83-vuotias nainen halusi antaa lapsenlapsille 10 000 euroa kesärahaa käteisenä
Pankki uteli naiselta mihin hän aikoo käyttää rahat. Onko oikein?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005750644.html?utm_campaign=tf-HS&u…
Kommentit (75)
Lahjaveropohdinnan lisäksi voihan olla että lapsenlapset ovat toimeentulotuen asiakkaita joten tilisiirtoja heille ei kannata tehdä pieniäkään.
Omalle äidilleni tilattiin uutta läppäriä varten operaattorilta puhelimitse reititin, kun vanha mokkula ei siihen enää käynyt. Operaattorin asiakaspalvelija halusi puhelimessa tietää, paljonko äidillä on rahaa tilillä. Ei ihan tuntunut oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tietoa kaikille narkkareille yms. että rollaattorimummoilla on 10.000 e käsilaukussaan. Rikos kannattaa näköjään.
Miksei tuo idiootti omainen opeta äitiään käyttämään nettipankkia ja hanki hänelle pankkikorttia? Jos äiti ei osaa / uskalla käyttää nettipankkia, niin ei ole iso vaiva lapselle maksaa äidin laskut itse nettipankista. Näin tehtiin oman äitinikin kanssa, kun meni huonoon kuntoon.
On ehdottoman kiellettyä antaa pankkitunnuksia toiselle, siihen ehtoon on suostunut kun on tunnukset hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Omalle äidilleni tilattiin uutta läppäriä varten operaattorilta puhelimitse reititin, kun vanha mokkula ei siihen enää käynyt. Operaattorin asiakaspalvelija halusi puhelimessa tietää, paljonko äidillä on rahaa tilillä. Ei ihan tuntunut oikealta.
mikään laki ei kiellä kysymästä
Taidankin hakea pankista kasan käteistä, kun virkailija kysyy käyttötarkoitusta, vastaan "nopeat miehet ja hitaat hevoset".
Viimeksi tilasin etukäteen 15.000 euroa käteisenä. Siinä käteistä jo tilatessa sanoin mihin rahat käytän ennen kuin edes kysyivät mitään.
Ei minua haittaa yhtään vaikka kysyvät, koska ei ole mitään hämäräbisneksiä, ja tiedän heidän vain noudattavan kansainvälisiä lakeja.
Miksei laittanut suoraan tileille niitä kesärahoja? Ihan hyvä kysellä varsinkin noin vanhoilta, mitä oikein meinaavat rahojensa kanssa. Eläkeläisethän kuulemma ovat vielä hyvin hyvin köyhiä Suomessa. Olis tääkin mummo käyttänyt rahat itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsi Hyttynen kirjoitti:
[bilia hyväksyy kyllä pankkikortinkin joten turhaan raahasit rahaa
Ei ole koskaan turhaa, jos voi vältää oman rahaliikenteen seurannan. Miksi kenenkään kolmannen osapuolen pitäisi tietää, mihin omia rahojasi olet käyttämässä? Käytän käteistä kaikkialla, missä mahdollista. Jos sinulla ei ole kerran mitään salattavaa, niin miksi et kirjoita omalla nimelläsi näitä kommenttejasi? Minä en kirjoita omalla nimelläni, enkä kerro palstalle omaa ip-osoitettani.
Kyllä palsta tietää IP-osoitteesi.
eikä tiedä vaan naapurini ip-osoitteen t. vapaamatkustaja
Hyvä, että tunnustit. Uskallatko muuten hoitaa esim. pankkiasioita salaamattomassa verkossa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen antanut lapsilleni ja lastenlapsilleni joka 3. vuosi sen 3 999€ eikä mene veroa.
Nykyisin tuo summa on 4999 €, juuri laitoin lastenlasten tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen antanut lapsilleni ja lastenlapsilleni joka 3. vuosi sen 3 999€ eikä mene veroa.
Tarkkaa puuhaa ;)
Nykyjään summa on muuten jo 4999€ :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaa puuhaa ;)
Verottajan kanssa on oltava tarkkana kuin ketun pesällä ja nimenomaan summan pitää olla alle 4 000€. Ja joka 3. vuosi.
Summa on nykyisin 4999 €
Kertokaa nyt vielä joku paljonko se summa nyt on?
Kuuluuko siihen ne 99 senttiä vai ei?
Se summa on 4999e ja joka kolmas vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Se summa on 4999e ja joka kolmas vuosi.
Minäpä annan kiusallanikin sen 5000ke
Tää oli kyllä hyvää paskaa...Ei ole tullut kyselyitä kun äitivainaan tili tyhjennettiiin ja nostettin käteisenä.Sinne jäi verottaja ihmettelemään .