Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei anna minun olla lapsellemme isä

Vierailija
10.07.2018 |

Saimme vaimoni kanssa kaksi kuukautta sitten esikoisemme. Alusta asti vaimo on "ominut" vauvan itselleen. Ymmärrän toki että vaimo on ihan eri tavalla "kiinni" vauvassa ihan jo imetyksenkin takia ja siksi että on hänen kanssaan päivät minun ollessa töissä. Haluaisin kuitenkin osallistua näistä ensimetreistä lähtien vauvan elämään ja tehdä hänen kanssaan asioita (toki rajallista vielä tässä vaiheessa). Olen sanonut asiasta hienovaraisesti vaimolle ja hän tokaisi vain että älä nyt, hän on kuitenkin vauvan äiti niin kyllä se on parempi että hän hoitaa/tekee tässä vaiheessa. Ei esim. jätä vauvaa minulle edes suihkussa tai lähikaupassa käynnin ajaksi. Olen monesti mennyt yöllä itkevän vauvan luokse, mutta vaimo säntää perääni nanosekuneissa ja nappaa vauvan ennen kun ehdin kissaa sanoa. Viikonloppuisin ehdotan oikeastaan lähes poikkeuksetta, että voin herätä aamulla vauvan kanssa, jotta vaimo saa nukkua, mutta hän on vain tuhahtanut että höpö höpö, kyllä hän jaksaa.
Nyt lomalla olen yrittänyt osallistua vauvan hoitoon kaikella mahdollisella tavalla, mutta ei, vaimo vain murahtaa että mene vaikka tekemään x-kotityö mielummin.
Äsken vaimo tuskaili että haluaisi siivota, mutta hankalaa kun pitäisi katsoa vauvaa samalla. Ehdotin että voin lähteä vauvan kanssa vaunulenkille ja samalla kauppaan, jotta voin sitten laittaa vastapainoksi ruokaa jos vaimo kerran siivoaa. Hän rupesi kirjaimellisesti huutamaan etten todellakaan saa lähteä vauvan kanssa ulos "hortoilemaan".

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini sekosi ihan kunnolla vauvan synnyttyä.

Oli hirveän epävarma omista taidoistaan äitinä, mutta halusi silti hoitaa vauvansa yksin. Mikään apu ei kelvannut keneltäkään.

Kukaan ei saanut esim pitää itkevää vauvaa sylissä vaikka äiti oli itse niin väsynyt ettei osannut muuta kuin itkeä.

Sitten hän huusi ja karjui vauvalle, että "en minä tiedä mikä sinulla on".

Se oli kamalaa.

Vauva itki pää punaisena ja äiti itki ja karjui vauvalle, ja vahti haukkana ettei kukaan koske vauvaan.

Miehelleen hän soitteli *taas se itkee"-puheluita, mutta ei miestään saanut vauvaan koskea.

Lopulta tämä kaveri pääsi terapiaan ja sai jonkun lääkityksen, joka helpotti. Muuttui näiden ansiosta normaaliksi.

Sinulla on AP oikeus hoitaa vauvaanne ja vaikka lähteä vaunulenkille.

Suosittelisin kuitenkin hakemaan apua vaimollesi.

Vierailija
42/43 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, oletko puhunut vaimon kanssa tai ottanut yhteyttä neuvolaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi