Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore tutkimus kertoo huolestuttavasta ilmiöstä: Nuorten naisten perhehaaveet vaarassa miesten takia

Vierailija
09.07.2018 |

ttps://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/tuore-tutkimus-kertoo-huolestuttavasta-ilmiosta-nuorten-naisten-perhehaaveet-vaarassa-miesten-takia/

"Koulutetut miehet eivät halua enää lapsia, Väestöliiton perhekysely paljastaa. Lapsettomien määrä kasvaa tulevaisuudessa, tutkija ennustaa. "Nämä ovat dramaattisia lukuja." "

"Hän on huolissaan etenkin hyvässä sosioekonomisessa asemassa olevien miesten aikeista.

Väestöliiton kyselyn perusteella miehet suunnittelevat iästä, tuloista ja koulutuksesta riippumatta perheen perustamista ylipäätään vähemmän kuin naiset, mutta erityisesti suosituimmassa lisääntymisiässä olevien 30–34-vuotiaiden miesten perheenperustamisaikeissa on tapahtunut huima pudotus.

Kun heiltä kymmenen vuotta sitten vuoden 2008 barometrissä kysyttiin, kuinka moni suunnittelee hankkivansa tulevaisuudessa lapsen tai lisää lapsia, noin 60 prosenttia vastasi myöntävästi. Nyt tämä porukka on kutistunut 35 prosenttiin.

Hyvin koulutetut miehet suunnittelevat lisääntymistä kaikkein vähiten, ja koska ihmisillä on taipumus pariutua kaltaistensa kanssa, etenkin pääkaupunkiseudulla asuvien koulutettujen ja hyvätuloisten naisten voi olla tulevaisuudessa hankala löytää itsensä ikäistä lisääntymishaluista miestä."

Niin. Nyt löytyi iso syy siihen, miksi syntyvyys laskee Suomessa.

Kommentit (466)

Vierailija
201/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, kun väitteesi siitä, että naiset haluavat miehiltä vain rahaa, näin osoittautuu pelkäksi harhaiseksi höpinäksi?

Naiset vaativat mieheltä järjestäänsä työssäkäyntiä tai vähintään työnhakua. Se todistaa aika aukottomasti, että nimenomaan rahaa mieheltä haluavat.

Joo, niin haluan. Minulle parisuhde on suhde, jossa tehdään asioita yhdessä; käydään yhdessä elokuvissa, ulkona syömässä, matkustellaan, retkeillään, käydään konserteissa. Toki myös erikseen ja omien ystävien kanssa ilman puolisoa, mutta kuitenkin on tärkeää, että molemmilla on varaa myös noihin yhteisiin tekemisiin. Siksi en olisi tyytynyt vähempään kuin puolisoon, jolla on kiinnostusta ja varaa samoihin asioihin kuin minullakin.

Minä taas olen oppinut, että paras parisuhde naisen kanssa on sellainen, että tavattaessa naidaan ja sitten minä lähden kotiini.

Ainoa toimiva suhde josta ei minulle aiheudu harmia, kaikki muunlainen olisi itsepetosta ja itseni kuseen laittamista. - No go.

Eikö tuossa ole mitään vikaa. Pääasia, että olet löytänyt tavan, joka toimii sinulle ja kumppan(e)illesi. Sehän tässä ajassa on hyvää, että ihmisiä ei yritetä puristaa samaan malliin luokkaa  x kk seurustelua, sitten avoliitto, avioliitto, 2-3 lasta ja kultainen noutaja.

Vierailija
202/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli mut jättäessään paino 110kg,pituus n.183cm, pömppövatsa, yks etuhammas lähteny, työtön, varaton, rillit

Rakastin miestä ja halusin miestä, rakastan ja haluan edelleen, vaikka hän jätti.

Mikä sitten johti siihen että mies lähti, ehkäpä minun vihaisuus ja se että viimeset kk. Torjuin seksuaalisesti.

Syyt mun käytökseen; mies ei tehnyt kotitöitä, ei siivonnut edes omia jälkiään, ei antanut hellyyttä, vaikka olin sitä pyytänyt monet kerrat, en kelvannut miehelle seksuaalisesti

Torjui vuosien ajan 99% mun tekemistä alotteista seksiin. Ei myöskään ikinä kehunut mitään mun ulkonäöstä, tunsin kauan olevani ruma , ei haluttava ,kodinkone. Eikä mies muuttanu käytöstään yhtään. Lisäksi asiasta ei voinut edes keskustella koska joko mies ahdistui tai sano vaan en tiedä.

Kun saat sulle tärkeimpään kysymykseen (miksi en kelpaa ) aina vastauksen en tiedä!

Aina saat anteeksi pyynnön mutta mikään ei muutu, silti pyykkäät ukonkin pyykit.

Olin uupunut, masentunut, turhautunut, vihainen ,loukattu

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ttps://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/tuore-tutkimus-kertoo-huolestuttavasta-ilmiosta-nuorten-naisten-perhehaaveet-vaarassa-miesten-takia/

"Koulutetut miehet eivät halua enää lapsia, Väestöliiton perhekysely paljastaa. Lapsettomien määrä kasvaa tulevaisuudessa, tutkija ennustaa. "Nämä ovat dramaattisia lukuja." "

"Hän on huolissaan etenkin hyvässä sosioekonomisessa asemassa olevien miesten aikeista.

Väestöliiton kyselyn perusteella miehet suunnittelevat iästä, tuloista ja koulutuksesta riippumatta perheen perustamista ylipäätään vähemmän kuin naiset, mutta erityisesti suosituimmassa lisääntymisiässä olevien 30–34-vuotiaiden miesten perheenperustamisaikeissa on tapahtunut huima pudotus.

Kun heiltä kymmenen vuotta sitten vuoden 2008 barometrissä kysyttiin, kuinka moni suunnittelee hankkivansa tulevaisuudessa lapsen tai lisää lapsia, noin 60 prosenttia vastasi myöntävästi. Nyt tämä porukka on kutistunut 35 prosenttiin.

Hyvin koulutetut miehet suunnittelevat lisääntymistä kaikkein vähiten, ja koska ihmisillä on taipumus pariutua kaltaistensa kanssa, etenkin pääkaupunkiseudulla asuvien koulutettujen ja hyvätuloisten naisten voi olla tulevaisuudessa hankala löytää itsensä ikäistä lisääntymishaluista miestä."

Niin. Nyt löytyi iso syy siihen, miksi syntyvyys laskee Suomessa.

Ei ole naisissa enää ainesta äidiksi, kun ei edes vaimoksikaan. Tinderistä löytyy aina joku "paremman näköinen" adonis.

Jep. Naisilla ei merkitse enää juurikaan muu kuin ulkonäkö. Niitä vähän syvällisempiä ja aitoa kumppanuutta haluavia naisia on häviävän vähän. Suurin osa on samaa osastoa kuin tuo yksin lapsen hankkinut, joka haluaa lyhyeksi huviksi komistuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa sulle yhden asian jos mies alusta asti osallistuu tasapuolisesti kodinhoitoon ja ladten hoitoon, antaa joka päivä hellyyttä ja ottaa puilison huomioon niin veikkaan että 98% nalkuttavista naisista, ei olisi alkanut edes nalkuttaa!

Terv nainen joka nalkutti, lopulta myös huusi, haukkui.

Tasan tarkkaan miehelle kymmeniä kertoja sanoin nätisti, pyysin, itkin kerroin että en jaksa kaikkee yksin. Eipä alkanu ukko ees omia jälkiään siivota. Jos mies haluaa tulla kohdelluksi aikuisena, niin turha pitää vaimoa äidin korvikkeena.

Miesten tyypillinen puolustus : mä en tehnyt mitään.

No sehän se vittu ukot on se isoin ongelma

Ette tee kotitöitä, ette edes muka miesten töitä. Ette kykene keskustelemaan ongelmista.

