Masennus ja sairausloma
Kuinka pitkiä sairaslomia olette saaneet masennuksesta? Itselle määrättiin nyt 4 päivää ja hävettää jo etukäteen töihin paluu tämän jälkeen. Toisaalta en kyllä usko, että tässä 4 päivän levolla parannun tai tokenen, itsetuhoiset ajatukset päällä liki koko ajan ja itkettää. Edes kauppaan en uskalla mennä yksin, joten ahdistaa suunnattomasti etukäteen jo töihin paluu. En kyllä usko, että lisääkään sairauslomaa heruu, koska lääkäri ei oikein vaikuttanut ottavan tosissaan olotilaani.
Onko muita, joiden masennusta ei ole otettu tosissaan? Miten ihmeessä olette selvinneet arjesta ja töistä masennuksen keskellä?
Pelottaa myös töihinpaluu siksikin, että meillä saikuttelijoita suorastaan vihataan. Ymmärrän toisaalta, koska poissaoloni takia muiden hommat seisovat ja kaikki vaikeutuu, koska työpaikalle ei ole tällä hetkellä ketään, joka voisi hoitaa tehtäviäni. Siellä odottaa kunnon kaaos kun palaan takaisin ja 4 päivän tekemättömät hommat :S
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu nuorimies joutui masennuksen vuoksi sairaalaan ja sai heti suoralta kädeltä kaksi viikkoa sairauslomaa. Johan siellä sairaalassa menee viikko, ellei pidempään. Tuskin tulee työkuntoon kahdessa viikossa, mutta sitten kun pystyy jonkin verran töitä tekemään, voi yrittää töihinpaluuta osa-aikaisen sairausloman kautta.
Tämäkin ressukka yritti omin voimin pärjätä, kunnes ei enää pärjännyt. Parempi olisi varmaan ollut, jos olisi hakenut apua ennen kuin menee ihan tilttiin.
Tuskin olisi. Ei kunnon apua saa ennen kuin menee ihan tilttiin, jos silloinkaan
t. omakohtainen kokemus
Minulla oli vuoden kestävä masennus, olin 2 päivää yhteensä pois. Lääkäri ehdotteli säännöllisin väliajoin saikkua mutten siihen lähtenyt koska olisin syrjäytynyt kotiin. Itkin kyllä töissä mutta sanoin suoraan työkavereilleni että minulla oli raskas jaksi. Työt pitivät minut elämässä mukana, vaikka raskasta olikin. Nyt olen ylpeä itsestäni. Olen jo voiton puolella masennukseni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu nuorimies joutui masennuksen vuoksi sairaalaan ja sai heti suoralta kädeltä kaksi viikkoa sairauslomaa. Johan siellä sairaalassa menee viikko, ellei pidempään. Tuskin tulee työkuntoon kahdessa viikossa, mutta sitten kun pystyy jonkin verran töitä tekemään, voi yrittää töihinpaluuta osa-aikaisen sairausloman kautta.
Tämäkin ressukka yritti omin voimin pärjätä, kunnes ei enää pärjännyt. Parempi olisi varmaan ollut, jos olisi hakenut apua ennen kuin menee ihan tilttiin.
Tuskin olisi. Ei kunnon apua saa ennen kuin menee ihan tilttiin, jos silloinkaan
t. omakohtainen kokemus
Tää on niin totta!
Kuka vaanhan voi saada saikkua kun käy vähän itkestekelemässä tk:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuoden kestävä masennus, olin 2 päivää yhteensä pois. Lääkäri ehdotteli säännöllisin väliajoin saikkua mutten siihen lähtenyt koska olisin syrjäytynyt kotiin. Itkin kyllä töissä mutta sanoin suoraan työkavereilleni että minulla oli raskas jaksi. Työt pitivät minut elämässä mukana, vaikka raskasta olikin. Nyt olen ylpeä itsestäni. Olen jo voiton puolella masennukseni kanssa.
Hyvä kuulla, että olet selvinnyt. Myyntialan töissä ei oikein itkeminen sovi, tulee äkkiä sanomista.
Mulla tuli niin hirveä häpeä kun sain saikkua että pakko oli mennä takaisin töihin sairastamaan
Minä olen kahdesti hakeutunut hoitoon masennuksen takia, kummallakaan kerralla saikusta ei ollut edes puhetta. Sain lääkkeitä, nukahtamislääkkeitä ja terapiaa. Itsekin kyllä koin, että työssäkäynti ja normaalin elämän rytmin säilyttäminen oli tärkeää. Mitä ihmettä olisin kotona tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kahdesti hakeutunut hoitoon masennuksen takia, kummallakaan kerralla saikusta ei ollut edes puhetta. Sain lääkkeitä, nukahtamislääkkeitä ja terapiaa. Itsekin kyllä koin, että työssäkäynti ja normaalin elämän rytmin säilyttäminen oli tärkeää. Mitä ihmettä olisin kotona tehnyt?
Siinä kohtaa kun masennuksen vuoksi ei pääse sängystä ylös ja jaksa esimerkiksi edes harjata hampaita, ei jaksa oikein käydä töissäkään. Masennuksia on katsos erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa kun masennuksen vuoksi ei pääse sängystä ylös ja jaksa esimerkiksi edes harjata hampaita, ei jaksa oikein käydä töissäkään. Masennuksia on katsos erilaisia.
Enhän minä muuta ole väittänytkään, kerroin vain omasta kokemuksistani. Sinun vastauksesi sen sijaan viestii tylyä ja vähättelevää asennetta.
Masennus on mielen laiskuutta. Kyllä kaikki masentuu jos makaa persehomeessa sohvalla.
Voin niin huonosti! Olen vain taakka ja rasite miehelleni. Töissä en jaksa tehdä mitään.
En ole jaksanut varata aikaa kampaajalle, pidän jotain huivia päässä. Kynnet pureskeltu ja jos jaksan meikata, ne jää päiviksi.
Yleiskunto nolla. Lihon vaan. Tästä ei voi mikään tulla paremmaksi.
Elämä meni jo . Täytän kohta 60v.
Minulle määrättiin 3 päivää. Vissiin alkaa olla työterveydessä vakio, ettei pidempää sairaslomaa saa, vaan kannustetaan töihin. Itsellä tämä aiheutti itsetuhoisuutta, eihän kolmessa päivässä parane vaikeasta masennuksesta. Tsemppiä kaikille muille sairasteleville.