Haluatteko miehet tietää oikeasti millaisia ominaisuuksia naiset arvostaa?
Vai pidättekö vaan omat harhaluulonne ja ihmettelette miksi ei käy flaksi?
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu loppuu alkuunsa, jos toinen osapuoli tekee megaluokan hölmöyden: väittää tietävänsä, mitä toinen oikeasti tuntee, ajattelee ja tavoittelee.
Ihminen haluaa tulla ymmärretyksi. Se on usein vaikeaa. Siihen tarvitaan kuuntelemista, ei omien ennakkoluulojensa toitottamista.
Tuollaisten yleistysten ja piintyneiden käsitysten takana on yleensä tyhmyys ja vihamielisyys ja epäluuloisuus. Yleinen negatiivisuus.
Sellaisen ihmisen läheltä ainakin minä poistun ripeästi.
Et varmaankaan ihmettele, miksi täällä ei asiallisesti keskustelevia miehiäkään näy...?
Eikö tässäkin ketjussa ole ihan asiallista keskustelua?
Mitä hieman olen kommentointiasi seurannut, niin sinä harvemmin mitään kiistanalaisia, tai haastavia kommentteja annat, joten ehkä et ole huomannut.
Ihan yleisesti palstan ilmapiiristä puhun ja tarkoitan tyypillisia "vasta-argumentteja", joissa nainen ilmaisee oman vääristellyn näkemyksensä miehen mielipiteestä tai kokemuksesta ja hyökkää sitä vastaan.
Turhauttavaa ja täysin hedelmätöntä keskustelua, kun keskustelukumppanit pakenevat (huolelliset viestit jäävät yleensä ilman vastinetta) tai menevät henkilökohtaisuuksiin. Luulisi, että valtakunnan suosituimmalla, naisvaltaisella palstalla olisi parhaat mahdollisuudet vaikuttaa yleiseen keskusteluun yksityishenkilönä, mutta ei. Naamaton keskustelu ei tälläisista (sukupuolten välisistä) asioista onnistu.
No nyt kun lukee vaikka tuon viestin 242, niin näyttäisivät ne miestenkin edustajat osaavan hyökätä ja vääristellä ihan samalla lailla. Mitä jos jätettäisiin tällaiset kaikenkattavat yleistykset kokonaan keskusteluista pois, koska ne yleensä lisäävät sitä liekkiä sananvaihtoon?
En sitä kiellä, etteikö miehet syyllistyisivät samaan. Mutta naiset osaavat tämän paremmin. Miesten kommentit yleensä suorempia ja läpinäkyviä. Yksi selkeä ero on, että vastaava kommentti käänteisessä asetemassa, siis naisen toimesta saisi ylänuolia, kun tässä miehen kommentti saa vain alanuolia. Miehet eivät lähde joukolla yläpeukuttamaan tuollaisia kommentteja, tosin miesten peukuttaminen taitaa olla aika vähäistä muutenkin.
Viittasin kiistanalaisiin ja haastaviin kommentetihin. Vaikea näistä on olla yleistämättä, koska sen minkä olen näihin keskusteluihin osallistunut, niin en muista tämän tyylistä ketjua, jossa olisin saanut rakentavaa keskustelua aikaan ilman tahdittomia henkilöhyökkäyksiä tai muuten onnetonta argumentointia. Neutraaleista aiheista osataan kyllä puhua asiallisesti, mutta jotenkin pitäisi varpaillaan olla aina kun asia koskettaa naisia negatiiviseen sävyyn. Keskustelukumppani maalataan yleensä uliksi, jos ei puhu naisia myötäilevästi. Ei näin mitään järkevää keskustelua saa aikaan.
Ja vielä yleistämisestä vielä sen verran, että kaikista asoista ei nyt vaan yksinkertaisesti voi puhua yleistämättä ja sen pitäisi erikseen sanomattakin jokaisen ymmärtää, että poikeuksia mahtuu aina joukkoon.