Ette helli. Ette anna seksuaalisesti sitä mitä nainen tarvii.

Ette siis tee mitään suhteenne eteen.

Sit ilmeisesti miehet on niin tyhmiä ettei edes tajua että ihan ite sabotoivat suhteensa.

Vierailija kirjoitti:

Miehet on viisastuneet. Kukaan järkevä ei halua siihen perinteiseen loukkuun. Naimisiin-lapsia-asuntovelkaa-pirusti töitä-vaimo nalkuttaa kun et "osallistu"- ero-lisää velkaa-jne.

Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.

Ongelma on se, että naisten elämä koostuu vaiheista. Kun lapset on tehty on aika siirtyä elämässä uuteen vaiheeseen johon ei mies kuulu, paitsi maksajana. Luuletko naiset, ettei miehet ole tätä vielä tajunnut?

Vierailija
204/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hauskempaa, että jos he uskaltautuisivat katsomaan ympärilleen (sukulaiset, naapurit, tuttavat) niin  he huomaisivat, että kaikenlaiset miehet pariutuvat ihan kuten ennenkin.

Kylllä niillä kaikilla on sama ehto. Käy töissä tienaamassa rahaa tai ero tulee.

Vierailija
205/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aiemmin lapset tehtiin nuorina, ne nähtiinkin enemmän naisen työnä ja urana. Miehet jatkoivat omaa elämää ja uraa. Kun talouskin oli parempi, saivat nuoret aikuiset elää aiemmin vakaata elämää, johon oli luontevaa tehdä lapsia.

Nykyään tasa-arvon (mutta taloushuolien) aikana lapset joudutaan tekemään myöhemmin, jotta kumpikin on ehtinyt opiskella ja päästä työelämään. Iän myötä tulee vasta se epävarmuus, onko meillä tarpeeksi vakaat olosuhteet ja olemmeko valmiita. Kun mieheltäkin odotetaan täyttä osallistuvaa vanhemmuutta, eivät he osaa sanoa olevansa siihen valmiita parikymppisinä. Harvemmalla on nykyään parikymppisenä ollut mahdollisuutta elää taloudellisesti vakaasti ja siinä uskossa, että töitä on vielä jatkossakin.

Mitä useampi jättää lisääntymisen sinne 30+ iälle, sitä useampi jääkin eron tai muun vuoksi ilman kumppania. Tai aikuistuessaan tottuu elämään ilman lapsia ja päättää jatkaakin niin.

Tällä hetkellä n. 26-27-vuotiaat ovat niitä, joiden nuoruus ja varhainen aikuisikä opiskeluineen kului 2008 alkaneessa finanssikriisissä. Se varmasti pidentää niin miesten kuin naistenkin nuoruutta, kun ei päästä siihen "aikuisuuteen" kunnolla kiinni.

Vierailija
206/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä hauskempaa, että jos he uskaltautuisivat katsomaan ympärilleen (sukulaiset, naapurit, tuttavat) niin  he huomaisivat, että kaikenlaiset miehet pariutuvat ihan kuten ennenkin.

Kylllä niillä kaikilla on sama ehto. Käy töissä tienaamassa rahaa tai ero tulee.

Tuo kertoo vain omasta tuttavapiiristäsi. Omasta ystäväpiiristäni tulee heti mieleen kaksi paria, joista nainen on korkeasti koulutettu ja koulutusta vastaavassa työssä, mies työtön. Itse olen korkeasti koulutettu ja koulutustani vastaavassa työssä, mies on työkyvyttömyyseläkkeellä ja hoitaa vain pienimuotoista yritystoimintaa eläkkeensä ohessa.

Vierailija
207/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo harvassa varmaan ne kolmekymppiset lapsia haluavat sinkkumiehet. Miehillä se käsittääkseni tuppaa menemään niinpäin, että enemmän kiinnostaa se itse nainen ja sen seurauksena tulee sitten perhe jos on tullakseen. Ja kun miehillä ei se biologinen kello samaan tapaan tikitä, niin monet lapsia haluavatkin ajattelevat vielä kolmekymppisenä ettei ole mikään kiire. Sitten nelikymppisenä aletaan etsiä sitä kymmenen plus vuotta nuorempaa kumppania lapsentekoon, mikä ei normi naapurin Reiskalla ole kovin realistista.

Vierailija
208/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo harvassa varmaan ne kolmekymppiset lapsia haluavat sinkkumiehet. Miehillä se käsittääkseni tuppaa menemään niinpäin, että enemmän kiinnostaa se itse nainen ja sen seurauksena tulee sitten perhe jos on tullakseen. Ja kun miehillä ei se biologinen kello samaan tapaan tikitä, niin monet lapsia haluavatkin ajattelevat vielä kolmekymppisenä ettei ole mikään kiire. Sitten nelikymppisenä aletaan etsiä sitä kymmenen plus vuotta nuorempaa kumppania lapsentekoon, mikä ei normi naapurin Reiskalla ole kovin realistista.

Juuri näin.Naiset kuvittelevat että miehet haaveilevat lapsista kuten naiset vaikka jälkikasvu tulee vahingossa.

Vierailija
209/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohonhan on helppo ratkaisu; lapsia haluavan ja muutenkin perinteisempää (onnellisempaa ja yhteisöllisempää) perheyhteisöä ja kulttuuria arvostavan naisen kannattaa tietenkin pariutua esim. venäläisen, Keski- tai Etelä-Eurooppalaisen tms. kanssa ja Suomesta huomioida pääväestön sijaan suomenruotsalaiset, uskovaisten perheiden pojat ja muut kuin pääväestön ikävän ja rakkaudettoman kulttuurin egoistiset hedelmät.

Itse en voisi ikinä pariutua suomalaisen pääväestön edustajan kanssa, enkä olekaan koskaan harrastanut edes seksiä sellaisen kanssa.

Vaalin elämässäni kauneutta ja onnellisuutta sekä olen aika naisellinen ja perhearvoiltani konservatiivinen, joten suomalaisen pääväestön miehet eivät sovi minulle.:)

Monikulttuuriset parisuhteet päättyvät huomattavasti useammin eroon (ja yleensä hyvin ikäviin sellaisiin) et se siitä onnellisuudesta.

En ole itsekään pääväestön kasvatti.

Vierestä seurannut miten lähes jokaisen pääväestön miehen kanssa pariutuneen tuttavanaisen pariutuminen on mennyt pieleen, eli tullut ero.

Kulttuurierot ovat niin massiiviset, ja viimeistään lasten saamisen jälkeen tulee ero kun pääväestön miesluuseri laskee pennejä kuka osti mitä ja kenen rahoilla, ei arvosta äitiyttä, levittää ahdistavaa energiaa ympärilleen eikä osaa käyttäytyä, haisee pahalle, on löysä ja vetelä sohvaperuna tai muuten vetäytyvä, patistaa naista töihin vaikka lapsi/lapset olisivat pieniä ja näistä taloudellisen ”tasa-arvon” vaatimuksista huolimatta ei huolehdi lapsista ja kodista lähellekään niin paljon kuin nainen ja sen vähänkin KÄSKETTYNÄ.:D

Eli ei ole avulias, freesi, reipas, kunnioittava, rakastava, huolehtiva jne.

Ja lopulta kumpikin vain halveksuu toista, eikä yhteiselämä onnistu.

Liian suuret kulttuurierot.

Olen nähnyt vierestä aivan hirveitä tapauksia, ja nämä miehet siis olleet aivan ”tavallisia” miehiä, ei mitään Tauskin oloisia jänniksiä tai peräkammarin uiveloita.

Tuohan on ihan älyttömän ristiriitaista sun teksti. :D Haluatko sitä tasa-arvoa vai et? Oot harvinaisen typerä, jos todella odotat, et siellä muualla maailmassa naiset olisivat jossain kuningattaren asemassa. Miehet osallistuvat enemmän ja pyyteettömästi ja kantavat silti rahaa nenän eteen mukisematta. PLEASE. Se on joko tai: vanhoilliset roolit kaikkine piirteineen tai tasa-arvo, jossa molemmat osallistuu ja saa vaatia toiselta. Ei mitään rusinat pullista. Eikä niin edes olekaan missään päin. Hyvä niin.

Taidat olla se puoli-israelilainen, kuulostaa niin älyttömältä suomalaisvihalta.

Näinhän se sivistysmaissa menee. Mies perheellistyessään kantaa perheestään elatusvastuunsa sekä osallistuu kotitöihin aikaa ja pennosiaan laskematta sekä arvostavat suuresti vaimoaan äitinä ja puolisona. katsos kun siellä on sellainen yksikkö kuin perhe, joka menee henkilökohtaisten etujen edelle. T: Ulkkarin vaimo

Vierailija
210/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohonhan on helppo ratkaisu; lapsia haluavan ja muutenkin perinteisempää (onnellisempaa ja yhteisöllisempää) perheyhteisöä ja kulttuuria arvostavan naisen kannattaa tietenkin pariutua esim. venäläisen, Keski- tai Etelä-Eurooppalaisen tms. kanssa ja Suomesta huomioida pääväestön sijaan suomenruotsalaiset, uskovaisten perheiden pojat ja muut kuin pääväestön ikävän ja rakkaudettoman kulttuurin egoistiset hedelmät.

Itse en voisi ikinä pariutua suomalaisen pääväestön edustajan kanssa, enkä olekaan koskaan harrastanut edes seksiä sellaisen kanssa.

Vaalin elämässäni kauneutta ja onnellisuutta sekä olen aika naisellinen ja perhearvoiltani konservatiivinen, joten suomalaisen pääväestön miehet eivät sovi minulle.:)

Monikulttuuriset parisuhteet päättyvät huomattavasti useammin eroon (ja yleensä hyvin ikäviin sellaisiin) et se siitä onnellisuudesta.

Vierestä seurannut miten lähes jokaisen pääväestön miehen kanssa pariutuneen tuttavanaisen pariutuminen on mennyt pieleen, eli tullut ero.

Kulttuurierot ovat niin massiiviset, ja viimeistään lasten saamisen jälkeen tulee ero kun pääväestön miesluuseri laskee pennejä kuka osti mitä ja kenen rahoilla, ei arvosta äitiyttä, levittää ahdistavaa energiaa ympärilleen eikä osaa käyttäytyä, haisee pahalle, on löysä ja vetelä sohvaperuna tai muuten vetäytyvä, patistaa naista töihin vaikka lapsi/lapset olisivat pieniä ja näistä taloudellisen ”tasa-arvon” vaatimuksista huolimatta ei huolehdi lapsista ja kodista lähellekään niin paljon kuin nainen ja sen vähänkin KÄSKETTYNÄ.:D

Olen nähnyt vierestä aivan hirveitä tapauksia, ja nämä miehet siis olleet aivan ”tavallisia” miehiä, ei mitään Tauskin oloisia jänniksiä tai peräkammarin uiveloita.

Tuohan on ihan älyttömän ristiriitaista sun teksti. :D Haluatko sitä tasa-arvoa vai et? Oot harvinaisen typerä, jos todella odotat, et siellä muualla maailmassa naiset olisivat jossain kuningattaren asemassa. Miehet osallistuvat enemmän ja pyyteettömästi ja kantavat silti rahaa nenän eteen mukisematta. PLEASE. Se on joko tai: vanhoilliset roolit kaikkine piirteineen tai tasa-arvo, jossa molemmat osallistuu ja saa vaatia toiselta. Ei mitään rusinat pullista. Eikä niin edes olekaan missään päin. Hyvä niin.

Taidat olla se puoli-israelilainen, kuulostaa niin älyttömältä suomalaisvihalta.

