on iso), hän on oikea arjen sankari.

Ei tarvitse kehottaa, että jätä se... taisin tajuta sen juuri itsekin.

Kommentit (203)

Vierailija
81/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Mistä te löydätte noin helmiä miehiä? 

Omani on nyt kesälomalla, mutta herää silti joka aamu mun kanssa kuudelta ja laittaa mulle aamiasta sillä välin kun olen suihkussa <3 Meillä ei ole lapsia (eikä tule), mutta mies haluaa omien sanojensa mukaan "aloittaa aamun yhdessä". 

Minullakin oli tuollainen mies vielä raskausaikana. Lapsen synnyttyä se mies hävisi ja tilalle tuli ap:n miehen kaksoisolento. Monet miehe tuntuvat näyttävän todelliset kasvonsa vasta lapsen syntymän jälkeen.

Monet ihmiset ovat ihan mukavia niin kauan kun eivät joudu uhraamaan omasta hyvästään tai olemaan stressaavassa tilanteessa. Ikävä kyllä monesti perheenlisäys on se ensimmäinen kerta kun näitä ominaisuuksia todella testataan ja siinä vaiheessa on ikävä huomata, että puoliso ei olekaan sellainen kuin luuli. ;/

Vierailija
82/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

G-sus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

G-sus kirjoitti:

Tienaa 6K/kk ja pelaa pleikkaria... siis mistä helevetistä te mammat näitä sankareita löydätte? 🤤

Ja onko tällä ikuisella lapsella iso heppikin, vai mikä teitä alunperin yhdisti? 🤔

Curious George

Itse yrittäjänä tienaan paljon enemmän ja pelaan pleikkaria. Mitä yritit sanoa sankarijutuillasi?

Sitä vaan, että "lapsi on terve, kun se leikkii, mutta..."

Ja nyt kysynkin sulta, että tiedätkö sattumoisin kuinka tuo lause jatkuu...?

Samoin kuin kirjoja ja tv-ohjelmia on aikuisille ja lapsille, niin on pelejäkin. Pelit sentään ovat intekraktiivisia, pelaajakin pääsee jotenkin osallistumaan tarinaan muutenkin kuin passiivisesti katselemalla. Plus ne ovat mukavaa ajanvietettä. Vai pitäiskö myös kaikki aikuisille suunnatut kirjat polttaa, koska hyi kuka nyt mitään lapsellista lukutoukkanörttiä haluaisi?

Ap:lle ehdotan todellakin eroa. Elät tällä pallolla todennäköisesti vain kerran, joten koita tehdä elämästäsi niin miellyttävä kuin suinkin mahdollista. Negatiivisia ihmisiä ei ole pakko pitää lähipiirissä. Mies, joka näkee sinut ja lapset vain taloudellisena taakkana, ei rakasta sinua ja lapsianne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsesta näkee onko hän hyvin huollettu, kaikesta päätellen olet hyvä äiti. Olet töissä, josta kans varmaan ovat sitä mieltä että hoidat asiasi hyvin. Siinäpä mies uhkailee, ei hän huoltajuudesta päätä.

En tajua niitä miehiä jotka haluavat elellä vapaamatkustajina perheessä. Vaikka hän tienaa enemmän, mutta ei tuota rahaa pistä perheen hyväksi, niin miksi häntä pitäisi palvella tai hän saisi tehdä vähemmän lapsen kanssa, jos ei maksa enempää perheen menoista.

Meillä mies tienaa huomattavasti enemmän, minä teen enemmän kotitöitä ja haen lapset hoidosta ja mies saa enemmän aikaa lepäämiseen rankan työpäivän jälkeen. Koskaan en ole joutunut elämään ilman rahaa, maksamaan pelkästään lasten menoja jne.

Vierailija
84/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapsesta näkee onko hän hyvin huollettu, kaikesta päätellen olet hyvä äiti. Olet töissä, josta kans varmaan ovat sitä mieltä että hoidat asiasi hyvin. Siinäpä mies uhkailee, ei hän huoltajuudesta päätä.

En tajua niitä miehiä jotka haluavat elellä vapaamatkustajina perheessä. Vaikka hän tienaa enemmän, mutta ei tuota rahaa pistä perheen hyväksi, niin miksi häntä pitäisi palvella tai hän saisi tehdä vähemmän lapsen kanssa, jos ei maksa enempää perheen menoista.

Meillä mies tienaa huomattavasti enemmän, minä teen enemmän kotitöitä ja haen lapset hoidosta ja mies saa enemmän aikaa lepäämiseen rankan työpäivän jälkeen. Koskaan en ole joutunut elämään ilman rahaa, maksamaan pelkästään lasten menoja jne.

Ja meillä taas on toisin päin: mies on päätoiminen opiskelija ja minä suht hyväpalkkaisessa kokopäivätyössä. Mies hoitaa siis opintojen lisäksi (käytännössä) kodin siisteyden, ruuanlaiton ja kaupassa käymisen, kun taas minä saan sitä lepoaikaa työpäivän jälkeen. 

Toki viikonloppuisin sitten tehdään yhdessä tai minä teen (yleensä mies kyllä haluaa osallistua). 

Vierailija
85/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa suoraan miehellesi, että olet väsynyt hoitamaan kaiken yksin ja ottaisit eron, mutta et pysty olemattoman turvaverkon takia. Voisit udella myös mieheltäsi, että miten aikoo onnistua yksinhuoltajan elämässä, jos kahtena päivänä peräkkäin ei voi nousta aikaisin ja kaikki kotityöt ovat mahdottomuus.

Vierailija
86/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jatkaa suhdetta miehen kanssa...niin miksi?

Vierailija
87/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

G-sus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

G-sus kirjoitti:

Tienaa 6K/kk ja pelaa pleikkaria... siis mistä helevetistä te mammat näitä sankareita löydätte? 🤤

Ja onko tällä ikuisella lapsella iso heppikin, vai mikä teitä alunperin yhdisti? 🤔

Curious George

Itse yrittäjänä tienaan paljon enemmän ja pelaan pleikkaria. Mitä yritit sanoa sankarijutuillasi?

Sitä vaan, että "lapsi on terve, kun se leikkii, mutta..."

Ja nyt kysynkin sulta, että tiedätkö sattumoisin kuinka tuo lause jatkuu...?

Yäk mikä asenne, vaikka en pelaamisesta mitään ymmärräkään.

Vierailija
88/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä iloa tuosta miehestä sulle on? 

Enpä ole tähän keksinyt vastausta enää vähään aikaan. Mutta mies on niin hankala, että uskon olevan helpompaa pysyä hänen kanssaan yhdessä kuin esim. alkaa tapella elatusasioista.

-Ap

Olkoot hankala. Vähemmän hankala se sulle on eri osoitteessa. Hankit kämpän ja muutat lapsen kanssa pois. Varaat ajan lastenvalvojalle, jonka luona sovitte elatusasioista. Jos mies ei suostu, viet asian oikeuteen.

Mies on nyt jo uhkaillut riidoissa, että aikoo käyttää terveysongelmiani minua vastaan, että saa lapsen huoltajuuden (en kuulemma ole kykenevä huolehtimaan lapsesta). Uhkailullaan hän on saanut minut ajettua nurkkaan, jossa en voi vaatia oikeuksiani. Hänen perheensä on samanlainen, itsekkäitä ihmisiä ja aina syyttämässä muita. Siksikään en eroriitoihin uskaltaisi lähteä, kun miehellä on perheensä takanaan ja minulla ei ketään.

-Ap

Nyt haloo ja herätys! Tämän on pakko olla provo. Ei kukaan ole oikeasti noin tyhmä lattiarätti. Mars nyt siitä tulostamaan eropaperi ja soittamaan lakimiehelle. Pilaat elämäsi.

Tarkoituksesi on varmasti hyvä. Jos minulla olisi oma tukiverkko, jolta saisin apua ja tukea erotilanteessa, olisin lähtenyt jo ajat sitten. Kun mieleen tulee esim. kysymys, että kenen kanssa sitten jouluni vietän, sitä ihmeellisesti haluaa jäädä nykyiseen tilanteeseen.

-Ap

Eihän tuossa ole mitään a) ongelmaa b) järkeä. Lapatossu viettää joulun kusipään kanssa.

Vierailija
89/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin ilman avioehtoa ja sitten erossa puolet miehen omaisuudesta. LApsi myös sinule, ja tulojen mukaiset elarit. eiköhän opi olemaan.

Vierailija
90/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tähän keksinyt vastausta enää vähään aikaan. Mutta mies on niin hankala, että uskon olevan helpompaa pysyä hänen kanssaan yhdessä kuin esim. alkaa tapella elatusasioista.

-Ap

Olkoot hankala. Vähemmän hankala se sulle on eri osoitteessa. Hankit kämpän ja muutat lapsen kanssa pois. Varaat ajan lastenvalvojalle, jonka luona sovitte elatusasioista. Jos mies ei suostu, viet asian oikeuteen.

Mies on nyt jo uhkaillut riidoissa, että aikoo käyttää terveysongelmiani minua vastaan, että saa lapsen huoltajuuden (en kuulemma ole kykenevä huolehtimaan lapsesta). Uhkailullaan hän on saanut minut ajettua nurkkaan, jossa en voi vaatia oikeuksiani. Hänen perheensä on samanlainen, itsekkäitä ihmisiä ja aina syyttämässä muita. Siksikään en eroriitoihin uskaltaisi lähteä, kun miehellä on perheensä takanaan ja minulla ei ketään.

-Ap

kysy mieheltä miten aikoo pärjätä lapsen kanssa yksin, kun sinä lähdet, kun ei nytkään jaksa nousta lasta hoitamaan. Yksinhuoltaja isänä ei ole varaa valvoa yömyöhään ja ylös on  nousta vaikka yöllä jos lapsi herättää tai vaikka aamulla klo 5. Uhkaat miestä sillä, että jos ei tahti muutu, lähdet ja jätät lapsen miehelle. Miehen on hyvä nyt sinua pelotella ja kiristää, kun tietää, että et halua lähteä, jos mies uhkaa ottaa lapsen, mutta jos annat ymmärtää, että mies joutuu ottamaan hoitovastuun yksin, tulee tuolle luuserille pupu pöksyyn. Vihtoon vaan tuollainen kotiloinen. 

Vierailija
91/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Ihan ykkösasia on, ettet alistu minkäänlaiselle uhkailulle! Mitä helvettiä se tekee yksinhuoltajuudella, jos ei jaksa nytkään yhtään olla lastensa kanssa? Lastenvalvojan on kokeneita kettuja, ei ne tuommoisen ääliön manipulointiin mukaan mene. Kokemuksesta voin tosin kertoa, että narsistipaskiainen kävelee sieltä ulos kun huomaa, ettei lv ole manipuloitavissa ihan päättömiin juttuihin.

Mikä sua estää vaatimasta oikeuksiasi? Ja miehen perhe ei liity asiaan mitenkään eikä niiden mielipiteistä tarvitse välittää.

Mukavampaa se elämä on köyhempänä kuin kusipään kanssa, usko pois!

Vierailija
92/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan surettaa aloittajan puolesta. Miksi suostut tekemään kaiken muun (paitsi sen pyykin)? Mitä jos pikku hiljaa vähentäisit ja pyytäisit miestä osallistumaan kotitöihin ja hieman perustelemaan hänelle syitä. Lisäksi olisi reilua, että hän maksaa enemmän perheen yhteisiä menoja, sillä hänen tulonsa ovat reilusti suuremmat. Noin suuripalkkaisella on tietysti kyllä vaativa ja aikaa vievä työ, mutta tasa-arvoinen ei tämä tilanne ole missään nimessä. Tottunut liian hyvälle, eikä halua luopua siitä.

Ei välttämättä ole niin kovin vaativa. Tarkoitan sillä, että kun koulutus siihen on ja vuodet tuo kokemusta, niin ei suhteettoman vaativa. Lähelle noita tuloja pääsee esim. lukion opettajat.

Vierailija
93/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, luulostaa ihan mun mieheltä. Tsemppiä vaan.

Iltaisin pitää kukkua, koska ”oma aika” ja sitten päivällä kiukutellaan muille ja vaaditaan saada nukkua päiväunet.

Silloin kun mies kävi töissä ja minä olin lasten kanssa hoidin lapset myös hänen työpäivänsä jälkeen, koska töissäkävijänhän pitää levätä. Nykyään kun olen töissä ja jos miehellä on lomaa, lapset siirtyy työpäivän päätyyttyä kuitenkin minun hoiviini, koska hänhän on jo hoitanut lapsia koko päivän. Ja tämä oli vain yksi esimerkki meidän perheen työnjaosta..

P*skapää ei muutu, tässä nyt vaan odotellaan, että lapset kasvaa.

Mun mies ei tee mitään kotona, mut maksaa lähes kaiken = mulle jää koko mun palkka. Ehdota tätä miehellesi ap.

Niin ja meillä on monta lasta + 300m2 okt + 3000m2 tontti. Että kotitöitä kyllä piisaa.

Vierailija
94/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa yli 40 vuotta. Ohjeeksi annan kaikille nuorille naisille, mihin on varauduttava, jos aikoo vaikka naimisiin. Kun syntyy lapsi, voit joutua hoitamaan yksin yötä päivää. Vaikka palkkasi on pieni, voit joutua maksamaan puolet laskuista. Yhteisen, ihanan kodin joudut siivoamaan yksin. Laitat ruuat, peset pyykit ja käyt työssä. Joskus voit joutua selittämään millä rahalla olet ostanut paidan tai kengät. Kaikesta huolimatta voit saada omaksesi naljailua. Mies voi lähteä ulkomaan matkalle ja sinä jäät kotiin. Mies harrastaa monta kertaa viikossa jotakin. Sinun harrastuksillasi ei ole niin väliä. Vaadi nimesi asunnon toiseksi omistajaksi. Ehkä silloin voit päättää kärsitkö vai lähdetkö. Minä jäin, ja olen ottanut omia vapauksia nyt, kun lapset ovat isoja.

Vierailija
95/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Nyt haloo ja herätys! Tämän on pakko olla provo. Ei kukaan ole oikeasti noin tyhmä lattiarätti. Mars nyt siitä tulostamaan eropaperi ja soittamaan lakimiehelle. Pilaat elämäsi.

Alistettu ihminen ei ole tyhmä, vaan yleensä piilevän ja pitkällisen manipulaation/aivopesun tulos. Alistettu ihminen on pikkuhiljaa koulutettu pelkäämään seurauksia, jos vaikkapa haluaisi pitää omista oikeuksistaan huolta tai edes harkitsee eroa. Tämän tiedän valitettavasti kokemuksen kautta.

Mutta erosta olen samaa mieltä, kannattaa ainakin aloittaa ero prosessi (jos joudut uhkan takia suunnittelemaan salassa, niin sitten teet niin, mutta ainakin ala valmistautua henkisesti irtautumaan ja tekemään konkreettisia suunnitelmia) ja jos lähelläsi on ensi- ja turvakoti, sinne voit mennä lapsien kanssa. Epäilen että teillä on kotona henkistä väkivaltaa muutenkin (saatan olla myös väärässä), jos kerran olosi on kuvaillun mukainen ja sinulle olisi tärkeää päästä pois nykyisen miehesi vaikutuspiiristä. Myös terapia voisi auttaa ja monesti neuvolan kautta voisit saada ajan neuvola psykologille. Psykologia ehdotan siksi, että ehkä huomaisit paremmin, etteivät nuo tuntemukset kuulu normaaliin ja terveeseen parisuhteeseen, ettet olisi asian kanssa täysin yksin. Ihan jo senkin takia, koska jos et ikinä puhu kotiasioita kenellekkään, miehesi voi terrorisoida sinua rauhassa niin paljon kuin vain häntä huvittaa, terapiassa käynti saattaa rauhoittaa tai ainakin purkaa ulos henkistä kuormitusta. Ja ehkä jos sinulla on joku paikka, jossa sinulla on lupa vapaasti tuntea ja ajatella, ehkä huomaat että lähtö on ainut vaihtoehto, sinulle ja myös lapselle. Varaudu myös siihen että ex saattaa yrittää olla hankala, mutta älä provosoidu, pysy tyynenä ja rakenna itsellesi & lapsellesi parempi elämä💗

Tsemppiä!

Vierailija
96/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajalle nro 96 iso kiitos kanssasisarelta! Kiteytit niin hyvin nuo asiat, joita ei kokematta pysty ymmärtämään. Ja ap, toivon todella että saat tukea ja rohkaisua itsellesi näistä viesteistä! Parempi todellakin yksin kuin huonon miehen kanssa.

Vierailija
97/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisten kanssa tekin lapsia teette.

Vierailija
98/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on nyt kesälomalla, mutta herää silti joka aamu mun kanssa kuudelta ja laittaa mulle aamiasta sillä välin kun olen suihkussa <3 Meillä ei ole lapsia (eikä tule), mutta mies haluaa omien sanojensa mukaan "aloittaa aamun yhdessä". 

Jospa hän on aamuvirkku luonnostaan, niin aikaisin herääminen ei ole ongelma. Mutta jos illanvirkku ja aamuntorkku ja ihan väkisin tekee noin, niin nostan hattua.

Vierailija
99/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä parisuhde teillä on takana? ;)

Vierailija
100/203 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Voisit kirjoittaa miehestäni. Aivan sama kuvio meillä. En edes jaksa kirjoittaa niitä lukuisia asioiuta mitä päivittäin kärsimme miehen itsekkyyden takia ( mainostaa myös että on ylpeä kun on ikuinen pikkupoika). On uhkaillut juuri tuolla että en näe lastamme enää koskaan, aloitti kun lapsi oli 2 viikkoa. Kiristi sillä mm seksiä. Nyt lapsi jo 5 v mutta kun olen yksin lapsesta huolehtinut ei mies enää pärjääkään lapsen kanssa joten on lopettanut uhkailut ja alkanut kehua hankkivansa nuoren naisen ilman lapsiperhe- elämää.

Sille joka ihmettelee miksi en eroa niin hain jo avioeroa mutta olen täysin väsynyt kaikkeen. Uupunut. Miehellä on asperger josta en tiennyt tavatessamme, olimme yhdessä vain vuoden ennen yllätysraskautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan