Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

83-vuotias nainen halusi antaa lapsenlapsille 10 000 euroa kesärahaa käteisenä

Vierailija
11.07.2018 |

Pankki uteli naiselta mihin hän aikoo käyttää rahat. Onko oikein?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005750644.html?utm_campaign=tf-HS&u…

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nostin kerran 9 000, olin säästänyt autoon ja kun löysin netistä sopivan, hain rahat pankista ja lähdin Vantaalle auton vaihtoon. 9000 annoin käteisenä välirahaa. Ei kyselleet pankissa eikä Biliassa.

Vierailija
42/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin nostin kerran 9 000, olin säästänyt autoon ja kun löysin netistä sopivan, hain rahat pankista ja lähdin Vantaalle auton vaihtoon. 9000 annoin käteisenä välirahaa. Ei kyselleet pankissa eikä Biliassa.

bilia hyväksyy kyllä pankkikortinkin joten turhaan raahasit rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[bilia hyväksyy kyllä pankkikortinkin joten turhaan raahasit rahaa

Ei ole koskaan turhaa, jos voi vältää oman rahaliikenteen seurannan. Miksi kenenkään kolmannen osapuolen pitäisi tietää, mihin omia rahojasi olet käyttämässä? Käytän käteistä kaikkialla, missä mahdollista. Jos sinulla ei ole kerran mitään salattavaa, niin miksi et kirjoita omalla nimelläsi näitä kommenttejasi? Minä en kirjoita omalla nimelläni, enkä kerro palstalle omaa ip-osoitettani.

Vierailija
44/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein pankki toimi, nykyään rahanpesu ja asiakkaan tuntemisvastuu pankeille tulee ihan EU-lainsäädännöstä. Ei pankki niitä päästään keksi. Päinvastoin, jos pankki ei tottele EU-direktiivejä, pankille voidaan määrätä valvovan viranomaisen toimesta tuntuva sakko/sanktio.

Asiakkaalla oli mahdollisuus vaikuttaa uteluihin äänestämällä "Ei "vuoden 1994 EU-kansanäänestyksessä ja myöhemminkin äänestämällä valtiollisissa vaaleissa EU-integraation syventämistä ja lainsäädännön yhtenäistämistä vastustavia puolueita/kansanliikkeitä.

Syksyn 2019 eduskuntavaaleissa on taas mahdollisuus vaikuttaa.

Niin meinaat että mikäli suomi ei olisi EU:ssa niin nämä kansainväliset pankkien rahanpesun estämistoimet eivät suomalaisia pankkeja koskettaisi? Että samat suomalaiset pankit pääsisivät silti osallistumaan normaalisti rahaliikenteeseen muun maailman kanssa?

tonninseteli.jpg

Vierailija
45/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain ison perinnön niin Osuuspankista otettiin yhteyttä. Ajattelin, että mitä se teille kuuluu ja teen rahoillani, mitä haluan. Ei minun pennoset ole tähänkään saakka kiinnostaneet.

Vierailija
46/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Hyttynen kirjoitti:

Ei ole koskaan turhaa, jos voi vältää oman rahaliikenteen seurannan. Miksi kenenkään kolmannen osapuolen pitäisi tietää, mihin omia rahojasi olet käyttämässä? Käytän käteistä kaikkialla, missä mahdollista. Jos sinulla ei ole kerran mitään salattavaa, niin miksi et kirjoita omalla nimelläsi näitä kommenttejasi? Minä en kirjoita omalla nimelläni, enkä kerro palstalle omaa ip-osoitettani.

Kyllä palsta tietää IP-osoitteesi.

Vierailija
47/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:)

Vierailija
48/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYC/AML säätöjä. Ihan oikein. Maksetaankohan lahjavero?

Vierailija
49/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut lapsilleni ja lastenlapsilleni joka 3. vuosi sen 3 999€ eikä mene veroa.

Nyt voit nostaa summaa tonnilla, koska nykyisin raja on 4999,99€/3vuotta.

Vierailija
50/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä himpun verran kateellinen lapsenlapsille. Nykypäivänä muutama tuhat euroa jätskirahaa voi tietenkin olla jo normi

Vierailija
51/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Sipilä

Vierailija
52/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä tiedä vaan naapurini ip-osoitteen t. vapaamatkustaja

Vierailija
53/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikä tiedä vaan naapurini ip-osoitteen t. vapaamatkustaja

:D

Vierailija
54/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa että ap on sama kuin lehteen valittanut

Vierailija
55/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa että ap on sama kuin lehteen valittanut

Pistetäänkö samantien 10000 euron veto? Sanon siis, että ei ollut

Vierailija
56/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totanoinniin, ensinnäkin bilia isona liikkeenä rekisteröi tekemäsin maksun + rekisteröi myymänsä auton asianomaisiin rekistereihin joten siinä on jo pari paikkaa mihin tietosi tuossa maksutapahtumassa lipsahtivat. Kolmanneksi pankki rekisteröi nostamasi ison summan käteistä joten siinä oli kolmas merkintä rekistereihin.

Sitten rekisteröit auton nimiisi ja otit siihen vakuutukset joten taas tuli lisää rekisterimerkintöjä tästä yhdestä ja samasta ostoksesta. Lopuksi verottaja saa tietää lisääntyneen omistuksesi joten siinäkin tuli rekisterimerkintä.

Tosi hyödyllistä niinkun kuitenkin nostaa summa käteisenä ja maksaa sillä. Vältit varmaan tosi monta rekisterimerkintää... tai sitten et ja lisäksi otit riskin tulla ryöstetyksi ison käteissumman kanssa.

Vierailija
57/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit, että nainen halusi antaa lapsenlapsilleen 10 000 euroa? Lukemisen ymmärtämisessä ongelmia? Jutussa sanottiin, että muutamia tonneja ja hän halusi nostaa yli 10 k.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005750644.html

"KÄVIN 83-vuotiaan äitini kanssa Osuuspankin konttorissa. Hän halusi nostaa käteistä rahaa hieman yli 10 000 euroa

Nyt äitini oli luvannut antaa lastenlapsilleen muutaman tonnin suuruiset summat juuri näin kesäaikaan."

Tuosta voi päätellä, että suurin osa 10 000 eurosta menee lastenlapsille, riipuen tietenkin kuinka monta lastenlasta on. 5 riittää 10 000 euron 'tuhoamiseen', jos jokaiselle annetaan 2000e.

Normisti mummo nostaa muutamia tuhansia. "Äitini ei suostu käyttämään pankkikorttia, joten hän nostaa muutamia tuhansia euroja aina kerrallaan."

Vierailija
58/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää tietoa kaikille narkkareille yms. että rollaattorimummoilla on 10.000 e käsilaukussaan. Rikos kannattaa näköjään.

Miksei tuo idiootti omainen opeta äitiään käyttämään nettipankkia ja hanki hänelle pankkikorttia? Jos äiti ei osaa / uskalla käyttää nettipankkia, niin ei ole iso vaiva lapselle maksaa äidin laskut itse nettipankista. Näin tehtiin oman äitinikin kanssa, kun meni huonoon kuntoon.

Pankkikortti tai nettipankki on vihon viimeisiä helposti huijattavissa olevalle vanhukselle.

Vierailija
59/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa että lainaa tyttärelleen,siihen ei ole pankilla nokan koputtamista.Niin minäkin sanoin kun mummo halusi antaa rahaa pojanpojan mopoautoon..Sellaista se nykyään on,ei saa edes omista rahoistaan päättää pankissa.

Vierailija
60/75 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut lapsilleni ja lastenlapsilleni joka 3. vuosi sen 3 999€ eikä mene veroa.

Tarkkaa puuhaa ;)

Verottajan kanssa on oltava tarkkana kuin ketun pesällä ja nimenomaan summan pitää olla alle 4 000€. Ja joka 3. vuosi.

Tuosta oli juttua joskus taannoin ja sen mukaan verottaja ei ole todellisuudessa puuttunut suurempienkaan summien lahjoitukseen. Ja itselläkin erään kaverin isä on lahjoittanut lapselleen helposti yli tuon rajan eikä oo mennyt veroa. Tiedä sitten onko verottaja jutun jälkeen korjannut tapojaan.

Lahjaveroilmoitushan niistä pitäisi tehdä.

Verottajan on aika hankala tietää, kuka kenellekin mitä lahjoittaa, jos ei siitä ilmoiteta. Tietenkin, jos on omistuksiin ilmestynyt kiinteistö eikä ole lainaa eikä ole saanut perintönä, voidaan kysellä, miten rahoittanut.