Näinhän se sivistysmaissa menee. Mies perheellistyessään kantaa perheestään elatusvastuunsa sekä osallistuu kotitöihin aikaa ja pennosiaan laskematta sekä arvostavat suuresti vaimoaan äitinä ja puolisona. katsos kun siellä on sellainen yksikkö kuin perhe, joka menee henkilökohtaisten etujen edelle. T: Ulkkarin vaimo

Voidaan palata tuohon systeemiin sitten, kun naiset lopettavat urasta haaveilemisen ja kouluttautumisen myös Suomessa ja palkat alkavat markkinoiden työntekijäystävällisemmiksi muuttuessa nousta. Nykysysteemissä kun miehen pitää kilpailla naisten kanssa samoista työpaikoista ja vielä hurmata nainen olemalla naista ansioituneempi, rohkeampi, kunnianhimoisempi jne. ja siltikään nainen ei lopeta uran tekemistä ja lasten säilömistä päivähoitoon jos naisella on omaakin kunnianhimoa tai mies ei ole erityisen varakas.

Vierailija
211/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Mies ... pennosiaan laskematta ... T: Ulkkarin vaimo

MOT. Muistuta nyt vielä, mihin tarvitset tasa-arvoa. Mitä on tasa-arvo?

Miehen rahat = perheen rahat.

Sun pikkupuuhastelun rahat = sun rahat.

Vierailija
212/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden naisten, jotka haluavat lapsia, pitää alkaa tehdä niitä yksin. Siten lapsia syntyy yhä, mutta miesten ei tarvitse ryhtyä perheenperustamispuuhaan. Mutta sekään ei kelpaa naisvihaajamiehille. Heillä on vain tarve haukkua ja alistaa naisia sukupuolena, perustelut ovat johdonmukaisen epäjohdonmukaisia.

Vaihtoehtoisesti lapsia haluavien miesten pitää kehittää itseään sellaisiksi kumppaneiksi, joita perhettä haluavat naiset arvostavat. Toisaalta timmeksi ja seksikkäiksi rakastakiksi ja toisaalta tasavertaisiksi ja arkeen yhtä psljon osallisyuviksi nykyaikaisiksi miehiksi, jotka kunnioittavat puolisoaan ihmisinä ja hoitavat osuutensa kotitöistä ja lastenhoidosta.

Ongelma syntyy, jos molemmissa sukupuolissa moni elättää mielessään vanhoja roolimalleja. Elämä ei ole muuttumatonta, ja pitää pysyä mukana kehityksessä. Sellaiset vanhoihin malleihin jämähtäneet yksilöt vähenevät ja kohtaavat epätodennäköisemmin itselleen sopivan kumppanin.

Mut kuka maksaa elareita ja ottaa viikonlopuksi hoitoon jos haluu lähteä viettämään tyttöjen iltaa? 

Minä elätän itseni ja hedelmöityshoidoilla sinkkuna tekemäni lapsen ihan itse normaalisti työssäkäymällä. Haluaisin mielelläni fiksun, komean ja seksikkään miehen seuraa ja hyvää seksiä, mutta en tapaa heitä missään, sillä en ole nettideiteissä enkä vietä tyttöjeniltoja.

Harmittaako, kun väitteesi siitä, että naiset haluavat miehiltä vain rahaa, näin osoittautuu pelkäksi harhaiseksi höpinäksi? Ehkä löytäisit sen naisen, jos avaisit korvasi kuulemaan, mitä naiset pikeasti haluavat miehiltä ja lopettaisit aivopesemästä itseäsi noilla naisviha-asenteilla.

Pitää näemmä olla fiksu, komea ja seksikäs. Eli on pitänyt syntyä huipputyypiksi. Paljon pahempaa kuin raha, jota sentään voi hankkia. :(

Ja lipevästi jätti mainitsematta ne yhteiskunnan kompensaatiot, jotka koituvat YH:lle. Sikäli kyllä hyvä, että lisääntyy huolehtien osaltaan eläkkeensä maksajasta.

