Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa aina se ryhtäys jonoon, kun Lidlissä kuulutetaan "Arvoisat asiakkaat, kassa kolme aukeaa" tms.

Vierailija
10.07.2018 |

Sinnehän rynnitte! Eihän tuossa kuulutuksessa sanota, KOSKA se aukeaa!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vasta huvittavaa on, kun se jonon viimeinen rynnii avautuvalle kassalle. Ei niinku minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta niitä kohtaan, jotka ovat seisoneet jonossa häntä ennen. Ihan sama, vaikka jonossa olisi vanhuksia tai vanhempia pienten lasten kanssa. Minäminäminä...

First come, first served.

Vierailija
22/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Mun edessä oli kerran yksi vanhempi rouvahenkilö, jonka edessä taas yksi ainoa asiakas, joka selvitti jotain kuittijuttua. Nainen hymähteli ja huokaili äänekkäästi, kunnes lähti toiselle kassalle mielenosoituksellisesti. Kassa saikin hoidettua homman, ja pääsin etenemään, mutta tämä yritti vielä ängetä sieltä toiselta kassalta eteeni. Siellä toisella kassallakin oli vain yksi ennen häntä. Mikä näitä nykyihmisiä riipoo?

Juttelin kerran Lidlin kassan kanssa juuri tästä asiasta, kun taas oli joku hätäinen mun edessä ja hönkäili tavaroita hihnalle siihen tahtiin, että osa putoili lattialle. Kuitinkin repäisi kädestä kauhealla riuhtaisulla ja riehui kuin viimeistä päivää.

Kassa sanoi, että häntäkin nämä huvittavat, kun säheltäessä menee tuplaten aikaa, eli rauhallinen toiminta nopeuttaisi kassalla oloa.

Ja kiirekään ei näyttäisi olevan syynä, kun saatetaan siihen parkkipaikalle jäädä syömään jäätelöä tai juomaan lasten kanssa mehua.

Niin. Lidlin kassat onkin juuri tällaisia, että naureskelevat asiakkailleen, jotka maksaa heille palkan. Se tavaroiden tiputtelija saattaa vaikka sairastaa ms-tautia, mutta kassa se vain naureskelee kavereilleen heistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Mun edessä oli kerran yksi vanhempi rouvahenkilö, jonka edessä taas yksi ainoa asiakas, joka selvitti jotain kuittijuttua. Nainen hymähteli ja huokaili äänekkäästi, kunnes lähti toiselle kassalle mielenosoituksellisesti. Kassa saikin hoidettua homman, ja pääsin etenemään, mutta tämä yritti vielä ängetä sieltä toiselta kassalta eteeni. Siellä toisella kassallakin oli vain yksi ennen häntä. Mikä näitä nykyihmisiä riipoo?

Juttelin kerran Lidlin kassan kanssa juuri tästä asiasta, kun taas oli joku hätäinen mun edessä ja hönkäili tavaroita hihnalle siihen tahtiin, että osa putoili lattialle. Kuitinkin repäisi kädestä kauhealla riuhtaisulla ja riehui kuin viimeistä päivää.

Kassa sanoi, että häntäkin nämä huvittavat, kun säheltäessä menee tuplaten aikaa, eli rauhallinen toiminta nopeuttaisi kassalla oloa.

Ja kiirekään ei näyttäisi olevan syynä, kun saatetaan siihen parkkipaikalle jäädä syömään jäätelöä tai juomaan lasten kanssa mehua.

Niin. Lidlin kassat onkin juuri tällaisia, että naureskelevat asiakkailleen, jotka maksaa heille palkan. Se tavaroiden tiputtelija saattaa vaikka sairastaa ms-tautia, mutta kassa se vain naureskelee kavereilleen heistä

Mutta yleensä käytöksestä ja eleistä erottaa jostain sairaudesta kärsivän ja vauhkon kiirekiire-mullin.

Vierailija
24/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on juuri sopivasti aikaa heittää banaanin kuoret sopivaan kohtaan.

Vierailija
25/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen, että se on rekrytointi-ilmoitus, kun kuulutetaan että tarvitaan henkilökuntaa ;)

"Pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" viiden minuutin välein nimenomaan Lidlissä. Jonot ovat kymmeniä metrejä pitkät, kun molemmat koneet yleensä ovat tiltissä.  Usein olen pullot vienyt takaisin autoon. Ja samat jonottajat seisovat yhä, kun lähden  ostoksieni kanssa pois. Eiköhän jo kannattaisi yhtä henkilöä palkata tähän hommaan? Väärässä kohtaa pihistetään.

Oho. Itse en ole ikinä nähnyt Lidilissä enkä missään muuallakaan kymmenien metrien jonoja pulloautomaatille. Lidlin tölkit voi palauttaa muidenkin kauppojen automaatteihin, mutta pulloja välttämättä ei niissä hyvitetä (ainakaan täkäläisessä Prismassa ei). Alkon pulloista en tiedä, hyvitetäänkö niitä vaikka samassa kauppakompleksissa ei ole Alkoa.

Tervetuloa Turkuun katsomaan. Ainakin yhteen liikkeeseen uusittiin koneet, kun ne olivat vuoronperään pois käytöstä koko ajan. Ja kyllä, jonossa on "parhaina aikoina" pitkä liuta ihmisiä. Kiva helteisenä kesäpäivänä jonottaa, kun on äitejä lastenvaunuineen, ja mukulat turhautuvat.

En minä mikään suurjuomari ole, eli en päivittäin käy palauttamassa, mutta melkein joka kerta on käydessäni ollut reippaasti jonottajia. Kaikki tulijat huokaisevat ja kysyvät onko henkilökuntaa hälytetty. Monia mielenkiintoisia hetkiä olen jonossa jutellessa kokenut. Paikka tuokin tutustua uusiin ihmisiin. Ja aihe on aina sama: "Jaahas, ja taas täällä on pitkä jono, eikö ne mitenkään saa noita rakkineita toimimaan"?

Oma juttunsa ovat sitten nämä, joilla on muutama jätesäkillinen täynnä tölkkejä. Siinä sitä jonoa ainakin kertyy.

Vierailija
26/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen, että se on rekrytointi-ilmoitus, kun kuulutetaan että tarvitaan henkilökuntaa ;)

"Pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" viiden minuutin välein nimenomaan Lidlissä. Jonot ovat kymmeniä metrejä pitkät, kun molemmat koneet yleensä ovat tiltissä.  Usein olen pullot vienyt takaisin autoon. Ja samat jonottajat seisovat yhä, kun lähden  ostoksieni kanssa pois. Eiköhän jo kannattaisi yhtä henkilöä palkata tähän hommaan? Väärässä kohtaa pihistetään.

Oho. Itse en ole ikinä nähnyt Lidilissä enkä missään muuallakaan kymmenien metrien jonoja pulloautomaatille. Lidlin tölkit voi palauttaa muidenkin kauppojen automaatteihin, mutta pulloja välttämättä ei niissä hyvitetä (ainakaan täkäläisessä Prismassa ei). Alkon pulloista en tiedä, hyvitetäänkö niitä vaikka samassa kauppakompleksissa ei ole Alkoa.

Tervetuloa Turkuun katsomaan. Ainakin yhteen liikkeeseen uusittiin koneet, kun ne olivat vuoronperään pois käytöstä koko ajan. Ja kyllä, jonossa on "parhaina aikoina" pitkä liuta ihmisiä. Kiva helteisenä kesäpäivänä jonottaa, kun on äitejä lastenvaunuineen, ja mukulat turhautuvat.

En minä mikään suurjuomari ole, eli en päivittäin käy palauttamassa, mutta melkein joka kerta on käydessäni ollut reippaasti jonottajia. Kaikki tulijat huokaisevat ja kysyvät onko henkilökuntaa hälytetty. Monia mielenkiintoisia hetkiä olen jonossa jutellessa kokenut. Paikka tuokin tutustua uusiin ihmisiin. Ja aihe on aina sama: "Jaahas, ja taas täällä on pitkä jono, eikö ne mitenkään saa noita rakkineita toimimaan"?

Oma juttunsa ovat sitten nämä, joilla on muutama jätesäkillinen täynnä tölkkejä. Siinä sitä jonoa ainakin kertyy.

Ilmeisesti sinulla ei ole vaihtoehtoisia palautuspaikkoja, muuten asioisit sellaisessa.

Vierailija
27/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa kaupoissa sama. Ihmiset ryntäävät kuin mullilauma. Jonotussäännöt unohtuvat täysin.

Voitko kertoa ne jonotussäännöt?

Vierailija
28/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vasta huvittavaa on, kun se jonon viimeinen rynnii avautuvalle kassalle. Ei niinku minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta niitä kohtaan, jotka ovat seisoneet jonossa häntä ennen. Ihan sama, vaikka jonossa olisi vanhuksia tai vanhempia pienten lasten kanssa. Minäminäminä...

Se on vapaa kassa ja siihen mennään siinä järjestyksessä kun jonoon ehditään. Ei ole olemassa mitään kassajonosääntöjä joiden mukaan pitäs pisimpään jonottaneet päästää ensin. Ja tuo vahukset ja perheelliset ensin on just sitä minäminäminä-asennetta. Miksi ihmeessä näiden pitäis päästä ennen muita? Varsinkin perheellisten? On mulla itsellänikin lapsia, mutta en silti ymmärrä. Ei pidä tulla kauppaan, jos siellä ei jaksa jonottaa kuten muutkin.

Vierailija
29/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pullonpalautusautomaatille tarvitaan aina vaan henkilökuntaa? Eikö asiakkaat tiedä miten sitä automaattia käytetään? Vai onko automaatti vain rikki joka kerta?

Jos on paljon palauttajia kuten esimerkiksi ruuhka-aikaan yleensä on, se takatiloissa oleva hihna täyttyy pulloista jolloin kone jossain vaiheessa stoppaa. Hihnan purku on yleensä hyllyntäyttäjien hommaa (tai kenen tahansa joka siitä sattuu ohi menemään), eli jos kaupassa on henkilökunnallakin kiire, kukaan ei ehdi sitä ennakoivasti kokonaan tyhjentää tai seistä siinä passissa tyhjentämässä sitä mukaa kun pulloja palautetaan. :) 

T: entinen kaupan työntekijä 

Ennen kuin tuo kuulutus otettiin käyttöön, kuului vain hermojarepivä kovaääninen piipitys aina kun palautusautomaatti oli poissa pelistä, ainakin eräässä tamperelaisessa Lidlissä.

Vierailija
30/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne kassat asiakkaille ivallisina naureskele, ainoastaan oli huvittunut ja sanoi, että on huomannut, kuinka on asiakkaat ruvenneet  olemaan tosi "kiireisiä", eivätkä millään jaksaisi odottaa, vaikka tosiaan olisi yksi ja ainoa asiakas jonossa edellä.

Kyllä sairaan ihmisen aika hyvin erottaa hosuvasta ja röyhkeästä etuilijasta. Eri asia tietenkin, jos on mielenvikainen kyseessä. Kassa sanoi, että on tavat muuttuneet, ei se siellä ketään haukkunut mitenkään. Tähän piti sitten tarttua. Oli aloituksessa kyse ympäri kauppaa edestakaisin ja kassalta toiselle rynnivistä asiakkaista, joilla ei hermo kestä paria minuuttia odotella.

Ja tuo tavaroiden tiputtelija oli taatusti ihan ok. Ihan riski ihminen, mutta hosui niin, että ostoksia lenteli. Kassitkin repäisi mukaansa voimalla ja lähti kiitämään, hyvässä kunnossa näytti olevan.

Mulla ei myöskään ole tapana nauraa sairaille tai vammaisille. Ja jos on kaksi henkilöä jonossa keskenään, niin yleensä valittavat toisilleen kun joutuu taas odottelemaan ja naputtavat jotain avainnippua hermostuksissaan. Ei näitä voi olla noteeraamatta, kun itse seisot takana.

Alkaa kuulua kohta samaan sarjaan kuin rattiraivo, kaikki mulle nyt ja heti, tällä tulenpalavalla sekunnilla!

Vierailija
31/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla ei ole vaihtoehtoisia palautuspaikkoja, muuten asioisit sellaisessa.

Oi, oletpa näppärä. Käyn kyllä isoissa marketeissa, en ainoastaan Lidlissä. Mutta tämähän se pääpointti taisikin olla. Vaikka käyn missä muualla tahansa, ei se Lidlin jonoja lyhennä. On hyviä päiviä ja sitten usein näitä jonotuspäiviä. Ja jos haluan jonkun Lidlin tuotteen, vien tölkit ja pullot samalla sitten sinne. Jos on kauhea jono, jätän autoon, ja vien seuraavalla kerralla.

Vierailija
32/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi,ihana nimike opittu:kiirekiire-mulli.Aivan mahtava: ))!

Vierailija
33/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pullonpalautusautomaatille tarvitaan aina vaan henkilökuntaa? Eikö asiakkaat tiedä miten sitä automaattia käytetään? Vai onko automaatti vain rikki joka kerta?

Jos on paljon palauttajia kuten esimerkiksi ruuhka-aikaan yleensä on, se takatiloissa oleva hihna täyttyy pulloista jolloin kone jossain vaiheessa stoppaa. Hihnan purku on yleensä hyllyntäyttäjien hommaa (tai kenen tahansa joka siitä sattuu ohi menemään), eli jos kaupassa on henkilökunnallakin kiire, kukaan ei ehdi sitä ennakoivasti kokonaan tyhjentää tai seistä siinä passissa tyhjentämässä sitä mukaa kun pulloja palautetaan. :) 

T: entinen kaupan työntekijä 

Ennen kuin tuo kuulutus otettiin käyttöön, kuului vain hermojarepivä kovaääninen piipitys aina kun palautusautomaatti oli poissa pelistä, ainakin eräässä tamperelaisessa Lidlissä.

Joo, ja ennen kuin se "kassa numero x aukeaa" kuulutus otettiin käyttöön, sama asia hoidettiin summerilla.

Vierailija
34/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jonossa viimeinen, jonka tavarat eivät ole hihnalla, menen todella kuulutuksen kuultuani sille kassalle nopeasti, joka aukeaa. On minun vuoroni. Jos edellä olevilla on pari tavaraa, en vaivaudu.

Mikään vanhus- tai lapsiperhekortti ei kelpaa noin yleisesti syyksi päästää edelle. Jos joku sanoo, että paskattaa, pyörryttää tai oksettaa, päästän ilman muuta.

Vierailija
35/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, oletpa näppärä. Käyn kyllä isoissa marketeissa, en ainoastaan Lidlissä. Mutta tämähän se pääpointti taisikin olla. Vaikka käyn missä muualla tahansa, ei se Lidlin jonoja lyhennä. On hyviä päiviä ja sitten usein näitä jonotuspäiviä. Ja jos haluan jonkun Lidlin tuotteen, vien tölkit ja pullot samalla sitten sinne. Jos on kauhea jono, jätän autoon, ja vien seuraavalla kerralla.

Okei, en tarkoittanut vinoilla. Olisin kehottanut asioimaan jossain muualla, mutta enhän voinut tietää, onko snulla autoa käytettävissä, onko lähistöllä muita kauppoja jne.

Vierailija
36/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, en tarkoittanut vinoilla. Olisin kehottanut asioimaan jossain muualla, mutta enhän voinut tietää, onko snulla autoa käytettävissä, onko lähistöllä muita kauppoja jne.

Kiitos. Käsitin väärin, sori! Täällä kun yleensä saa joka lähtöön näitä "kommentteja", alkaa niitä jo valmiiksi odottaa :)

Vierailija
37/50 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on että jos uusi kassa aukeaa, niin hyvien käytöstapojen mukaista ei ole rynniä edellä jonottaneiden ohi. Ellei he jää selvästi nököttämään vanhalle kassalle. Maalaisjärkeä nyt hei vähän ihmiset! Yleensä nämä rynnijät ainakin minun kohdallani ovat olleet eläkeläisiä (joilla tuntuu aaiiina olevan niin kauhea kiire). Itse en ainakaan ole antanut periksi rynnijöille, olet sitten lapsilauman mamma tai vanhus.

Vierailija
38/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huvittavaa siinä on? Jos olet sanotaan neljäntenä alkuperäisessä jonossa, niin kannattaa välittömästi siirtyä avautuvalle kassalle, jos pääset ensimmäiseksi. Mutta vaatiihan se aina vähän arviointia, ettei tee huonoa vaihtoa.

Joskus tulee myös ylläreitä, joku yksittäinen mummo saattaa pidätellä jonoa niin paljon että se alunperin pidempi jono meneekin paljon nopeammin.

Tämä on taiteenlaji.

Vierailija
39/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muissa kaupoissa sama. Ihmiset ryntäävät kuin mullilauma. Jonotussäännöt unohtuvat täysin.

Voitko kertoa ne jonotussäännöt?

Korjaan, että kohteliaisuussäännöt. Edelläni pidempään jonottanut menee toki edeläni sille toisellekin kassalle. En rynni hänen eteensä.

Vierailija
40/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus espanjassa avautui viereinen kassa. Takanani jonossa ollut ryntäsi editseni siihen ja minä menin perässä. Kassahenkilö sanoi kohteluaasti tälle rynnijälle että tuo.rouva (viittasi minuun) oli ennen sinua.