Naurattaa aina se ryhtäys jonoon, kun Lidlissä kuulutetaan "Arvoisat asiakkaat, kassa kolme aukeaa" tms.
Sinnehän rynnitte! Eihän tuossa kuulutuksessa sanota, KOSKA se aukeaa!
Kommentit (50)
dsfasfdsaf kirjoitti:
Mitä huvittavaa siinä on? Jos olet sanotaan neljäntenä alkuperäisessä jonossa, niin kannattaa välittömästi siirtyä avautuvalle kassalle, jos pääset ensimmäiseksi. Mutta vaatiihan se aina vähän arviointia, ettei tee huonoa vaihtoa.
Joskus tulee myös ylläreitä, joku yksittäinen mummo saattaa pidätellä jonoa niin paljon että se alunperin pidempi jono meneekin paljon nopeammin.
Tämä on taiteenlaji.
No onhan se huvittavaa kun aikuiset ihmiset rynnii jonoissa. Ja epäkohteliasta. Mutta minkäs sille voi jos joiltakin puuttuu perus käytöstavat.
Mikäköhän siinä on että lidlin kassat on hitaampia kun muiden kauppojen kassat? Vaikka siis olisi sama määrä asiakkaita ja samoilla ostoksilla niin muiden kauppojen kassat palvelee kaksi kertaa sen määrän ihmisiä kun lidlin.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän siinä on että lidlin kassat on hitaampia kun muiden kauppojen kassat? Vaikka siis olisi sama määrä asiakkaita ja samoilla ostoksilla niin muiden kauppojen kassat palvelee kaksi kertaa sen määrän ihmisiä kun lidlin.
Ainakin lidlissä irtomyyntituotteet punnitaan tai lasketaan kassalla, kun muissa kaupoissa asiakas punnitsee itse ja saa viivakooditarran, jonka kassa vain vetää lukijan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lidlissä irtomyyntituotteet punnitaan tai lasketaan kassalla, kun muissa kaupoissa asiakas punnitsee itse ja saa viivakooditarran, jonka kassa vain vetää lukijan ohi.
Vaikka ei olisi irtomyyntintuotteita niin jono matelee ihan tolkuttomasti.
Nuo jonossa pisimpään olleet lienevät tosin aika lähellä kassaa muutenkin, en tiedä miksi heidät olisi erityisen kohteliasta päästää siihen aukeavalle kassalle. Jonotusaika muuttuisi keskimäärin aika vähän.
Sitä paitsi, missä järjestyksessä nuo pisimpään jonottaneet tulisi päästää pian aukeavan kassan jonoon, jotta homma menisi reilusti?
Ihmisillä on myös vaihteleva määrä ostoksia, toiset alkavat kaivaa lompakkoa kassista vasta kun kortti olisi laitettavissa laitteeseen - jonon nopeuteen vaikuttavia tekijöitä on paljon.
Mielestäni tuohon on näin ollen melko vaikea kehittää reilua tai kohteliasta systeemiä. Menkööt kiireiset siihen aukeavalle kassalle jos siltä tuntuu. Eri asia on sitten suora etuileminen tai töniminen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei olisi irtomyyntintuotteita niin jono matelee ihan tolkuttomasti.
Tupakanostajat arpovat numeroita kassahenkilön kanssa. Muissa marketeissa on tupakka-automaatit.
Mahtavatko ne samat asiakkaat nyt rynniä Lidliin palauttamaan niitä takaisin vedettäviä Lidlin pakastevihannespusseja? Listeria ei ole kiva juttu...
Vierailija kirjoitti:
Joskus espanjassa avautui viereinen kassa. Takanani jonossa ollut ryntäsi editseni siihen ja minä menin perässä. Kassahenkilö sanoi kohteluaasti tälle rynnijälle että tuo.rouva (viittasi minuun) oli ennen sinua.
Täällä jos tekisi noin, niin tantta uhriutuisi heti koko rahan edestä ja kertoisi somessa ja Iltapaskassa "miten oli taas niin töykee kassa, äänestän jaloillani ja vien rahani muualle" 😂
Itse taas olen olen saanut kummallisia katseita siitä, jos etuilija on minulta kysynyt, että voinko ottaa hänen ostoksensa ensin, kun olis (toki) hieman kiire... siihen kun vastaa, että älä minulta kysy, vaan seuraavana vuorossa olevalta, hän sen päättää.
Vierailija kirjoitti:
Muissa kaupoissa sama. Ihmiset ryntäävät kuin mullilauma. Jonotussäännöt unohtuvat täysin.
Sääntö-Suomen sääntökirjan jonotussännöt. Jotenkin niin suloista ja jos joku tekee toisin, niin joko nauretaan tai suututaan. On olemassa oikea tahti ja oikea järjestys ja häpeä sille joka niitä sääntöjä rikkoo.
Vai olisiko säiliöt täynnä?