Vierailija
213/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää lukio on parempi, kuin amis ole jo aika vanha juttu. Se, että kumman kouluista on käynyt ei vaikuta siihen onko mies sivistynyt. Ei kaikki lukiosta saa hyviä papereita joten, vaikka sen lukion kävisi ei meinaa sitä, että saisi paremman työn, kuin joku joka käy amiksen (pääseehän sieltäkin vielä ammattikorkeakouluun). Typerää tuollainen toisten ihmisten luokittelu huonommaksi sen perusteella miten valitsivat oppia - joillekkin on itse tekeminen mukavempaa, kun se että lukisi vaan pers penkissä.

Vierailija
214/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan palata tuohon systeemiin sitten, kun naiset lopettavat urasta haaveilemisen ja kouluttautumisen myös Suomessa ja palkat alkavat markkinoiden työntekijäystävällisemmiksi muuttuessa nousta. Nykysysteemissä kun miehen pitää kilpailla naisten kanssa samoista työpaikoista ja vielä hurmata nainen olemalla naista ansioituneempi, rohkeampi, kunnianhimoisempi jne. ja siltikään nainen ei lopeta uran tekemistä ja lasten säilömistä päivähoitoon jos naisella on omaakin kunnianhimoa tai mies ei ole erityisen varakas.

Millainen mies ei pärjää naisille työpaikkakilpailussa? Sukupuolestahan miehet saavat plussaa monilla aloilla kuten opettajina, sossuina, lastentarhanopeina, poliiseina, lentäjinä jne. Ei koskaan ole sitä paitsi köyhillä miehillä ollut kummoisetkaan mahdollisuudet perheeseen. Ei ollut patamustassa patriarkaatissa eikä ole nykymaailmassa.

Vierailija
215/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa sulle yhden asian jos mies alusta asti osallistuu tasapuolisesti kodinhoitoon ja ladten hoitoon, antaa joka päivä hellyyttä ja ottaa puilison huomioon niin veikkaan että 98% nalkuttavista naisista, ei olisi alkanut edes nalkuttaa!

Terv nainen joka nalkutti, lopulta myös huusi, haukkui.

Tasan tarkkaan miehelle kymmeniä kertoja sanoin nätisti, pyysin, itkin kerroin että en jaksa kaikkee yksin. Eipä alkanu ukko ees omia jälkiään siivota. Jos mies haluaa tulla kohdelluksi aikuisena, niin turha pitää vaimoa äidin korvikkeena.

Miesten tyypillinen puolustus : mä en tehnyt mitään.

No sehän se vittu ukot on se isoin ongelma

Ette tee kotitöitä, ette edes muka miesten töitä. Ette kykene keskustelemaan ongelmista.

Ette helli. Ette anna seksuaalisesti sitä mitä nainen tarvii.

Ette siis tee mitään suhteenne eteen.

Sit ilmeisesti miehet on niin tyhmiä ettei edes tajua että ihan ite sabotoivat suhteensa.

Vierailija kirjoitti:

Miehet on viisastuneet. Kukaan järkevä ei halua siihen perinteiseen loukkuun. Naimisiin-lapsia-asuntovelkaa-pirusti töitä-vaimo nalkuttaa kun et "osallistu"- ero-lisää velkaa-jne.

Itse lankesin tuohon, oli elämäni tyhmin veto! Ja tunnen monta muutakin miestä jotka ajattelevat samoin.

No mitähän sulla olis niinku annettavaa miehelle? Tää vittuilupuoli tässä jo tulikin mutta mutäs muuta?

Eikös tuolle löytyisi äijää jostain siivouslafkasta/ Lassilasta&Tikanojasta.

Olisikin tasa-arvoinen kumppani ja työteliäs.

Vierailija
216/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paitsi että nykyään tehdään lapset, sitten loppuu seksi ja läheisyys kuin seinään, ero vuoden tai kahden sisään ja siitä sitten makselemaan elareita ja ottamaan lapset kerran kuukaudessa viikonlopuksi hoitoon. Kuka sellaista elämää haluaa? Ei kukaan. 