Huomauttaisin, että tässä kuitenkin ollaan naisvaltaisella foorumilla. Ylä- tai alapeukkujen määrä voi johtua ihan siitäkin.
Ja jos nainen menisi jonnekin miesvaltaiselle foorumille tekemään ikäväsävyisiä yleistyksiä miehistä, niin saisi varmasti vastaavalla tavalla kuraa niskaan kuin ikäviä yleistyksiä naisista tekevä mies täällä.
Tuosta olen kyllä ihan samaa mieltä että täällä hyökkäillään toisia kohtaan aivan tarpeettoman voimakkain sanoin ja keskustelun sävy on usein ikävä. En ole pyörinyt täällä itse kovin pitkään, mutta jo muutaman kuukauden aikana olen huomannut, että samantyyppiset aiheet, aloitukset ja viestit toistuvat. Ja usein niissä juuri sorsitaan sitä vastakkaista sukupuolta, yleistetään, lytätään, tuomitaan ja niputetaan kaikki kyseisen sukupuolen edustajat samaan nippuun. Varmasti moni muukin on huomannut saman, sinäkin. Sellaisiin viestieihin jotka ovat asiasisällöltään köyhiä ja toisten henkilöihin meneviä, on varmasti vakikäyttäjillä joskus matalempi kynnys vastata kipakasti takaisin. Sinänsä inhimillistä ja ymmärrettävää, tuleehan siinä helposti semmoinen olo että taas tuo toinen kiusaa. Mutta järjellähän tässä pitäisi ajatella. Sääli, koska mikä olisi sen mukavempaa kuin aidosti ja oikeasti (ja anonyymisti!) saada laajentaa omaa ymmärrystä toisten ajatuksista ja etenkin sen vastakkaisen sukupuolen näkemyksistä. Meillä miehillä ja naisilla kun kuitenkin tuntuu usein olevan hieman erilainen lähestymistapa samaan asiaan. Tässä, kuten muuallakin internetissä, olisi niin mieletön mahdollisuus lähentyä toisiamme, mutta koska ihminen on mitä on, niin lopputulos on tämä mistä saamme päivittäin nauttia.
Ja juu yleistyksiä pitää toki saada tehdä ja normaaliälyisen aikuisen pitäisi niitä osata tulkita, mutta harmillisen usein ne yleistykset ovat valtavan negatiivissävyisiä ja monesti ihan oikeasti vääriäkin.
En tähän nyt muuten ehdi vastaamaan kuin toteamalla, että itse en käytä peukkuaja juuri ollenkaan ja paljon näkee miehiltä kriittisiä vastauksia viesteihin, joita ei kuitenkaan ole alapeukutettu. Tältä pohjalta olettaisin että miehet ovat hieman varovaisempia peukuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmästynyt.
Yksikään mies ei ole sanonut: joo, kertokaa naiset. Mä haluan tietää.Ei yksikään.
Aloituksen kaltainen naljailu ei kuulu haluttavan naisen ominaisuuksiin. Mielummin kuulusin joltain joka kykenee asiallisesti ilmaisemaan itseään.
Aivan asiallinen aloitus: haluatko kuulla totuuden vai pitää luulosi? Tään suoremmin ei voi kysyä, 2 vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on gerbiilifani?
Tiedättekö miehet, ei tärkeää ole pään muoto vaan sen sisältö. Olen itse naisena ohittanut lukuisia tyhjiä laatikoita, vaikka on ollut paperilla speksit niin kunnossa että. Ei vaan oikeasti kiinnosta joku salilla käyvä juristi, jos sen ainoa puheenaihe on kehua itseään. Itse löysinkin sitten maailman ihanimman mieheni sattumalta kaverin kautta ja rakastuin nimenomaan siihen, miten ihanan ahkera, luotettava, ystävällinen ja älykäs hän on. Voidaan tuijotella silmiin ja puhua tuntikausia.
Tyhjät laatikot kolisevat toki eniten.
Sinulla on selvästi vain todella huono itsetunto ja olet epävarma itsestäsi. Tajusit juristin kohdalla, että ette ole lähellekään samantasoisia ja heikko itsetuntosi sai kuvittelemaan, että miehen onnellisuus ja ylpeys mukavista saavutuksistaan elämässään olivat itsensä kehumista.
Nykyinen miehesikin voi aivan hyvin vain ihmetellä tyhjää lehmänkatsettasi.
Suomalaisista naisista varmasti 90% ovat niitä, että miehen olisi hyvä ainoastaan haukkua itseään ja keksiä kaikenlaisia vikoja. Jos olet aidosti ylpeä itsestäsi ja terveellä itsetunnolla varustettu, niin se on lähes kaikille naisille turn-off. Huonoitsetuntoisen naisen pitää saada tuntea olevansa edes omissa kuvitelmissaan miestä parempi, muuten ei kiinnosta.
Kuten joku itsensä rumaksi ja lihavaksi kuvaileva nainenkin sanoi, ettei huoli ketä tahansa, vaan on mieluummin yksin. Tuokin tarkoittaa oikeasti sitä, että kun naista ei oikeasti lähesty yksikään mies, ryhdytään valehtelemaan, ettei vaan kukaan mies kiinnosta.
Kiitos nauruista. Oikeasti. Etkö parempaan pystynyt?
Juristin kohdalla jokainen lause alkoi sanoin ”katsos Maija kun - -” ja jatkui aivan päättömällä oman itsen tai esim. palkan kehumisella (”- - rahaa saa niin paljon ettei sitä ehdi kuukaudessa käyttää”). Mun itsetunnon tila näkyi lähinnä siinä, että tajusin lopettaa tapailun.
Nykyinen mies tuijottaa mun silmiä siksi, että ne on upeimmat silmät, mitä on ikinä nähnyt. Niin se juristikin sanoi, mutta voi tuijotella nyt vaikka palkkakuittiaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pidättekö vaan omat harhaluulonne ja ihmettelette miksi ei käy flaksi?
Kyllä jokainen mies on tajunnut jo ala&ylä-asteella mikä vetää naisia, viimeistään baareissa, ja aivan viimeistään kun joku rahamies tai julkkis tai muusikko astuu ovesta sisään...
Ei miehillä ole koskaan ollut sen suhteen mitään harhaluuloja....
Tajusit ala-asteella, mikä vetää naisia? Ja aina kun menet baariin, sinne tulee rahamiehiä, julkkiksia ja muusikkoja? Hitsi, asuin Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa parikymmentä vuotta ja niinä vuosina kävin paljon baareissa enkä törmännyt kuin kerran tai pari julkkikseen. Ja he olivat kyllä ihan omissa piireissään.
Niin tätäkö ketjua jengi kaipaili vai oliko täällä välissä joku muu joka poistettiin?
Mä arvostan Barbeja kooozka ne on vaa niin kauniita!
Totuus on naiset haluaa Isot Munat ja rutkasti rahaa. Minä tunnen naiset, isot Munat pitää olla ja rutkasti rahaa jos sulla ei ole voit tehdä samantien itsemurhan
Miehen pitää olla vasemmistolainen. En halua miehekseni mitään incel persua.
Samat tutut tarinat: Miehen ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä, luonne ratkaisee, ja sitten pitää olla sitä "kemiaa".
Nyt kuunnelkaa tarkasti: Ei ole mitään väliä sillä mitä nainen sanoo. Merkitystä on sillä, kuinka nainen kohtelee sinua. Teot ratkaisevat.
Otetaan esimerkki. Nainen kehuu luonnettasi, ja sanoo että olet mahtava tyyppi, ja että ihan varmasti löydät todella ihanan naisen joka rakastaa sinua. En vain tunne mitään "sellaista" sinuun, ei ole "kemiaa". Sama selkokielellä: "et kiinnosta minua eroottisesti, etsin paremman". Sanat eivät maksa naiselle mitään, mutta teot ratkaisevat. Pakit tuli niin että paukahti.
Sitten se "kemia". Tässäkin ketjussa lukuisat naiset ovat todistelleet kuinka miehen ulkonäkö on merkityksetön, luonne ratkaisee ja "kemia". Kemia on helppo tapa väistää tunnustamasta sitä että ulkonäkö on hyvinkin merkityksellinen asia.
Käännetäänpä sukupuolet toisin päin. Komea ja tavoiteltu mies sanoo että naisen ulkonäöllä ei ole hänelle minkäänlaista merkitystä, kemia ratkaisee. Kun katsotaan miehen seurusteluhistoriaa huomataan että hänen nykyinen ja neljä edellistä tyttöystävää on todella kauniita, hoikkia naisia. Eli "kemiaa" oli vain kauniitten, hoikkien naisten kanssa? Uskotteko että se oli vain sattumaa että se "kemia" paukahti päälle heidän kohdallaan, ja olisi voinut paukahtaa samalla tavoin ylipainoisen finninaamatytön kanssa? Edelleen, sanoa voi mitä vaan, mutta teot ratkaisevat.
Miksi ja millä tavoin se "kemia" on yhtään hyväksyttävämpi selitys naisen sanomana? "Ulkonäkö ei ole tärkeää miehelle, luonne ratkaisee ja kemia. Ihan vain sattumalta nykyinen mies ja edelliset poikaystävät on olleet pitkiä ja komeita. Heidän kanssa oli kemiaa. Kävi siellä muutama puutarhatonttukin vonkaamassa, niille annoin pakit kun ei ollut kemiaa".
Lopuksi eräs mielenkiintoinen tutkimus. Isolta ryhmältä naisia kysyttiin osana tutkimusta mitä ominaisuutta he arvostavat miehessä. Vastaukset oli odotetunlaisia: Luonne ja persoonallisuus kärjessä, ulkonäkö hännillä. Sitten se mielenkiintoisin osuus: Kysyttiin mitä ajattelet muitten naisten arvostavan miehessä? Ja kas, johan muuttui ääni kellossa, ulkonäkö ykkönen ja luonne hännillä. Eli jokainen nainen vastasi omalta kohdaltaan siten kuin toivoi asian olevan. Muitten naisten osalta hän vastasi niin kuin tiesi asioitten olevan. "minä olen hyvä ja ulkoisista asioista välittämätön mutta ne kaikki muut on pahoja ja pinnallisia".
Sanat ovat sanoja mutta teot ratkaisevat.
Tatuoitu linnakundi persaukinen nisti ja mielellään useita tappoja kontollaan
Ala-asteeseen en ota kantaa, mutta yläasteelta ja lukiosta muistan tyttöjen ja poikien pääasiassa hakeutuneen kaltaistensa seuraan. Suositut seurustelivat muiden suosittujen kanssa ja me tavikset sitten keskenämme. Nörttiosastollakin pareja muodostui.
Vähän sama juttu on minun nähdäkseni ollut baareissakin. Ihan tavalliset miehet ja tavalliset naiset vaikuttaisivat toistensa seuraa hakevan. Baarin upein misu paistattelee päivää muutaman innokkaan miehen ihailussa ja lähentyy sen komean ja supliikin hurmurin kanssa ja päinvastoin. Rahamiehiä, julkkiksia tai muusikoita, ainakaan niin että minä niitä tunnistaisin, harvemmin edes näkyy. Jossain bändikeikoilla on sitten bändeillä ne omat ihailijansa, jotka tekevät itseään tykö bändin jäsenille. Paljon on kuitenkin muitakin ihmisiä, ihan taviksia jotka tulivat vaan kaljalle kuuntelemaan musiikkia. Ei sen enempää.
Näiden havaintojen perusteella en lähtisi väittämään, että on olemassa vain yksi tai kaksi miestyyppiä, jollaisen kaikki naiset haluavat. Tietysti se voi tuntua siltä, jos itse haluaisi juuri sen tyyppisiä naisia, joilla on "elämää suuremmat" kiinnostuksenkohteet itsellään.