Ei sitä kukaan halua, mutta se on osa sitä prosessia. Ja ne, jotka on tarpeeksi fiksuja, ymmärtävät sen mitä odottaa näiden vuosien jälkeen - kun tekee työtä parisuhteen eteen.

Se on jotain sellasta mitä ei saa muuten.

Siinä erotellaan jyvät akanoista. Useimmiten se on mies, joka sluibailee siinä ylimääräisenä lapsena, kun äiti ottaa vastuun suuresta osasta. Ja kun vastuunoton päivä tulee miehelle - niin alkaa kummasti ero pyöriä mielessä.

Tätä rataa saatetaan jatkaa muutaman kerran, kunnes todetaan, että hitto ne naiset on viallisia, kun muuttuvat sellaisiksi.

Unohtuu se, että miehen pitäisi kans kasvaa henkisesti sama määrä metrejä kuin naisen. Naiselle vaan vastuu tulee väkisin, miehen pitää ymmärtää itse ottaa sitä.

Ja niinkuin sanoin - tässä ne jyvät alkaa erottua akanoista.. Mikään ei ole niin puoleensavetävää kuin vastuunsa kantava mies. Vauvavuodet ei kestä kauaa, mutta hienosti hoidettu vastuu kantaa lopun elämän ja maksaa osinkoja monessa muodossa. Enkä puhu rahasta.

”Mikään ei ole niin puoleensavetävää kuin vastuunsa kantava mies.”

Älä nyt viitsi, tämä menee jo huonon vitsin puolelle. Joka ainoa äijä on saanut tuta jo teinistä lähtien, että mikään vastuun kantaminen ei naisia kiinnostuneeksi saa.

Mies valitaan pituuden, komeuden, assertiivisuuden ja muiden klassisten maskuliinisten piirteiden perusteella. Suhteen arkistuttua taas pitääkin olla hyvin kommunikoiva vastuunkantaja. Valitettavasti nämä eivät kovin usein kohtaa. Itsekin kuulun vain tuohon jälkimmäiseen joukkoon, jolloin mahdollisuudet päästä näyttämään kynteni parisuhteeseessa tai lapsiperhearjessa ovat häviävän pienet.

Aijai, niin moni nuori mies on miettinyt, että miksi en saa tyttöystävää, vaikka olen juuri heidän lausumiensa kriteerien mukainen: huomioonottava, välittävä, vastuullinen, kaikin puolin fiksu ja vähän sivistynytkin. Totuus todellisten kriteerien osalta valkenee jossain vaiheessa...

Niinpä. Toisaalta en ole kuullut kenenkään valittelevan tyyliin: "Miksi en saa tyttöystävää, vaikka olen pitkä, komea, assertiivinen ja maskuliininen" :D kertoo aika paljon

eri

Vierailija
217/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katsos kun siellä on sellainen yksikkö kuin perhe, joka menee henkilökohtaisten etujen edelle. T: Ulkkarin vaimo

Sano tämä ahneelle suomiakalle, joka laskee miehen arvon pelkästään rahassa.

Vierailija
218/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a kirjoitti:

Typerää tuollainen toisten ihmisten luokittelu huonommaksi sen perusteella miten valitsivat oppia - joillekkin on itse tekeminen mukavempaa, kun se että lukisi vaan pers penkissä.

Työhalun eli tienaamishalun perusteella luokittelussa ei kuitenkaan ole mitään vikaa?

Vierailija
219/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole miehestä kiinni mm. itselläni. Ihan ITSE en halua.

Deittisivustoillakin 99 % miehistä haluaa lapsia kyllä / ehkä.

Hei, ei ketään kiinnosta sun henkilökohtaiset kokemukset jos on tarjolla isompaakin dataa.

Vierailija
220/466 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Haluan empatiakykyisen, hellän ja ahkeran miehen joka arvostaa perhettään. En pidä myöskään suomalaisesta ryyppäyskulttuurista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän